Jump to content

Incalzire; Ventilatie; A/C; Climatronic - probleme & discutii (Tiguan AD1)


Catas26
 Share

Postare recomandată

1 hour ago, florilar1 said:

https://fjcinc.com/tech-talk-differences-between-r-1234yf-and-r-134a/

https://iopscience.iop.org/article/10.1088/1757-899X/863/1/012049

R134A are dimensiunea moleculei mai mica decat R1234YF deci este susceptibil sa scape mai repede din sistem dar nu in ritmul in care scapa la tine.

Aerul conditionat trebuie umplut obligatoriu cu freonul pentru care a fost proiectat pentru un randament optim.

Am mai scris ca un test corect pentru pierderi se face cu golirea instalatiei de freon si introdus in loc azot la o presiune de maxim 8 bar (azotul se foloseste pentru a nu introduce aer si umiditate). Azotul are dimensiune moleculara mai mica decat freonul, iese prin cele mai mici fisuri si se pot identifica mai usor pierderile. Aparatele automate existente pe piata verifica pierderile prin vidarea instalatiei, adica exact pe dos fata de functionarea normala si pot identifica doar pierderile mari.

 

Asta cam așa e , oricum om vedea săptămâna viitoare ce zic la service, deocamdată o las pe dreapta ca deja mă coc în ea , deci nu o mai bazai pana nu o vedea ce are, idea e ca a mers super ok pana am adus-o aici, deci bănuiesc ca ori or fi zăpăcit-o aia în service la doha când au făcut service-ul ca te doare capul cu indienii lor. ori am luat vreo piatra pe aici și s-a dus prin radiator. mi-au zis ca o sa trebuiască desfăcută masca și verificat tot circuitul și radiatorul. Sa zicem ca am mai mare încredere în cei de aici decât în cei de la doha. 

1 hour ago, Doomy said:

@AurelianRQ  de asta ti-am zis sa verifici ce scrie la capota , ti-am dat informatiile care apar in sistem .  In tabelul de mai sus ai seriile de compresoare montate pe AD1 , verifica daca poti sa vezi ce scrie pe modelul de compresor si asa vei afla 100%  . Informatiile sunt pentru EU sau Eu-Region ( tari cu specificatii similare cu EU ) . 

 

Ce e drept daca nu e produs pentru piata de EU nu are de ce sa fie obligat la R1234yf , care a fost creat special pentru a intruni conditii ECO pentru aceasta piata. 

bănuiesc ca și asta e un considerent și poate ca R1234yf nu se folosește pe piața de acolo, eu nu am auzit pe nimeni pe acolo sa îl folosească deci o fi și din considerente de logistica, oricum nu prea au acolo treaba cu poluarea și norme. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare din nou, Se pare ca după câteva zile de stres și verificări după ce s-a pus soluția de contrast se vede ca curge pe la drenarea de la vaporizator, Acum cum Ala este în bord , are cineva vreo idee cum se scoate ala ? bănuiesc ca trebuie dat tot bordul jos .Au spus ca nu curge prin alt loc decât pe acolo și când se pune freon se simte miros înțepător în mașină. 

 

Vreo idee ceva? 

 

Mersi . 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

F l o r i n

Deci, nu a fost de la codari.... normal.

Da-mi seria sasiu cand poti, sa iti dau procedura.  Nu se da jos bordul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, F l o r i n said:

Deci, nu a fost de la codari.... normal.

Da-mi seria sasiu cand poti, sa iti dau procedura.  Nu se da jos bordul

Super, mersi, trimis pe privat. ce sa zic, au încercat și ei toate variantele. Eu mă bucuram ca dacă acolo era super ok aici o sa fie brici da uite ca nici german cars nu mai sunt ce erau odată acum sunt garanție și după la groapa. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare! Tiguan 2018, probleme cu aerul in ultima vreme, de cand s-a incalzit afară. Pur si simplu compresorul intra "cand vrea el". Ieri am fost la verificare, nivelul de freon (r1234yf) era chiar peste limita de 460g menționată, deci nu sunt pierderi. Chiar am plecat cu sistemul funcțional, cei de la service mentionand sa revin, dupa caz. Dar dupa un km sistemul de racire s-a oprit. In seara aceasta am pus si testerul, dar nu apare nimic pe zona asta. Singura eroare este la senzorul de calitate aer. Bineînțeles dupa o comanda din VCDS, sistemul a inceput sa functioneze, dar ca si ieri, dupa un km s-a oprit... Compresorul AC este Mahle. Sa fie oare aceeasi problema cu cea de la compresoarele Sanden? La Golf 2011 am inlocuit supapa regulatoare de pe compresor si s-a rezolvat, fiind o problema destul de cunoscută... A mai intampinat cineva aceste simptome si la modelele VW de dupa 2017, implicit la Tiguan si cum s-a rezolvat? Mulțumesc!

Modificat de sheriffu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

F l o r i n

Da, verifica cuplul care iti apare pe compresor, in blocurile de masura - adv meas la tine.

Verifica daca in blocurile de masura, la shut off code... ce valori ai?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din păcate nu mai am acces la VCDS. Ma ajuta un vecin in acest sens si e plecat in weekend. O singura valoarea pot spune: 17bar aparea in sistem prin ce ne-am uitat la prima scanare, cand la relanti sistemul AC era functional. In seara aceasta am mai dat o tura cu masina, iar dupa jumătate de ora de mers, sistemul a funcționat normal. Ba chiar am făcut teste, on/off AC si totul a fost in regula. Posibil sa fie ceva legat si de temperatura exterioară. Totusi, vara trecuta a funcționat... Mulțumesc, Florin!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 5/27/2022 at 6:54 AM, F l o r i n said:

Da, verifica cuplul care iti apare pe compresor, in blocurile de masura - adv meas la tine.

Verifica daca in blocurile de masura, la shut off code... ce valori ai?

Pentru valorile atasate, sistemul nu era functional. Mentionez ca pana azi, cand temperaturile au trecut de +30° sistemul a funcționat fara probleme. La momentul conectării testerului, temperatura ext mentionata pe bord a fost +22°.

IMG_20220531_183312.jpg

IMG_20220531_190020.jpg

Modificat de sheriffu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

F l o r i n

Arata ok  valorile....dar e normal, avand in vedere ca ti-a functionat normal AC ul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa fie probleme la unitatea de comanda? Adica de la butoane efectiv, dar nu am avut erori generale in acest sens... Sa fie tot supapa de pe compresor!?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trebuie sa verifici valorile, atunci cand nu lucreaza corespunzator

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La categoria diverse, am stabilit sa inlocuiesc supapa regulatoare de pe compresor. Problema e ca nu prea se găsește si vad ca lumea nu prea are probleme cu clima, in general, la Tiguan... Daca cu golf 6 am scapat ieftin, cu Tiguan bag de seama ca mai am de tras!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salutare! Din păcate, se pare ca sunt singurul cu probleme pe partea AC la modelul asta de masina. De cand am scris ultima data si pana acum, am cheltuit peste 1000lei pentru tot felul de verificari si înlocuirea supapei regulatoare de pe compresor, care nu au dus la niciun rezultat. Compresorul pur si simplu pornește, dar nu rămâne conectat sau ramane conectat doar pentru o perioadă scurta de timp, perioada in care, bineînțeles, ajunge aer rece in habitaclu... Curent ajunge la mufa de la valva atunci când este actionat butonul... Instalația e ok, nu are pierderi. Și uite asa, probabilitatile sunt multe si nici cu busuioc si apa sfințită nu stiu daca se rezolvă. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si cand decupleaza, te-ai uitat sa vezi cine il decupleaza ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am fost pe la cateva service-uri sa se uite ei, gandindu-ma, ca eu nu stiu... Compresorul nu are ambreiaj si e controlat de supapa. Din păcate nu prea a dat nimeni un diagnostic concret. Totusi, in seara asta, simptomele ar fi ca sistemul merge, dar nu la capacitatea corespunzătoare. Adica a funcționat pe tot drumul, dar cu aer relativ rece. Sub masina nu apare condens. La categoria sfaturi de la meseriasi: ventilatorul poate nu intra in treapta a doua, filtru uscator plin etc. Sper sa apuc sa ajung la cineva să vadă cine sau ce decuplează compresorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 11 months later...

Salutare din nou! Pentru cei activi pe forum, revin cu aceeasi problema, culmea, in aceeasi perioada, la un an diferența! Menționez ca am inlocuit compresorul si nu parea ca am rezolvat situația - a fost doar o usoara îmbunătățire... Totusi, sistemul si-a revenit subit in prima jumătate a lui septembrie 2022. Acum iata-ma din nou in aceeași situație. Ce sa fie oare!? Sa aiba VW softuri de asa natura incat sa te bage in service? Totusi, se pare ca sunt singurul cu asemena simptome. Busuioc si apa sfințită chiar nu stiu de unde sa mai aduc! :) Ceva pareri? A mai pățit cineva? Sistemul a funcționat normal pana au venit căldurile, la fel ca si anul trecut! Mulțumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

salutare. Am o problema cu recircularea adica, pe recirculare, nu inchide de tot

absorbtia din exterior -ma deranjeaza rau ptr ca am alergie la noxe, mirosuri intepatoare,etc.

Nu sunt erori pe masina, totul functioneaza ok pe partea de AC. 

Ca noutate, am panoul de clima cel de tip digital.

Pot sa fac ceva pentru a inchide total absorbtia aer din exterior cand merg pe recirculare?

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu panoul original al masinii, inchide?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sincer sa fiu, nu mai tin minte.

Din ce imi mai amintesc, parca pe mod automat nu inchidea bine dar pe manual parca n aveam problema asta.

Panoul nou de clima il am din prin primavara si pana acum n-a mirosit asa rau pe recirculare.

Multumesc ptr timpul acordat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic sa desfaci si sa verifici cum lucreaza servomotorul. Filtrul de polen e nou, curat, de calitate?

Modificat de F l o r i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok. Buna recomandarea asta de verificat servomotorul de la recirculare.

Filtrul de habitaclu este un FreciousPlus antibacterian de la Mann.

Ai idee unde este localizat servomorul de recirculare? pe undeva pe la torpedou?

Multumesc frumos.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da. Jos torpedou si il vezi amplasat, deasupra motorasului rece cald, de pe partea dreapta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc frumos. Zi buna!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am avut o problemă asemănătoare la opel-din cauza vitezei, pe autostradă, am sesizat că nu mai închide clapeta de recirculare. Era un motoraș care ținea în continuu clapeta pe închis și din cauza aerului care venea de afară și forța cu putere s-au rupt prinderea dintre clapeta și motoraș. Am rezolvat cu o clemă metalică și 2 nituri iar la motoraș i-am pus un limitator de curent ca să nu mai torsioneze axul ăla așa mult(soluție rusească dar a mers de peste 10 ani). Nu știu dacă e același principiu și la Tiguan. Piesa respectiva nu se găsea de cumpărat, trebuia să cumperi ansamblu complet motor de habitaclu plus corp clapetă, etc..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multumesc frumos ptr idee - o sa verific si asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!