Jump to content

Incalzire; Ventilatie; A/C; Climatronic - probleme & discutii (Tiguan AD1)


Catas26
 Share

Postare recomandată

Masina noua de 2 saptamani, 1800 km, 60 ore de functionare.

De doua zile nu mai baga aer rece, compresorul si ventilatorul nu mai pornesc (se vede si la consumul instant ca nu depaseste 0.7l/h la relanti).

Maine ma duc la service. A mai avut cineva problema asta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Andrei_72 changed the title to Incalzire; Ventilatie; A/C; Climatronic - probleme & discutii (Tiguan AD1)
  • Replies 58
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • F l o r i n

    14

  • sheriffu

    11

  • cascadoru

    8

  • AurelianRQ

    7

Top Posters In This Topic

Posted Images

Probabil a cedat vreun cuplaj. Cand nu ai presiune nu porneste compresorul. E regretabil dar ai garanție, trebuie sa mergi la service, garanțiile dureaza, funcție de ce reper este defect.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intr-adevar a fost scurgere pe langa filtrul uscator. S-a reumplut instalatia si totul a revenit la normal.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

Salut, bine v am gasit pe forum. Am un W Tiguan 2.0 tdi 4 motion 190 cp an 2016 cu webasto din fabrica. Am urmatoarea problema cand dau drumu la webasto incepe sa bage caldura 10-15 minute dupa care se aude cateva zgomote ciudate in stanga jos in spatele pedalelor si incepe sa bage aer rece. A mai avut cineva problema asta?

Modificat de Otto82
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pompa de recirculare functioneaza ?

LA diagnoza ce apare ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La diagnoza nu apare defect, asta urmeaza sa schimb pompa de recirculare sa vad daca mai face asa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 10 months later...

Salut, de fiecare data cand pun contactul incepe sa se auda un scartait-huruit din spatele gurilor de ventilatie centrale. Zgomotul se aude pentru cam 10 secunde dupa care se opreste. Se aude indiferent daca e cald sau rece afara si s-a intamplat sa se mai auda cand baga cald dar numai odata si incet, in restul timpului baga cald si rece fara probleme. 

A mai patit cineva asta si daca da care a fost problema si solutia?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt motorasele ce actioneaza flapsurile, atata timp cat nu ai probleme cu clima(baga rece, cald) da-le pace.Este o problema comuna la grupul VAG si gasesti informatii peste tot despre acest "obicei".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La versiunile de clima in 3 zone cum setam sa bage aer in spate (zona3). De pe display pot regla temp dar din butoanele din spate nu merge. Imi apare un lacat pe setarile clima zona 3.

IMG_20201022_143306.jpg

Daca dau pe setari nu apare decat

IMG_20201022_143047.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca e blocajul pentru copii dar trebuia sa fie activată banda pe butonul de lock ca in poza asta:

20201022_173008.jpg

Butonul de "lock rear" opreste toate butoanele modulului de climă din spate inclusiv cele pentru încălzirea in banchetă. Asta pare ca se intampla la tine.

 

Da-i off la climă si porneste-o din nou sau poate cu un lock/unlock isi revine.

Modificat de ct_act
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, asa este. 

Apare cand apas pe el. 

Asta lock/unlock este buton fizic sau cum ca am dat off on auto manual duclu click pe rear... Nimic. 

IMG_20201024_105058.jpg

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...
Lucian.Paraschiv

Bună seara . De curând am achiziționat un tiguan din anul 2017 și nu mi se încalzesc scaunele față . Am verificat siguranță pe atât cele din int.stanga jos volan cat si cele de la motor . Nu sunt arse. Ce mă sfătuiți. Menționez că am verificat si mufele de sub scaune .

 

Martorii de la bord stau deprinși circa 45 secunde apoi se sting

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In mufele de sub scaune, verifica rezistentele daca sunt ok si valoarea termistorilor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 months later...

Buna seara. 

Poate sa imi spuna cineva, unde se afla si eventual cum se inlocuieste senzorul calitate aer la Tiguan AD1 - 2018?

Multumesc. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Doomy changed the title to Senzor calitate aer (Tiguan AD1)

Pe gura de admisie, pe parte pasager sub plastic stergatoare

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 9 months later...

Salutare , mă poate ajuta și pe mine cineva cu o codare pt partea de clima la vcds pt un Tiguan Ad1 , 2017 , TSI 2.0 180 CP, va rog. 

 

Am o chestie ciudata, am adus mașina din Qatar, acolo mergea brici, aici când a venit după vreo 3 luni nu am mai avut AC, am fost la service mi-au făcut refill după un an , de obicei Primavara iar gol , iar refill. Azi am pățit iar aceeași problema, se pune pe robot la teste iese ca nu sunt probleme de scurgeri și altele dar după un an nu mai am freon. Colegul mi-a zis ca poate trebuie sa o codez pt România ca sunt alte presiuni și alte setări aici fata de 60 C la doha. 

 

Am găsit un scan mai vechi dar cred ca merge. .

 

-------------------------------------------------------------------------------
Address 08: Auto HVAC (E87)       Labels:| 3V0-907-044.clb
   Part No SW: 5NA 907 044 N    HW: 5NA 907 044 N
   Component: AC Automat    H35 4301  
   Revision: 20K08000    Serial number: 00000E00515528
   Coding: 0002002420010000100510401210142A
   Shop #: WSC 01357 011 00200
   ASAM Dataset: EV_ACClimaPrehVW37X 002023
   ROD: EV_ACClimaPrehVW37X_002_VW37.rod
   VCID: 4AD86539ED7F65D695-801E

   Relative humidity sensor in fresh air intake duct: 

   Rear Climatronic Operating And Display Unit: 
   Subsystem 2 - Part No SW: 3G0 907 049 D    HW: 3G0 907 049 D
   Component: E265KlimaHeck  H02 0201 
   Serial number:       04031501850571
   Coding: 000000

No fault code found.

 

mersi mult

Modificat de AurelianRQ
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

F l o r i n

Nu ajuta. Fa acum o scanare, sa vedem care este problema. Nu are treaba,  trebuia sa funcționeze. Si la Doha mai sunt 20...30 de grade. Ce fac, schimba mereu codarea?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@AurelianRQ  ce refrigerant au folosit pentru refill ?   R134A sau R1234yf ? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

4 hours ago, Doomy said:

@AurelianRQ  ce refrigerant au folosit pentru refill ?   R134A sau R1234yf ? 

R134A

5 hours ago, F l o r i n said:

Nu ajuta. Fa acum o scanare, sa vedem care este problema. Nu are treaba,  trebuia sa funcționeze. Si la Doha mai sunt 20...30 de grade. Ce fac, schimba mereu codarea?

Din ce am înțeles sunt alte presiuni acolo și altele aici, acolo ai 50, 60 C la umbra, aici nu prea ai alea , și compresorul e cam dublu fata de EU, când am adus-o mi s-a zis la doha ca va trebui sa se facă recodare pt EU dar ca s-ar putea sa nu îmi placa și mai bine o las așa, ideea e ca tine exact 1 an. În service au zis ca dacă se face presiunea prea mare poate da pe afara și pierd în timp tot 

Iau laptopul cu mine și ii fac o scanare și revin cu rezultat. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

F l o r i n

Mi-au trecut cateva masini prin mana, aduse de acolo.... Rs4, s4, r20, gti, etc... masini care au fost fabricate pt acea piata si care au ajuns la noi, dupa ceva timp. Crede-mă,  la niciuna nu a fost problema asta... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 2 ore, AurelianRQ a scris:

R134A

Pai Tiguan AD1 are pe specificatia compresorului R1234yf ->  Vechiul model 5n si 5n2 au R134A ....... 

image.thumb.png.4fe1072e886b4039011f4d003b9ab401.png

 

Din punctul meu de vedere asta este motivul pentru care este sistemul gol si nu depistezi pe unde , garniturile pentru R134A sunt complet diferite fata de cele de la R1234yf ..... mai bine zis , cred ca pierde prin toate incheieturile.  

Aici nu cred ca este cazul ca R134A sa faca probleme in sistem daca este pus pe un termen asa de scurt , la baza sunt construite sa faca acelasi lucru , numai ca standardul R1234yf   a facut ca depozitarea sa fie diferita, presiunea de operare diferita  si compozitia acestora are densitati diferite ,  mai se pune problema ca R1234yf este si inflamabil si  nu toate aparatele de recuperare si igienizare pot sa il extraga in sistem .  Mufele sistemelor sunt fiferite  iar uleiurile care intra la amestec sunt diferite.  

 

Toate tipurile de compresoare montate pe tiguanul AD1  au R1234yf ca tip de refrigerant pentru sistem cu 460 mll 

image.thumb.png.14f74f0cd1a4cb1dcb10ac7089850a84.png

Verifica si la Capota ce iti spune eticheta , ca poti folosi. 

 

:dry:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

12 hours ago, Doomy said:

Pai Tiguan AD1 are pe specificatia compresorului R1234yf ->  Vechiul model 5n si 5n2 au R134A ....... 

image.thumb.png.4fe1072e886b4039011f4d003b9ab401.png

 

Din punctul meu de vedere asta este motivul pentru care este sistemul gol si nu depistezi pe unde , garniturile pentru R134A sunt complet diferite fata de cele de la R1234yf ..... mai bine zis , cred ca pierde prin toate incheieturile.  

Aici nu cred ca este cazul ca R134A sa faca probleme in sistem daca este pus pe un termen asa de scurt , la baza sunt construite sa faca acelasi lucru , numai ca standardul R1234yf   a facut ca depozitarea sa fie diferita, presiunea de operare diferita  si compozitia acestora are densitati diferite ,  mai se pune problema ca R1234yf este si inflamabil si  nu toate aparatele de recuperare si igienizare pot sa il extraga in sistem .  Mufele sistemelor sunt fiferite  iar uleiurile care intra la amestec sunt diferite.  

 

Toate tipurile de compresoare montate pe tiguanul AD1  au R1234yf ca tip de refrigerant pentru sistem cu 460 mll 

image.thumb.png.14f74f0cd1a4cb1dcb10ac7089850a84.png

Verifica si la Capota ce iti spune eticheta , ca poti folosi. 

 

:dry:

Salut, din pacate nu pot sa ma cert cu tine , pe capota scrie R-134a și în VCDS la fel, acum, care o fi motivul pt care au ales sa pună ala pe acele mașini nu știu . La mine apare R-134a , 500g PAG ISO 13043 

Modificat de AurelianRQ
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se pare ca nu s-a postat ce am scris mai devreme. 

 

deci după vizita din nou la service se pare ca de data asta s-a dus de tot, deci acel por care era înainte și se ducea cam într-un an acum s-a mărit și am pierdut totul intr-o noapte. Pe scurt mașina o sa fie luni în service și vedem ce o sa găsească și ce o sa repare. 

 

Mersi 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

https://fjcinc.com/tech-talk-differences-between-r-1234yf-and-r-134a/

https://iopscience.iop.org/article/10.1088/1757-899X/863/1/012049

R134A are dimensiunea moleculei mai mica decat R1234YF deci este susceptibil sa scape mai repede din sistem dar nu in ritmul in care scapa la tine.

Aerul conditionat trebuie umplut obligatoriu cu freonul pentru care a fost proiectat pentru un randament optim.

Am mai scris ca un test corect pentru pierderi se face cu golirea instalatiei de freon si introdus in loc azot la o presiune de maxim 8 bar (azotul se foloseste pentru a nu introduce aer si umiditate). Azotul are dimensiune moleculara mai mica decat freonul, iese prin cele mai mici fisuri si se pot identifica mai usor pierderile. Aparatele automate existente pe piata verifica pierderile prin vidarea instalatiei, adica exact pe dos fata de functionarea normala si pot identifica doar pierderile mari.

 

Modificat de florilar1
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@AurelianRQ  de asta ti-am zis sa verifici ce scrie la capota , ti-am dat informatiile care apar in sistem .  In tabelul de mai sus ai seriile de compresoare montate pe AD1 , verifica daca poti sa vezi ce scrie pe modelul de compresor si asa vei afla 100%  . Informatiile sunt pentru EU sau Eu-Region ( tari cu specificatii similare cu EU ) . 

 

Ce e drept daca nu e produs pentru piata de EU nu are de ce sa fie obligat la R1234yf , care a fost creat special pentru a intruni conditii ECO pentru aceasta piata. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!