Jump to content

urmarile unui incident


Alba-ca-Varul
 Share

Postare recomandată

Alba-ca-Varul

Mergand pe drumurile patriei am avut ghinionul sa dau peste un damb( o denivelare) care trona de-a latul soselei din dale de beton. Aveam viteza, impactul a fost atat de nasol, incat ma mir cum de nu am ajuns sa vad ce cultivau taranii pe camp... :offtopic: Am reusit sa-l evit cat de cat, in sensul ca nu l-am luat cu ambele roti din fata, ci doar cu cea din stanga.

Ce ma fac acum? Mai exact, la ce ar trebui sa ma astept, presupunand ca incidentul va lasa urmari nasoale pt masina? Acum nu se aude nimic, nici un sunet dubios, masina se comporta ca si cum nimic nu s-a intamplat. Si totusi, ce ar trebui verificat?

Va multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masina merge drept acum ? Prima care a preluat socul a fost roata... Si, in continuare, suspensia...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ar trebui sa verifici in primul rand daca a fost afectata geometria rotilor pe un stand specializat... daca nu se aude nici un zgomot suspect si nu ai atins cu baia de ulei, sunt sanse mari ca masina sa fii scapat relativ nevatamata... Trage cumva dreapta/stanga?

Modificat de KLF
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai daca janta a scapat intreaga, inseamna ca nu a fost chiar foarte grav. E bine sa verifici elementele suspensiei si sa verifici unghiurile directiei, daca vrei sa dormi linistit. partea a doua presupune bani destui si ... nu cred ca e chiar necesar decat daca incepi sa simti vibratii in volan (pe care nu le aveai), tendinte de a trage stanga-dreapta, care nu se manifestau inainte. Asta cu vibratiile poate fi si de la o usoara indoitura a jantei. Se remediaza prin indreptare (roluire) si echilibrare roata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Alba-ca-Varul

Nu trage nici stanga, nici dreapta, nu se simt trepidatii in volan, sunete anormale nu sunt. Inca nu am apucat sa vad daca janta e indoita, pt ca am capace, dar voi verifica cu prima ocazie. Baia de ulei sigur nu a fost atinsa, si din cate am apucat sa vad, nu exista nici un semn de lovitura pe undeva. Totusi, nu pot sa cred ca nu s-a intamplat nimic. Ceva atat de violent nu am mai simtit niciodata...am crezut ca se va rupe in doua :offtopic:

La geometrie si echilibrat m-am gandit si eu. Unghiul trebuie verificat doar in cazul in care masina trage intr-o parte?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Socurile puternice transversale pe directia de mers pot afecta si amortizoarele.

Eventuala indoitura a jantei cred ca s-ar fi simtit in mers...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Alba-ca-Varul,geometria poate fi dereglata ,iar masina sa nu traga in nici o parte,poate cel mult sa stea volanul un pic stramb in linie dreapta sau in curbe/linie dreapta sa se simta o usoara instabilitate fata de compportamentul normal al masinii. Cel mai bine este sa verifici geometria si-i putin,in jur de 100-200 mii lei vechi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Zorro Classic

Se poate sa nu se fi intamplat nimic serios, amortizoarele si cauciucurile preluand de regula in mare parte socul. Daca observi tu unul din simptoamele descrise de colegi, mergi la un service. La starea drumurilor din Romania nu este cazul sa-ti verifici geometria dupa fiecare damb sau groapa luata. O vorba grea spusa printre dinti este de multe ori suficienta.

Cele mai periculoase sunt gropile si santurile cu margini verticale, mai late decat diametrul cauciucului si cu adancimea mai mare de 2-3 cm, daca ma gandesc la cauciucurile din dotarea standard. Bineinteles, importanta este si viteza si tipul de suspensie.

Daca mai repeti experienta ar fi bine sa te gandesti la o verificare serioasa. Si eu am luat suficiente gropi, am avut chiar o janta indoita, dar inca nu simt nimic ciudat la directie sau suspensii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Alba-ca-Varul

Cred ca totusi voi face o verificare la geometrie, sa stiu o treaba.

@Zorro Classic - am nimerit un damb, era o chestie cocotata cam de 10 cm inaltime, ca trunchiul unui copac, intins pe aproape ambele sensuri, din beton. Ce minte bolnava o fi lasat drumul ala asa...

Va multumesc tuturor pt raspunsuri si sper sa nu patiti ca mine :offtopic:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:offtopic: unde era dambul?adica in ce localitate?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vezi ca verificarea geometriei nu costa chiar 10 lei. E pe undeva pe la 40-70 lei, sau 200-250 la reprezentanta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:offtopic: verificatul este foarte ieftin.Reglatul geometriei este mult mai scump!!!Stiu ce vorbesc,crede-ma ca nu vreau sa induc colega in eroare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Alba-ca-Varul

Nenorocirea de damb nu e in localitate, insa ca locatie, undeva pe langa Crevedia, pe un drum perpendicular cu DN1a, care e si asta un mare crater :rolleyes:

Da, verificarea geometriei ar trebui sa fie mai ieftina decat geometria in sine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic sa stai linistita!

Hai sa o luam usor... spuneai ca ai jante cu capace de plastic. Corect?

Daca luai dambul asa de tare cum ai spus (chiar daca aveai capacul de plastic legat cu 'clestisori de plastic' iti sarea de mama focului, se indoia janta si cel mai probabil aveai si o galma pe cauciuc.

Toate astea de mai sus mi s-au intamplat mie si directia nu a avut de suferit... doar cauciucul si janta.

Pentru masina ta si pentru siguranta ta mergi si testeaz-o! Noi mai mult de atat nu putem face :rolleyes:.

Sa nu uti sa ne zici si noua rezultatul!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic ca iti faci griji degeaba...nu e nici masina veche, nu e nici firava si tind sa cred ca a fost mai mult sperietura...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Alba-ca-Varul

Asa sa fie !

Verificarile cred ca le voi face totusi :blink:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pentru geometrie roti, la fundeni, dupa pod, pe dreapta cum mergi dinspre spital spre pantelimon, te costa 15 lei noi o constatare. Se face repede si corect

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Alba-ca-Varul

revin...

Nu am apucat sa fac nimic din ce s-a discutat mai sus...programul, bata-l vina :)

In schimb, se pare ca am observat ceva: stiti "fas-ul" :) pe care il face un amortizor sanatos cand trece peste o denivelare , cu viteza mica. Ei, mi se pare ca acum "fasaie" mai des, si mi s-a parut ca la denivelari mari, gropi luate tot cu viteza f mica, face un "trosc" metalic. Inca nu am apucat sa aflu daca s-a auzti de la masina mea...sper sa mi se fi parut.

Oricum , neatinsa nu am scapat sigur: imi pocneste ( incet, ce-i drept) usa de pe stanga fata , exact pe partea unde s-a incasat socul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!