Jump to content

Aer conditionat Lupo 1.0,motor auc


sk100it
 Share

Postare recomandată

Am intampinat o alta problema la aceasta masina care mi-a scos peri albi.

Nu cupleaza compresorul de ac.Presiune de freon are caci am verificat.Am vazut ca jos sub aripa dreapta daca nu ma insel este un senzor de prezenta a freonului.Teoretic trebuie sa mai fie unul in vaporizator.

Are vreun coleg o schema electrica a instalatiei de aer conditionat?

Mentionez ca aceasta masina ,saraca a fost modificata si paramodificata si in concluzie o mare teapa.

Pus direct 12 volti pe compresor baga aer rece,deci problema este strict electrica.

Va multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

An fabricatie, cod motor ?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sarumana mult.Imi sunt foarte folositoare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Revin cu aceeasi problema.Senzorul de presiune freon functioneaza,presiune este,insa idem ,iar nu mai cupleaza ambreiajul compresorului.Conform schemei,banuiesc senzorul de temperatura exterioara S329.Daca acesta este intrerupt,calculatorul <simte> ca e viscol afara si nu permite compresorului sa cupleze.

Rugamintea mea este sa-mi spuneti unde se afla acel senzor,caci m-am uitat si nu il vad fizic unde este.El pe caldura de afara,rezistenta lui ar trebui sa fie zero.Multumesc anticipat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

Va salut cu respect.Dupa o perioada in care nu am folosit ac-ul,am constatat ca nu functioneaza .Calculatorul ECU imi pune la masa tensiunea de 12 volti pe care ar trebui sa o am pe pinul 3 de la modulul fan ventilator.daca deconectez firul,am 12 volti si compresorul porneste. Intre firul pinului 3 si masa rezistenta este zero.Conform manualului trebuie facut un basic settings la clapeta de acceleratie si eu nu stiu pasii.Inca ceva,cu firul acela scos,motorul tinde sa se opreasca,deoarece ECU nu comanda marirea turatiei la ralanti,deci nu pot merge cu ea asa.Daca nu ,ar trebui sa vad unde este acest fir in scurt,caci alta varianta nu vad sa mai fie.Orice sfat este binevenit.Va multumesc anticipat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Azi am fost la un service si electricianul de acolo a calibrat acea clapeta de acceleratie,insa rezultatul este idem,din pacate.Fiind foarte aglomerat,a facut o diagnoza si mi-a spus ca acel calculator al motorului nu "vede" faptul ca este pornit aerul conditionat.Voi mai merge si maine,iar daca sansele nu sunt favorabile,tind sa cred ca ori calculatorul este defect pe partea cu ac-ul,ori este ceva pur electric deoarece firul care vine in modulul de ventilatoare de la ecu,la ohmetru este in scurt vis a vis de masa,adica mai exact firul care vine in pinul 3 si care acea tensiune de 11 volti este generata de acel modul de ventilatoare,este pusa la masa de catre ecu.Va anunt ce am facut.Multumesc 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poți verifica cu multimetrul daca es scurt pe instalație. Scoți mufa și de la ECU și masori din nou între pinul 3 și masa. Daca tot așa indică atunci este scurt in cablaj.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca  nu e scurt... ECU asta face pe acel fir, cand nu are toate conditiile bifate, tine AC oprit punand cei 11V la masa. 

 

Deci cauta in blocurile de valori conditiile de functionare ale AC, trebuie cineva care se pricepe specific la VAG... sa le citeasca

 

Senzoru de temp exterioara indica in bord? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

9 hours ago, andrei_221 said:

daca  nu e scurt... ECU asta face pe acel fir, cand nu are toate conditiile bifate, tine AC oprit punand cei 11V la masa. 

 

Deci cauta in blocurile de valori conditiile de functionare ale AC, trebuie cineva care se pricepe specific la VAG... sa le citeasca

 

Senzoru de temp exterioara indica in bord? 

Va salut.Nu indica nimic in bord,ca temperatura.De fapt,nici nu cred ca ar avea unde,deoarece masina e din 2001,nu e asa de evoluata.Dar,mi-ati dat o idee cu acel senzor,deoarece,daca este intrerupt,el 'vede' ca este viscol afara si,in mod logic nu va permite compresorului sa porneasca.Multumesc frumos si voi anunta ce am reusit sa fac

10 hours ago, lupo_bv said:

Poți verifica cu multimetrul daca es scurt pe instalație. Scoți mufa și de la ECU și masori din nou între pinul 3 și masa. Daca tot așa indică atunci este scurt in cablaj.

Asta nu am incercat ,dar voi incerca.Multumesc pentru sfat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vezi că este pe vaporizator, vezi elementul 2 din schemă

AC AUC.pdf

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Situatia este asa.Senzorul de temperatura exterioara are cca 560ohmi,am scos mufa mare de la calculator,nu este scurt circuit pe cablaj,in calculator intre pinul 3 pe modulul de ventilatoare este in scurt.Am scurtcircuitat si senzorul de temperatura exterioara si este acelasi rezultat.Acum cateva zile am fost la un electrician,ieri am fost la altul si nu i-au dat de cap.Daca aveti alte idei,va rog sa le expuneti ,ca pe mine deja m-a disperat treaba asta.

Daca as cumpara un calculator de motor ca acesta de pe olx,deoarece nimeni nu-ti da de proba asa ceva,credeti ca as rezolva ceva?Sau eventual daca administratorul are o schema cu pinii calculatorului ca macar daca cumpar un altul sa nu fie idem in scurt la acel pin?

Si inca ceva.Cu un alt calculator de motor cumparat,reusesc sa pornesc motorul sau intru in alte belele?Va multumesc anticipat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar modulul care comandă ventilatoarele şi compresorul eşti sigur că este ok, mai degrabă aş crede că ăla este defect decât ECU.

7 hours ago, sk100it said:

Cu un alt calculator de motor cumparat,reusesc sa pornesc motorul sau intru in alte belele?

Va porni şi se va opri după o secundă din cauză că nu este împerecheat cu imobilizatorul. Sunt două soluţii: ori clonezi ECU nou după cel vechi, ori îi faci immo off, de preferat prima Nu se poate face cu vcds (nu ştiu dacă immo off se poate, dar clonarea sigur nu se poate)

7 hours ago, sk100it said:

daca administratorul are o schema cu pinii calculatorului

AUC ECU.pdf

După cum scrie acolo pe pinii 17 şi 42 care vin la modulul  ventilatoarelor nu prea ai ce măsura

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

17 hours ago, lupo_bv said:

Dar modulul care comandă ventilatoarele şi compresorul eşti sigur că este ok, mai degrabă aş crede că ăla este defect.

Pai,eu zic ca,daca acest modul comanda compresorului sa porneasca ,ventilatorul functioneaza,am verificat tensiunile pe el,cum a scris un coleg intr-un topic anterior si sunt ok,cu acel fir de care spuneam eu de pe pinul lui 3,care vine de la calculator scos,iar masurand intre acel fir de la ecu si masa rezistenta lui este zero,cred ca pot pune orice modul ca tot aia este.

Acum ma gandesc ca prostul la o treaba.,in mod normal comanda de pe butonul ac,ar trebui sa dea o comanda calculatorului sa mareasca un pic turatia motorului inainte sa cupleze bobina compresorului,ori la mine,la actionarea ac-ului,turatia ramana idem.Am incercat la un Matiz care nu mai are freon deloc,la actionarea butonului ac,ventilatorul de la radiator pleaca si instantaneu se mareste si turatia motorului.In mod normal ar trebui sa fie si aici asa.Eu cred ca a fost pus un calculator pe aceasta masina de la gunoi,adica de la o masina care nu avea aer conditionat.

O sa incerc sa cumpar un modul din acela,dar tare mi-e ca arunc banii pe geam,deoarece presimt ca nu e de acolo.Va anunt noutatile. Deja sunt tare dezamagit pe tema asta.

La doi electricieni am fost si nu au reusit sa-i dea de cap.Trist dar adevarat.Eu chiar vreau sa fac masina asta deoarece mi-e tare draga

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai eu nu am zis sa cumperi alt modul, dar ar fi util să încerci cu altul de probă. Cand conectezi AC ajunge vreo tensiune pe pinul 8 al modulului?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am intrat pe grupul 50 si programul mi-a aratat ,ceva gen AC low,compresor off.In acest moment am ajuns totusi la o concluzie:ori g65,presostatul de la freon este defect,ori este prea putin freon in instalatie,cu toate ca am fost la statie si au spus ca este ok,cu toate ca nu cred.O sa incerc la alta statieAcest g 65 da comanda la compresor sa porneasca si bineinteles sa-l opreasca atunci cand presiunea devine prea mare?Si inca ceva.Acest senzor merge inlocuit fara a pierde freonul?Din poze am inteles ca este in partea dreapta si trebuie dat jos carenajul dreapta pentru a ajunge la el?Multumesc anticipat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Situatia se prezinta absolut dezastruos.Nu i-a dat nimeni de cap,desi am fost la 3 service-uri.Maine o iau de la ultimul,deoarece nu i-a gasit defectul.Mi s-a spus verbal ca au verificat modulul ventilatoare,presiune freon,insa eu tind sa cred ca tot acel senzor care da informatii la ecu si la modulul de ventilatoare este problema.Daca la o masina din 2001 nu au fost in stare sa depisteze un defect de aer conditionat,ce sa mai zic la masini peste 2020.

Totusi,daca senzorul de freon era defect nu transmitea nimic la ecu.Oare sa dea el informatii anapoda si din cauza asta sa nu porneasca compresorul?O fi asa de greu de reparat o masina din 2001 care are doar doi senzori,unul de freon si unul de temparatura exterioara?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu la modelul asta asa vechi, dar nu poti sa vezi informatiile de la senzor(i) - presiuni/termperaturi ... pe diagnoza ? La cele mai noi de 2004 senzorul ala masora efectiv presiunea agentului firgorific si se poate citi valoarea pe diagnoza. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

9 hours ago, adrian001 said:

Nu stiu la modelul asta asa vechi, dar nu poti sa vezi informatiile de la senzor(i) - presiuni/termperaturi ... pe diagnoza ? La cele mai noi de 2004 senzorul ala masora efectiv presiunea agentului firgorific si se poate citi valoarea pe diagnoza. 

Pe grupul 50,sau cum se zice,am gasit ac low,compresor off.Nu da nici o valoare ,doar ce 22,5,dar nu stiu ce inseamna.Cu ceasurile de frig montate pe joasa si inalta  are presiunea corecta.Azi o iau de la al treilea service ,deoarece nu i-au dat de cap

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa atatia ani in care nu a pornit tu chiar speri ca acel compresor mai este functional?

Probabil  ca repararea sistemului de climatizare costa mai mult decat valoarea masinii asa ca nu-ti mai pierde timpul si impaca-te cu ideea

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

IMG-20230724-WA0004.thumb.jpg.b30b655d51082cd07d3216d5774c3ba3.jpgIMG-20230724-WA0004.thumb.jpg.b30b655d51082cd07d3216d5774c3ba3.jpg

Asta e presiunea în instalație cu motorul oprit, deci senzorul ar trebui să citească presiunea 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, z e n i t h said:

Dupa atatia ani in care nu a pornit tu chiar speri ca acel compresor mai este functional?

Probabil  ca repararea sistemului de climatizare costa mai mult decat valoarea masinii asa ca nu-ti mai pierde timpul si impaca-te cu ideea

Eu as pune o alta intrebare:este cineva capabil sa repare un sistem de climatizare de vw lupo din 2001?Am fost la 3 service-uri si nu s-a rezolvat nimic.Eu nu am mentionat nimic de bani,ci de competenta.Ori la aia,din pacate am gasit doar "campioni".Ultima speranta a mea ar fi la Al Bundy de aici de pe forum.Mai departe,vom trai si vom vedea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cat ai platit pentru cele 3 constatari si cat timp ai pierdut?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@sk100it Ce tip de freon scrie pe eticheta ca ar trebui sa fie in masina? Ce temperatura ambianta era (cu aproximatie) cand a fost masurata presiunea de 5 bari... erau in jur de 22°C, corespunzator pentru R134a?

Modificat de florilar1
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!