Jump to content

Ralanti instabil - se opreste motorul aleatoriu


Executron
 Share

Postare recomandată

Deschid un nou topic caci mi-a fost greu sa incadrez problema la un topic deja existent. 

Acum aprox. 1 sapt intalnesc urmatoarea problema. La stop cu schimbatorul in D mi se opreste brusc motorul. Il repornesc totul normal. Circul in continuare. In seara aceasta incepe relanti-ul sa cunoasca scaderi o data la 2-3 secunde (ca o intrerupere alimentare) si de 2 ori chiar s-a oprit in P (Park, pe loc). De fiecare data repornirea este fara probleme iar in aceleratie nu am niciun fel de problema. 

In urma diagnozei pe motor am avut o singura eroare : 17552 - MASS AIR FLOW (G70): Open or short to ground. P1144 - 35-10 -  Intermittent. De asemenea, in canalul 003 imi arata la MAF  intre 390 si 400 mg, iar la EGR duty 80% (la relanti). 

Sterg eroarea, curat debitmetrul. Aceleasi simptome. Scot chiar mufa debitmetrului si incerc sa circul. Aceleasi simptome. 

Merg la service, imi recomanda schimbarea o-ringurilor ale injectoarelor. Facem operatiunea aceasta si la test-drive-ul dupa schimbarea o-ringului problema ramane, motorul oprindu-se de 3 ori in decursul a unui drum de 10 minute. Daca nu se oprea avea acele "ezitari" cum turatia motorul scadea la aprox. 900 rpm. 

Masina am lasat-o la service pentru verificari suplimentare, insa m-ar ajuta mult o parere avizata a forumului. 

Mentionez ca in continuare nu am nicio eroare stocata si, in afara de aceasta problema, masina merge perfect, accelerand f. bine, constant, fara fum. De asemenea pe canalul 013 injectoarele se prezinta f. bine (corectie de pana la 0,5). Singurul aspect pe care l-am putut observa mai atipic este ca la cantitatea de motorina injectata, aceasta variaza intre 6 si 7mg/sec, insa in momentul in care intervine scaderea de turatie creste si la 25 mg/sec ca si cum calculatorul ar vrea sa compenseze cumva. 

Va multumesc.  

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
Publicat (modificat)

Revin cu rezolvarea!

Dupa schimbarea o-ringurilor la injectoare, schimbare filtru motorina + curatare mufe injectoare, am fost sa iau masina de la service. Facea in continuare. Am mai mers cateva zile in stilul acesta, insa de data aceasta am "avut noroc" de erori care sa clarifice situatia : 

IN MODLUL ”ENGINE”:

Control Module Part Number: 038 906 019 EP
  Component and/or Version: 1,9l R4 EDC G000AG  1442
           Software Coding: 00001
            Work Shop Code: WSC 00028
           Additional Info: WVWZZZ3BZ2P013109     VWZ7Z0A3668212
3 Faults Found:
16989 - Internal Control Module: ROM Error
        P0605 - 35-00 - -
17552 - Mass Air Flow Sensor (G70): Open or Short to Ground
        P1144 - 35-00 - -
16705 - Engine Speed Sensor (G28): Implausible Signal
        P0321 - 35-10 - - - Intermittent
----------------------------------------------

Prin urmare am schimbat senzorul G28 si toate lucrurile s-au lamurit! 

Daca mai are cineva problema similara pe viitor recomand si 

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/16705/P0321/000801

Care prezinta exact eroarea cu simptomele de rigoare. 

EDIT : Senzorul luat este OE, mi s-a recomandat sa nu folosesc Aftermarket. 

 

Modificat de Executron
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

F l o r i n
6 hours ago, Executron said:

Faults Found:
16989 - Internal Control Module: ROM Error
        P0605 - 35-00

Cam problematica acesta eroare, dacă nu se șterge... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Publicat (modificat)

Eroarea s-a sters dupa schimbarea senzorului si nu a mai reaparut! (a trecut 1 saptamana de la schimb)

Si pe mine m-a surprins! Este prima data cand vad eroarea aceasta... Ma gandesc ca avea legatura cu mersul prost al motorului din cauza senzorului, probabil neafland niste date esentiale, a aruncat o eroare ca insusi calculatorul e de vina.... 

Initial dupa ce vazut erorile, credeam ca totul pleaca de la un ECU stricat... Chiar incepusem sa caut un ECU SH. 

Modificat de Executron
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si eroarea de MAF o ignori?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eroarea de MAF a aparut fix in aceeasi perioada in care motorul a inceput sa se opreasca la relanti. 

Electricianul de la service mi-a spus ca si aceasta ar putea fi o consecinta a mersului prost al motorului... Momentan nu a reaparut. 

Preventiv, am curatat MAF-ul cat si contactele mufei sale. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mai sigur un contact imperfect la mufa pentru eroarea aia. oricum bine ca ai rezolvat :).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc! Si eu cred acest lucru, mai ales ca am reusit sa rup/deteriorez (masina o am de 13 ani) mufa MAF-ului in sensul ca nu se mai blocheaza :( 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, asta poate fi o problema, de la vibratii poate face contact intermitent. Sunt de cumparat mufe de astea de schimb, nu stiu la noi dar pe ebay sigur gasesti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

C o s m i n

Vezi de treaba. A mea avea blocajul rupt deja cand am cumparat masina, acum 13 ani. Si asa functioneaza si azi. Daca bine retin, vine capacul peste, si apasa mufa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

F l o r i n
11 hours ago, Executron said:

Ma gandesc ca avea legatura cu mersul prost al motorului din cauza senzorului

in teorie, nu. Monitorizezi si vedem daca mai apare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hmm... Atunci poate merita mentionat si ca la momentul respectiv am mai avut 3 erori si pe modulul cutiei automate. 

IN MODULUL AUTOMATIC GEARBOX:

Control Module Part Number: 3B0 927 156 S
  Component and/or Version: AG5 01V 1.9l-PD RdW 1416
           Software Coding: 00103
            Work Shop Code: WSC 00028
3 Faults Found:
17090 - Transmission Range Sensor (F125): Implausible Signal
        P0706 - 35-10 - - - Intermittent
17968 - Maximum Engine Speed Exceeded (Engine Warranty VOID! :-)
        P1560 - 35-00 - -
18265 - Load Signal: Error Message from ECU
        P1857 - 35-10 - - - Intermittent

Ultima, din ce-am vazut pe site-ul Rosstech, are legatura cu cea de la motor. Deci cumva, pare ca ceva de la ECU nu a transmis semnal. 

Iarasi, dupa schimbarea G28 si stergerea codurilor acum 1 sapt, nici acestea nu au mai reaparut. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Dupa 1 luna fara probleme și după trecerea ITP-ului, problema a reapărut în mod identic. Inclusiv cu lipsa erorilor la diagnoza. (suspectez că au mișcat niște fire, căci mi-au spus ca se poate discerne mai greu seria motorului). 

Am realizat si un LOG in grupele 004-011-013. 

În prima etapă, mai lungă, motorul a înregistrat 5 ”poticniri”, una din ele cu 5 secunde înainte de oprirea logului. 

În a doua etapă, mai scurtă, motorul a murit cu 5 secunde înainte de oprirea log-ului. 

Ceva idei? Mi se pare suspect ca 1 luna mers beton și după ce au umblat acolo, pe drumul de la stația ITP „și-a reluat vechile obiceiuri”. 

LOG-01-004-011-013.xlsx

Modificat de Executron
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vezi ce erori au apărut iar? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din pacate, fără erori (nici la ENGINE, nici TRANSMISSION). Exact cum se manifesta inițial problema. 

LE : Am incercat să merg cu mașina azi, însă problema pare că se acutizează, se oprește în 3 secunde daca o țin la relanti (în accelerație de până la 2000 se simt ce par a fi rateuri însă, chiar dacă nu se oprește).

Am realizat și un LOG pe 001-004-010. 

Pare în continuare a fi ceva legat de informația primită de ECU, căci atunci când mi s-a oprit o dată, turometru urca aiurea până la 2000 (fără a sta motorul la acea turație). 

Atașat LOG în format CSV. 

LOG-01-001-004-010.CSV

Modificat de Executron
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu as schimba din nou G 28....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

kosmyn_aurel89

Incearca sa mergi o perioada cu vaccumul anulat pe capsula de la clapeta de shut-off, sa nu cumva sa opreasca de acolo, din moment ce in trecut ai avut eroarea pe debitmetru si g28.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu impresii de la service. După ce s-a ”mișcat” de cablurile din dreapta motorului (cele de lângă filtrul de motorină/filtrul de ulei, care duc în spatele motorului) a mers mașina bine, fără poticneli DAR a reapărut eroarea de care spunea Florin mai devreme, anume P0605 (P0605 Internal Control Module Read Only Memory ) și a început să clipocească în bord martorul de bujii incandescente. 

S-a deschis compartimentul calculatorului, pare că nu are niciun defect vizibil și cum eroarea a apărut spontan după mișcarea unor cabluri (de asemenea, un cablu este desizolat, fiind afectat ecranajul), s-a decis să las mașina să ia fir cu fir cablurile în zona respectivă să vedem ce și cum! 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si..daca nu... pus un ECU de proba, adaptat, sa porneasca masina.....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dacă nu-i dau de cap respectivii, voi apela la tine Florin, că deja problema e clară! ECU ar putea fi instalat fără a se schimbat bordul/cheile? Adică merge adaptare făcută? Să știu cum caut...

Modificat de Executron
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ecu - se adapteaza doar acesta, nu trebuie inlocuite ceasurile, cheile, etc

Tu nu cauti nimic...doar ma anunti, daca este cazul..... piese avem pe stoc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aa mulțumesc, bine știut, că începusem să caut piese.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

10 hours ago, vortexo said:

Eu as schimba din nou G 28....

S-ar putea aceasta să fie soluția adevărată, căci acum am vorbit la service și mi-au spus că sigur este de vina senzorul de la arborele cotit... Adică G28. Eu, bineînțeles, le spun că a fost deja schimbat. Reacția lor a fost în sensul că nu a fost schimbat anterior G28, ci G40, senzorul de la axa cu came. Ce să zic, mi se pare amuzant :))) Îl schimbăm pe acela și să vedem dacă dispare P0605 (ori nu mai reapare). 

Modificat de Executron
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai...pana la urma pe care l-au schimbat? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Păi aparent l-au schimbat (anterior) pe cel de axul cu came (și pe factura scrie SENZOR AX CAME OE VW). Prin urmare azi s-a comandat senzorul ”de vilbrochen” și se schimbă mâine. Apoi vedem ce se întâmplă :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!