Jump to content

Silver Arrow - Skoda Octavia 1.5 TSI


BeciAcustic

Recommended Posts

Eu am 82k si inca n-am schimbat placutele. Bine, eu cred ca undeva la 80k din astia sunt doar extraurban. Lichidul de frana l-am schimbat pana acum din 2 in 2 ani, dupa primii 3 - ultima schimbare a fost in primavara asta.

Huruit eu mai aud in primii 2-3 km de la plecare, atunci cand nu folosesc masina cate 2-3 saptamani - la primele frane zici ca apas cu piatra pe discuri, aud numai har-har-har. Apoi liniste. 

Chiar o sa mai intreb zilele viitoare ca vreau sa mai schimb uleiul (am facut 1 an jumate si vreo 22k cu el) si sunt curios de frane..

Link to comment

@BeciAcustic, zIlele astea am testat mai cu atentie comportamentul cutiei cand schimb in treapta 1, la rece, la cald, pe loc, in mers. Nu pare sa agate.

Stai de capul lor cat mai ai garantie, ceva minor acum se poate transforma in ceva neplacut peste o perioada.

Link to comment

Acum am lasat masina la Avia. Am aratat filmarea mecanicului, facuta la cum agata uneori. S-a lamurit si o sa schimbe uleiul in cutie + resetat timonerie by default.

Cu a doua problema semnalata si saptamana tecuta am facut un test dar cu mine la volan si el in dreapta. Am refacut conditiile in care face alecel huruit si si-a dat seama imediat, a zambit si a zis ca se rezolav, e ceva care nu e gresat suficient din fabrica in capat de cursa. Despre mecanic jos palaria, foarte profi si cu rabdare la proba de drum.

Stau si ma gandesc ca in primavara cand am gresat oglinzile care trosneau ma intrebam oare ce mai este gresat insuficient. E iata, am aflat....

 

Acum astept telefonul dupa ce se intervine asupra ei. Sper sa fie rezolvat tot. 

Link to comment

Buuuun, revin cu pareri.

Am luat masina de la Avia, a fost schimbat uleiul in cutie si reglat timonerie. Iar cu haraitul pe paftea dreapta a fost gresat corespunzator capatul de cursa al telescopului(daca am retinut bine).

Dupa 2 zile de utilizare, ~50km pare ca totul este in regula, sper ca nu este efectul placebo. In tr1 parca tot dupa ce intra prima data in viteza incepe sa intre cursiv in urmatoarele incercari, putin, aproape inexistent dar eu stiind de acel hop sunt mult prea atent acolo. Momentan benzina si la treaba, nu imi mai bat capul, vedem pe parcursa daca totul este ok.

 Ca idee, daca are cineva idee. M-am uitat atent pe filmare la tot ce au facut in service si au umblat mult sub capita in partea dreapta sus cum stai sibte uiti in fata masinii, au demontat niste piese, au umblat apoi au pus piesele la loc. Ce este mai exact in acea zona?

Link to comment
  • 1 month later...

Azi masina a facut 41000km si s-a "suparat", m-a umplut de erori.

20221105_111014.thumb.jpg.c0037b4eb8ed47c9ec40350241ad1ea2.jpg

 

 

20221105_113041.thumb.jpg.92e2f48c3ce724186d6b4393f2d578b8.jpg

 

 

20221101_154934.thumb.jpg.0d55e87ac9275a0677f58f2e0e22d8fa.jpg

 

P.s.: Dupa 25min de fataiala prin oras au disparut erorile deci este bateria slabita se pare. 

Link to comment
  • 4 weeks later...

Dupa evenimentul de mai sus am patit sa mai faca probleme bateria, nepornita avand sub 12V:

20221109_154625.thumb.jpg.61e0c9be112d4555761793e6cce8fc0b.jpg

 

Asa ca am decis sa pun bateria pe redresor. Am vrut sa scot bateria din locasul ei si am observat ca cei de la avia au pus acolo goarna de la alarma:20221107_195022.thumb.jpg.fa2165a9680f9d1f6a35b1a06730b507.jpg

 

Dupa ce am scos goarna zic hai sa verific si lichidul din baterie unde observ ca 2 celul erau secate si restul cu foarte putin lichid:

20221107_200921.thumb.jpg.e3367633594732c19889087258ee65fa.jpg

 

Am facut "plinul" si am pus bateria peste noapte la redresor: poza facut dupa incarcare.

 

20221108_102516.thumb.jpg.d2a7cd28aac20e988262b2e0559a2648.jpg

 

Am pus bateria pe masina si am repozitionat goarna de la alarma pentru o eventuala noua interventie in zona aia.

 

20221108_132224.thumb.jpg.c1ce43292e995d5859701f98614bde1c.jpg

 

Dupa ce a pornit masina am dat o scanare, am gasit 15 erori, le-am sters, am recalibrat geamurile si am mers mai departe.

 

Screenshot_20221108_123635_OBDeleven.thumb.jpg.c0876a921d974ea78583a269bf928345.jpg

 

Toate bune si frumoase timp de 2 saptamani pana luni cand, dupa 3 zile nepornita nu a mai vrut sa porneasca deloc: dadeam strat si doar welcome skoda pe display dupa care nimic, nici nu invartea. Asta intr-o dimineata cand totul era pe graba si pusesem deja bebe in masina sa il duc la cresa. Aduc masina de munca, ii dau curent si o ia la "sfert de buton". Toata ziua bebe: Tati, masina gri stricata 🤣🤣🤣.

 

20221130_195945.thumb.jpg.7c5624bd63c40c3c50873b8e9e640aff.jpg

 

Frustrat ca nu a pornit cand ai nevoie de ea, am dus repede bebe la cresa si m-am oprit direct la depozitul de bateri unde am luatbo baterie noua de 70Ah deoarece mi s-a parut micuta cea de 59A de pe masina.

20221128_104155.thumb.jpg.f447daf57423367d21e36599ab4ca5e7.jpg

 

Am pus bateria, sters erori care s-au acumulat dupa pornirea esuata apoi am codat noua baterie pe masina:

 

Screenshot_2022-11-28-10-48-50-132_com.voltasit.obdeleven.thumb.jpg.249d17b9756cfa0b5542c576cf927b81.jpg

 

Acum totul ok, porneste la sfert si a revenit functia de strat-stop uitat de ceva timp.

 

Din ce vorbeam si cu baiatul de la bateri el crede ca a fost totusi un defect de fabricatie de a ramas seaca de lichid. Cine stie.....

 

Intre timp am trecut la echiparea de iarna si am pus lichid de parbriz adecvat ca sa nu ma prinda iarna pe picior gresit. 

Link to comment

Probabil ai drumuri scurte zilnic, iar un drum lung la o perioada mai mare de 2-3 saptamani.

 

Cred ca in weekend verific si eu bateria, masina mea e doar cu 2 saptamani mai tanara ca a ta.

Cat despre erori, posibil sa fie legate de baterie, oricum posesorii de O4 zambesc atunci cand se plang cei cu O3 de erori.😀

 

 

Link to comment

Pai da, toate erorile au fost in urma esecului la pornire. In mod normal nu acumuleaza erori, e totul ok. 

Verifica in primul rand aa aiba apa bateria, la mine era seaca. Daca verificam mai inainte poate o salvam dar asa, a fost caz pierdut. Drunurile aunt foarte scurte in timpul saptamanii: dus baiat la cresa 1km dus oprit apoi 1km intors. Stau 30 min apoi duc sotia la munca 3km dus 3km intors apoi o piata eventual in rest masina de munca. La 3 saptamani facem un drum de 400km la bunici .....

Link to comment

Cum de ai ales EFB si nu AGM?

Poti verifica te rog cat de incarcata o tine? La mine sta in jur de 70-80% incarcare. 

Link to comment

...probabil pentru ca si cea anterioara era tot EFB. La masina anterioara (1.4 TSI din 2017) bateria era tot EFB si asta a recomandat si dealerul: sa schimb pe aceeasi tehnologie.

Link to comment

Dupa o discutie cu cel de la depozitul de bateri(este cel mai mare din Constanta, de aici se aprovizioneaza toate magazinele) am decis sa iau tot EFB pentru mersul predominant in oras, asta recomanda ei la drumuri scurte si opriri dese. Acum ce sa zic, am mers pe mana lui iar la Ah am ales cea mai mare care incapea, sa nu mai "sufar".

@Adi_vw la ce te referi sa verific? Nu am inteles exact ce sa fac. 

 

Link to comment

Cu un search dupa "battery" pe Gateway gasesti foarte multe informatii despre baterie. La mine "battery charge condition" e 70-80%. Din ce mi-am dat seama asta indica cat e de incarcata bateria. Daca tot intri acolo, poti urmari si rezistenta interna.

Link to comment
Quote

Din ce vorbeam si cu baiatul de la bateri el crede ca a fost totusi un defect de fabricatie de a ramas seaca de lichid. Cine stie.....

Am verificat si eu  in weekend bateria, lichidul e  la nivel, deci probabil ca a fost defect de fabricatie la a ta.

Acum nu mai conteaza, ramane curiozitatea ce ar fi spus reprezentanta  daca notificai pe garantie problema.

Edited by halamadrid
Link to comment

@Adi_vw uite tot de pe cautare:

Mentionez ca aceste date sunt dupa o tura de A2 CT-B si retur(sambata), duminica masina a fost nemiscata si scanarea a fost facuta acum, luni. Sa inteleg ca 74% este incarcarea, corect?

 

@halamadrid nu cred ca avea rost dupa aproape 4 ani sa ma "cert" cu ei. Probabil ziceau ca la acesti ani a fost utilizare neadecvata etc bla bla. Din ce stiu acumulator este in garantie doar 6 luni. Cel mai probabil a fost un defect de fabrica pe care nu il poti demonstra. O trec la consumabile, benzina si la drum.

 

Screenshot_20221212_092014_OBDeleven.jpg

Screenshot_20221212_092022_OBDeleven.jpg

Screenshot_20221212_092031_OBDeleven.jpg

Screenshot_20221212_092042_OBDeleven.jpg

Screenshot_20221212_092056_OBDeleven.jpg

Screenshot_20221212_092114_OBDeleven.jpg

Link to comment

Da, 74% incarcare. Se pare ca asa e gandit sistemul sa nu incarce la 100% bateria.

Link to comment

Ce m-ar ingrijora pe mine este de ce "usable battery charge" zice 46 Ah la o baterie de 70 Ah? Atunci posibil si la 100% sa ai real 46 Ah si evident asta este insuficient pentru masina.

Link to comment

Eu cred ca "usable battery charge" e curentul disponibil pentru sistemul start-stop sau posibil sa tina motorul pornit si cand "usable battery charge" e 20Ah sa zicem astfel incat sa nu ramai fara baterie. Suna bine in teorie, dar din ce am vazut eu bateriile acestea inteligente mor fara prea multe semne de oboseala.

Edited by Adi_vw
Link to comment
  • 1 month later...

Azi am primit update la noua interfata de Android Auto. Urmeaza cat de curand sa trec la versiunea wireless, parca "ma incurca" acel cablu prin masina. 

IMG-20230209-WA0023.jpg

IMG-20230209-WA0022.jpg

IMG-20230209-WA0021.jpg

Link to comment

Pai pana acum arata diferit si nu puteai sa imparti ecranul in doua sau in trei parti. Acum il aranjezi tu cum vrei. 

Link to comment

@Xman_ghio vezi ca el a pus EFB nu AGM. 

Din ce vad pe e-piesa, o Varta EFB de 70Ah e 600 de lei, AGM-ul 750 ;) 

Link to comment

700 lei cu montaj si garantie incluse, fara codare. Ca idee AGM tot pe acolo era ca pret.

Link to comment

Am luat-o pana la urma pe o Varta 70Ah AGM. Pret 800 lei cu montaj si garantie. Fara codare (am facut-o eu). Am avut vreo 16 erori dupa demontarea bateriei vechi si montarea celei noi. Noroc ca stiam ce o sa apara altfel ma panicam maxim 🙂

 

Pentru AGM am codat "Fleece".

 

Merci!

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!