Jump to content

Silver Arrow - Skoda Octavia 1.5 TSI


BeciAcustic

Postare recomandată

Cum am intrat in luna Aprile, luna in care am cumparat masina bineinteles ca au inceput sa expire "diverse" asa ca am reînnoit RCA(1500lei B5) si CASCO(2600lei) + programare la revizia de 5 ani.

 

Intre timp am facut si schimbul de anevlope, cele de care am discutat mai sus au fost reciclate si am pus la pastrare jantele de iarna pana in toamna cand ma hotarasc daca raman pe 2 seruri sau 1 set.

 

Am mai dat de o "problema" si anume spatiul pentru biciclete. Cum juniorul meu a crescut i-am luat o bicicleta si brusc spatiul generos din octavia a disparut:

Screenshot_20240411_190937_Gallery.thumb.jpg.7e9e2ddd645582dec551510ffbbe76d5.jpg

 

Bineinteles ca dupa ce invata cat de cat bine o sa trebuiasca sa merg cu el tot pe bicicleta si voi avea nevoie de una mare pe langa a lui. Intrebare care vine este: unde bag bicicleta mea? 

Ce ma sfatuiti?

1. Suport de masina pe plafonul masinii(nu am bari transfersale).

2. Suport pe haion

3. Rabatat o parte din bancheta spate si bagata bicicleta pe diagonala din spatarul scaunului soferului pana in portbagaj. Incape oare?

 

Mentionez ca transportul pentru biciclete este nevoie de acasa pana in parc adica 5-6 km, nu plec la munte cu ele.

Link către comentariu
Quote

3. Rabatat o parte din bancheta spate si bagata bicicleta pe diagonala din spatarul scaunului soferului pana in portbagaj. Incape oare?

Rabatata toata bancheta spate, incape o bicicleta cu roti de 29"+ bicicleta mai mica. Problema e ca va trebui sa sari peste regulament, iar juniorul sa mearga pe scaunul din fata.

Modificat de halamadrid
Link către comentariu
2 hours ago, halamadrid said:

Rabatata toata bancheta spate, incape o bicicleta cu roti de 29"+ bicicleta mai mica. Problema e ca va trebui sa sari peste regulament, iar juniorul sa mearga pe scaunul din fata.

Exclus sa scot scaunul de copil. Ma gandem ca las partea aia fixa si rabatez doar 2/3 din bancheta. Asa oare nu are loc pe diagonala?

3 hours ago, zidanne said:

@BeciAcustic 4 Carlig + platforma ;)

Pentru 6km ma complic prea tare + ca acolo parchez in parcarea unui mall deci nu as avea loc cu platforma.

Link către comentariu

nici macar carlig cu platforma - carlig si cuport "in V" - am unul care poate duce pana la 3 biciclete - si a rezistat cu brio si la drumuri de 100+ km sau serpentine

vezi in topicul masinii mele cum arata

 

Link către comentariu
Quote

Exclus sa scot scaunul de copil. Ma gandem ca las partea aia fixa si rabatez doar 2/3 din bancheta. Asa oare nu are loc pe diagonala?

Nu cred, roti mari, bicicleta lunga. La mine nu a incaput decat cu bancheta complet rabatata.  Daca ai bicicleta fa o proba. Daca nu o ai, imprumuta una pentru 5 minute de la vreun magazin.

Link către comentariu

Nu intra fara rabatarea integrala a banchetei. Pune-le pe plafon pe bare transversale.

Link către comentariu

Sau eventual demontat roata fata a bicicletei. Acum mai toate au sistem rapid/ "fluturasi" si poti scoate roata din furca.

Link către comentariu

Mersi de sfaturi, cred ca o sa merg cu masina on fata la decathlon si cer o bicicleta pe masura mea sa fac o proba cu bancheta rabatata. Bicicleta mea inca nu este cumparata, sunt in cautare 😀.

Link către comentariu

Recomand Bari Transversale Thule Wingbar + Foot-Pack-ul aferent modelului tau de masina si suporti de bicicleta Thule ProRide 598. Nici nu o sa le simti pe masina 😉

Link către comentariu

Eu as recomanda carlig+suport. Am avut bare transversale la vechiul megane - erau de origine si aveau marginile putin rotunjite, macar vizual aratau ok. Ultimii ani nici nu prea spalam masina aia...

Asa ca nu m-a dus capul si la Sloda am zis ca merg tot pe bare. Am cumparat si montat barele a 2-a zi dupa ce am luat masina.

Si m-am lovit mult mai stringent de partea vizuala, de zgomotul de rurale mult mai pregnant (deh, masina mai silentioasa, auzeam mai bine celelalte zgomote). Plus faptul ca la spalatoriile cu perii nu ma lasau cu barele si suportii.

 

Asa ca am platit o caruta de bani pe instalare carlig si am vandut in pierdere suportii si barele.

 

Mult mai bun consumul, mult mai facila instalarea bicicletelor pe carlig. Plus partea estetica, nu mai vad talpile de la bare pe cadrul usilor...

 

Cred ca se poate merge si pe un carlig aftermarket doar ca nu stiu cum se impaca cand ai bicicletele ca nu dezafecteaz senzorii spate si vor "urla"... 

Link către comentariu

Barile Thule Wingbar si suportii de bicicleta tot Thule nu scot zgomote iar consumul e neglijabil. Testat pe 3 masini diferite, inclusiv la viteze de Autobahn ;)

Dar alte marci fac zgomot cumplit, inclusiv barile Thule cu profil patrat, seria mai ieftina. Pana am ajuns la Wingbar am testat vreo cateva…

 

Suportul pe carlig are si el inconvenientele lui:

- ajungi tot la Thule si costa ceva 

- parchezi mai greu intre 2 masini.

- exista riscul sa intre cineva in bicicletele tale.

- trebuie sa-l dai jos de pe masina cand nu-l folosesti si iti trebuie loc de depozitare ptr el. Barile transversale pot sa le lasi tot timpul pe masina. 

Modificat de MihaiGSM
Link către comentariu

Azi am rezolvat revizia de 5 ani, am facut schimb de ulei, filtre, buji si lichid de frana. Pe langa asta au fost gresate si niste bucse care mai faceau ceva zgomote la denivelari.

57500km, merge mai departe!

20240422_140403.jpg

20240422_140123.jpg

Link către comentariu

La preturile afisate, nu cred ca a fost reprezentanta. Am dreptate?

Daca ma insel, te rog, spune unde ai facut revizia. Preturile sunt chiar ok.

Link către comentariu

Am zis pe forum de la ultima revizie ca nu mai fac la reprezentanta dupa greselile facute si toate balbaielile. Am facut intr-un service de incredere specializat pe vag, recomandat de un bun prieten. Am stat langa masina am mai discutat, totul facut ca la carte si fara ideea de "nu se poate", "nu e de la masina" etc. Desi am fost adeptul reprezentantelor si din 2009 doar acolo am facut reviziile in functie de ce masina am avut acum la skoda o sa zic pas strict in Constanta.

Modificat de BeciAcustic
Link către comentariu
  • 3 weeks later...
BeciAcustic

Iar nu am avut timp sa mai scriu pe aici dar am fost intr-o mica vacanta de Paşte prin tara.

Juniorul meu a vrut sa stea ca un domn bine si sa foloseasca cotiera pentru a avea apa la indemana(nu stiu unde a vazut dar ii prinde bine), noroc cu dotarea masinii :))

20240512_112705.thumb.jpg.ef3fda0d21e27041ddc2f696d255090e.jpg

 

Am facut plimbari pe jos prin natura si drumetii de munte iar masina a fost lasata pe planul 2 in acest mini concediu, doar ne-a dus pana in locul special amenajat apoi la picior.

20240512_112605.thumb.jpg.1806cc3735353b2b31768cc0c122cf19.jpg

 

Si un consum din fata blocului inapoi in fata blocului.

 

20240512_112535.thumb.jpg.6601b27ee8a476355490460522084646.jpg

Link către comentariu
acidone77

Pare destul de mare baiatul... cati ani are? Felicitari ca inca il tii rearfacing... 👍 Mai incape in scaun? :D 

Link către comentariu
BeciAcustic

Mersi de apreciere. Juniorul face luna viitoare 4 ani iar recomandarea tuturor medicilor si celor de la siguranta auto este ca pana la 4 ani sa mearga exclusiv rearfaceing. Scaunul a fost luat din start cu gandul sa il poarte pana la 4 ani, deci ceva mai trainic si foarte bine testat ADAC. Este destul de innalt baiatul si a ajuns la limita superioara a tetierei dar fara sa depaseasca deci este inca bun scaunul iar el cum nu stie alta pozitie si alt mod de calatorie decat in scaun si rearfacing nu "opune rezistenta" ba chiar se urca singur mai nou si isi pozitioneaza centura pentra a o clipsa eu(sau sotia). 

In septembrie avem pe lista schimbarea scaunului cu unul pozitionat cu fata la sensul de mers, ceva care sa ii fie buj pana la limita de 135cm cand poate sa stea legal si in siguranta pe bancheta cu centura masinii(eventual un innaltator). 

Stiu ca par exagerat dar siguranta familiei este pe primul rand. 

Link către comentariu
acidone77

Nu e exagerat de loc ( din ce am citit eu chiar pana la 6 ani ar fi recomandat sa stea asa din cauza musculaturii gatului care nu e formata si pregatita pentru ( doamne fereste ) un impact frontal, si isi pot rupe gatul foarte usor... ), si eu am tot un scaun Britax, rotativ, si fiica mea face peste 2 saptamani 5 ani, si tot rear facing sta fara nicio problema de la nastere ( scoica + scaun ). Si ea e destul de inalta, si deja nu prea mai sta foarte comfortabil ( din ce observ eu, ca ea nu se plange inca :lol: )

Urmeaza sa luam si noi alt scaun cred, dar inca sunt in dubii ce si cum...

Link către comentariu
  • 2 weeks later...
BeciAcustic
Publicat (modificat)

Am mai facut o operatiune care era necesara deoarece Skoda a gandit prost sistemul si daca mai lasam acel pamant in aripi cresteau flori :))

Multumesc si pe aceasta cale unui bun prieten care m-a ajutat sa fac operatiunea asta migaloasa si de durata.20240524_213621.thumb.jpg.eca8487af34541b586fc90563945d2ab.jpg

 

 

20240524_213221.thumb.jpg.b9e5961f638d30ac0bbedc89040816be.jpg

 

 

20240524_213441.thumb.jpg.150f847d1cdb42816beebd19694a70a9.jpg

 

 

 

20240511_175004.thumb.jpg.26c0ae510c91d35165c68a70a1f7e7d9.jpg

 

 

 

20240524_213251.thumb.jpg.33045f21d349f7bd605756321de5a3f2.jpg

 

 

20240524_213136.thumb.jpg.c0280339b45f93d1f02f81d0e4ac9390.jpg

 

 

Iar la final am pus si telescoapele la capota care stateau prin portbagaj de 2 luni. Am scapat de acel "baț" gandit la fel de prost pentru ca nu puteai pune decent lichid de parbriz fara sa dai pe langa(chiar si cu palnie).

 

20240524_213059.thumb.jpg.96d882cffc01518ee04841bf45f80fdc.jpg

 

 

20240512_181711.thumb.jpg.ece525e32b29c39838088e33fa749ab2.jpg

 

Modificat de BeciAcustic
Link către comentariu
Xman_ghio

Bratul ala de la capota nu e gandit prost, e gandit... ieftin! Au economisit si ei vreo 5-10 euro/masina doar din telescoapele alea. La cateva sute de mii de masini vandute iese o suma frumusica 😉

Link către comentariu
BeciAcustic

Pe langa ieftin e gandit si prost pentru ca putea sa il puna in asa fel sa nu incurce, sa aiba prindere unde umbli mai rar. In fine, au taiat de unde au putut....

Link către comentariu

Interesant ca ai burete insonorizant la carenaje, Octavia 4 nu are.

Link către comentariu
BeciAcustic

Cand s-a lansat Octavia 4 citeam tot pe aici pe forum de pe o fisa tehnica faptul ca are 8 elemente de insonorizare fata de Octavia 3 FL care are 12. Deci, mai sunt si alte zone de descoperit 😀

Link către comentariu

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
  • Activi pe această pagină   1 membru

    • leonard24
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!