Jump to content

Motor 1.9 TDI AXR- functionare,probleme specifice


Dragosh26
 Share

Postare recomandată

On 9/28/2020 at 6:39 PM, Alex Lucian said:

Am un vw bora 2005 1.9 TDI Diesel. E cumparata recent si are 190,000 km. Dupa aproape o luna de la cumparare am observat ca atunci cand sunt in mers cu ea si calc ambreiajul pe la jumatatea cursei se aude un zgomot ce seamana cu un ciocnit. Nu prea ma pricep si sunt ingrijorat! Stie cineva ce poate avea si cam cat e reparatia? Va multumesc!

Poate sa fie rulmentul de priza directa, din cutia de viteze. Te obisnuiesti cu el, mai merge asa. Ca sa il inlocuiesti trebuie sa desfaci cutia de viteze. 

Asa arata piesa ca în poza. 

preview.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Buna am o problema la motor Golf 4 1.9 tdi motor AXR 

   La rece porneste perfect dupa ce se incalzeste la 65-70 chiar si 90 dupa ce o presc si se raceste putin nu mai porneste pana nu se raceste complect !! Ce ar putea fi ?am schimbat  senzor turatie de la distributie senzor vilbrochen si senzor temperatura si tot aceasi problema 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Va salut,

 

Am probleme cu senzorul de la axa cu came G40. Masina la rece porneste perfect, la cald porneste si se opreste imediat. Cateodata dau si 5 chei pana sa ramana pornita. Precizez ca am schimbat senzorul eu personal, iar inainte sa il schimb simptomele erau putin diferite, si anume pornea greu, adica invartea mult la cald, iar dupa ce pornea in primele 5 minute mi se oprea o data in mers, apoi mergea ok. Acum de cand am schimbat senzorul se opreste doar imediat dupa pornire, iar pornirea e usoara.  Nu am niciun martor in bord.

 

Eroare pe VCDS: - 19463 - Senzor poziþie axa cu came (G40) 
            P3007 - 35-10 - lipsã semnal - intermitent.

 

Cunoaste cineva un electrician care m-ar putea ajuta in Bucuresti sau prin apropiere? Ma intereseaza sa imi verifice circuitul de la senzor pana la calculator. As incerca eu sa verific, dar nu am multimetru si am observat ca sunt intr-un tub de plastic firele si nu le pot verifica doar vizual.

 

Multumesc,

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut,

 

Am rezolvat problema la al meu AXR cu senzor G40 axa cu came OEM (475 lei). Toate astea dupa ce m-am chinuit cateva luni cu un senzor Delphi la 90 lei, masina pornea tot greu la cald.

 

Sfat: prima data mergeti la un electrician care va verifica continuitatea firelor de la Ecu la senzor. Daca totul e ok, abia apoi cumparati doar senzor OEM. Intr-adevar, ceva mai costisitor, dar frunctioneaza.

 

Multumesc @lupo_bv pentru link-ul de mai sus, acolo l-am gasit pe Florin care m-a ajutat cu verificarea circuitelor.

 

 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 months later...

Am un golf 4 1.9 tdi axr si am o limitare la aproximativ 3000 ture si uneori cand o calc imi tremura foarte tare masina dar rar. Pe tester imi da codul p1556 regulator de presiune de supraalimentare. Am fost am curatat egr in prima faza a fost ok eroarea nu a mai aparut, cam o saptamana a mers ok a tras bine. Initial mecanicul a zis ca la cum arata egr ar trebui schimbat, dar i-am zis sa-l curete poate isi revine. Acum iar s-a limitat iar la 3000 ture si iar apare p1556. Pana in 2500 ture trage foarte bine dupa se plafoneaza. Am facut un test si la turbina in treapta a-3 a poate ii de la turbina 

92897FC8-EAC8-453C-9FB7-354F1ED77DCC.jpeg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

17964/P1556 - Charge Pressure Control: Negative Deviation

Possible Symptoms

Reduced power output

Limp mode

Possible Causes

Boost Pressure too Low

Hoses/Pipes incorrect connected, disconnected or leaking

Charger Pressure Control defective

VNT (variable nozzle turbo): nozzles stuck

Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75) defective

Possible Solutions

Check Hoses/Pipes to/between Components

Check Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75)

Check / Clean / Replace Charge Pressure Control

Check / Clean mechanism for variable nozzles

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Am golf-ul 4 1.9 TDI AXR din 2006 ..  De  cam aproape 4 ani si 30k Km injectorul de la cilindru 3 are corectie mare (initial  0.4-0.8  si daca  era lasa la relanti urca chiar la 1.5>2) ... la un moment dat chiar trepida masina.  I-am inlocuit garniturile de 2 ori  cam la 1 an si ceva si a mai mers  fara vibratii .  De 1 saptamana ... cate odata dimineata are pornirea greoaie si scoate mult fum dupa ce a pornit. ( injectorul are din nou valori mari)

 

Probabil de la injector ... ca alte errori nu are stocate.

 

Acum am gasit  local  la un parc de dezmembrari de pe un audi  un motor AXR  ce are injectoare ca  ale mele dar cu alte coduri in coada . De ex eu am 038 130 073 AG    RB3  ,  Iar celelalte injectoare gasite au alte coduri. ( Acum probabil daca nu ai aceleasi ultime 3 cifre ma gandesc ca s-au schimbat injectoarele) .

 

Intrebarea mea ... ce semnifica acele ultime 3 cifre/litere ... si daca pot monta doar un  injector diferit pe motorul meu .  Tipul ma lasa sa le testez pe masina mea sa aleg unu care imi comvine ...

 

Legat de reconditionarea injectorului meu  ce parere aveti ?

AXR.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 11 months later...

Golf 4 1,9 tdi, axr. Îmi limitează puterea și imi apar erorile din foto, uneori vreo 5. Am probat cu o electrovalva pentru turbo și tot asa face. ștuțul care iese din pompa de vacuum are joc, fiind ambutisat in corpul pompei. La output tests nu o mai oprește din clapetă. Refacut lipituri reci la ecu motor cu vreo 3 ani in urmă.. A mai avut cineva problema  asta!? Multumesc!

IMG-20230125-WA0000.jpg

IMG-20230125-WA0001.jpg

IMG-20230125-WA0002.jpg

IMG-20210506-WA0016.jpg

Modificat de johnny83
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 2/22/2022 at 9:43 AM, WNT89 said:

Am golf-ul 4 1.9 TDI AXR din 2006 ..  De  cam aproape 4 ani si 30k Km injectorul de la cilindru 3 are corectie mare (initial  0.4-0.8  si daca  era lasa la relanti urca chiar la 1.5>2) ... la un moment dat chiar trepida masina.  I-am inlocuit garniturile de 2 ori  cam la 1 an si ceva si a mai mers  fara vibratii .  De 1 saptamana ... cate odata dimineata are pornirea greoaie si scoate mult fum dupa ce a pornit. ( injectorul are din nou valori mari)

 

Probabil de la injector ... ca alte errori nu are stocate.

 

Acum am gasit  local  la un parc de dezmembrari de pe un audi  un motor AXR  ce are injectoare ca  ale mele dar cu alte coduri in coada . De ex eu am 038 130 073 AG    RB3  ,  Iar celelalte injectoare gasite au alte coduri. ( Acum probabil daca nu ai aceleasi ultime 3 cifre ma gandesc ca s-au schimbat injectoarele) .

 

Intrebarea mea ... ce semnifica acele ultime 3 cifre/litere ... si daca pot monta doar un  injector diferit pe motorul meu .  Tipul ma lasa sa le testez pe masina mea sa aleg unu care imi comvine ...

 

Legat de reconditionarea injectorului meu  ce parere aveti ?

AXR.jpg

La cilindrul 4 aveam 0,9, după ce am mers un plin cu aditiv motorină meta.. a scazut la 0,5.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 8 months later...

Am achiziționat recent un golf 4 axr din 2004, motorul suna foarte bine iar după câteva zile m am decis sa îl spăl. După ce am spălat motorul și am avut o problema cu instalația senzorului g28 (de volant, problema pe care am rezolvat o) a mai apărut încă o problemă la motor. Am constatat ca motorul smucește în accelerare cât și în rulaj la  viteza constantă, la relanti mi se pare ca motorul ar merge rotund dar in rulaj pățesc chestia asta, inițial credeam ca o fi din cauza apei care a pătruns undeva unde nu trebuie doar ca au trecut 3 zile de la spălarea motorului și am parcurs undeva la 200 km + ca m am orientat sa las mașina cât de mult la soare dar problema persistă. Nu apare nici un fel de eroare in bord, toti martorii se aprind si se sting corespunzator. Dacă are cineva vreo idee sau sugestie I as fi recunoscător, mulțumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va salut! Detin un Golf 1.9tdi AXR si din cand in cand imi intra in Limp Mode.

Am schimbat actuatorul de la turbo(cel vechi era ruginit si se bloca), dar cred ca piulitele de pe tija de la cel nou (achizitionat nou) nu au fost reglate corespunzator.Masina in rest merge bine, nu scoate fum, nu consuma ulei, mers rotund pana la 160km/h.

Pe Vcds am cod de eroare 17965 - Charge Pressure Control - P1557, positive deviation.

Atasez si un log de turbina, precum si 2 imagini cu ce mi s-a parut relevant din Log.

As putea oare sa reglez piulitele de pe tija actuatorului ca sa mearga ok?

 

Screenshot_20231015_223638_Gallery.jpg

Screenshot_20231015_223615_Gallery.jpg

log MPC_15oct.csv

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu este prea concludent logul. Trebuie sa ai macar o repriză in tr. 3 și tr. 4 in care sa tii accelerația la podea de pe la 1600 până pe la 3600-4000 rpm (mașina sa nu fie intrata în limp când începi secvența, daca intra după aia nu este problemă)

Și mai trebuie două loguri, citește aici 

Pentru reglaj citește aici 

 

Și nu uita, după orice modificare sa faci cele 3 loguri pe care sa le postezi pe topicul cu interpretarea lor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc mult pentru indicatii, le voi urma si revin. Sanatate iti doresc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Salut. Am o problema la o bora 1.9 tdi. Mai exact daca pun bateria pe masina nu dau decat de 2 ori la automat si dupa face ca si cum nu mai are curent bateria.Daca scot bateria si pun pe alta masina porneste la sfert de cheie

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai exact cum se manifesta? Nu mai învârte demarorul, învârte greu, se aprind martorii in bord, se sting când dai la automat, etc.?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 months later...

Vin si eu cu problema 16705/P0321/000801 - Engine Speed Sensor (G28).

 

Precizez că, nefiind profesionist, am răsfoit deja o grămadă de pagini cu discuțiile despre acest senzor, împrăștiate peste tot pe acest forum, și am decis să postez aici deoarece, din câte am înțeles, codul motor AXR se potrivește cu codul motor ATD.

 

Referitor la mașina din semnătură, Golf IV 1.9TDI motor ATD:

Am desfăcut tot traseul de cabluri de la senzor până sub-baterie. Am îndepărtat (și aruncat) banda care izola (termic și mecanic, presupun) mănunchiul gros de cabluri. Precizez că am observat că cele trei cabluri subțiri, ce pleacă din mufă spre ECU, sunt pozate într-o izolație separată de celelate cabluri din mănunchiul gros. Această izolație pare că s-a păstrat intactă până acum... nu a devenit casantă, nu prezintă crăpături sau deteriorări... Când plouă, sau după spălare, deci în mediu umed, nu mai vrea să pornească deloc, ledurile specifice rămân de-o veșnicie aprinse... nici n-am știut că în chinurile pornirii apare pe display mesajul STOP !

Astfel, ca să nu îmi pierd mințile, trebuie să efectuez procedura TPI 2007067.

Întrebările la care nu am găsit încă răspunsuri, citind și căutând muuult aici și pe net, sunt:

1. Unde se află ramificația firului 2 cu firul 3? între senzor și mufa gri? sau după mufa gri spre ECU? sub tava bateriei? aproape de mufă sau aproape de ECU? Toate imaginile pe care le-am găsit prezintă fire deteriorate sau dezizolate, nici o poză cu ramficația asta în clar...

2. Cum este realizată această ramificație din fabrică, este cu mufă de ramificație sau direct o legătură a firului 3 din firul 2?

3. Ce material de izolare trebuie să folosesc pentru refacerea izolației mănunchiului de cabluri? (cea originală părea un cauciuc gros învelit peste cabluri...)

 

Rog mult ajutor din partea celor care se pricep sau care au realizat procedura TPI 2007067.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ramificatia este exact langa mufa ECU

 

image.png.2fb328bc5b57a8f8d1906f50e905abb7.png

 

 

dupa ce separi firele, ai grija sa nu legi negru la negru, ca nu e corect. 

firul alb care vine de la senzor , il legi la firul negru care merge in ECU

firul negru care vine de la senzor, il legi la surubl de masa de langa ECU

 

refaci izolatia cu banda textila. conexiunea din fabrica este prin sudura si izolata cu termocontractabil

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OK, mulțumesc muuult pentru răspunsul prompt. Parcă mi-am mai revenit cu capu'... 🤪

În week-end mă ocup de procedura asta, și revin cu rezultate

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu feedback:

Impreuna cu electricianul care m-a ajutat, ca să nu complicăm operațiunea prea mult, am hotărât să încercăm dacă senzorul funcționează legându-l la masa imediat după mufa gri, spre ECU.

Am tăiat firul negru iar partea dinspre senzor am legat-o la masă, dar mașina refuză în continuare să pornească.

Am legat apoi la masă firul negru dinspre ECU, și de-atunci mașia pornește la sfert de cheie (imi smulge efectiv cheia din mână 😉).

Am dus-o la spălătorie, am spălat-o cu apa din abundență, pornește la sfert în orice condiții.

Vă rog să îmi transmiteți dacă considerați că am greșit sau dacă pot apărea alte probleme în condițiile astea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Legat de postul anterior, trebuie să vă spun că probleme chiar au apărut... dacă nu am efectuat procedura așa cum a fost descrisa mai sus...

 

Pt. faptul că practic eu am legat ECU la masă, au inceput să cedeze și alți senzori (cel de temperatură antigel), mașina mergea în șuturi tot mai mari, pănă am ajuns să am eroare electrică pe cilindrul 1...

Repet recomandarea să nu faceți procedura altfel de cum e ea descrisă !

 

Am eliminat improvizația facută de mine, si am refăcut legăturile așa cum explică andrei_221, căruia trebuie să îi mai mulțumesc odată!

Pun o poza cu ce am găsit eu în interiorul izolației de cabluri:

 

 

20241118_140348.jpg

Modificat de versus_rmd
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!