Jump to content

Probleme Climatronic


OvidiuV
 Share

Postare recomandată

Salut Florin,

Am scos torpedoul, am blocat clapeta de recirculare pe normal (nu recirculare), am scos mufa la motoras. Sper ca am scos la care trebuie, am atasat o poza.

Dar tot are aceleasi probleme clima, dupa cateva minute nu mai baga flux de aer (rece) in habitaclu.

P.S. cu motorasul conectat, cu clima pornita, se inchidea si deschidea haotic clapeta (cum avea chef), fara sa actionez butonul de recirculare.

torpedou-1a.jpg

Modificat de Ktalin_VW
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Normal, ca mai ai un motoras care inchide clapeta de afara, ca si cum ar fi pe recirculare, si de asta ventilatorul nu are de unde sa traga aer.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

corect, are logica. :) merci!

pe acela care inchide de afara, il pot verifica in vreun fel (sa il deblochez/deconectez ceva)? e cumva in dreapta aerotermei, mai in spate? se vede o mufa.

Modificat de loghy
quote post anterior
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

21 hours ago, F l o r i n said:

servomotor/ servomotoarele recirculare

Daca e cu doua....scoti la amandoua.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 06.07.2020 at 17:57, Ktalin_VW a scris:

Salutare,

Masina: Golf V , 2.0 TDI, 2004. Ma puteti ajuta va rog, cu sugestii sau solutie de rezolvare la climatronic?

Problema este de cativa ani, dar cu timpul s-a agravat. Acum se prezinta cam asa:

Cand pornesc clima, baga aer rece 1,2,3 minute (nu exista un timp exact), apoi parca se "infunda"/"blocheaza" gurile de aerisire, nu mai vine debit de aer in habitaclu (nici cald, nici rece); climatronicul pare ca merge in continuare (dupa zgomot).

Daca ii dau "restart" (adica ori apas butonul "ECO" , si apoi il apas din nou (il trec iar pe AC)   sau  opresc de tot si pornesc din nou clima) iar baga aer rece 1,2,3 minute si apoi iar, se "blocheaza". Si tot asa, merge cat de cat doar daca ii dau "restart" periodic :)

OBS:

1. Pe incalzire merge normal.

2. Pe modul "ECO" merge normal.

3. de asta nu sunt 100% sigur:  Daca am observat corect, problema e mai persistenta cu cat e mai cald/soare afara. La temperaturi mici (pana in 15-18 grade afara), pare ca merge bine pe racire AC, fara intrerupere.
 

Salut! Aceeasi problema o am si eu la un golf 5 1.9 tdi bkc 2004: In momentul in care pornesc AC baga rece cateva min. apoi se "opreste", timp in care se aude aeroterma (aerul bagat nu mai este rece)..opresc compresorul si incepe din nou sa bage rece.Ventilatoarele functioneaza, pe VCDS am o eroare de ventilator aeroterma, iar valorile din meniu, dupa o jumatate de ora de mers prin aglomeratie, sunt:
10.1 =>9
10.0 =>8
11.0 =>4 05
11.1 =>4 05
Ce ar putea avea? Multumesc!

 

IMG-20200707-WA0005.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Posteaza eroarea

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

I-am retinut doar codul: 000716

I-am dat o resetare(Econ+sageata) si am mers cu ea vreo 20 de min  si sunt valorile din imagine.

20200708_060247.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine cred ca e alta problema si cauza, dupa 1-5 minute nu mai baga deloc debit de aer (nici rece, nici cald), e ca si cum sunt oprite gurile de ventilatie; am dat torpedoul jos si am vazut ca dupa 1-3 minute trece singura pe recirculare clapeta (sau oscileaza inchis/deschis), apoi dupa alte cateva secunde/minute, se opreste de tot debitul de aer;

Ventilatorul/aeroterma se aude ca merge in continuare normal.

Deci asa cum ziceau colegii, mai sus, pare a fi ceva la clapete/motorasele care inchid/deschid fluxul de aer de afara. Saptamana asta nu mai am timp sa ma ocup de ea; sper sa o rezolv sapt viitoare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine timpul in care baga rece este de aprox 1 min apoi se aude ca si cum se inchid clapetele si zgomotul este asemanator cu cel cand este pe recirculare...asta nu se intampla tot timpul, doar cand este foarte cald.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ambele cazuri....servomotoarele de la recirculare defecte.

On 7/7/2020 at 3:03 PM, F l o r i n said:

Daca e cu doua....scoti la amandoua.

Înlocuiți....sau provizoriu....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut! 

Am o problema ciudata atunci când vreau sa folosesc aerul condiționat. 

Dau drumul la clima pe LOW, pret de 30 de secunde vine aer rece, apoi gaurile de ventilație nu mai baga niciun fel de aer. Cand dau OFF o secunda da o briza ușoară de aer. Ori de cate ori pornesc se manifesta la fel. 

?

Ați mai întâlnit o astfel de situație? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da...ventilatorul de aude, dar nu baga flux de aer. Servomotoarele de recirculare defecte. Schimbate....pana atunci,  cand functioneaza bine, poti scoate mufele de la ele....ca sa nu mai blocheze

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 7/8/2020 at 9:30 PM, F l o r i n said:

ambele cazuri....servomotoarele de la recirculare defecte.

Înlocuiți....sau provizoriu....

 

19 hours ago, F l o r i n said:

da...ventilatorul de aude, dar nu baga flux de aer. Servomotoarele de recirculare defecte. Schimbate....pana atunci,  cand functioneaza bine, poti scoate mufele de la ele....ca sa nu mai blocheze

as vrea momentan sa le deconectez pe amandoua, pe pozitia "aer de afara", fara recirculare;  am dat jos torpedoul.

Unul e in fata, usor de vazut; dar unde e localizata mufa la motorasul 2 ? se vede o mufa undeva in dreapta aerotermei, la ~20-30 cm in spate ... aia e ?

torpedou-1a.jpg

torpedou-2.jpeg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut! Am si eu o problema cu clima. Masina in cauza golf 5 1.9 bkc 2004. Baga aer rece dupa vreo 5 minute de mers cu masina (temperatura vaporizatorului este de exemplu 30 dupa da sa scada, sta putin la 24, urca putin la 25 26 dupa inca 2  minute baga aer rece). Ceva pareri? (instalatia a fost încărcată anul trecut cu freon de calitate). Va multumesc! 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se intampla ceva acolo ce duce la oprirea temporara a compresorului, un presostat defect, o presiune prea mare a freonului datorata unei cantitati mai mari de freon decat necesar, sau altceva...

Eu am avut un Renault Velsatis care avea urmatoarea problema cu clima: totul era perfect pana la viteza de 120 km/h, peste viteza asta compresoru se oprea, daca viteza scadea sub 120, compresoru pornea iar... Cum masina era folosita doar in oras am lasat-o asa(ma saturasem cate mici probleme tot apareau...) pana am vandut-o, insa cu siguranta era ceva legat de o presiune prea mare a freonului la depasirea unei anumite viteze.

Asadar, verifica cantitatea de freon din instalatie, apoi un specialist va putea sa-ti spuna celalalte motive posibile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se verifica in blocurile de masura, cu vcds ul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare!

Aerul rece vine repede și se menține, însă parcă nu mai îngheață ca odinioară. La ultimul drum lung am fost nevoit să cobor treptat temperatura pentru a menține un ambient plăcut (de la 22 la 21, chiar și 20). Erori nu sunt, ultima încărcare cu freon a fost în 2017.

Ce părere aveți de valorile de mai jos? Motor rece, afară înnorat, exterior 29.5 grade, interior 30 de grade, evaporator 8 grade.

BA6E726A-6A6C-495F-A51B-F64921095292.jpeg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

trebuia sa fie mai rece, pe evaporator

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am înţeles, merg mai departe cu verificările. Mulţumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Maşina a primit o revizie a instalaţiei, mai avea 300 gr din 525. 
Face frig mai bine, însă am coborât acum la maşină pentru un test şi aparent temperatura pe vaporizator nu scade mai mult de atât. Ce-l deranjează?

IMG_4928.JPG

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aveai climatizarea pe low ? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, temperatura pe LO, ventilaţia la maxim, maşina la umbră.

Citeam că verificările se fac cu motorul cald, însă eu abia am pornit-o, am aşteptat să scadă temperatura pe evaporator şi, când am văzut că s-a stabilizat la 9 grade, am făcut poza. Aşa am procedat şi data trecută. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trebuia sa scada mai mult....poate electrovalva, poate condensor...greu de zis din telefon. Freonul cum se prezinta? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Freonul e proaspăt de 6 zile.

Condensorul e cam bătut de “vânt și ploaie”, l-aș schimba, i-au ajuns 12 ani.
Odată cu el se mai schimbă ceva? Filtrul uscător? Supapa de expansiune?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Greu de dat cu parerea chiar si cu masina in fata. E clar ca performanta sistemul nu e in parametrii, temperatura pe evaporator cu clima pe low trebuie sa se invarata in jurul valorii de 2-3-4 grade. Posibil sa schimbi cateva piese degeaba pana gasesti cauza problemei. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan pinned şi locked this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!