Jump to content

Probleme Climatronic


OvidiuV
 Share

Postare recomandată

Salut, am si eu urmatoarea problema. Zilele trecute cand am vrut sa dau drumul la clima aceasta nu pornea, se aprindeau ledurile, dar doar atat. Am verificat sigurantele, era arsa siguranta. Dupa ce am schimbat siguranta cand dau drumul la clima imi apare pe displayul ar trebui sa-mi afiseze temperatura setata pentru cateva secunde imi apar semnele ce le puteti vedea in poza. Ati mai intampinat aceasta situatie?

Masina este un VW Jetta din 2009.

Multumesc.

20200508_202449.jpg

Modificat de ndfk
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

F l o r i n

scaneaza si posteaza erorile de pe clima. Posibil lipsa freon, problema electrica,etc

Modificat de F l o r i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

I-am completat freon. Aceasta este eroarea ce imi apare la scanarea cu vcdsul.

20200509_143101.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

F l o r i n

da-i sa faca setare de baza si las-o pana termina

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Imi poti spune cum as putea face lucrul asta, te rog?

Am rezolvat, multumesc mult.

Modificat de ndfk
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

F l o r i n

cu vcds ul, setari de baza...go....astepti pana finalizeaza

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut!

Înainte de toate  țin să precizez că mașina în cauză este o VW Jetta 1K2/2006/ 1.6BSE.

Problema este următoarea:

-> Setez clima automată pe LOW, însă aerul introdus este cald aproximativ 10 min apoi începe sa vină rece. Instalația a fost încărcată anul trecut cu freon  crezând că aceasta este problema însă nicio schimbare. După aceste aproximativ 10 min nivelul de racire este ok. Cel puțin acum cu 25-30 grade C afară.

Compresorul în cauză este renumitul ZEXEL (foto atașat). După ce am parcurs mai multe topic-uri pe forum, tind să fiu sigur că este electrovalva, însă aș dori să aruncați o privire peste valori și să-mi expuneți părerile.

În tabelul atașat am extras niste valori cu VCDS-ul. Valori pe care le-am eu considerat eu necesare. Nu știu cât de clar se văd la voi dar a trebuie să le export din Excel și apoi transformate în imagine sub 1MB.

Explicația fundalului este urmatoarea, și se referă la temperatura resimțită la gurile de ventilație:

- galben: aer cald

- albastru deschis: aer putin mai rece

- albastru: aer rece

Întrebările sunt următoarele:

1. Care credeți voi că este defectul? Este întradevăr electrovalva?

2. Este posibil să fie mai multe defecte?

3. Dacă e electrovalva -> Până la  urmă, se găsește una compatibilă separat, deoarece e cam dificil la Zexel?  Daca da, se merită schimbarea ei?

4. Daca e compresorul -> Aș vrea sa schimb și marca acestuia. Ce tip ar fi cel mai fiabil? Am înteles că ar fi Sanden? 

5. Vaporizatorul nu l-am văzut să scadă sub 10 grade pe timpul acesta. Așa trebuie să fie sau e o problemă de eficiență a acestuia sau a compresorului?

Mulțumesc anticipat!

Compresor.jpeg

Diagrame - LOG Data-AC Mai 2020-page-002.jpg

LOG Data-AC Mai 2020-page-001.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

NU te chinui cu electrivalva la mizeriile de Zexel, schimba-l si pune Denso, Sanden, Valeo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare. De câteva zile am rămas fără aer rece în mașină. Am fost la o verificare - fără diagnoză ? - și mi s-a spus că e foarte posibil să fie compresorul (gaz are în instalație /pierderi nu sunt); totuși, mi s-a sugerat verificare unui șurub de la compresor care ar putea fi slăbit și asta să fie o eventuală cauză. Acum..habar nu am ce rol are șurubul acela (mi s-a zis că e unul în cruce). Înainte de a mă apuca să dau scutul jos și să mă bag sub mașină, am zis să întreb și aici: are vreun sens ce mi s-a spus?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

este vorba de surubul de la fulie. e usor de verificat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mulțumesc pt răspuns! Așadar, șurubul există (înțeleg că este cel care fixează fulia pe care stă cureaua..?). Dar chiar este posibil să fie de acolo problema (nu că nu m-aș bucura...)? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mulțumesc! Dacă as fi găsit din start topicul respectiv, nu mai poluam aici...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...
Stefanescu Laurentiu

Salut,

Vin si eu cu o problema la clima la un Vw Jetta 09/2009 2.0 tdi CBDA (masina achizitionata in noiembrie)

De cand a venit caldura am sesizat ca nu baga aer rece cum trebuie, astazi am fost si am facut o completare cu freon (mai avea in instalatie 320 g)

Dupa completarea cu freon am pornit clima si am constat ca nu baga aer foarte rece , mecanicul mi-a facut un test si a masurat temperatura pe care o produce compresorul si mi-a zis ca normal ar trebui sa faca in jur de 0 grade al meu facand undeva la 15 grade

Verdictul lui a fost ca ar fi compresorul obosit

Mentionez ca in mers baga aer rece cat de cat dar nu sa-ti inghete mana

Ceva pareri?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

verificati intai electrovalva 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stefanescu Laurentiu

Imi poate spune cineva cum se verifica acea electrovalva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare

Probleme la climatronic Vw Jetta 1.9 BKC 2006

Nu se aprind leduri, nu face niciun fel de comanda , ramane asa ca in imagine..incerc sa ii fac resetarea , si-o face porneste pt 2 min max , merge absolut tot panoul de comanda si dupa ramane la fel ca in imagine, doar gradele le pot selecta dar in rest nu merge nimic! In acest timp palpie se stinge se aprinde , se aud motorasele prin bord si se opresc brusc.... am pus tester si mi-a dat #alimentare slaba ! Am verificat sigurante, am facut test cu diagnoza, la test raspunde, merge ventilator, ventilatoare ac ...! 

Ati avut probleme de genul?

15918088103299164504188580581582.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ai alimentare ok, incearca cu alt panou

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut !
Daca nu mai exista freon in instalatie, compresorul cupleaza? Setez temperatura pe low si imi baga aerul de afara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu, nu merge...fara freon.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut!

Rog colegii mai experimentati sa imi dea si mie un sfat.

La Golful meu  din 2006 care avea clima cu buton ECON, am schimbat modulul climatronic cu unul similar care are buton AC si incalzire scaune, din 2008.

Bineinteles ca am problema cu cele doua motorase de pe recirculare. Intrebarea este daca montez un panou climatronic cu incalzire scaune model mai vechi, care "stie" sa comande ambele servomotoare de recirculare, imi va mai functiona incalzirea in scaune modelul 2008 cu un singur modul sub scaunul soferului? trebuie facute ceva modificari / inversari de pini?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare tuturor ! Am un Golf 5 1.9 Tdi din 2005 si am o problema la aerul conditionat ! Am schimbat compresor , presostat , spalare ac complet , etc ! Uneori porneste singur ... merge 20 de minute maxim si pe urma mort .... Astazi am desfacut si am observat ca siguranta numarul 22 are doar un fir (nu are si al doilea cablu pentru a face legatura siguranta ) Am desfacut dar nu exista nici un fir in plus (sarit)! Mentionez ca am siguranta pe numarul 40 ! NU STIU CE SA MAI FAC !

 

Multumesc mult !

frrfwfew.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

verifica cu vcds cum lucreaza electrovalva, temperaturi,  senzori, etc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

3 hours ago, mihainv22 said:

Salut!

Rog colegii mai experimentati sa imi dea si mie un sfat.

La Golful meu  din 2006 care avea clima cu buton ECON, am schimbat modulul climatronic cu unul similar care are buton AC si incalzire scaune, din 2008.

Bineinteles ca am problema cu cele doua motorase de pe recirculare. Intrebarea este daca montez un panou climatronic cu incalzire scaune model mai vechi, care "stie" sa comande ambele servomotoare de recirculare, imi va mai functiona incalzirea in scaune modelul 2008 cu un singur modul sub scaunul soferului? trebuie facute ceva modificari / inversari de pini?

DA, o sa functioneze.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am montat un panou care comanda cele doua clapete si problema s-a rezolvat. Am schimbat "fetele" butoanelor rotunde (cele care erau identice), cu cele de la panoul 2008 pentru ca aratau mult mai bine. Truc (pentru cei incepatori in asfel de bricolaje, ca mine): acele masti / butoane semirotunde se scot foarte usor cu o surubelnita mica sau o lama de briceag introdusa in partea de sus, respectiv jos a lor (partea semirotunda) si tras cu multa blandete sa nu se rupa cele doua "urechiuse" care asigura butonul respectiv.

Inca o data ii multumesc lui Cristi pentru confirmare!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan pinned şi locked this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!