Jump to content

Probleme Climatronic


OvidiuV
 Share

Postare recomandată

Salutare, problema mea e urmatoarea, pornesc masina, dau drumul la clima, si nu porneste compresorul (cred), ca nu baga aer rece. Daca plec cu masina, pana nu ating viteza de 70 km/h nu baga aer rece. Dupa atingerea vitezei functioneaza normal. Stie careva ce e de facut?! Multumesc mult.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

F l o r i n

o diagnoza si verifica in blocurile de masura - in functie de valorile din blocurile de masura, vedem unde este problema.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare , de ceva timp tot intampin niste probleme cu cele doua motorase de la recirculare ( v113, v 71 ) negasind unul cu 5 pini ca si al meu( vezi 6 post-uri mai sus ) le-am dat cu spray de contacte si pus vaselina siliconica la ale mele ,le-am pus sus si neavand torpedoul pus observ ca in momentul in care pornesc clima servomotorasele trec in modul recirculare adica ventilatorul "trage" aer din masina ,daca apas butonul econ se inchid si "trage" aer de afara.Momentan nu au dat nici o eroare pe tester si vreau sa va intreb aceasta este functionarea corecta  lor ? adica dupa logica mea aerul fiind mai rece in interior il ia de acolo ca sa nu se "chinuiasca " cu racirea celui de afara ?  

PS : daca aruncati un ochi si la postarea mea de mai sus ?! multumesc anticipat !!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

NU cumva ai montat motorasele invers, adica schimbate intre ele ?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred ......Fizic nu s-ar potrivii unul in locul celuilalt ...ce am facut eu a fost doar sa desfac carcasa exterioara a lor ,nu le-am dezasamblat sau ceva !!!  Dar nu stiu cum functioneaza si mi se pare aiurea sa traga aer din interior plus zgomotul mai mare !!! Nu inteleg de ce nu gasesc la piese auto , pe valeo dupa codul piesei mele da alt motoras dupa forma vine ca si al meu dar cu mai putini pini !! 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salut.am  și eu o problemă la climatronicul golf5 Motor 1.9 105cp 2008.zono din centru nu funcționează mereu și plus de asta nu face fata la căldură de afară 25 °si înainte de toate astea am fost la mecanic sa completez cu freon.

Modificat de Ingikyna
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare. De ceva timp am constatat ca incepe sa bage aer rece_rece dupa 3_4 minute de la pornire. Nu am nicio eroare pe VCDS. Valorile masurate pe grupuri sunt: Cuplul compresorului 4.6Nm, presiunea lichidului 10 bari, curentul absorbit 0.810A.Mentionez ca instalatia nu a fost niciodata completata cu freon. (masina e din 2006). Banuiala mea ar fi lipsa freonului. Astept ceva idei/sfaturi. Va multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Electrovalva ce se cere schimbata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2 Inrebari de 1000 de puncte:)

1. Inlocuirea electrovalvei (pe epiesa o gasesc ca "supapa regulatoare"...)este facila la passat b6 sau trebuie compresorul dat jos?

2. In caz ca e facila, ulterior schimbarii ei mai trebuie umpluta instalatia cu freon?

Va multumesc pentru rabdare.....:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inlocuirea de regula nu presupune demontarea compresorului, dar depinde de cat spatiu este la fiecare masina, mai precis in spatele compresorului.

Inainte de inlocuire se scoate freon-ul si uleiul de pe instalatie (nu compresor), iar dupa inlocuire trebuie introdus din nou freon si ulei, iar aici este si problema sensibila a acestei inlocuiri.

Service-urile obisnuite nu folosesc ulei PAG 46 (cel mai obisnuit la compresoarele OE) pentru ca trebuie atentie deosebita in manipulare, este foarte hidrofil (absoarbe apa in cateva minute) si pentru ca este scump (~250Lei - 250ml), iar multi au doar un singur robot de clima si nu-si permit sa-l blocheze cu "prostii".

Ca inlocuitor folosesc un ulei POE, Poliol Ester, de multe ori nici macar cu aceeasi vascozitate.

Rezultatul, in compresor veti avea 100-110ml ulei PAG si pe instalatie 5-15ml de POE, care in timp se mixeaza...si ce iese nu stim, dar peste tot in manuale se avertizeaza sa nu se intample asta.

 

Concluzie, pentru schimb electrovalva la o masina care are instalatia de clima intacta mergeti la un dealer serios (mare) VAG care are roboti separati pentru fiecare tip de instalatie de clima, un robot pentru Delphi/Sanden/Mahle cu PAG46, un robot pentru alti producatori cu alt tip de ulei, etc.

Oricum, intrebati inainte daca au roboti separati!

La dealeri sunt obligati sa completeze cu uleiul OE al compresorului pe care-l aveti voi, se va regasi si pe factura, de asemenea de regula puteti asista la procedura.

Mai mult, veti plati doar uleiul incarcat in instalatie, nu toata doza de PAG46 pentru ca robotul respectiv este dedicat acelui ulei.

Modificat de Dolfin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 2017-5-11 at 0:19 PM, yayu said:

.... in momentul in care pornesc clima servomotorasele trec in modul recirculare adica ventilatorul "trage" aer din masina ,daca apas butonul econ se inchid si "trage" aer de afara.....

Salut. Un lucru asemanator mi se intampla si mie de vreun an de zile, dar ocazional. Apas butonul de "ECO" si imi da aer rece. Dezactivez modul ECO si imi da aer cald. Adica imi functioneaza exact invers modul ECO. Mentionez ca nu am avut nici o problema tehnica cu aerul conditionat si nu s-a umblat la climatizare. Nu am explicatie pt asta, tot timpul m-am gandit ca e o eroare din software.

Oricum, recent a cedat motorasul V113 sau partea mecanica si trebuie sa desfac acolo sa vad exact care-i buba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

14 hours ago, Al Bundy said:

Electrovalva ce se cere schimbata.

Dupa cat timp ar trebui sa bage aer rece, la o temperatura ambientala de 30 de grade cu masina in soare ?

Intreb pentru ca si la mine dureaza vreo 2 minute, sa zic.

Freon nu stiu cand s-a completat ultima data, eu nu am completat de cand am masina.

Modificat de Adriannnnn
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna seara!

Postez citeva date salvate din VCDS, cu rugamintea sa-mi spuneti, daca e ceva relevant de acolo, ce problema e cu clima mea, de nu mai baga rece.

Nu sint dsloc un specialist in VCDS, dar daca trebuie date/teste suplimentare, le pot face.

Multumiri!

20170606_231312-2016x1134.jpg

20170606_231436-2016x1134.jpg

20170606_231409-2016x1134.jpg

20170606_231500-2016x1134.jpg

20170606_231350-2016x1134.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Care este problema la masina ta ?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu mai raceste. Anul trecut, spre toamna, ca orice roman priceput, am zis ca e dus freonul. Am mers la service, pus/completat/naiba stie ce au facut freon, insa aerul tot caldut a ramas.

Pe o diagnoza cu VCDS, nici o eroare. Cind cuplez AC-ul, nu simt acea smucitura specifica si nici in turometru nu se observa o sincopa.

Insa nici nu-mi amintesc daca la motorul acesta se simtea asa ceva, cind functiona normal.

Golf 5 Variant 2009, 1.9 TDI BLS.

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

posibil electrovalva defecta.

La modelul tau, nu se simte zmucitura la cumparea AC-ului - nu are ambreiaj cu bobina, ci cupleaza prin electrovalva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stie cineva ce temperatura trebuie sa aibe aerul ce iese prin aerator ?

Am completat cu freon, aveam cam 200 grame lipsa. In timpul testului temperatura prin aeratorul central nu a scazut sub 12, mai era si umbra, din cate stiu trebuie sa fie pe la 3-4 grade.. ma insel ?
Ce-i drept au masurat cu un termometru mecanic destul de vechi, nu stiu ce precizie avea..

Masina raceste bine zic eu, eu tin pe 22 in masina si e ok, dar am dat-o pe 17 grade si nu mi s-a parut ca deger de frig sau ceva :)

Cei ce au completat freonul au zis ca sunt bune presiunile indicate pe acolo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trebuie sa ai 5-6 grade. E cam mult 12. Dar da pe prima treapta de ventilatie si temperatura setata pe LOW. Atunci sa iti masori temperatura.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

3-4 grade pe evaporator poate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Era pe Low si ventilatia cam pe la jumate. O sa caut un termometru digital si sa repet masoratorile cu o turatie mai mica la ventilatie.

Mersi

Modificat de Adriannnnn
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

5 hours ago, F l o r i n said:

3-4 grade pe evaporator poate.

eu am avut intradevar 4 grade la gurile de aerisire, masurat cu termometru de la un frigotehnist care imi facuse frigiderul, l-am rugat sa imi dea si mie scula sa pun sa vad cat de frig imi face si atat mi-a aratat, 4gr

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu mai tin minte cum trebuie sa fie comportamentul ventilatoarelor. Cand pornesti clima trebuie sa se invarta doar ala mic sau amandoua? Eu cand pornesc merg amandoua, daca o opresc nu mai merge niciunul, motorul nu era cald ca sa mearga racirea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

amandoua

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e bine deci, de cand a primit niste ciocane nu s-a mai oprit ala mic

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut florine

 

eu la cc ,ce valori normale ar trebui sa am ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • loghy a închis acest topic
  • Aerofan locked şi pinned this topic
  • Aerofan pinned şi locked this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!