Jump to content

Probleme Climatronic


OvidiuV
 Share

Postare recomandată

Eu am apucat sa demontez tot acolo. Am descoperit cateva lucruri foarte ciudate. In mufa B din spatele panoului de comanda, firul din pinul 6 era incorect contactat (practic nu facea contact fiind contactat direct peste izolatia firului, fara nicio lita macar care sa faca contact). M-am uitat pe eticheta cablului si este produs in Romania:))...

Si mai ciudat este ca e produs in 2005 iar unitatea de comanda este din ian.2008. E posibil ca asta sa fie cauza lipsei de reactie a motorasului de la clapeta recirculare aer interior. Am cautat cu un aparat de masura cele doua capete ale firelor ce duc spre motorase (pt ca l-am scos si pe cel de la clapeta dinspre exterior).Servomotoarele sunt bune, le-am schimbat mufele intre ele si merg.  Firele sunt ok, nu sunt intrerupte insa, cum este normal, ele sunt in pinii corecti pentru cablul/masina produs/a inainte de  saptamana 17/ 2007. Ciudat..... E posibil ca prin schimbarea J255 cu unul din 2005/2006 sa se rezolve problema.??!!?? (banuiala mea e ca nu da comanda sa deschida clapeta pt ca nu are firul corect in pinul corect...)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masina are toate originalele din 2004.

A functionat f bine pana in aceasta primavara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din pacate nu am reusit sa-i dau de cap, la doua reprezentante, dintre care una din Ungaria.

Nimeni nu a mai intalnit problema, si nu are nicio explicatie.

Practic in acest moment, cand pornesc clima pe auto, sus e insuportabil de rece, chiar daca o pun pe 27-28 grade, in timp ce la picioare nu se simte aproape deloc, practic doar daca te desculti simti o adiere usoara la picioare (azi pe diagnoza din Ungaria, masina cu motorul cald, arata 30 grade in habitaclu, pornit clima pe auto 22 grade, am citit valori pe VAS - sus scadeau pana la 11-12 grade, in timp ce jos nu au coborat sub 28-30 grade).

La un moment dat au fost diferente sus/jos de peste 15 grade, rece - sus si cald - jos (clima pe auto 22-24 grade).

 

Apasat pe ECO si AUTO, practic incepe sa se incalzeasca sus, insa in 5 minute, aerul la grilele de sus au continuat sa fie deranjant de reci...

 

Propunerea maghiarilor a fost sa las masina 2-3 zile in teste, ei nu garanteaza ca gasesc/rezolva problema, insa eu sa platesc minim 35EUR pt acest lucru, chiar daca nu gasesc nimic in neregula, asa ca am renuntat...

 

As mai avea variantele TM sau CJ, insa nu-mi fac sperante prea mari, tehnicienii sunt destul de tineri si nu par prea experimentati cu acest gen de probleme...

Modificat de Nutu2009
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Impreuna cu un alt user ne tot chinuim sa-i dam de cap climatronicului de pe Golfurile noastre:) Ciudat, avem aceeasi problema! Unde pot gasi o schema, desen sau ceva de genul, in care sa fie aratat cum functioneaza climatronicul? La noi, situatia sta cam asa: servomotorasul care trebuie sa deschida clapeta de recirculare nu primeste comanda sa deschida/inchida. Cine/ ce anume il controleaza? Este cumva un calculator pe clima? Cine da comanda spre servomotor? Cumva din panoul de comanda (j255)?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mariusdetesan

salut, stiti cumva daca polo 6n2 cu climatronic trebuie sa aiba 2 ventilatoare in fata? sau doar unul?

pe mufa ce intra in compresor am tot timpul tensiunea de 9 volti ... aveti idee care ar putea fi problema?

cod motor AUA 1.4 16V

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai tensiune, dar ai sui curent sau e doar tensiune reziduala ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna tuturor!

Am o intrebare banala: cum se ajunge (la masina din semnatura) la mufa ventilatorului de clima (cel din dreapta,mai mic, din fata pasagerului) ?

Nu functioneaza deloc cu clima pornita, la mana merge usor, liber,  si vreau sa verific ( de fapt o ruda de-a mea va ,,opera'' ) daca primeste tensiune.Vizual, cred ca trebuie demontat panoul de plastic de deasupra grilei frontale si probabil ca apoi voi avea acces la partea din spate unde teoretic e mufa (cupla). Sau nu?

Cand ajung sa verific sunt doua variante: vine tensiune sau nu . In fiecare caz in parte ce credeti ca ar trebui sa fac mai departe? Chiar mi-ar prinde bine niste sfaturi!

Multumesc anticipat si scuze pentru ,,dialogul ''neprofesionist.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mufa e intre cel mare si cel mic. pe panoul care fixeaza cele 2 ventiolatoare. trebuie demontat ca sa ajungi la el. Incearca sa lovesti usor in ventilator. Daca porneste, trebuie desfacut si deblocati carbunii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adrian_Calin25

Salutare!

 

Sper ca nu am postat aiurea, dar daca totusi am comis-o rog moderatorii sa imi sterga postul!

 

Am un Audi A4, 2.0TDI, 2007, cod motor BRE si nu imi functioneaza climatronicul. Simptomele sunt urmatoarele:

Cand setez temperatura scazuta, imi pornesc ventilatoarele, insa nu baga altceva decat aer cald. Am efectuat impreuna cu un prieten o verificare, mai exact mi-a bagat aer in instalatie si a zis ca nu pierde presiunea, deci as porni de la premisa ca instalatia nu are pori sau alte tampenii.

Urmatorul pas a fost sa pun masina pe VAG COM, insa nu da niciun cod de eroare. Apoi m-am uitat putin in "Measuring Blocks" si mi-a aratat niste chestiuni pe care nu stiu sa le citesc in mod exceptional, dar o sa postez doua printscreenuri cu ele(un teste este facut cu AC cuplat si unul cu AC decuplat)+inca unul cu fulia de la compresor. Din ce vad eu acolo si din ce am mai citit pe forumurile straine, nu ar avea freon, dar compresorul ar fi bun. Rog un user experimentat, precum Al Bundy, sa arunce o privire si sa imi spuna si mie, estimativ, ce probleme as avea!

Multumesc anticipat!

 

 

 

Salutare din nou!

 

Vis-a-vis de problema avuta de mine si postata mai sus:

Problema principala a fost reprezentata de compresor(DENSO 6SEU14C-Fara Ambreiaj Magnetic) care era uzat in interior, mai exact avea pistoanele si camasile foarte zgariate, dar electrovalva era buna.

Pasul 1: Am cumparat din dezmembrari un compresor care nu avea fulia buna, am preluat de la el pistoanele si partea din mijloc a acestuia(cea cu camasile) si le-am transferat pe cel vechi pe care l-am sters foarte bine si l-am curatat cu Alcool Tehnic pentru echipamente frigotehnice.

Pasul 2: Am desfacut cele doua conducte de inalta si joasa presiune care intra in compresor si le-am curatat de asemenea cu alcool tehnic, dupa care le-am suflat cu un compresor de aer. Operatiune de spalare si suflare cu aer am executat-o si la tevile care se duc in vaporizator, insa pe acelea nu le-am dat jos. Partea mai aiurea a fost ca pentru a ajunge la filtru si la radiator, a trebuit sa dau bara jos.

Pasul 3: Am schimbat Filtrul Uscator.

Pasul 4: Am efectuat reincarcarea cu freon, respectiv cu substanta de contrast pentru a vedea eventualele pierderi.

  Din fericire acum am racoare in masina! :D

Costurile au fost urmatoarele: Compresor fara fulie - 200 Lei,   Filtru uscaror - 100 Lei,   Reincarcare freon - 80 Lei,   Alcool tehnic 30 Lei

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Unde se afla filtru uscator? Este ca un bidonasc metalic?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da. Este este un cilindru rotunjit la unul din capete(cred ca este din aluminiu la cum arata).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut ,

am un golf 5 an 2004 cu climatronic .(am schimbat freon ; am testat masina si nu are nici o eroare );

Cand merg in oras clima si ventilatia functioneaza normal.Cand parcurg distante mai mari deodata nu mai intra aer pe nici o grila ( nici cald nici rece ).

Pot sa inchid si sa deschid clima ca nu functioneaza.In acest timp ventilatorul ramane functional si zgomotul de fond nu se modifica ( totul pare a functiona normal ).

Daca opresc motorul o perioada mai mare de timp ( peste o oara ) cand pornesc totul functioneaza normal o perioada.

Am observat ca si iarna cand e caldura pornita face la fel.

 

Am incercat sa merg la cateva service - uri inclusiv reprezentanta si am primit acelasi raspuns:

au testat masina si nu a dat erori si dupa mi-au spus ca trebuie sa dea bordul jos sa vada cum functioneaza ACTUATOARELE si restul componentelor ( contra cost si nu se stie daca problema se va rezolva)

 Ma puteti ajuta cu o idee?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am mai patit asa la o masina, senzorul de temperatura al vaporizatorului nu functioneaza corect si acesta ingheata efectiv. De aia nu trece aerul spre grile. Nu are nici o treaba cu actuatorii. Verifica senzorul de temperatura al vaporizatorului sau chiar schimba-l.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu are treaba senzorul. Ar trebui sa vina aer cald.

E clapeta de recirculare/ air flow flap care se blocheaza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tot aerul impins de motorasul de aeroterma trece prin vaporizator. Ce treaba are clapeta de recirculare? Ok, sa zicem ca se inchide clapeta, dar trebuia sa-i bage aer din habitaclu prin gurile de aerisire .....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Clapeta de recirculare este actionata de acelasi mecanism cu cea de flow flap, daca ceva nu functioneaza corespunzator, se suprapun cele 2 clapete si blocheaza aerul si nu mai intra in habitaclu. 

 

Si daca dadea cald, aerul nu mai trecea prin vaporizator, asa ca faza cu inghetul cade.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am vorbit in privat cu Dl. Al bundy dar o sa postez si aici ce mi se intampla... Poate vin si alte idei.

 

"Am si eu problema cu climatronicul. Nu baga aer rece. Nu pornesc ventilatoarele si nici compresorul la activarea climei. Am fost pe la mai multi mecanici si nimeni nu mi-a putut spune precis. Freon are, pe tester nu da nici o eroare, pe vag com nu da minic defect, insa pe VAS, in urma scanarii da presiunea dupa vaporizator = 30bar, ceea ce norml ar fi intre 2-10 bar. Domnul care mi-a facut scanarea mi-a spus sa verific vaporizatorul sau vreo supapa care nu este monitorizata electronic. Am facut ceva "sapaturi" si am gasit asta: http://www.mister-au...OL-D061006.html. Este posibil ca asta sa fie problema?"

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca nu iti porneste compresorul, de catre cine este produsa acea presiune enorma??? Ai verificat in "Measuring Blocks" ???

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut ,

senzorul acesta nu apare ca si eroare in bord ?

Se poate schimba usor sau trebuie mers la service?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am avut ventilatorul mic nefunctional... I-am deblocat carbunii si acum este ok. Nu pot sa spun ce s-a mai facut, caci nu eu am facut verificarile. Domnul care mi-a facut testele a zis ca singurul lucru ciudat a fost valoarea asta... Innebunesc! :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu presupun ca nefiind racit sistemul, se ajungea la suprapresiune si dadea comanda de oprire. Daca cineva imi confirma teoria atunci poti sa-ti revii la conditia normala :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut.Am si eu o problema la un passat 2003.In regim de oras (stopuri aglomeratie)la calduri mai mari nu face fata clima(climatronic)din paginile citite anterior am inteles ca poate fii ventilatorul.M-am uitat si nu functiona la pornirea climei (motor 90c)l-am ciocanit si a pornit dar clima tot decupleaza la relanti.Ai posibil sa nu functioneze ventilatorul la viteza care ar trebui chiar daca a pornit ?Cum pot sa aflu daca ventilatorul functioneaza normal sau nu?Precizez ca in  mers clima functioneaza perfect sau cel putin asa cred . Ms anticipat .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ce intelegi prin comanda normala?

venilatoarele merg ambele?

cat e presiunea fara AC cupat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • loghy a închis acest topic
  • Aerofan locked şi pinned this topic
  • Aerofan pinned şi locked this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!