Jump to content

Probleme Climatronic


OvidiuV
 Share

Postare recomandată

CAre este eroarea? De unde stii ca porneste? LA masina ta, compresorul se invarte tot timpul. CAt este cuplul absorbit de compresor?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, cum a venit putin caldura cum apar problemele legate de clima. Am mai vorbit cu cativa colegi de forum insa problema persista. Treaba sta cam asa:

Pornesc clima, bags aer rece cam 1 minut dupa care aerul nu mai iese prin gurile de aerisire deloc. Se aude in spatele bordului dar nu iese nimic pe nicio gura de aer. In momentul in care opresc clima si ramane pe ventilatie normala...dintr-o data baga aer rece ca de la clima, aer care devine tot mai cald. De mentionat ca atunci cand AC e ON creste turatia motorului si porneste ventilatorul. de asemenea, conductele de freon devin albe ( condens). Am desfacut in partea dreapta sub parbriz sa caut filtrul de habitaclu si am curatat zona. Filtrul banuiesc ca e undeva dupa aeroterma ca nu am vazut nimic in partea de sus! Poate imi spuneti si mie ce poate avea climatronicul asta...deja e cald si trebuie:)

Multumesc!

post-115910-1367068494524_thumb.jpgpost-115910-13670685092756_thumb.jpgpost-115910-13670685249748_thumb.jpgpost-115910-13670685390136_thumb.jpg

Salut dim nou, am facut o scanare cu VagCom-ul in spranta ca voi rezolva ceva. Nu am nicio eroare la clima ( si la niciun alt modul) Am totusi o nelamurire ( posibil din cauza asta sa nu mearga clima), e posibil ca si codarea softului sa fie 0000000?? Trebuie recodat climatronicul? Numar Vag: 1K0 907 044 DD.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

NU, climatronicul nu trebuie sa fie codat.

 

VEzi in blocurile de masura daca atunci cand nu baga aer se schimba pozitia cklapetelor .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am urmarit si asta, cele 4 motorase lucreaza la fel intr-o anumita " plaja", parca maxim 255 ( nu sunt sigur). Temperatura afisata de cei 4 senzori e aproximativ egala, singurul lucru care mi-a sarit in ochi e cel legat de codul amintit. Temperatura in vaporizator ( cred ca asa se cheama ) scade pana la 8 grade in timp ce merge clima ( chiar daca am clapetele inchise). Merge cam 30 de secunde ok apoi brusc inchide tot ( ca atunci cand dai cu spatele). Inca o ciudatenie e ca daca apesi recirculare aer, reactioneaza la fel... Inchide tot in loc sa recircule aerul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E oare posibil ca cineva sa fi inversat ceva pe la vreun comutator care actioneaza clapeta principala de aer, cea care in mod normal ar trebui sa inchida circuitul cand doresti recirculare aer interior? De fapt, cred ca aici e cheia problemei. Aerul din exterior e blocat in timp ce aerul recirculat din int. nu este aspirat si impins inapoi. Incep sa cred ca e o problema a unui element montat aiurea, din moment de nu am erori pe clima.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut! Inca unul cu aceeasi problema: sunet ca de ropot de ploaie in bord pe passat 2009 cu clima.

Allocus, spune-ne te rog daca a mai revenit problema dupa ungere. Poate ai timp sa pui si niste poze. Foare buna descrierea problemei! Acelasi lucru l-am vazut si eu pe vagcom.

Merci!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare!!!am si eu aceeasi problema:cand pornesc clima se aude un scartait si atunci cand virez la maxim.mentionez ca atunci cand opresc clima nu se mai aude.am nevoie de ajutor.multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

   Scartaie cureaua de accesorii.- patineaza- Pe cureaua aia este si compresorul de clima si pompa de servodirectie. Cand virezi, pompa opune rezistenta mai mare si daca pornesti clima, rezistenta este si mai mare. (daca aprinzi farurile este si mai mare).

Modificat de Ebi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Burebistaxxx

Salut,

 


Am si eu o problema cu climatronicul. (VW Jetta 1.4 TSI 2009)

 

Am plecat cu masina am pornit aerul conditionat totul a fost ok, dupa o stationare de 30 de minute, am urcat in masina, am vrut sa pornesc
aerul conditionat si nimic. Nu porneste deloc ventilatorul, nici pe clima nici pe ventilatie.

 

Am verificat sigurantele si nu sunt arse.

 

A mai avut cineva problema aceasta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
Adrian_Calin25

Salutare!

 

Sper ca nu am postat aiurea, dar daca totusi am comis-o rog moderatorii sa imi sterga postul!

 

Am un Audi A4, 2.0TDI, 2007, cod motor BRE si nu imi functioneaza climatronicul. Simptomele cunt urmatoarele:

Cand setez temperatura scazuta, imi pornesc ventilatoarele, insa nu baga altceva decat aer cald. Am efectuat impreuna cu un prieten o verificare, mai exact mi-a bagat aer in instalatie si a zis ca nu pierde presiunea, deci as porni de la premisa ca instalatia nu are pori sau alte tampenii.
Urmatorul pas a fost sa pun masina pe VAG COM, insa nu da niciun cod de eroare. Apoi m-am uitat putin in "Measuring Blocks" si mi-a aratat niste chestiuni pe care nu stiu sa le citesc in mod exceptional, dar o sa postez doua printscreenuri cu ele(un teste este facut cu AC cuplat si unul cu AC decuplat)+inca unul cu fulia de la compresor. Din ce vad eu acolo si din ce am mai citit pe forumurile straine, nu ar avea freon, dar compresorul ar fi bun. Rog un user experimentat, precum Al Bundy, sa arunce o privire si sa imi spuna si mie, estimativ, ce probleme as avea!
MUltumesc anticipat!

 

 

test1mg.jpg
 
 
 
img20130528175230.jpg
 
 
test2ui.jpg
 
 
 
Modificat de Adrian_Calin25
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt mici ultimele 2 poze si nu vad nimic.

Sent from my  using Tapatalk.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adrian_Calin25

Din cate vad eu, ai intrat de pe telefon, dar cand ajungi in fata unui calculator vei vedea si pozele daca dai click pe ele :D. Eu le-am pus la fel, dar le afiseaza diferit si nu le-am dat de cap.

 

Edit: Gata...Am rezolvat!

Modificat de Adrian_Calin25
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se invarte si axul compresorului? Adica piulita se vede ca se invarte?

Modificat de Al Bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adrian_Calin25

Da. Se invarte si piulita aceea!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adrian_Calin25

Te-am bagat in ceata, nu??? :D Eu ma gandesc sa nu fie ceva stricat prin interiorul compresorului sau sa fie vreun "dop" prin instalatie. E putin ciudat. 

Modificat de Adrian_Calin25
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DA, e cam ciudat. O sa ma uit pe o alta masina din acelasi an sa vad acolo niste valori,.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adrian_Calin25

Astazi am fost la o persoana care chiar se pricepe la instalattii de ac si este totul OK, mai putin partea interioara a compresorului. Este uzat in interior si nu-si mai poate face treaba. O sa vad ce mai fac in viitor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este normal ca atunci cand actionezi butonul pentru recirculare aer sa se aprinda si ledul de la clima? Ma tot gandesc daca nu cumva e un contact aiurea pe la comanda climatronicului sau daca acesta nu a fost schimbat...fiind aceleasi simptome cand apas recircularea sau pornesc clima. (aerul nu mai vine prin gurlie de aerisire, ramane undeva in bord). Mai am ceva neclaritati in ceea ce priveste clapetele. E oare posibil ca acea clapeta care asigura recircularea sa fie blocata? Motorasul de recirculare poate fi detectat ca fiind defect de o scanare VAGCom?...Nu am erori pe clima dar totusi nu merge! Poate are cineva o schema (desen-poza) cu locatiile clapetelor...poate reusesc sa verific daca nu gasesc vreuna intepenita....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e normal sa porneasca si ac-ul cand dai pe recirculare, ca sa nu se abureasca geamurile

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este normal ca atunci cand actionezi butonul pentru recirculare aer sa se aprinda si ledul de la clima? Ma tot gandesc daca nu cumva e un contact aiurea pe la comanda climatronicului sau daca acesta nu a fost schimbat...fiind aceleasi simptome cand apas recircularea sau pornesc clima. (aerul nu mai vine prin gurlie de aerisire, ramane undeva in bord). Mai am ceva neclaritati in ceea ce priveste clapetele. E oare posibil ca acea clapeta care asigura recircularea sa fie blocata? Motorasul de recirculare poate fi detectat ca fiind defect de o scanare VAGCom?...Nu am erori pe clima dar totusi nu merge! Poate are cineva o schema (desen-poza) cu locatiile clapetelor...poate reusesc sa verific daca nu gasesc vreuna intepenita....

Absolut normal. Stai fără griji.

Când recirculă aerul, dacă mai și plouă, în câteva secunde se aburesc toate geamurile. Pentru a evita acest lucru, pornește automat A/C-ul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E oare posibil ca cineva sa fi inversat ceva pe la vreun comutator care actioneaza clapeta principala de aer, cea care in mod normal ar trebui sa inchida circuitul cand doresti recirculare aer interior? De fapt, cred ca aici e cheia problemei. Aerul din exterior e blocat in timp ce aerul recirculat din int. nu este aspirat si impins inapoi. Incep sa cred ca e o problema a unui element montat aiurea, din moment de nu am erori pe clima.

Azi am reusit sa imi fac timp si am desfacut cutia de acte (torpedo). Am verificat in prealabil daca atunci cand actionez recirculare aer imi inchide clapeta pe unde trage aer din exterior - am desfacut plasticul de sub parbriz, pe exterior si inchide. Apoi m-am "mutat" la interior. Cum ziceam, in spatele torpedoului am observat ca mai este o clapeta care, la actionarea cu mana (dar si cu motorul pornit si recircularea actionata) este intepenita. Am declipsat suportul de plastic al motorasului care se presupune ca ar trebui sa deschida/inchida clapeta, l-am scos afara si cu el in mana, am repetat operatiunea:)...Am pornit clima, am apasat recirculare aer...NIMIC!! Am profitat de ocazie si am apasat clapeta cu mana, asa incat sa deschida putin si....clar, aerul rece (cel care era tinut in bord, cum ma exprimasem mai demult)...venea pe gurile de aerisire.

E posibil ca motorasul sa fie mort?

se poate repara?...sau macar se poate verifica daca mai e bun inainte de a cumpara altul???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am urmatoarea problema: este cald afara, pornesc climatronicul pe auto, dar indif ca il pun pe 22-24-26 grade, intra aer foarte rece undeva la 10-15 grade.

Daca pun aerul sa sufle pe picioare sau pe alta pozitie, functioneaza corect. Problema este doar pe pozitia AUTO. La diagnoza valoarea indicata de senzorul de temperatura din habitaclu arata 30-33 grade, desi nu erau mai mult de 20-22 grade in realitate.

Mi s-a spus ca ar fi defect senzorul G56 care este inclus in panoul de comanda al climatronicului si nu se poate inlocui (reprezentanta).

S-a mai lovit cineva de aceasta problema?

 

Cum pretul unei unitati de comanda este destul de mare (minim 350 Eur fara manopera), nu mi-e indiferent sa cumpar una noua si pe urma sa persiste problema...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In regim manual (dau aer pe unul dintre cele 3 directii/sageti) si reglez pe 22 grade, sufla aer stanga sus/jos si dreapta sus/jos cu valori foarte apropiate, sa spunem 20 grade, in timp ce senz de temp interioara arata 27 grade.

 

In regim automat, se seteaza din start pe 22 grade, moment in care, functie de temperatura interioara pe care o vede climatronicul, in cele doua parti stanga/dreapta, dar sus aerul sufla cu 15-20 grade, in acelasi timp pe ambele parti, dar jos, cele doua fante baga aer cald de 25-35 grade. Cu cat temperatura vazuta in habitaclu este vazuta mai mare, de exemplu 30-32 grade, cu atat diferenta intre sus/jos este mai mare, chiar peste 10-12 grade. De exemplu la 30 grade in habitaclu, sus sufla 15-16 grade, jos sufla cu 35 grade. Dupa 5-10 minute diferenta este aproape aceeasi, temp in habitaclu este vazuta 28-29 grade, in timp ce sus baga cu 16-18 grade, jos baga cu 30-32 grade.

 

Tocmai de aceea daca las clima pe auto, in partea de sus tot timpul ai senzatia de foarte rece, practic senzorul de temp din habitaclu vede aprox aceeasi temperatura, si lasa sa bage in cont rece sus, pt ca jos baga mult prea cald.

 

E ciudat ca pe manual merge perfect, pe automat nu merge bine.

Pe celalalt golf de pe care am luat un modul de comanda climatronic identic, clima merge bine in ambele regimuri auto/manual, cu ambele unitati de comanda climatronic - al lui sau al meu.

 

Din pacate nu stiu unde si cum sa rezolv problema undeva mai aproape de casa, la dealer m-am cam convins...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adrian_Calin25

Din cate stiu eu, acel senzor se schimba(nu se repara), iar din ce am citit si pe alte forumuri, poate reprezenta o problema incarcarea lui cu praf sau griparea contactelor. Asa ca apuca-te si demonteaza unitatea sau apeleaza la ajutorul cuiva sa vezi mai intai daca este senzorul de vina!
In postarile de mai sus nu ai specificat daca atunci cand ai facut testarea cu VAG-COM ti-a dat eroare acel senzor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nicio eroare.

 

Am pus pe masina alta unitate de comanda, identica, la fel se manifesta pe automat/manual.

 

Pe manual, daca directionezi aerul din cele 3 butoane, in toate cele 4 zone aerul are aprox aceeasi temperatura si apropiata de valoarea reglata si indicata pe displayurile unitatii de comanda, daca lasi pe auto, diferenta intre sus/jos este de peste 10 grade, sus prea rece iar jos prea cald, raportat la valoarea reglata pe auto, respectiv pe cat arata senzorul de temp interioara (pe VAS).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • loghy a închis acest topic
  • Aerofan locked şi pinned this topic
  • Aerofan pinned şi locked this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!