Jump to content

Probleme Climatronic


OvidiuV
 Share

Postare recomandată

Nu a umblat nimeni la acel motoras de reglare a temperaturii?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ba da, la mine a iesit foarte usor, insa motorasul nou avea urchile bratului semnificativ mai mari si nu intra. a trebuit sa le pilesc ca sa intre


Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai scos si plasticul din lateralul pasajului central, cel de ajunge de la scaun pana la pedale?

Daca da, cum?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am scos acel torx, insa mi-a fost teama sa trag de el mai tare in jos, sa nu il rup.

Am gasit un manual WorkShop unde am vazut exact pozitionarea acelor clipsuri.

http://docs.jayzone.eu/erWin/VW/Golf%20V%20&%20Golf%20Plus/Workshop%20Manuals/Bodywork/General%20body%20repairs,%20interior.pdf

 

Multumesc de feedback.

Mai tarziu cobor la masina sa dau jos motorasul.

Trebuie deconectata bateria cat am scos motorasul, pentru a nu aparea erori, corect?

 

LE: La modulul meu de clima, nu exista butonul DUAL, daca schimb acel modul, ce modificari ar mai trebui facute pentru a activa aceasta optiune?

 

Asa arata modulul meu.

 

Asa vreau sa fie.

Modificat de maxyone
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am luat doar contactul, nu au aparut erori. Parca trebuie tras in plan orizontal catre usa sofer, apoi iese in jos!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am reusit sa scot motorasul. In afara de pozitia imposibila in care trebuie sa stai, a fost nasol cu scoaterea surubului care tine motorasul, dinspre fata masinii.

Peste el este o bucata metalica ce este prinsa in 4 suruburi metric 10mm, doua accesibile si doua mai sus. Nu am reusit sa scot decat 3, al patrulea l-am lasat pe pozitie si am miscat metalul spre exterior...

Concluzie, motorasul este mort. O sa cumpar unul de la dezmembrari.

Pana la urma am scos bateria pentru orice eventualitate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare

 

Vreau si eu sa-mi impartasesc experienta mea cu zgomotele de la climatronic.

 

Am si eu aceasta problema cu pacanitul de cand am cumparat masina. Initial nu se auzea ff tare si cand am aflat ca costa mult acele motorase electrice, m-am obisnuit cu pacanitul :) . Insa zgomotul a devenit tot mai intens si mai enervant.

 

Deci la mine se manifesta astfel:

 - se aude iarna in special, dupa ce ajunge temperatura in interior la cea setata, ex. 21 grade, incepe pacaneala

 - nu se rezolva cu econ + aer mijloc

 

Astfel am hotarat sa fac o investigatie pe aceasta tema. Dupa mai multe cautari am gasit unele explicatii si DIY pentru a ajunge la acele motorase.

 

Am facut urmatoarele:

 

1. am monitorizat putin cu VAGCOM-ul modul de climatronic, si anume valorile in care joaca aceste motorase. Am monitorizat la runtime grupul 012 (motorasul centru-stanga  V158) si 013 (motorasul centru-dreapta V159).

    Ele deschid clapetele de care au zis colegii mai sus. Motorasele primesc au valori cuprinse intre ~30  -  ~220 de la computer (valoarea minima inseamna ca e inchisa de tot, maxima - deschisa de tot).

    Astfel am observat ca la inceput (la rece) motorasele au primit valori peste 200, apoi in timp ce se incalzea aerul valorile au scazut constant si lent pana la ~150. In momentul cand a ajuns la 140-150 a inceput distractia, pacanitul.

    Se manifesta prin variatii foarte rapide intre 140-160 (cam 2-3 variatii pe secunda). De aici si pacanitul. 

 

2. Am hotarat sa ajung la aceste motorase si sa le studiez mecanismul. 

   Initial am demontat torpedoul pentru a ajunge la motorasul V159 din dreapta (odata torpedoul dat jos am mai descoperit 2 motorase identice chiar deasupra aerotermei, usor se demonteaza).

   Apoi am ajuns si la motorasul V158 din stanga. Aici operatiunea a fost mult mai grea, se afla sub volan si a fost ff greu sa ajung la el (tot sub volan am mai gasit un motoras, dar nu am ajuns sa-l dau jos, prea complicata operatiunea).

 

3. Motorasele in sine sunt simple si au 2 componente: motoras pas cu pas conectat prin 2 pini la computer si un dispozitiv gen "rezistenta" care masoara unghiul de rotire a bratului conectat prin alti 3 pini (valorile alea intre 30 - 220).

    Bratul care este conectat la motoras are loc de rotire cam 45', iar motorul il pune in miscare prin rotite zamtate si spirale.

 

4. am observat ca a mai ramas urme de vaselina siliconica pe rotitele din plastic din motoras si pe bratele ce fac legatura intre motoras  si clapeta. 

   Am decis sa pun vaselina noua la componente mecanice in speranta ca va rezolva problema (o aventura aparte a fost sa gasesc vaselina siliconica pentru ungere, greu de gasit). 

 

  In total am demontat 4 motorase si le-am dat cu vaselina (1 de sub volan si 3 pe dreapta ), al 2-a de sub volan a ramas pe loc, prea complicat de demontat.

  De notat ca doar cele 2 (V158 si V159) faceau zgomot si sunt mai solicitate

 

5. Dupa ce am pus cu va selina am mai facut un test cu VAG-COM inainte de a le monta la loc.

    Din ce am observat e ca daca dau viteza la aer la maxim sau minim, bratul se duce la maxim/minim, dar motorasul mai primeste comenzi in continuare, astfel ca forteaza o rotita zimtata, iar spirala de la motor sare peste dinti (de aici si vine uneori pacanitul). 

 

  Concluzia mea in acest caz e ca e problema la softul de la climatronic care nu este reglat ff bine si mai forteaza motorasul pana isi da seama ca nu mai are unde. Insa aceasta se intampla la maxim sau minim, dar la mine problema era undeva la mijloc.

 

6. Revenind, am montat motorasele la loc si am facut un test final. Am realizat ca nu mai scoate acel pacanit, am asteptat pana ajunge la temperatura setata si se comporta bine, am urmarit VAG-COM si am realizat ca nu oscileaza valorile la fiecare secunda, cand ajunge la 140-160 ramane stabil si se mai schimba +/- la cateva secunde, ceea ce e bine. 

 Parca am mai auzit un mic pacanit in timpul ultimelor teste dar foarte rar si greu de sesizat, doar cu muzica off si la relanti. 

 

 

Intr-un final totusi ungerea cu vaselina noua a ajutat. Vaselina din fabrica si-a pierdut proprietatile in timp si ungerea nu mai era adecvata. Astfel eu cred ca computerul vedea ca mecanismul nu raspundea ferm la valorile setate si facea un dute-vino cu valori noi in incercarea de a ajunge la pozitia dorita.  Aici e de vina si softul, este prea gresiv si nu este bine calibrat.

 

Aceasta este concluzia si parerea mea personala la problema cu pacanitul. 

 

Sper sa nu mai reapara, au strecut abia 2 zile de la montarea la loc a motoraselor. 

 

 

Revin mai tarziu cu cateva poze.

 

Multa bafta!
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am reusit sa gasesc o postare despre problema pe care o am incepand de azi.

Merg cu masina, se incalzeste motorul, arata 90 grade dupa carem in cateva minute intra aer rece, desi climatronicul e pus pe auto la +24 grade.

Si daca am crescut temperatura la 26,27 climatronicul se comporta la fel, si daca redirectionez clima din butoane si daca revin pe auto, se simte ca prin grile intra aer rece. De cand am masina, nu am avut nicio problema cu clima (nici iarna dar nici vara), acum un an aprox s-a facut o revizie la reprezentanta (verificare etansare circuit, completat cu freon - nu a fost cazul, insa l-au recirculat, la fel uleiul din compresor).

 

Nu stiu daca are legatura, acum 3 zile am completat cu cca 1cm de antigel (long llife G12+) deoarece nivelul din bidonasul de antigel era pe minim, si stiu ca e recomandat sa stea intre minimi si maxim.

E drept ca azi, dupa un drum de 100km, bidonasul arata nivel maxim, dar cand se raceste lichidul (deci si motorul), acesta scade si ramane intre min/max.

Dupa o pauza de circa 1 ora, la repornire masina s-a manifestat la fel, respectiv se incalzeste motorul, se stabilizeaza temperatura, iar dupa acea in cateva minute se simte ca intra aer rece prin grile/fantele de aer (lasat pe auto, setat pe o temperatura de 23-24-25 grade).

Daca a mai patit cineva, astept un sfat, multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fa o diagnoza. Este posibil sa iti fi cedat si tie motorasul care este responsabil cu temperatura in habitaclu.

Aceeasi problema o am si eu.

Daca nu ai cum sa faci o diagnoza prea curand, te pot ajuta sa verifici motorasul, cel putin sa vezi daca inchide si deschide clapeta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut D cateva zile am sesizat si eu o problema cu aerul conditionat cand ii dau drumu sa bage rece sau cald sau doar ventilatie  se aude un pacanit pt. cateva secunde(uneori minute gen 1-max2)la scanare masina nu are nici o eroare 

sunetul pe care il face nu este ff tare instalatia baga aerr rece cald nu are nici o problema 

A mai intalnit cineva acesta problema sau daca are cineva idee de la ce ar putea fii 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, nu-ti face griji - unul dintre servomotoare a luat-o un pic pe aratura.... asa fac in timp, de la uzura.

 

Poti incearca sa le faci o setare de baza, poate se mai linisteste

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salut am si eu o problema cu clima in sensul ca o pornesc la o intensitate medie sa zicem,si dupa cativa km vreau sa maresc intensitatea dar nu  mai are putere.daca ii dau la maxim practic nu mai are forta



nu cumva vinzi modulul ala,daca da cu ce pret?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

LA diagnoza apare ceva legat de motorasele de la clima?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut am si eu o problema cu clima in sensul ca o pornesc la o intensitate medie sa zicem,si dupa cativa km vreau sa maresc intensitatea dar nu  mai are putere.daca ii dau la maxim practic nu mai are forta

nu cumva vinzi modulul ala,daca da cu ce pret?

 

care modul ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Am Octavia 2, 2.0TDI dar ma gandesc ca e similar ca si la Golf 5.

Am observat ca nu mai merge climatronicul cum ar trebui. Se manifesta in 2 moduri:

 

1)De vreo 3 zile baga aer nu foarte rece orice as face. Chiar setat la 16 grade aerul nu este foarte rece - dar e putin mai rece decat cel de afara (daca comut pe Eco se face mai caldut). La consumul de carburant am o mica dilema, creste foarte putin cand comut de pe Eco pe Auto, de la 0.4 la 0.5. Din cate tin minte parca inainte cand imi baga aer rece imi sarea la 0.6 .. 07 ?

 

2)Daca cumva intru in masina si deschid geamurile inainte (fie din telecomanda, fie chiar cand pun cheia in contact), atunci climatronicul baga aer foarte foarte cald in masina. Problema se rezolva doar daca inchideam geamurile, opream motorul, si porneam masina din nou. Cumva faptul ca aveam geamurile deschise dadea peste cap vreun senzor sau ceva.

 

Nu stiu daca problemele 1 si 2 sunt legate. O voi duce saptamana asta la skoda sa vedem ce zic si ei (oricum am de inlocuit niste bucse), dar voiam sa stiu la ce ma astept. O fi vreun senzor sau faptul ca nu are freon in instalatie (de 7 ani de cand am masina nu am completat).  Sau poate sa fie chiar electrovalva/compresorul ? :(

 

Mersi

Modificat de raz.ro
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O diagnoza iti poate arata daca sunt probleme cu partea hardware.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu merg pe electrovalva pe duca.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, am si eu o problema cu climatorinicul, dupa investigatii indelungate, mecanicul mi-a spus ca compresorul AC este stricat, mi-a demontat electrovalva si mi-a aratat-o, era plina de pilitura. In afara de a schimba compresorul in sine, ar mai trebui schimbat, curatat ceva ca ma gandesc ca pilitura respectiva a circulat pe intregul circuit de racire?

 

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trebuie facuta spalarea integrala a circuitului , inlocuirea filtrului.

Sent from my  using Tapatalk.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si spalarea integrala a circuitului, cum se poate face, adica se demonteaz pisele de pe masina si se spala separat, sau exista un aparat care face acesata operatiune?

Cand spui filtru, te referi banuiesc la filtrul uscator nu?

 

Mersi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, cum a venit putin caldura cum apar problemele legate de clima. Am mai vorbit cu cativa colegi de forum insa problema persista. Treaba sta cam asa:

Pornesc clima, bags aer rece cam 1 minut dupa care aerul nu mai iese prin gurile de aerisire deloc. Se aude in spatele bordului dar nu iese nimic pe nicio gura de aer. In momentul in care opresc clima si ramane pe ventilatie normala...dintr-o data baga aer rece ca de la clima, aer care devine tot mai cald. De mentionat ca atunci cand AC e ON creste turatia motorului si porneste ventilatorul. de asemenea, conductele de freon devin albe ( condens). Am desfacut in partea dreapta sub parbriz sa caut filtrul de habitaclu si am curatat zona. Filtrul banuiesc ca e undeva dupa aeroterma ca nu am vazut nimic in partea de sus! Poate imi spuneti si mie ce poate avea climatronicul asta...deja e cald si trebuie:)

Multumesc!

post-115910-1367068494524_thumb.jpgpost-115910-13670685092756_thumb.jpgpost-115910-13670685249748_thumb.jpgpost-115910-13670685390136_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trebuie facuta spalarea integrala a circuitului , inlocuirea filtrului.

Sent from my  using Tapatalk.

 

Al Bundy, inlocuirea compresorului (sau doar a electrovalvei la cei care au doar problema asta) +o spalare a intregului circuit este suficienta ?  Sau cea mai sigura solutie e solutia clasica, adica inlocuirea intregii instalatii cu tot cu radiator si ce altceva mai e pe acolo ?

Modificat de raz.ro
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut

       

am si eu o problema cu clima la golful meu..pur si simplu sa oprit aerul rece dintr-o data.

 

am fost cu ea la taster si da o eroare la compresor cu toate ca porneste compresorul,atunci cand pornesc clima creste putin turatia cum este normal doar ca nu baga aer rece..

 

Sfaturi? unul ar fi schimb compresorul dar e destul de costisitor..am inteles ca se poate repara schimbat electrovalva

 

recomandati niste serice-uri specializare in domeniu..

 

 

Multumesc!!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • loghy a închis acest topic
  • Aerofan locked şi pinned this topic
  • Aerofan pinned şi locked this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!