Jump to content

Probleme Suspensie / Directie / Articulatii (Tiguan 5N & 5N2)


ing_virgillius
 Share

Postare recomandată

Cat teau ajuns piesele cu manopera?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

52 minute în urmă, alin1997 a scris:

Mecanic mia zis ca trebuie schimbate și bucsele de pe fuzeta,cred acelea ce leam insemnat.Posibil și de acolo sa nu iese bine unghiul?

Da, eu le-am schimbat si pe acelea , dar se verifica relativ usor ! Cand e pe elevator , cu un levier se tine contra si celalalt misti de surub , fiecare dupa cum ii e pozitia. Cu noste leviere de 60cm (estimat) un om normal nu ar putea sa miste bucsele decat foarte putin .  Daca ele se misca mult asa , iti dai seama automat ca sutele de kg si fortele masinii din curbe le vor misca la maxim. 

 

Manopera nu este relevanta in cazul meu pentru ca eu am facut personal tot spatele  si la partea din fata am participat partial. 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am fost înapoi la service pentru ca nu imi place valorile care au ieşit,şi trăgea şi stânga şi aveam volanul strâmb.Dupa 3 încercări de Geometrie și dupa fiecare proba de drum a ieșit asta.Volanul nu mai sta strâmb,masina nu mai trage în părți,dar ma îngrijorează valorile de jos voi ce părere aveți?

Ce piese ar trebui sa schimb mai exact ca să îmi iese valorile de pe roata spate în parametrii,mie mia zis zis mecanicul ca bucsa de pe fuzeta ce din capătul basculei spate ar trebui schimbată.Voi ce ziceți?

IMG-20240807-WA0000.jpg

Modificat de alin1997
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Buna ziua,

Detin un Tiguan din 2008 si nu i dau de capat cu niste zgomote pe partea din fata a masinii. Am schimbat apropo tot pe fata (brate, capete de bara, bielete, flanse, telescoape, brate, pivoti, bucse bara stabilizatoare, tampoane motor,alte bucse de la cutia de viteze) si tot se aude un zgomot, cum s ar lovi doua metale. Cand trec peste limitatoarele de viteza parca se rupe ceva, asa de tare se aude.

Ce am observat este urmatoarea: cand ploua si este umed afara, aceste zgomote dispar 🙃.

Va rog sa ma ajutati, si sa mi spuneti cu ce sa mai incep.

Multumesc !

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@VS05PGA bazat pe informatiile de mai sus care nu sunt prea detaliate : 

 

1 -  Etrieri-  bucsele de la etrieri  daca sunt rupte , poate sa se miste etrierul cu placuta interioara si sa agate pe buza discului la socurile denivelarilor

2 - Tripode planetare - capete interioare - unul este rupt si cand treci prin denivelari agata bucatile de metal din interior. Posibil si cele exterioare. 

3 - Rulmenti -  posibil sa fie dus unul din ei 

 

Alte indicii? cum suna zgomotul ? dispare imediat dupa denivelare? 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 12/10/2024 at 2:35 PM, Doomy said:

@VS05PGA bazat pe informatiile de mai sus care nu sunt prea detaliate : 

 

1 -  Etrieri-  bucsele de la etrieri  daca sunt rupte , poate sa se miste etrierul cu placuta interioara si sa agate pe buza discului la socurile denivelarilor

2 - Tripode planetare - capete interioare - unul este rupt si cand treci prin denivelari agata bucatile de metal din interior. Posibil si cele exterioare. 

3 - Rulmenti -  posibil sa fie dus unul din ei 

 

Alte indicii? cum suna zgomotul ? dispare imediat dupa denivelare? 

 

Buna seara!

Alte indicii:

- aceste zgomote se aud doar la viteze mici, sau cand trec peste acele limitatoare de viteza. La ultimul service care am fost (am factura de 2200 lei) au schimbat tampoanele motor si alte bucse tampon (la cutia de viteze). Seful de service a mers in proba dupa ce am semnalizat problema si auzea si el acel zgomot. A urcat pe rampa si mi a aratat ca la o planetara, cand invartea roata, capatul planetarei spre cutie se vedea ca iese cumva afara in momentul cand se rotea.

-Cand lovea anvelopa se auzea un zgomot (ceva care nu era bine fixat). Daca imobilizau etrierul, in momentul cand se lovea cauciucul, acel zgomot disparea.

 

Nu stiu de ce cand este umed carosabilul (cand ploua) acel zgomot nu mai este atat de amplificat.

 

Referitor la intrebarile tale:

- zgomotul este cum s ar lovi doau piese metalice.

- dupa ce trec de denivelari nu se mai aude, doar daca carosabilul este cu gropi si eu circul cu viteza mica, atunci il aud. Si apoi foarte pronuntat cand trec peste limitatoarele de viteza, se aude groaznic.

 

Multumesc pentru sfaturi si dupa cum ati facut referire, cred ca are sens ce spuneti, avand in vedere ca cei de la service au sesizat si ei cu planetara si cu etrierul, dar nu s au obosit sa rezolve problema. Mi au sugerat sa o las sa se accentueze mai tare 🙃. Dar ei nu inteleg ca imi sta pe creier acele zgomote, care le aud si cu radio pornit, atat de sacaitoare au devenit. 

 

Astept raspunsul si va rog sa mi spuneti exact ce treb sa schimb, sa pot trasmite la service mai departe. Nu mai vreau experimente pe banii mei, cum au facut la ultimul service, si nu era problema de la ce piese au schimbat. Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

7 hours ago, VS05PGA said:

Buna seara!

Alte indicii:

- aceste zgomote se aud doar la viteze mici, sau cand trec peste acele limitatoare de viteza. La ultimul service care am fost (am factura de 2200 lei) au schimbat tampoanele motor si alte bucse tampon (la cutia de viteze). Seful de service a mers in proba dupa ce am semnalizat problema si auzea si el acel zgomot. A urcat pe rampa si mi a aratat ca la o planetara, cand invartea roata, capatul planetarei spre cutie se vedea ca iese cumva afara in momentul cand se rotea.

-Cand lovea anvelopa se auzea un zgomot (ceva care nu era bine fixat). Daca imobilizau etrierul, in momentul cand se lovea cauciucul, acel zgomot disparea.

 

Nu stiu de ce cand este umed carosabilul (cand ploua) acel zgomot nu mai este atat de amplificat.

 

Referitor la intrebarile tale:

- zgomotul este cum s ar lovi doau piese metalice.

- dupa ce trec de denivelari nu se mai aude, doar daca carosabilul este cu gropi si eu circul cu viteza mica, atunci il aud. Si apoi foarte pronuntat cand trec peste limitatoarele de viteza, se aude groaznic.

 

Multumesc pentru sfaturi si dupa cum ati facut referire, cred ca are sens ce spuneti, avand in vedere ca cei de la service au sesizat si ei cu planetara si cu etrierul, dar nu s au obosit sa rezolve problema. Mi au sugerat sa o las sa se accentueze mai tare 🙃. Dar ei nu inteleg ca imi sta pe creier acele zgomote, care le aud si cu radio pornit, atat de sacaitoare au devenit. 

 

Astept raspunsul si va rog sa mi spuneti exact ce treb sa schimb, sa pot trasmite la service mai departe. Nu mai vreau experimente pe banii mei, cum au facut la ultimul service, si nu era problema de la ce piese au schimbat. Multumesc!

Inca un zgomot care il face, cand rulez cu viteza mica si actionez frana, si atunci se aude acea bataie, cum s ar lovi dou metale 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am avut probleme cu unghiul de directie și am rezolvat-o prin schimbarea bratelor dar întrebarea mea este de ce nu iese unghiul de cadere pe dreapta,mecanicul zice ca nu se poate regla,sunt bune valorile?Pot circula asa?Nu o sa am uzura prematura la anvelope?

20241212_124316.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 12.12.2024 at 9:58, VS05PGA a scris:

Inca un zgomot care il face, cand rulez cu viteza mica si actionez frana, si atunci se aude acea bataie, cum s ar lovi dou metale 

Asta e un zgomot clasic de etrieri  cu urmatoarele posibile cauze: 

1-  Placuta de frana incorecte ca dimensiune - poate sunt ok ca si suprafata de calcare pe disc , dar sunt diferente de 1 ,2 3 mm intre ele de aceea producatorii le specifica.  Trebuie sa corespunda cu cele OE 

2 -  Bucse etrieri rupte , sau imbatranite rau de tot : asta explica faza cu umed , la umed se inmoaie si la uscat se intaresc. 

Uite aici cum am rezolvat eu astfel de batai : 

 

 

 

 

@alin1997  la -1.37 grade vei avea uzura inegala pe anvelopa , intr-adevar nu se poate regla pe Tiguan acest unghi de cadere->  ai de verificat urmatoarele

 

- Flansa amortizor -  posibil sa fie uzata rau  sau rupta -  chiar si rulmentul de flansa tasat 

- Arcul fata dreapta -  lasat  de la uzura sau rupt putin la capat -  verifica cu ruleta stanga/dreapta fata   de la partea superioara a centrului jantei pana la protectia de la aripa -  nu ai voie sa ai mai mult de 3-4 mm diferenta intre parti. 

- Amortizor stramb-  posibil de la uzura sau de la gropi . 

 

Oricare din componente mentionate mai sus ar fi cu problema , nu se schimba doar pe partea cu problema trebuie schimbate simetric. 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum nu mai am timp sa le repar,trebuie sa plec în România,am sa schimb amortizoarele cu flanșe și arcuri complet.Ele au fost verificate,nu curge ulei,probabil sunt uzate.Intrebarea mea este dacă ma pornesc așa o să afecteze tare cauciucurile?Ar fi un drum de 900km,as putea ajunge așa cu ele?

Modificat de alin1997
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@alin1997 la 900 km cu uzura pe exterior o sa vezi o mica diferenta comparat cu celalalte anvelope. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In 900 de km nu o sa vada nimc, nici masurat nu cred ca o sa vezi vreo diferenta de uzura. -1.37 grade nu e ceva de speriat, poti merge linistit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Mi s-a rupt o bucata din arcul din fata dreapta la tiguanul meu. Bucata s-a rupt din partea de sus si se aud zgomote urate cand virez si la gropi. Ce firma recomandati pentru arcuri. Si daca tot umblu la arcuri mai recomandati sa mai schimb ceva? Mentionez ca suspensia fata este cea din fabrica, iar masina are 12 ani. Amortizoarele in afara de rugina par ok, nu au scurgeri.

Multumesc anticipat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca nu se schimaba amortizoarele si se demonteaza ansamblul arc-amortizor, ar trebui flanse cu rulmenti de sarcina noi; n-ar strica si protectii amortizoare noi; 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   1 membru

    • Vlad-Mihai
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!