Jump to content

Caseta directie


cosmin24
 Share

Postare recomandată

Mda.......

Va spun eu.

1. A fost inlocuita cureaua de accesorii si 1 rola.

2. Masina pe elevator, pornit motor, volan maxim dreapta pt. a se studia functionarea noii curele.

3. Intre timp trebuia reparat/cositorit un fir de la mufa de la compresorul de clima (motorul tot mergea).

4. La final (dupa vreo 20 de minute!) inainte de a pune scutul am vazut lichid de la servodirectie pe roata din dreapta, adica s-a prelins pana pe interiorul rotii (pana in acel moment eu nu am avut pierderi de lichid, verific cel putin de 2 ori pe an nivelul). I-am intrebat de lichid si mi-au spus ca e vorba de mici scurgeri.

5. Dupa 2 zile aud huruit la volan atunci cand luam curbele si un huruit mai mic chiar pe loc cand miscam volanul stanga dreapta.

6. Ma-m uitat la lichid si evident ca erau spume => lichid putin => mers la acelasi service si am completat max 100gr.

7. A doua zi mers vreo 10 km si din nou am simtit acel huruit puternic cand miscam de volan + ca volanul se misca greu.

Am ajuns acasa si am observat ca lichidul servo picura serios pe la bieleta dreapta, iar rezervorul era aproape gol. Am completat cu lichid, am mers cateva sute de metri fara curbe, verificat lichid => scazut din rezervor si picurat continuu in partea dreapta.

Concluzii: caseta dusa, o gramada de probleme.... Pana la urma am luat una second hand, am montat-o, iar pe a mea o voi trimite la rectificat.

Intrebarea mea este: a fost o simpla coincidenta sau pot sa dau vina pe mecanicul care mi-a tinut masina cu motorul pornit si cu rotile bracate la maxim atata vreme? Stiu ca se recomanda evitarea volanului maxim stanga sau dreapta mai mult de cateva secunde, dar ce se intampla concret daca nu se respecta acest lucru? E posibil ca problema la caseta mea de directie sa fi fost mai veche si totul sa fie doar o coincidenta?

M-ar interesa foarte mult o parere AVIZATA ca sa stiu ce demersuri sa fac in continuare.

Multumesc si scuze de topicul prea lung.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bogdan Moraru

Bun,

Cel mai avizat om care iti poate confirma urmatoarele vorbe ale mele este userul "Trami" care repara casete de directii si pompe de servodirectie. Ce se intampla, in momentul in care caseta ajunge la cap de cursa, se formeaza pe traseu o presiune foarte foarte mare, mult mai mare decat cea care este normala acolo, lichidul functionand cu o oarecare usurinta atunci cand virezi.

Circuitul este simplu, si dupa zgomot iti poti da seama si tu ce se intampla. Cand motorul functioneaza, pompa implicit se invarte, lichidul se "plimba" linistit. In momentul in care virezi pe loc, poti auzi un oaresce bazait din partea pompei. Pe romaneste asta inseamna ca ea "impinge" mai cu forta lichidul, crescand presiunea in instalatie. In momentul in care tu virezi maxim, maxim caseta ajunge la cap de cursa. Asta inseamna ca lichidul nu prea mai are cum sa se intoarca la pompa la fel de usor, fiind traseul oarecum obturat. In conditiile astea, pompa baga, dar lichidul nu se mai intoarce in aceeasi cantitate. Astea fiind spuse se creeaza o presuine mai mare in caseta, in pompa, pe traseu. (Poti vedea furtunele de la pompa cum se misca atunci cand ajungi la cap de cursa). Fiind presiunea prea mare, semeringurile cedeaza, in cazul tau a fost unul singur. Pleznind semeringul, pierzi lichid pe la el, de aici problema ta cu pierderea lichidului.

Acum nu stiu cum o sa dovedesti tu ca oamenii aia au tinut virata la maxim masina, doi la mana daca ei chiar au facut asta sunt niste cretini care nu au ce sa caute intr-un service auto, trei la mana, nu stiu ce au vrut ei sa vada cum functioneaza cureaua, de sub masina, patru la mana, dupa cum spunea si colegul Al Bundy, nimic din masina nu se cositoreste deoarece tensiunile din pistoalele de lipit pot fi fatale pentru unele componente din masina. Firele se rasucesc cu simt de raspundere, apoi se dau cu Varnish (Banda Termoretractabila), nicidecum cu pistolul de lipit sau clipsuri si alte idiotenii.

Din punctul meu de vedere sunt buni de plata, dar cum vei rezolva tu...este alta poveste

Numai bine,

Bogdan

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu zic ca s-a nimerit sa se intample asa... sigura avea putina rugina pe ax si "procedura" aia i-a pus capac.....

si referitor la bracat maxim... singurul lucru ce se poate obosi mai repede este pompa... si ea are un by-pass de supra presiune special facut

daca erau asa de senzibile luam o masina in garantie tineam o zi intreaga bracata maxim ca sa schimbe caseta.....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bogdan Moraru

Nu as vrea sa transformam topicul acum intr-o dezbarere contradictorie. Poate a avut rugina, Poate nu, Poate a fost semeringul ciupit, Poate nu. Eu am explicat de ce nu e bine sa tii volanul bracat la maxim, ce simptome apar, ce efecte sunt vizibile, ce efecte nu. Are pompa By-Passdar lichidul care o forteaza, unde se duce cand face by-pass? Nevermind, eu am spus ce am avut de spus. Este aproape imposibil sa dovedeasca vina mecanicilor respectivi.

PS: Daca avea putina rugina pe cremaliera picura deja, inainte de procedura.

Modificat de Bogdan Moraru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc amandurora de informatii. M-am consolat deja. Ma rog doar sa fie Ok caseta second hand pe care am montat-o pe masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E ok si SH am mai spus si au mai spus si altii casetele de directie se duc doar cand burduful de protectie e spart sau e prins cu coliere de plastic intra apa si rugineste cremaliera daca apa nu ajunge la ea nu o sa ai niciodata probleme cu caseta de directie

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare.la gropi am un troncanit la roata.mi a spus azi un mecanic ca este caseta de directie si sa ma interesez daca exista kit pt caseta cik mie mi ar trebui doar bucsa din dreapta a casetei.aveti idee?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare.la gropi am un troncanit la roata.mi a spus azi un mecanic ca este caseta de directie si sa ma interesez daca exista kit pt caseta cik mie mi ar trebui doar bucsa din dreapta a casetei.aveti idee?

verifica bieletele de directie...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sincer nu prea ma pricep.pot sa le verific singur?in caz k este bucsa se poate cumpara singura,fara sa iei toata caseta.ms

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bucsa se poate cumpara singura, fara sa iei toata caseta?

Lasa bucsa si caseta in pace, cauta altceva, eventual un alt mecanic, nu unul de Dacie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

stie cineva daca se poate face ca volanul sa merga mai usor?am mers cu un alt golf si volanul mergea mult mai usor fata de a mea!tot golf 4 era, nu 5 ca stiu ca ala are servo electric.poate din pompa de servo ceva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu.... daca iti merge greu ori e caseta ori e pompa.... in ambele cazuri nu prea ai ce sa faci....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

putin offtopic...raspunzand la intrebarea lui Marianu,nu e 100% din caseta.Spre exemplu la mine a fost invers.Mergea greu volanul,apoi la un schimb de cap de bara,pivot,bieleta,volanu s'a rigidizat.Daca e de la cutie in primul rand ar fi scurgeri(se vad cu ochiul liber),ar dispare lichidul din vasul de servo,ar suiera cand misti volanu pe loc...etc.Sper sa nu gresesc.Numai bine!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum mai zicea cineva p-aici, schimbati URGENT COLIERELE DE PLASTIC (DACA AVETI BURDUFE DE PLASTIC) !

Cand am schimbat bieletele mi-au pus "soricei" de plastic pe burdufele de plastic, si azi cand le-am schimbat cu unele de otel (7 lei bucata), nu erau stranse deloc. Am scos burdufu de pe caseta fara sa desfac colierul. Atat de rezistente sunt.

Noroc ca nu am prins ploi.

Puneti coliere de de otel, (sau care se indoaie foarte greu in mana). Cele de tabla/aluminiu sunt praf, se strica filetul ala si nu le puteti strange cum trebuie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am observat si eu tendinta asta in Service de a pune coliere de plastic la burdufe, cred ca le e mai comod cu soriceii..

Ponoasele le tragem noi daca nu-i tragem de maneca.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mie la service-ul din Targoviste unde lucreaza Trami mi-au pus coliere de plastic (a 2-a caseta schimbata la ei). Presupun ca baietii au stiut ce fac... Trami?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

stie cineva daca se poate face ca volanul sa merga mai usor?am mers cu un alt golf si volanul mergea mult mai usor fata de a mea!tot golf 4 era, nu 5 ca stiu ca ala are servo electric.poate din pompa de servo ceva?

Pentru situatia in care merge greu volanul sunt posibile trei defectiuni.

1. utilizarea unui ulei necurespunzator

2. pompa servo nu mai realizeaza parametriide functionare

3. "cuzinetul" de teflon de pe axa cu caneluri este prea uzat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

as adauga:

4. rulmenti flanse amortizoare uzati

5. anvelope mai late decat cele din talon

...si lista poate continua

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mie la service-ul din Targoviste unde lucreaza Trami mi-au pus coliere de plastic (a 2-a caseta schimbata la ei). Presupun ca baietii au stiut ce fac... Trami?

Daca ai schimbat burdufele cu unele de cauciuc, este ok.

Colierele de plastic strang destul de bine burdufele de cauciuc, pentru ca alea sunt mult mai moi.

Un prieten un cu un megane are burdufe de cauciuc si coliere de plastic puse la trami, si nu are nici o problema de 7 luni. A fost si la revizie si totul e in regula, sunt transe bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mie la service-ul din Targoviste unde lucreaza Trami mi-au pus coliere de plastic (a 2-a caseta schimbata la ei). Presupun ca baietii au stiut ce fac... Trami?

Burdufele noi pe care le folosesc eu sunt de cauciuc (nu plastic) si etanseaza perfect cu coliere late de plastic (nu metalice care taie cauciucul).

Atunci cand altii se duc la oarescine sa le schimbe bieletele, se zgircesc la burdufe noi si le agata pe cele vechi cu tot felul de improvizatii, chiar si cu silicon am vazut. Un burduf nu trebuie sa etanseze doar pe carcasa casetei, ci si pe bieleta.

Vreau sa vad si eu un colier de metal sau de ce-o fi el care etanseaza bine pe bieleta un burduf vechi de plastic. Pana acum n-am vazut, s-am vazut multee.

S I M A, multumesc de interventie, mi-ai luat-o inainte.

Modificat de trami
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vreau sa vad si eu un colier de metal sau de ce-o fi el care etanseaza bine pe bieleta un burduf vechi de plastic. Pana acum n-am vazut, s-am vazut multee.

Atat timp cat colierul de metal este strans pe bieleta suficient de bine, incat nu-l mai clintesti nici cu ciocanul, eu cred ca etanseaza destul de bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La burdufele de plastic nu poti verifica simplu etanseitatea, insa la cele de cauciuc e foarte simplu: strangi de unul si se umfla celalalt, fara sa dea aer in afara.

Dupa cum stie toata lumea, aerul trebuie sa treaca dintr-un burduf in altul pentru compensatie. Pentru asta, axul cremalierei este gaurit ca teava de pusca, iar filetele de pe bielete (care se infileteaza in caseta), au niste canale care permit trecerea aerului. Dupa cum stie toata lumea, aceste canale nu trebuie infundate cu pasta, nu-i asa? Ei bine, eu am vazut multee, foarte multe inbacsite cu pasta. Stiti care-a fost explicatia? Canalele sunt facute ca sa intre mai multa pasta, sa nu se desfaca.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut.Pentru moment am probleme cu caseta de directie si anume am constatat ca nu mai am ulei in rezervorul pt servo si mergand la un service s-a constatat ca burduful de pe partea soferului era rupt si caseta de directie curge pe ambele parti,mai mult pe partea dreapta.Am gasit la cineva o caseta reconditionata dar a fost pe un VW G4(eu am un VW Bora)si nu stiu daca se potriveste.Din discutiile de pe forum se pare ca nu este diferenta intre casetele de directie de la Bora,Golf,Octavia.Este posibil sa se fi stricat si din cauza ca am pus ulei de transmisie rosu Castrol asta pt ca desteptii de la service si magazinele de piese auto habar nu aveau ca trebuie un anumit tip de ulei si anume cel verde G002(recunosc ca nici eu nu stiam pana sa intru pe forum).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se potiveste si caseta de directie de Bora , Golf , Seat Ibita , Seat Leon au eaxct aceiasi serie deci se potrivesc Daca lichidul de sero a fost schimbat integral adica nu a fost amestecat cu cel verde nu e nici o probleme Caseta de directie s-a dus din cauza burdufului , ai grija pe viitor sa fie bune burdufele si sa nu fie prinse cu coliere de plastic !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!