Jump to content

Caseta directie


cosmin24
 Share

Postare recomandată

da,scoate alt sunet sau mai bine zis se simte la mana mai mult si se aude mai putin

depinde ce groapa "ataci" si in ce masura in lateral roata

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru House M.D.

Asculta-l pe colegul Trami, am fost la el cu aceeasi problema si m-a lamurit ca n-am nimic la caseta. Omul este profesionist si stie ce face si ce spune.

Bataile pe care le simti, sunt aproape sigur ca sunt din coloana de directie, chiar daca ai inlocuit-o cu alta de la second hand.

Coloana de directie este formata din doua axe, unul cu caneluri interioare si altul cu caneluri exterioare. Aceste 2 axe, inrta unul intr-altul de aici rezultind posibilitatea reglarii in adincime a volanului. Ca sa mearga usor unul fata de celalalt, aceste caneluri sunt executate cu un mic joc. Din cauza acestui joc la trecerea rotilor peste anumite tipuri de denivelari, ca de ex. drum de tara pietruit, hasurile din intersectii, denivelari ce provoaca miscari rapide ale volanului, in coloana de directie apar aceste batai specifice, de zici ca ai masina terminata pe fata.

Ca sa impiedice acest fenomen, fabricantul coloanei de directie a montat pe axul cu caneluri exterioare 2 bucse de material plastic cu rolul de a prelua jocul la flanc al canelurilor, impiedicind astfel aparitia batailor. In timp de la reglajele repetate in adincime a volanului, precum si de la efortul suportat de coloana la viraje, aceste bucse de plastic se uzeaza, permitind manifestarea prin batai in colana de directia a jocului descris mai sus.

Am avut aceasta problema, ajungind chiar si la Trami hotarit sa reconditionez o caseta care era buna dealtfel. Am rezolvat prin demontarea in bucati a coloanei si inlocuirea acestor bucse cu altele confectionate de mine, astfel incit coloana de directie ca culiseze destul de greu in adincime. E adevarat ca acum reglez foarte greu in adincime volanul, dar directia este "beton" din acel moment al inlocuirii bucselor.

Verifica-te impingind la maximum volanul spre bord si treci cu masina prin zonele unde stii cum troncane. In mod normal trebuie sa simti o atenuare sensibila a fenomenului.

Mai poate fi crucea cardanica de la capatul de racordare cu caseta, dar ma indoiesc dupa cum am vazut ca arata. Pare a fi foarte solid executata.

Succes, daca mai doresti amanunte, sper sa te pot ajuta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am citit si eu printre randuri ceea ce se discuta pe aici si am observat ca marea PROBLEMA este caseta de directie, asta e subiectul principal.

eu sunt nou in randul forumurilor si imi cer mii de scuze daca ceea ce scriu aici este postat gresit, sau nu ajuta pe nimeni ceea ce zic, as ruga un moderator in caz ca am gresit postand ceea ce , sa ma atentioneze sau ceva de acest gen.

nu vreau sa fac reclama, vreau doar sa ajut membrii acestui forum sa isi rezolve problemele referitoare la masini, iar prin ajutorul acordat lor sunt si eu ajutat in mica proportie.

in concluzie pot oferi informatii despre achizitionarea de kit-uri de reparatie a casetelor de directie, pompe servo si tot ce tine de directie si alte elemente si piese hidraulice.

pot posta si numere de contact daca nu este o prea mare problema, insa pana atunci astept vestile dumneavoastra pe PM.

Cu respect Barbu George

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru House M.D.

Asculta-l pe colegul Trami, am fost la el cu aceeasi problema si m-a lamurit ca n-am nimic la caseta. Omul este profesionist si stie ce face si ce spune.

Bataile pe care le simti, sunt aproape sigur ca sunt din coloana de directie, chiar daca ai inlocuit-o cu alta de la second hand.

Coloana de directie este formata din doua axe, unul cu caneluri interioare si altul cu caneluri exterioare. Aceste 2 axe, inrta unul intr-altul de aici rezultind posibilitatea reglarii in adincime a volanului. Ca sa mearga usor unul fata de celalalt, aceste caneluri sunt executate cu un mic joc. Din cauza acestui joc la trecerea rotilor peste anumite tipuri de denivelari, ca de ex. drum de tara pietruit, hasurile din intersectii, denivelari ce provoaca miscari rapide ale volanului, in coloana de directie apar aceste batai specifice, de zici ca ai masina terminata pe fata.

Ca sa impiedice acest fenomen, fabricantul coloanei de directie a montat pe axul cu caneluri exterioare 2 bucse de material plastic cu rolul de a prelua jocul la flanc al canelurilor, impiedicind astfel aparitia batailor. In timp de la reglajele repetate in adincime a volanului, precum si de la efortul suportat de coloana la viraje, aceste bucse de plastic se uzeaza, permitind manifestarea prin batai in colana de directia a jocului descris mai sus.

Am avut aceasta problema, ajungind chiar si la Trami hotarit sa reconditionez o caseta care era buna dealtfel. Am rezolvat prin demontarea in bucati a coloanei si inlocuirea acestor bucse cu altele confectionate de mine, astfel incit coloana de directie ca culiseze destul de greu in adincime. E adevarat ca acum reglez foarte greu in adincime volanul, dar directia este "beton" din acel moment al inlocuirii bucselor.

Verifica-te impingind la maximum volanul spre bord si treci cu masina prin zonele unde stii cum troncane. In mod normal trebuie sa simti o atenuare sensibila a fenomenului.

Mai poate fi crucea cardanica de la capatul de racordare cu caseta, dar ma indoiesc dupa cum am vazut ca arata. Pare a fi foarte solid executata.

Succes, daca mai doresti amanunte, sper sa te pot ajuta.

coloana nu are joc deloc...end of story!nu incerca sa ma convingi...

canelurile acelea se regleaza dintr-un surub....mecanicul mi-a strans destul de tare acel surub,reglajul volanului se face greoi...tocmai pt a-mi elimina acel joc de care zici

de dragul tau si cu asta sper sa trecem peste asta am sa fac testul cu volanul impins la max spre bord

in afara de asta...am facut testul de amortizoare...a ies cam prost cam 53% pe fata.Intrebare:poate troncani de la amortizoare obosite?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Amortizoarele uzate nu scot zgomote tip troncanit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu o problema cu caseta de directie si sper sa ma lamureasca cineva de pe forum ce sa fac.

In urma cu vreo 3 luni am observat ca-mi curge lighidul pe la simeringul din dreapta. Am dat jos caseta de directie si am dus-o la rectificat, dupa 5 zile a fost gata (700ron).Am montat-o la loc si totul a fost ok. Dupa cateva zile am observat ca la drumuri mai lungi incepe sa se intareasca directia pana cand aproape ca se blocheaza. Dupa o pauza de 1 ora isi revenea la normal. Am ajuns la concluzia ca atunci cand se incalzeste uleiul incepe sa stranga ceva in caseta si se si aude un scartait din caseta. Mentionez ca am folosit ulei verde. Cei care au rectificat-o au zis ca e posibil sa stranga putin si sa desfac din surubul de reglaj dar degeaba, tot la fel se blocheaza.

Cer si eu sfatul expertilor de pe forum daca s-au mai confruntat cu asemenea probleme.

Am uitat sa specific ca masina este cea din semnatura.

:huh: :(

Modificat de kgl
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut,

Am si eu o problema cu caseta de directie, dupa ce fac plinul rezervorului de lichid servo trec cam aprox. 8 ore si rezervorul este gol, initial am crezut ca este vorba de un furtun rupt sau crapat dar s-a dovedit ca scurgerea masiva este din caseta de directie.

Rugamintea mea este daca stie cineva in cluj napoca un service ce reconditioneaza casete de directie pentru ca nu pot sa-mi permit un noua chiar acum.

Va multumesc anticipat.

Modificat de 24KID
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

va salut,am si eu o problema cu o caseta de directie,imi pierde uleiul servo din borcan cam in 2saptamani am cautat cauza si am descoperit ca imi curge pe la coloana volan(covorul soferului este plin de ulei) caseta pe care o am acum este una sh cumparata acum 4 luni de zile,prima imi curgea pe la bielete,acum ma gandesc sa o reconditionez pe asta ca sa imi cumpar iar sh imi este cam frica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

gabismail2003

salutare . stiu ca am probleme cu caseta de directie , am schimbat zilele trecute niste bucse, si o bieleta directie , i am facut apoi geometria . Totul a fost ok sa zic o zi sau cel putin asa mi s a parut , apoi a reaparut acel joc ( viraj stanga dreapta rapid) in volan. Acel joc se poate regla ? S au e din caseta de directie? Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

poate fi si de la capatul de bara. Daca nu e cazul atunci poate fi si din coloana de directie. Incearca sa modifici pozitia volanului sa vezi daca se mai manifesta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

gabismail2003

Nu e din capatul de bara , cu modificatul pozitiei volanului am incercat se schimba ceva dar parca acel joc stanga dreapta parca nu . Am inteles de pe unde am mai citit ca e posibil sa fie crucea cardanica de la coloana de directie ? Se poate schimba acea cruce ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sall baieti,lasati cearta va rog,si hai sa ne ajutam.........

Pe dedesubt,pe sub masina,mai exact,dupa scutul de plastic,se afla o placa de metal( solida

),nu stiu exact cum se cheama,si deasupra acestei placi,pe undeva pe la jumatea ei , de undeva de sus din stanga pleaca o conducta,coboara pana aproape de placa de care ziceam,apoi se duce in dreapta,urca un pic si intra intr-un locas,cred ca aceasta conducta,nu stiu de unde iese,dar cred ca intra in caseta de directie.Treaba care e,...... acum ceva timp am trecut cu masina prin niste hartoape ( urcand spre Muntele Rosu ) , si am lovit pe dedesubt ,cred ca chiar placa de care ziceam mai devreme,pentru ca de la lovitura cred ca sa miscat si a lovit in acea conducta ,ca acolo in partea dreapta unde intra (cred ca in caseta) pierde lichid de servo,si umplu borcanul la nivel si intr-o saptamana jumate- 2 , se goleste,asta daca fac drumuri scurte,daca merg continuu 200 km,se goleste . Ma puteti ajuta cu un sfat,ce sa fac? se poate repara acea conducta? Cineva mi-a spus ca acea conducta nu ar trebui sa coboare atat de jos,ca ar trebui sa fie un pic mai sus. Multumesc frumos..............

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

gabismail2003: din cate stiu eu, nu se poate schimba crucea. Tb inlocuita toata coloana. Intreaba-l pe colegul de forum trami. El se ocupa cu casete de directie.

Modificat de abuwz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut!am problema la caseta de directie,detin o bora 1,6 16 valve varianta break fabricatie 2001.caseta de directie este ZF,am desfacut-o si am nevoie de cremaliera care ghideaza axul,deoarece a mea este uzata si a trecut de stratul de teflon.cine imi poate vinde asa ceva va rog sa-mi spuneti!

mentionez ca exista kituri de reparatie pentru casetele de directie dar acestea nu sunt puse in vanzare pe piatza romaneasca din ce am reusit eu sa aflu,ma poate contrazice cineva?

Modificat de Vlad-Vah
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e din capatul de bara , cu modificatul pozitiei volanului am incercat se schimba ceva dar parca acel joc stanga dreapta parca nu . Am inteles de pe unde am mai citit ca e posibil sa fie crucea cardanica de la coloana de directie ? Se poate schimba acea cruce ?

Salut aceasi problema o am si eu... sunetul este asemanator cu cel din clip numai ca la o intensitate mult mai mica.

Am incercat sa pun volanul in toate pozitiile posibile..tot asa face. La mine se aue doar pe stanga parca. Din cate am inteles posibil sa fie de la pivot, cap de bara, bieleta sau bucsa bara stabilizatoare sau coloana directie si mai putin din caseta. As vrea sa va intreb cu pot verifica daca pivotul, capatul de bara este bun, respectiv coloana de directie... bieleta a fost shimbata in iarna. ms de ajutor

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bogdan Moraru

Salutare,

Urechea mea spune ca este ori flansa de amortizor (cea de sus de sub capacelul negru din capul amortizoului), este un rulmentel acolo care face figuri, ori pivotul. Caseta de directie nu scoate asa zgomote. Bucsa de la bara stabilizatoare scartaie in prima faza, apoi trozneste.

Eu as zice sa verifici flansa.

Numai bine!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ms de informatii. Cum pot verifca daca rulmentul de la flansa este ok, respectiv pivotul. La pivot merge cu un levier oare?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inca o chestie. Caseta de directie este prinsa in suruburi sau sunt ceva bucse de prindere de jugul din fata. Ca daca sunt poate sa bata si asta presupun.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salutare ! Si eu am avut probleme cu caseta de directie, adica a inceput sa curga de complectam cam 1L de lichid la 3-4 zile, (drumuri scurte in oras). Mers la mecanic, dat jos caseta si m-a trimis cu ea la Marghita unde este un atelier ce le reconditioneaza (pt cei interesati pt golf IV 550 ron + 40 ron burdufurile, garantie 2 ani; daca vreti o reconditioneaza pe a voastra sau o dati la schimb pe una gata reconditionata). Pentru a nu fi cosiderata reclama pentru cei interesati dati=mi un PM pt datele de contact a atelierului. Cert este ca dupa montare mi-au disparut toate bataile ce nu le gaseam sursa inainte. Directia este mai ferma si mai silentioasa. Numai bine!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vreau sa pun o intrebare celor avizati. Pentru mine lucrurile sunt "clare", dar vreau si alte pareri.

Care ar fi urmarile faptului ca o masina ridicata pe elevator cu MOTORUL PORNIT si cu rotile bracate la maxim merge vreo 20 minute continuu?

Ms anticipat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inca o chestie. Caseta de directie este prinsa in suruburi sau sunt ceva bucse de prindere de jugul din fata. Ca daca sunt poate sa bata si asta presupun.

poate sa bata , poate chiar fie o prindere rupta , eu am patit asa si se simtea bataia pana in coloana volan

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bogdan Moraru
Vreau sa pun o intrebare celor avizati. Pentru mine lucrurile sunt "clare", dar vreau si alte pareri.

Care ar fi urmarile faptului ca o masina ridicata pe elevator cu MOTORUL PORNIT si cu rotile bracate la maxim merge vreo 20 minute continuu?

Ms anticipat.

Am citit de 10 ori si sincer sa iti spun nu am inteles exact la ce vrei sa te referi. Cumva ai vrut sa spui ca ai urcat o masina pe elevator cu rotile bracate (SI blocate in punctul maxim permis de cursa casetei de directie) si aceasta a mers, cu motorul pornit timp de 20 de minute asa? Daca da, atunci o sa imi spun parerea, pana atunci tac :huh:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa e. Astept parerea. Chestia a facut-o un "mare mecanic". Eu doar am constatat apoi urmarile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sa incerc eu primul....probleme la servidirectie?......dar asta scrie si in manualul de utilizare al masinii.....nu se tine directia la capatul cursei deoarece se incinge foarte tare lichidul, pompa servo sufera suprasarcina......

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cato: - Deci: nici eu nu prea am inteles ce vrei sa spui cu directia bracata la maxim (erai in masina si trageai de volan la capatul cursei?) daca da cam ai de schimbat cel putin uleiul care a cam fiert. Daca volanul este lasat liber la capatul cursei el revine cam 5-10 grade astfel incat nu mai solicita pompa si e ca si cum ar sta volanul drept. Asta in ideea ca am inteles eu ceea ce ai facut, daca nu mai detaliaza-ne.

Modificat de radurus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!