Jump to content

Masa remorcabila


floro_st205
 Share

Postare recomandată

In Cartea tehnica a broscutei ,ce masa remorcabila aveti trecuta ? 

Intreb asta pentru ca Dune Buggyul meu are trecut "0" dar am vazut poze cu un Buggy inmatriculat in Ro cu cui de remorcare si as vrea sa montez si eu unul dar nu stiu cum sa-l omologhez ; ma gandesc ca daca sasiul e derivat din VW tip 1 iar acesta poate remorca ,sa pot remorca si eu (mi-ar fi destul o masa de 200-250kg).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...in principiu, cam orice masina poate trage LEGAL cam 500 kile. ..vezi ce o sa fie scris pe placuta carligului..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine e trecut "0" deci nu pot trage nimic. Pe siteul RAR  la omologari in art. IV aliniatul 2.3.3 se specifica ca o remorca fara dispozitiv de franare nu poate depasi 750kg si masa remorcabila fara dispozitiv de franare nu poate depasi jumatate din masa proprie a autovehiculului. In baza acestui aliniat si daca "broscutele" (nu stiu) au trecut in CIV o masa remorcabila as cere RARului sa-mi omologheze/scrie si mie in certificat "ceva kg" ?

 

SnapShot_181109_202216.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine e 600 fara disp de franare si 800 cu. Masa maxima a masinii nu mai stiu cat e. Goala e vreo 840 cred.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cam asta voiam sa stiu ? ... sper ca, cam toata "lumea" (broscutele) are trecut la fel ? ...acum sa vad daca astia de la RAR o sa-mi primeasca cererea ...adica ...cererea or sa o primeasca, dar sa vad daca-mi vor indeplini si dorinta ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 11/9/2018 at 9:42 PM, floro_st205 said:

La mine e trecut "0" deci nu pot trage nimic. Pe siteul RAR  la omologari in art. IV aliniatul 2.3.3 se specifica ca o remorca fara dispozitiv de franare nu poate depasi 750kg si masa remorcabila fara dispozitiv de franare nu poate depasi jumatate din masa proprie a autovehiculului. In baza acestui aliniat si daca "broscutele" (nu stiu) au trecut in CIV o masa remorcabila as cere RARului sa-mi omologheze/scrie si mie in certificat "ceva kg" ?

 

SnapShot_181109_202216.jpg

Pai bre. matale ai cabriolet. cabrioletele nu au voie sa traga nimic. de-aia ai 0ero.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De ce nu ar avea voie cabrioletele sa traga? Imi amintesc ca am vazut pe afara ceva audiuri si opel decapotabile, cu carlig montat. Problema aici cred ca este alta. Fiind Buggy, nu e originala de VW, deci nu se pot trece toate datele de la broasca. Vehiculul are alti parametri decat proasca normala, cred ca se fac si ceva teste pentru tractare, poate si ceva documentatie tehnica legata de greutate si eficienta la franare. Ceea ce cred ca nu s-a facut vreodata la Buggy. 

Modificat de TZepeSH
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai in topicul "Registrul Buggy" este o poza cu un buggy de Bucuresti cu carlig de remorcare, nu stiu cat e de omologat ; iar pe siturile de "afara" am mai vazut poze cu buggyuri cu remorca .Cam in fiecare vara fac drumetii lungi si ma gandeam sa-mi iau o remorcuta de aia de se desface si devine rulota/cort .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Luat la intamplare, un scan dupa un manual din 69-70  https://www.thesamba.com/vw/archives/manuals/8_69bug/August_1969_Beetle_Owners_Manual.pdf

Pagina 66 spune ca masa remorcabila este de 400kg maxim.

Sugestie (desi e putin cam greu, avand in vedere ca vorbim de o masina "artizanala", ce teoretic poate ca nu mai are caracteristicile masinii originale... teoretic, in ochii RAR-ului, adica)

Merita cumparat de pe eBay un manual de broscuta original, cfm cu anul sasiului si cu acest document plus rabdare si nervi de fier mers la RAR pt. a solicita modificarea in CIV.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

oldtimercraiova

RAR = Sechele mintale.

 

RAR derivarea, unor comunisti umflati si grasi, care habar n-au pe ce planeta sunt. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Experienta mea cu RAR: la toate cele 3 aircooled am masa remorcabila 0...

Distractiv e ca am un VW 1200 cu tractiune fata ? si rezervor cu capacitate 0 (pe asta am vazut-o si le-am cerut sa modifice, dar faza cu tractiunea n-am vazut-o ?)

De asemenea, am un "vehicul CU istoric" ? (si asta am reusit sa modific acolo ca sa nu am probleme cu fiscul...)

CIV 2 20160210.jpg

CIV2 B567CAM.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai si la mine daca va uitati am aceeasi dimensiune la roti fata-spate desi se vede de la o posta ca cele spate sunt mult mai mari, mi-am dat seama imediat si mi-au facut o nota scrisa de mana ?

Revenind on topic, daca as reusi sa gasesc proprietarul buggyului de B din poza buggy_3.jpg

si el mi-ar confirma ca are trecut in civ o masa remorcabila as putea sa-i "santajez" pe aia de la RAR precum ca exista un precedent ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Mda...., aceeași problemă o am si eu la mexicana mea..., tot 0 scrie în carte. Probabil că trebuie să mă duc la RAR sa vad cum o pot rezolva.Oricum  mare rulota nu poti trage cu broasca...asa ca gândul imi zboară ori către o Eriba Puck ori către un teardrop. Vedem...., până o termin mai am ? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

...mi-a rasuns RARul 

"Modificarea cartii de identitate a vehiculului se poate face doar daca exista o omologare europeana care are inscrisa aceasta valoare a masei remorcabile sau daca prezentati un document de la producatorul vehiculului sau reprezentantul sau in Romania"

:huh:

...cum pe "nea Ghita" din Suedia (cel care a facut masina) nucred ca am cum sa-l gasesc; din ce am inteles, trebuie sa caut prin certificatele de inmatriculare a diverselor buggyuri cu cui de remorcare din europa vreun numar de omologare al masei remorcabile :banghead: ....s-ar putea sa-l gasesc mai repede pe "nea Ghita".

 Ce ma framanta pe mine ... astia de la Dacia s-au dus si au facut omologare pt Logan in alta tara sau au furat/copiat actele unui Clio, pentru ca RARul nostru nu poate omologa nimic .Ma gandesc ca pentru omologarea oricarui lucru trebuie sa existe o lista cu un minim de cerinte ce trebuie indeplinite (calcule, probe, etc.. ) ...mie de ce nu mi-au dat o lista de asta ?

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pt. ca nu RAR-ul decide masa remorcabila, ci producatorul in baza unor argumente tehnice/specifice. Dacia, a propos a testat timp indelungat si f. meticulos modelele sale inainte de a le propune spre omologare, nu a copiat specificatiile unui Renault, cum ai sugerat, presupun ca in gluma...

Sunt foarte multi parametrii care pot influenta masa remorcabila a masinii, unele nu chiar atat de evidente. Orice incepand de la puterea si cuplul motorului, franele masinii, suspensia si terminand cu rezistenta structurala.

Ca de exemplu:   ai o masina mica, motorul e suficient de puternic pt. a trage o greutate de cateva sute de kg, dar franele nu fac fata intertiei ansamblului. Sau suspensia nu face fata controlarii ansamblului in viraje, la viteze mai mari, dar legale. Sau spatele masinii nu prezinta nici o structura suficient de rezistenta pe care se poate monta un carlig. Sau se descopera ca din cauza sarcinii marite motorul incepe sa se supraincalzeasca si nu poate rula fiabil timp indelungat, sau nu motorul, ci cutia de viteze, sau se descopera ca in caz de accident prezenta unei remorci influenteaza in mod nefavorabil comportatea structurii de rezistenta a masinii Sau....    sau......

Ceea ce vreau sa spun este ca RAR-ul nu sta sa faca toate aceste calcule si sa prevada toate detaliile asa cum poate sa o faca un producator/fabricant ce isi cunoaste masina de la 0 (sau poate de la "minus 100" daca ne gandim la tot procesul de conceptie) si care a facut toate testele posibile si imposibile.  Dintr-un punct de vedere fabrica isi face si isi garanteaza mare parte din "omologare".

 

Ca o analogie este ca realizarea unei case in Romania. Primaria iti cere un proiect facut si semnat de niste specialisti (arhitectura si de rezistenta), la depunerea dosarului face niste verificari formale, gen retragerea fata de gard, inaltimea maxima, procentul de teren ocupat (cum verifica si RAR-ul prezenta semnalizarii luminoase, incadrarea intr-o norma de poluare, respectarea unor limite de zgomot, etc. ) dar va accepta ca buna si nu va verifica in detaliu (pt. ca nici nu prea au cum) solutia oferita de specialisti pt. ca se presupune ca ei au studiile si acreditarile necesare a.i. in teorie sa nu ai motiv sa te indoiesti de solutia tehnica oferita de ei. O fabrica auto trebuie sa aiba f. multe acreditari, trebuie sa aiba specialisti si proiectanti cu studii de specialitate, cu acreditari nationale si internationale, etc si etc.

Modificat de Komissar
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa inteleg ca nu prea am alta sansa decat sa-mi fac cont pe forumurile cu buggyuri din europa si sa cer ajutor pe acolo poate vreun strain isi face mila de mine :huh: ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!