Jump to content

Calitate planetare VAG --- SKF vs GKN-Spidan-Lobro vs OE


adyp2003
 Share

Postare recomandată

Salut,

Dilema e simpla ( :) ) : voi ce ati alege dintre cele mentionate mai sus si de ce?

Personal, as alege SKF. Am luat un rulment fata de la ei si nu m-a dezamagit. Si totusi, pe burduful planetarei originale scrie GKN. Insa, GKN nu gasesti in tara noastra. Gasim rudele sale, Spidan si Lobro, pe care nu le stiu prea bine, si nu stiu nici ce diferente sunt intre ele insele sau intre ele si compania-mama GKN. Daca puteti face lumina in directia asta, v-as fi recunoscator.

Ca si studiu de caz, luam planetara mea de golf 5, 1k0 407 271 ee, care costa (in lei) pe original 2850, skf 455, lobro 620, spidan 604.

Inteleg ca o piesa originala are mult adaos, insa in clipa in care e de 5 ori mai scumpa decat una after-market, imi ridica semne de intrebare si in privinta calitatii. Insa, cat de mare e aceasta diferenta? Daca cea originala m-a tinut 110.000 km pana sa o aud cum face zgomot ritmic in viraje (deci nu bataie gen cloncanit, ci doar zgomot), una after-market ma tine cel putin 50.000 km de mers normal (fara menajamente, dar nici cu exagerari teribiliste) fara sa imi dea emotii?

Mai apare si necesitatea de a oferi piesa veche la schimb. SKF nu o vrea, in schimb Lobro-Spidan o vor, desi Lobro e mai scumpa decat SKF... ?

Si apoi, de ce e SKF cu 25% mai ieftina decat Lobro-Spidan? O fi de calitate indoielnica? Totusi, sa dai 455 lei pe o planetara completa mi se pare incredibil, in conditiile in care una sh este cel putin 200 de lei. Ajutati-ma va rog sa inteleg ofertele astea de preturi, fara sens pentru mine, momentan.

Off-topic: Motivul pentru care as prefera o planetara completa ar fi ca o schimb mai repede, fara sa mai umblu cu vaselina, menghina, cleste si alte scule care dubleaza timpul de reparatie. Voi ati alege sa schimbati doar capul exterior?

 

Si ca sa revin la subiectul topicului, cel mai mult as vrea sa dezbatem problema diferentei de calitate si pret dintre producatorii enumerati mai sus.

Spuneti va rog care este experienta voastra cu planetarele fabricate de acesti producatori.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Spidan şi Lobro sunt sub aceeaşi umbrelă, GKN Group. :) 

SKF nu mai sunt ce au fost, multe piese sunt fabricate în China.

Eu aş schimba doar capul de planetară.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ia SKF linistit. Sunt fabricate in China, intr-adevar, dar acum ce nu mai e fabricat in China...?

Vezi doar sa fie perfect identica si cu toate accesoriile.

Cei care cer piesa la schimb le remanufactureaza, deci si planetara "noua" este de fapt reconditionata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

SKF pe TDI ALH pe stanga si a crapat in 2 luni! SH in stare buna si dupa 40k km inca rezista...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cam asa e, chinezii iti vand calitatea pe care esti dispus sa o cumperi...

Am intrebat un prieten tehnician in reprezentanta si am inteles ca producatorii vor piesa veche pentru material/materie prima. E oarecum de inteles, le e si lor mai usor sa bage la topit otelul cu compozitia corecta cumparat pe un pret de nimic. Daca ar fi sa refoloseasca piese din planetara veche inseamna ca uzura nu va fi corectata; doar nu stau sa adauge material prin sudura ca sa refaca piesa la cote normale, nu?

Foarte interesant cazul tau, Rares... Nu inteleg cum a putut crapa atat de repede.

Rulmentul meu pe skf era facut in Italia si arata mai bine decat unul original. Pana si inscriptionarea cu laser avea caracterele super bine conturate. Ziceai ca e bomboana. Insa, si aici exista un insa: piata romaneasca de piese after market am impresia ca e victima unor comercianti pusi pe facuti banii cat mai usor si de aceea mai ajung si loturi de piese cu note mici, fara garantie adevarata, ca la urma urmei, noi preferam sa le montam singuri si implicit renuntam benevol la dreptul de a beneficia de garantie.

In acest sens, am un prieten care a schimbat doar capatul exterior de planetara - Spidan - si de abia a reusit sa il bage pe dintii axului. Gasim lamai in curtea fiecarui fabricant, din pacate.

Referitor la piesele sh, am o oarecare retinere cand vorbim de trenul de rulare. Un PTC sau un senzor, le iau sh fara sa ma gandesc; dar pentru o planetara parca nu am curaj sa invart ruleta. Imi ia 2-3 ore sa o montez daca e intreaga, si inca pe atat daca vreau sa schimb doar capatul. Pe masina mea incerc sa lucrez doar eu, ca sa fiu sigur ca fiecare surub a beneficiat de atentia cuvenita de 5 minute :)) . Ma rog, nu sunt absurd, un ambreiaj nu l.as face niciodata, ca nu vreau sa mor sub masina cu cutia pe piept.

Astept cu drag sa primesc cat mai multe pareri legate de acest versus si va multumesc celor implicati pentru argumentarea deciziei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adica inlocuiesc capetele si pastreaza doar axul? Sau daca gasesc un capat fara uzura pronuntata ti.l vand iar ca fiind reconditionat?

Este corect sa cred ca skf nu reconditioneaza acea piesa daca nu o cere pe cea veche?

Am observat un buletin de la skf in care mentioneaza ca au inceput sa foloseasca thermoplast. Pozele tuturor planetarelor de la acesti producatori arata burdufe de cauciuc. Personal, sunt incantat de thermoplast, intrucat m.a tinut 8 ani. Oare au si ceilalti?

Modificat de adyp2003
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Zilele trecute am cumpărat un cap de planetară SKF şi este prima dată când văd burduf de cauciuc. Până acum am pus Febi, Spidan şi toate au avut din thermoplast (în kit, sau separat). Sunt curios cât o să ţină.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aici au listat cei de la skf planetarele si capetele care au fost updatate cu thermoplast. Vezi daca e si a ta. 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa lungi asteptari mi-a ajuns azi planetara SKF pe care am si refuzat-o...

Avea burdufe din cauciuc in loc de termoplast si greutatea usor mai mica decat cea originala, desi nu arata a lucru reconditionat. Colierele Oetiker ale burdufelor aratau mai subtiri decat cele originale, iar accesoriile de genul suruburilor de montaj nu erau oferite in pachet. Acum inteleg de ce costa 450 de lei in loc de 2800.

SKF spune ca a trecut oficial la termoplast pe site-ul lor, iar in tara noastra ajung loturi de piese conforme cu vechile specificatii... Buna treaba!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, asta am constat şi eu, slaba calitate a colierelor, cel mic a fost inutilizabil, noroc că a avut mecanicul unul. Piuliţa de la planetară nu a fost de care trebuie în stea ci hexagonală. Acum să văd cât ţine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...
On 31.10.2018 at 11:57, MyKe a scris:

Spidan şi Lobro sunt sub aceeaşi umbrelă, GKN Group. :) 

SKF nu mai sunt ce au fost, multe piese sunt fabricate în China.

Eu aş schimba doar capul de planetară.

O să rămâi dezamăgit dacă faci asta! Eu am schimbat ambele planetare, am pus SKF noi, iar după 4000 de km au început să dea semne de uzură! Am schimbat comandat capetele de planetară și surpriză! SKF face capete de planetară doar pentru cele OEM, care sunt mai groase! Deci, dacă ai planetară SKF și vrei să schimbi capul, ești obligat tot de skf să cumperi altă planetară! 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mult prea tare!!! Multumesc pentru informatie! Am scris eu mai sus ca mi se parea ca e un pic altfel planetara completa de la SKF, chiar si greutatea ei am simtit-o mai mica un pic.

Intre timp mi-am luat o planetara sh, am desfacut-o si am anuntat vanzatorul ca are colivia bilelor din articulatia dinspre cutie fisurata, iar acesta mi-a trimis inca una. Din cele doua sh intentionez sa fac una cat mai ok, mai ales ca nu au joc in articulatii. Cred ca pe prima a scapat-o in timp ce o demonta si a incasat un soc puternic in timp ce era montata doar pe cutie.

Alt amanunt picant ar fi ca bucata de tabla pe care se monteaza burduful articulatiei dinspre cutie nu se gaseste decat cu articulatia ca piesa. Si ghiciti care e singura piesa care se deformeaza irecuperabil mai mereu...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

lobro/ spidan sunt foarte ok, chiar si Cifam, Metelli fac planetare bune.

Insa multe am avzut cazute din cauza ungerii. Unele planetare veneau umplute cu cantitatea corecta de vaselina, acum majoritatea vin uscate. Nu se respecta cantitatea corecta. Unii pun prea putina, altii umplu capatul si burduful cu vaselina, ca sa fie. 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Abia acum spui? dupa ce am luat 2 SKF pentru vechea O1 ?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O observaţie referitoare la capul de planetară SKF pe care am montat-o (cu burduf de cauciuc): cred că din cauză că este foarte moale burduful,  ansa de strângere a colierului atinge în viraje mai dificile de burduf şi îl ciupeşte. Am observat când am schimbat cauciucurile, nu cred că făcusem 1000km. Pentru moment am pilit puţin ansa aia şi am dat cu puţină vaselină pe burduf în zona aia, dar nu cred că-l prinde sfârşitul iernii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 15 ore, lupo_bv a scris:

... capul de planetară SKF pe care am montat-o (cu burduf de cauciuc): cred că din cauză că este foarte moale burduful,  ansa de strângere a colierului atinge în viraje mai dificile de burduf şi îl ciupeşte. ...

Ce marca este burduful, colierul este din acela care se strange cu cheie speciala la cuplu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Burduful nu ştiu ce marcă este, a venit cu totul în kit. Colierul este tot aşa cu strângere cu cheie specială la cuplu, marca Oetiker cum a spus şi colegul mai sus. Astea sunt mai subţiri  şi mai înguste decât cele care vin în kit cu burduf de termoplast şi sunt dintr-um metal destul de moale. Unul din ăsta nu are şanse să ţină la locul lui un burduf de termoplast (am încercat mai demult şi nu a ţinut), dar văd că pe ăsta din cauciuc deocamdată îl ţine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Salutare. Am si eu la A4 un burduf de planetara dus pe stanga spre cutie. As merge pe Spidan sau Lobro. La SKF nu am gasit cel de pe interior. Doar exterior. Poate nu am cautat eu bine. Ambele sun facute de GKN din cate am gasit. Ce sa aleg dintre cele doua?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Pana la urma am ales GKN- Lobro. (Cod: 305121).

Am folosit doua video-uri foarte utile unde e prezentat tot procesul in detaliu. Am avut nevoie de cateva scule si o ora de lucru desi nu mai facusem pana acum operatiunea. Importante cuplurile de strangere 70 NM la cele 6 suruburi M10 si 200 NM + pentru surubul hex 17 mm central al planetarei. Clestele Yato de coliere a fost de mare ajutor. Un alt lucru a fost sa fac semn pe tripod si sa il pun in aceeasi pozitie in care a fost inainte fata de ax. Ambele video-uri am observat ca precizeaza ca acest lucru este foarte important.

Eu am pus si tripodul tot in aceeasi pozitie fata de carcasa, desi ei nu specifica acest lucru. Am facut semnele albe cu un corector inainte de a le demonta.

https://www.youtube.com/watch?v=jXMa-rjHbq4

https://www.youtube.com/watch?v=rMl3CMm4Qkc

 

IMG_8013.JPG

IMG_8052[1]2.JPG

RYSR8878.JPG

QXTW2187.JPG

IMG_8057[1]2.JPG

IMG_8058[1]2.JPG

Modificat de volnick1986
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Revin cu un update asupra burdufului. A tinut. Intre timp tripodul a capatat joc, probabil avea un inceput de sfasit tripodul datorita acelei fisuri initiale in burduf.

 

Simptome: Masina vibra la accelerare tot mai tare in ultimele 6 luni. Am cumparat saptamana trecuta, doua planetare complete second hand identice cu ale mele pe cod (8E0 407 272AT, 8E0 407 271AT) de la dezmembrari la incredibilul pret de 260 de lei cu tot cu transport. Am pus sus doar cea stanga (din poza) si suruburi noi originale (N90441103) cu 6 lei bucata si vibratia a disparut. Maisna merge superb acum, nu mai trepideaza. Manualele de reparatii recomanda ca suruburile sa fie inlouite. Nu mai are rost sa montez si planetara dreapta.

 

PS1: O bucata! Una bucata planetara noua originala costa 3866 de lei. Una. O buc. Pe o parte.... Cat? 3866. Bine ati auzit. 3866. Aftermarket SKF sau Spidan am gasit  de la 500 la respectiv 1500 bucata. Depinde daca e stanga sau draepta sunt diferente de pret.

PS2: Pana sa scap de vibratia la accelerare am mai pus degeaba sus si o volant si un kit de ambreiaj nou LUK cu 1900 + manopera 300 pentru care imi vine acum sa urlu... tare.

Deci burduful a tinut si inca e intact. Tripodul are joc. Pentru tripod nu exista sau cel putin in ETKA nu am gasit kit sau piese pentru un kit de reparatie la acest model.

Modificat de volnick1986
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Salutări, 

 

între timp am aflat și eu de la mecanic că am un joc destul de măricel în capul de planetară dinspre cutie pe dreapta și nici stânga nu stă prea bine... De ceva timp, am început să am o vibrație în volan cumva în sincron cu turația motorului. 

 

Aveți recomandări în privința mărcilor? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...
On 12/5/2018 at 6:57 PM, lupo_bv said:

O observaţie referitoare la capul de planetară SKF pe care am montat-o (cu burduf de cauciuc): cred că din cauză că este foarte moale burduful,  ansa de strângere a colierului atinge în viraje mai dificile de burduf şi îl ciupeşte. Am observat când am schimbat cauciucurile, nu cred că făcusem 1000km. Pentru moment am pilit puţin ansa aia şi am dat cu puţină vaselină pe burduf în zona aia, dar nu cred că-l prinde sfârşitul iernii.

Revin cu un review la acest cap de planetară. Încă este ok capul de planetară, dar burduful este crăpat de zici că are 100 de ani. Încă nu a ieşit vaselina prin el, dar nici mult nu mai ţine. O să-l schimb cu unul din termoplast.

Cred că cea mai bună afacere când a crăpat prima dată capul de planetară ar fi fost să îl înlocuiesc cu unul OE montat de un mecanic priceput, până acum ieşeam mai ieftin (2 capete un Spidan şi un SKF plus vreo 2-3 burdufuri). Pe dreapta încă am totul original şi maşina are vreo 400k km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!