Jump to content

Sistemul de răcire - Probleme & Discuții (Touareg 7P)


FakeTaxi
 Share

Postare recomandată

Am cumparat de curand un tuareg an 2012 3.0tdi 245cp la care am o problema destul de grava la sistemul de racire, cum nu pot sa deschid un topic nou (unde cred ca sigur as primi mai multe pareri)am sa scriu aici

Problema consta ca pierde antigel si pierde in functie de regimul de mers, am observat ca la un mers normal in bucuresti in decurs de 3 zile si 100km mi se aprinde becul de lipsa lichid racire dar temperatura nu sare de 90 grade chiar de se merge bara la bara.

La drum intins si mers cu ceva viteza sa zic 120 km pe ora dupa 3-4km incepe sa urce apa spre 120 grade si creste destul de repede , in momentul las acceleratia si temperatura scade destul de repede la 90 de grade si mai merg ce mai merg si se aprinde becul de la lipsa lichid.Ce am mai observat si mi se pare ciudat este ca motorul ajunge foarte repede la 90 grade conform ceasului temp apa din bord, adica mers normal in 2-3km si 6 min ajunge la 90 grade

Azi am facut un test, am pornit masina am plecat cu ea in 5 min si 2 km apa a ajuns la 90 grade si am mers pe o portiune ceva mai turata cu ea adica in S cu pedala la fund sa zic ca 2km si am tras pe dreapta am ridicat capota si am observat abur si ca pierdeam lichid pe la capacul vasului de antigel

Am pus mana pe furtunul ce intra apa in radiator si era cald dar cel care iese din radiator face legatura de motor prin termostat era rece sloi si el si radiatorul , abia dupa ce am mai mers cu masina citeva minute bune si am oprit sa verific am observat ca s au incalzit.Treaba asta mi se pare ciudata , din cite stiu in momentul cind apa ajunge la 90 grade se deschide termostatul si furtunul ce iese din radiator se incalzeste.Am ajuns acasa am lasat o sa se raceasca bine , am completat cu antigel diluat si am plecat iar in proba de data aceasta mergind normal, la fel cam 2-3 km si 6 min apa a ajuns la 90 grade am mai mers un pic si am oprit sa vad daca se incalzeste furtunul ce iese din radiator si la fel rece sloi, a trebuit sa mai merg cel putin 15 minute de cind apa in bord a ajuns la 90 grade ca furtunul ce iese din radiator sa se incalzeasca , semn ca sar deschide termostatul dupa cite stiu eu.Voi ce ziceti, vi se pare un lucru normal cum functioneaza termostatul meu ? Sau trebuie sa caut problema cu refularea apei din borcan in alta parte?

de mentionat ca:

-nu am apa in ulei , nici nu face spume la buson si nici nu a crescut nivelul

-nu intra ulei in sistemul de racire

-cu capacul desfacut si motorul rece pornit nu da bule nici gaze in vas

-furtunele cind e cald motorul nu sunt foarte tari dar nici moi, cit pot sa le strang pina la jumatate intre degete

-nu scoate fum de niciunfel cai rece sau cald motorul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Andrei_72 changed the title to Probleme sistem de răcire (Touareg 7P)
  • 4 months later...

Ai reușit sa afli care e cauza? 

Am aceeași problemă și eu. Deși am schimbat unele piese considerate a fi posibile cauze, nu am reușit sa rezolv problema 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salutare!

Am vazut ca sunt multi utilizatori 7P cu problema pierderii antigel motor nedetectata.

A gasit cineva problema? La o distanta de 1500km la prima pornire dimineata se aprinde senzorul rosu de nivel scazut lichid de racire... completez undeva la 300ml antigel...mentionez ca nu sunt scurgeri vizibile de antigel.

Modificat de alx.tudor90
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Master Auto System

Salutare! Trebuie schimbate garnituri de etansare intre cele doua grupuri de pistoane in V. Este o problema generala de fabricatie la toate aproximativ . Efectuati reparatia altfel ajungeti sa distrugeti semeringurile de la pistoane ,implicit pierdere compresie pe piston , deformarea chiuloasei ,mai nasol explozia  pistonului  chiar distrugerea motorului din cauza antigelului diluat cu apa. Antigelul cu apa ( agent de racire)are si rol de racire a componentelor nu doar protejaza la inghet .Punctul de fierbere al apei la presiunea de o atmosferă fizică (101325 Pa) este foarte aproape de 100 °C. Presiunea atmosferică scade cu altitudinea și astfel și temperatura la care fierbe apa scade. De exemplu, pe vârful Everest (8848 m) apa fierbe la 69 °C. Pana rezolvati problema completati cu 1/1 antigel si apa demineralizata si nu va deplasati cu viteze mari 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe lângă faptul ca pierd antigel..... Am rămas și fără căldură.... 

Tot mai draga mi-e mașina asta.... 

 La mine în oraș.... Nu am mecanici suficient de bine pregătiți pentru reparație... Ei merg mai mult pe schimbat piese pana se rezolva problema. 

 Voi cauta în Timișoara pe cineva priceput, sau, dacă nu găsesc nici asa, merg direct în reprezentanță și asta e. 

 M-am saturat de problemele astea! 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mergi la Skoda pe Sagului, pret bun si stiu ce au de facut! Eu duc masina la ei Marti!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ovy ai fost la service? Eu am lasat masina la ei, am exact problema din clipul de mai sus...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am reușit sa ajung la ei. Dar maine, cu siguranță, voi suna pentru programare. 

Voi reveni aici cu detalii, sper ca asta sa fie după reparație 

Săptămâna asta am fost la Promotor pentru un test chimic. Sa vad dacă nu e o problema cu chiulasa sau garnitura ei. 

Totul este ok. 

In final, singura problema ce o are mașină, la care nu găsesc încă o rezolvare, este faptul ca face o presiune excesiva în sistemul de răcire, și asta pare a fi cauza pierderii de antigel ( pe la vasul de expansiune), și motivul pentru care nu mai am căldură in mașină. 

 Acum rămâne de văzut dacă găsesc cauza supra presiunii.... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am făcut și eu programare la Procar.... Pe 31.01.

Mai repede nu se poate

Sunt tare curios sa aflu ce problema am la mașină 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Va salut!
In WE am plecat din Predeal pana in Brasov (~30km) iar temperatura apei a ramas la zero, a inceput sa urce putin doar dupa ce am intrat in BV. Am mai patit la unele drumuri sa vad ca nu sta mereu la 90, ci mai coboara la 70-80. Sa fie de la termostat? Acesta ar fi codul: 059121111R?

Modificat de adidas00
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e ok

Nu ma pricep sa imi dau cu parerea dar spun urmatorul lucru :

La 4-5 grade afara sa zicem ... prima data cand ma urc la volan in ziua respectiva , in 2-3 km temperatura apei incepe sa creasca si in 5-6 km este la 90 grade - nu coboara de acolo niciodata in timpul mersului

Daca merg o ora si apoi las masina in parcare 2 ore , la pornire apa creste rapid la 90 grade , cateva secunde

Deci nu e ok la tine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pare sa fie inceput de sfarsit la termostat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am inteles. @F l o r i n, la ce sa ma uit, reperul 5 sau 8?

https://parts.vw.com/a/Volkswagen_2011_Touareg-TDI-Sport-Utility-30L-TDI-V6-DIESEL-AT/_52014_5974573/WATER-PUMP/9241063.html

Sau e cel din carcasa filtrului de ulei? Aici am doua coduri: 059115389P si 059115397AG

Multam mult.

Modificat de adidas00
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Conform codului motor, CASA, am gasit doua coduri: 059121113N (termostat EGR) si 059121111N (langa pompa de apa). Daca poate cineva sa confirme, cineva cu acces la elsawin, raman recunoscator.
Am sa le schimb pe amandoua si revin cu info.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a elimina orice alta cauza, senzori defecti, etc..am facut urmatorul log, din mers.
Concluzia: termostatul blocat pe deschis.

2005939653_LOGTemp.thumb.jpg.77c951ddc806ce02fd81605cf01aae81.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Codul celui de la egr a fost 059121113K si sa schimbat in 059121113N (au sesizat ei defectul si trebuie inlocuit) si mare mi-e surpriza sa ai si termostatul Nr. 3 ascuns in bloc defect. (Nr 3 este pentru standardul euro 5+/6) si daca tot ''umblii'' il schimbi si pe cel principal ''ciuperca''

image.png

THER 1.PNG

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 1/15/2020 at 5:17 PM, FakeTaxi said:

Ovy ai fost la service? Eu am lasat masina la ei, am exact problema din clipul de mai sus...

Am fost, nu se baga. 

Ai verificat mașina, nu au găsit nici o scurgere de antigel din motor. 

Pierderea este cauzata de suprapresiunea din instalație. Antigelul este eliminat din vasul de expansiune. 

Singura varianta, după părerea mecanicilor de acolo, ar fi sa dea jos motorul și sa îl desfacă ; iar apoi sa verifice, garniturile de chiulasa, chiulasele, blocul motor... Și spera sa găsească cauza problemei. Dar nu pot face asta înainte de finalul lunii Martie, pentru ca au un singur banc pentru motoare mari.... Și este ocupat pana atunci... 

Asa ca.... Trebuie sa caut alt mecanic. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Gata! Am inlocuit ambele termostate si totul e ok. Ala de pe EGR era blocat pe deschis, suflam prin el, prin ala nou nu puteam.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 8/13/2019 at 12:29 AM, Adriano123 said:

Am cumparat de curand un tuareg an 2012 3.0tdi 245cp la care am o problema destul de grava la sistemul de racire, cum nu pot sa deschid un topic nou (unde cred ca sigur as primi mai multe pareri)am sa scriu aici

Problema consta ca pierde antigel si pierde in functie de regimul de mers, am observat ca la un mers normal in bucuresti in decurs de 3 zile si 100km mi se aprinde becul de lipsa lichid racire dar temperatura nu sare de 90 grade chiar de se merge bara la bara.

La drum intins si mers cu ceva viteza sa zic 120 km pe ora dupa 3-4km incepe sa urce apa spre 120 grade si creste destul de repede , in momentul las acceleratia si temperatura scade destul de repede la 90 de grade si mai merg ce mai merg si se aprinde becul de la lipsa lichid.Ce am mai observat si mi se pare ciudat este ca motorul ajunge foarte repede la 90 grade conform ceasului temp apa din bord, adica mers normal in 2-3km si 6 min ajunge la 90 grade

Azi am facut un test, am pornit masina am plecat cu ea in 5 min si 2 km apa a ajuns la 90 grade si am mers pe o portiune ceva mai turata cu ea adica in S cu pedala la fund sa zic ca 2km si am tras pe dreapta am ridicat capota si am observat abur si ca pierdeam lichid pe la capacul vasului de antigel

Am pus mana pe furtunul ce intra apa in radiator si era cald dar cel care iese din radiator face legatura de motor prin termostat era rece sloi si el si radiatorul , abia dupa ce am mai mers cu masina citeva minute bune si am oprit sa verific am observat ca s au incalzit.Treaba asta mi se pare ciudata , din cite stiu in momentul cind apa ajunge la 90 grade se deschide termostatul si furtunul ce iese din radiator se incalzeste.Am ajuns acasa am lasat o sa se raceasca bine , am completat cu antigel diluat si am plecat iar in proba de data aceasta mergind normal, la fel cam 2-3 km si 6 min apa a ajuns la 90 grade am mai mers un pic si am oprit sa vad daca se incalzeste furtunul ce iese din radiator si la fel rece sloi, a trebuit sa mai merg cel putin 15 minute de cind apa in bord a ajuns la 90 grade ca furtunul ce iese din radiator sa se incalzeasca , semn ca sar deschide termostatul dupa cite stiu eu.Voi ce ziceti, vi se pare un lucru normal cum functioneaza termostatul meu ? Sau trebuie sa caut problema cu refularea apei din borcan in alta parte?

de mentionat ca:

-nu am apa in ulei , nici nu face spume la buson si nici nu a crescut nivelul

-nu intra ulei in sistemul de racire

-cu capacul desfacut si motorul rece pornit nu da bule nici gaze in vas

-furtunele cind e cald motorul nu sunt foarte tari dar nici moi, cit pot sa le strang pina la jumatate intre degete

-nu scoate fum de niciunfel cai rece sau cald motorul

Ai rezolvat problema?

  La mine am reusit sa rezolv problema  pierderii de antigel.

Problema a fost cauzata de 2 factori:

1. Un furtun subtire care face legatura intre vasul de expansiune si radiatorul de apa, are in interior un ventil care era defect/blocat/infundat. cost 300 ron

2. Termostatul principal ( cel care vine cu tot cu corpul filtrului de ulei ), functiona intermitent. cost 1.000 ron

 

 

Mai ramane sa rezolv problema caldurii in partea din fata a masinii.

Si asta e un subiect delicat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salutare, o intrebare la un 3.0 TDI CRCA ocazional apa nu sta la 90 de grade, cade pana la 81-83 dupa aia iar ajunge la 90 si tot asa, dar nu face tot timpul. Banuiesc ca e vorba de un termostat care "agata". Intrebarea mea ar fi... care o fi cel defect? Cel de la carcasa filtrului de ulei sau ciuperca(desi pe codul crca nu gasesc pe niciun program de piese codul pentru ciuperca)?

Multumesc frumos

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca tot umbli, schimba-le pe amandoua. Am facut un log din mers pentru a verifica temperaturile si rezulta ca termostatul principal era blocat pe deschis. Am zis ca daca tot umblu pe acolo sa le schimb pe amandoua. Surpriza, si cel de pe EGR (cod CASA) era blocat pe deschis.
Pentru a fi sigur, e de ajuns sa deschizi capota si sa te uiti la forma termostatului. Codul il gasesti online. Sunt 2 modele parca.

https://parts.vw.com/p/Volkswagen_2011_Touareg-TDI-Sport-Utility-30L-TDI-V6-DIESEL-AT/Engine-Coolant-Thermostat-Kit/48010124/059121111R.html

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Am si eu o intrebare? cam cati km au masinile de care vorbiti ca sa mi dau seama cand apar problemele de genul asta...eu am 83000 cu ea din 2011,si ma ia groaza cand citesc pe aici...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Andrei_72 changed the title to Sistemul de răcire - Probleme & Discuții (Touareg 7P)

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!