Jump to content

"18 Superb 3 2.0 TDI 150 CP


ciolib

Recommended Posts

Salutare, 

Ma conformez celor promise si deschid topic pentru noua masina.

Nu am talentul de povestitor al celorlanti colegi de forum dar sper sa vin cu informatii actualizate pentru cei care vor sa se documenteze inaintea cumpararii acestui model. 

Cateva date despre masina : Superb 3 MY 2019 (asa apare in VIN Decoder) , motor  2.0 TDI 150 cp, cutie manuala in 6 viteze, echipare  Ambition +  Cleverpack Ambition, culoare Business Grey.  Masina a mai primit de la dealer covorase de cauciuc ,de la mine protectie tunel median, prezoane antifurt , CASCO si binenteles un plin de motorina. Masina a venit echipata cu Pirelli P7 215/55/17. Am solicitat oferta pentru motare incalzire stationara (Webasto) , am aceasta optiune pe Golf si m-am cam dezvatat sa dau iarna la racleta :frigbaitata:

Am platit masina Luni 01.10.2018 , a ajuns la dealer pe 4.10.2018 si am preluat-o astazi 05.10.2018. Masina a fost aleasa din cele deja configurate si aflate pe stoc. 

La prima alimentare au intrat 68,47 litri si ca sa raman in registrul premierelor cum am iesit de pe poarta delarului am notat si primul gainat. Sper sa fie cu noroc :biggrin:

Dupa primi 97 km imi afiseaza un consum mediu de 6.3 l/100km si o autonomie AdBLUE de  10500 km , nu este concludent mai vedem dupa perioada de rodaj.

Cateva impresii dupa 97 km:

- masina are garda la sol mai mare decat ma asteptam  / am vazut in poze si filmulete ( bine majoritatea erau cu suspensie sport acolo :) ) nu am PDG.

- fara "greierasi"  si alte zgomote

- cuplul se simte bine chiar si la turatiile limitate de rodaj

- farurile BiXenon cu AFS isi fac foarte bine treaba ( ramane sa vedem cum se comporta pe ploaie si ceata)

- oglinzile heliomate exterioare sunt binevenite in conditiile noastre de trafic ( la Golf o aveam doar pe cea interioara)

- nu da impresia de barca 

- ecranul multimedia este un magnet de amprente precum si suprafata glosy de sub el.

Atasez mai jos cateva poze facute astazi pe fuga.  

 

2.thumb.jpg.4a5fc7b795a6ea5df87527a5189f947f.jpg 3.jpg.e9d847cd5026cab7ece4f06fef1b93e2.jpg4.thumb.jpg.706210bba1cb88bbf4025ca1783c9773.jpgIMG_20181005_165716.thumb.jpg.40b6845d40a8d7c8347f56a181b63491.jpgIMG_20181005_162326.thumb.jpg.da2201208f618fa9e89f77c2b5475c23.jpgIMG_20181005_174323.thumb.jpg.6917c54ced2865ce7e01bac0c341a35c.jpg

Link to comment

S'o stapanesti sanatos!

Masina n'a fost configurata de tine de la zero? Sau de ce abia acum te interesezi de Webasto? Chiar sunt curios de ce cotatie vei primi de la dealer, dar ma astept undeva la ~3000 euro

Link to comment

Neaparat și cât mai repede sa pui folie pe ecranul multimedia. 

Foarte frumoasă mașina, sa o stăpânești sănătos și fără incidente.

Link to comment

Va mulțumesc. 

@andrei0241 mașina nu a fost configurată de mine a fost aleasă din cele aflate pe stoc din considerente de timp și oferta financiară. Era una pe stoc cu Webasto dar la alti bani. Sunt curios de oferta pe care o fac.

Primul răspuns este că nu au pentru moment ca accesoriu dar au făcut solicitare și așteptă răspuns ( nu cred că au mai montat până acuma). Vreau sa montez la ei pentru a nu avea probleme cu garanția. Așa am găsit distribuitori/montatori autorizați Webasto Romania la care preturile sunt destul de ok. Posibil sa pot monta la ei având în vedere că Webasto este distribuitor oficial VAG. Unul este chiar la Agigea.

Este singura opțiune pe care o doream in plus la mașina asta sau mai bine zis care o să îmi lipsească.

Oricum mai am și Golful , cred că o să îl confisc soției in zilele cu temperaturi foarte mici și depuneri de gheata pe parbriz ( nu cred că o să am șanse de succes :) )

@tetea pentru moment am o cârpă de la " Capra Nera" pentru ochelari care șterge foarte foarte bine. Am băut intru-un post la cine care are Karoq o folie de ecran custom decupata la dimensiune cu găurile aferente pentru butoane.

 

 

 

 

Link to comment

Salutare.

Mașina a ajuns la 1800 km terminând astfel rodajul. Astăzi am intrat în posesia CIV și COC , noul model de CIV arata foarte bine seamănă ca structura cu "brif-ul" nemțesc. Urmează inregistrarea la primărie și programarea pentru inmatriculare.

Am primit și răspuns în legătură cu montarea Webasto : nu au montat până acuma , nu le apare ca accesoriu , nu se bagă. Am întrebat la garanții ce se întâmplă dacă montez la service autorizat de Webasto Romania, au zis că atâta timp cât nu apare o defecțiune din cauza montajului nu este problemă. Urmează să cer oferta de la cei autorizați de Webasto să facă acest montaj.

Datorita cuplului mărit și al etajării cutiei de viteze nu am simțit nevoia de a depăși turațiile recomandate pentru rodaj, mașina având destulă rezervă de putere pentru depășiri. Rămâne de văzut cum se comportă încărcată când urc pe Posada :)

Consumul mediu după 1800 km s-a stabilizat la 5.8 l/100km. La Golf aveam 5.4 media. Trebuie să precizez că traseul meu zilnic este în mare parte extraurban  și la ore când traficul este lejer ( plecare la ora 7 și întoarcere dupa ora 17). Sunt convins că altul ar fi consumul in București de exemplu.

Farurile bixenon cu AFS alaturi de oglinzile heliomate își merită toți banii.

Android auto funcționează fără probleme, pe Waze mai pierde traseul din când în când  dar aici cred că este vina telefonului.

Era sa lovesc haionul de câteva ori în parcările subterane și la Lidl , la Golf nu aveam "problema" asta .

Cateva nemulțumiri :

Mufa usb și inelul de la bricheta nu sunt luminate. 

Plasticul negru lucios din jurul schimbătorului se zgârie și dacă te uiți la el , deja are câteva zgârieturi fine. 

Din păcate cost saving-ul se vede la cel mai bine la tablă . Unde parchez de obicei la muncă avem stejari din care toamna cade ghindă. Deja am patru adâncituri in plafon si haion :banghead: . In același loc am parcat toate mașinile fara sa am nici cea mai mică zgârietură. Îmi este groaza să mă gândesc ce se poate întâmpla dacă mă prinde grindina. Vopseaua nu a sărit, am văzut la colegii de forum că au remediat aceste mici adâncituri fara vopsire. Nu vreau sa merg pe CASCO pentru câteva mici lovituri ( cu toate că nu am franșiza).

Link to comment

@ciolib sa o stapanesti sanatos si fara incidente! Frumoasa tare culoarea, in schimb imi displace rau de tot toate cele in negru lucios, nu stiu ce-a fost in capul lor cand au gandit (sau n-au gandit) asa ceva.

Legat de ghinde, esti sigur ca de la ghinde sunt indoiturile? :)) Intreb ca eu am parcat o data sub un nuc, dimineata erau ceva nuci picate pe masina si cu toate astea nu am nici macar o urma de la ele - iar nucile cred ca-s mai grele. :D A, si m-a prins o data si grindina, destul de mare si puternica, am tras pe dreapta pentru vreo 2 minute ca sa nu o iau in viteza si nu m-am ales cu nicio indoitura sau zgarietura. Nu cred sa fie vreo diferenta la tabla intre MY2017 si MY2019 la capitolul tabla.

Link to comment

De la nuci m'am ales si eu la Ateca cu o mica indoitura pe lateralul plafonului, deasupra usii (iar la Forester chiar mai multe), dar la ghinde nu m'as fi gandit ca pot dauna caroseriei

Link to comment

@RzzV @andrei0241 de la ghindă sunt urmele, am prins live momentul. Stejarii sunt destul de înalți și probabil prind destulă viteza în cădere ghindele. La Golf și la cele două Octavii pe care le-am avut nu am avut problema asta parcate în același loc. La fel mașinile colegilor. Cu prima ocazie trebuie sa fac un drum la București să le îndrept. Nu sunt îndoituri foarte adânci se observă doar in lumina dar sunt acolo și mai ales că mașina este noua mă sâcâie rău. 

 

Link to comment

Postez cateva detalii din COC-ul mașinii, sunt câteva detalii interesante despre cauciucuri, jante și mase. Poate sunt info utile , am văzut că de multe ori sunt cerute aceste informații.

IMG_20181014_012905.thumb.jpg.722f578161b507b772679db4a7ca47bd.jpgIMG_20181014_012932.thumb.jpg.ae1b0f4b77fc18b128026ba2eea9cc78.jpg

Link to comment

Cu astea a venit echipată. Fiind atipice fata de cele mai uzuale însemna și un cost in plus. Oricum intenționez să las anvelopele de iarna pe jantele Triton "17  și la vară să trec pe "18. 

Link to comment

215 55 R17 au devenit mai comune in ultimii 5 ani, sunt sensibil mai multe optiuni ca producatori.

Nici pe R18, la dimensiunile din COC nu stau lucrurile mult mai bine, dar ai totusi mai multe variante in alegere

Pentru PDR erau si prin Cta vreo doua persoane, un prieten voia sa ajunga la una din ele, dar n'a mai fost, asadar nu am nici un feedback

Link to comment

2600 km

Am terminat și cu înmatricularea :rules:, care a decurs foarte ușor și rapid. De preferat să aveți suma exacta la voi. Programare online la ora 8:50 ieșit de acolo la 9:10 , m-am întors la ora 16 și am ridicat numerele talonul urmând să îl primesc prin poștă. Am înțeles că la București se eliberează în aceeași zi și talonul. Tot ieri am achitat și vignieta pe 12 Luni. Urmează achiziția cauciucurilor de iarnă, nu știu dacă să rămân pe Nokia WR A4 sau să trec pe D4. 

IMG_20181017_111119.thumb.jpg.1d8cacd012b3d674f127ab5d6dca4058.jpg

Link to comment

Nokian a4 ai gasit cumva din finlanda? Ca si eu astept un set si gasrsc doar rusia... d4 am gasit si finlanda cu dot 3718

Link to comment

@ciolib: bravo, faci km, asa ii sta bine dieselului.

Ref la iluminarea inelului brichetei este un retrofit DYI de 15 min. Costa vreo 20ron max piesele. Vezi la mine pe topic am descris operatiunea

Ref la indoituri, recomand cu incredere Turbocon in Bucuresti. Eu la ei mi-am scos o adancitura adanca in panoul spate, a iesit perfect.

Link to comment

@75NOR datorita numărului mare de km și al regimului de mers preponderent extraurban am ales diesel. In alte condiții alegeam benzina. Daca faci până în 20k km/an nu are rost diesel.  Retrofitul la brichetă urmează să îl fac când am puțin timp liber am văzut la tine pe topic DYI. Tot atunci cred că îmi fac timp sa ajung și la București la cei de la Turbocon. Am găsit și la Constanța , din pozele postate pe pagina lor arata bine lucrările pe care le-au făcut.

Link to comment

Salutare. Sa stapanesti sanatos masina si sa te duca in siguranta peste tot, mai ales ca faci atatia km.

Prin 2016 cand am luat Octavia (ca si tine, de pe stoc, tot din considerente de timp) am vrut sa pun si eu webasto - m-am interesat la doua firme din Bucuresti. Pentru modelul Thermo Top 5 costul piesa+montaj+TVA ajunge cam pe la 1.500 euro la care se adauga o varianta de telecomanda la alegerea ta (77 euro cea mai ieftina, 300+ cea de pe mobil). Daca te ajuta in vreun fel, da-mi un email pe privat si iti dau fwd la ofertele primite. Personal, avand totusi scaune incalzite pe masina, am renuntat la idee - mi s-a parut cam scump.

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Similar Content

    • ev21
      By ev21
      Hai ca am decis sa incep si eu un jurnal, sper sa ma tin de asta Pe principiul "long time listener, first time caller" am citit sute de pagini de pe forumul asta, in special jurnalul lui @75NOR pana sa-mi fac cont, pagini care m-au ajutat in luarea decizilor ce tin de masina asa ca am zis sa contribui si eu cu cel putin o pagina.
       
      Povestea incepe ca in cazul multora de aici, hatchbackul din dotare nu mai facea fata inevitabilului: aparitia primului bebe. Asa ca m-am apucat de cautari. Voiam o masina noua, spatioasa, fiabila, cu un motor oarecum potrivit pentru nevoile si stilul meu (nu CUV/SUV cu 1.2-1.3 benzina), neaparat benzina sau hibrid, neaparat automata si cu dotari demne de vremurile actuale. Eram ok si cu nou dar si cu un second relativ nou, bugetul fiind acelasi, mai "exact" in jur de 20k euro :). Bugetul fiind setat mai mult psihologic, la cat de mult folosesc eu masina nu merita sa dau 40k, dar asta e alta poveste. Pe lista am avut Mazda 6 sau CX-5 2.5 benzina (second, relativ peste buget ambele chiar si asa), Kia Proceed 1.6, noua-aparuta Kia Xceed careia i-am zis "nu" dupa ce am vazut-o in realitate, Sportage/Tucson dar am renuntat ca nu am gasit nimic decent la banii aia si m-a socat ca Kia in 2020 cerea 27k euro pe un Sportage cu faruri cu halogen, eu avand xenon din fabrica pe Mazda mea de 13 ani. Tot pe lista de masini noi a fost pentru putin timp si noua (pe atunci) Octavia care a iesit rapid de pe lista cand nu am gasit nimic automat pe benzina, ulterior au aparut dar prea tarziu. Am mai cochetat si cu noul Golf Variant mild-hybrid dar n-am reusit sa pacalesc configuratorul sa stea sub 27k cu ce voiam eu de la masina  Dupa multe mailuri si discutii si mai ales afland timpii de asteptare pentru o masina noua care ar fi depasit oricum bugetul imaginar sau ar fi fost cu compromisuri am decis ca cel mai ok in cazul meu ar fi o masina second asa ca am luat la puricat siteurile de specialitate si dupa multe ups and downs si analizat Octavia 3 FL, Kodiaq (slaba oferta pe benzina), Karoq (unele echipari meh), Audi A4 (ciudata echipari pe benzina) si altele  am ajuns la masina actuala. In momentul ala pe autovit erau vreo 6 Superb 3 pe benzina, doua 1.4, una 1.8, un 2.0 Style in celalat capat de tara, un Sportline lime green 280CP care e si acum la vanzare si asta a mea. In fine, dupa ce am cumparat masina prima mare bucurie a fost ca am scapat de cautari, de documentat pe formuri, de reviewuri pe YouTube etc etc si am suflat usurat si abia apoi am inceput sa am bucur de masina.
       
      Masina a fost cumparata de la un dealer care a importat-o din Germania, avea in jur de 95k km, istoric service si mai multe dotari decat imi trebuiau.
       
      Pe scurt: Skoda Superb 2.0 TSI 220CP, fabricatie 2016, culoare "gri business" (parca asa se cheama), echiparea L&K + niste optionale, adica full-full fara trapa.
      Dintre echipari, ce-mi place mie cel mai mult pe langa clasicele Apple Carplay, chestiile din pachetul simply clever, senzori de parcare si camera etc:
      scaune ventilate fata (sunt si incalzite fata-spate dar ventilatia e ce trebuie mai ales vara asta phew) adaptive cruise control (ACC - mi se pare foarte misto desi eram oarecum reticent mai ales pe drumurile noastre) perdelute geamuri spate si luneta (epice, mai ales cu bebe in spate) deschiderea portbagajului si capacitatea (d'uh!) insonorizarea si confortul (are geamuri duble, sau cel putin mai groase decat am vazut la alte masini, si DCC)  
      Pana acum - o am de vreo 2 luni - o singura chestie ma omoara: suportul de pahare pentru locurile din fata. Efectiv nu gasesc ceva care sa intre ca lumea si daca intra sa stea ok, gen sa nu cada la curbe. Compromisul e sa tin o sticla de apa in buzunarul portierei. Fun fact: cotierea e racita deci as putea tine acolo sticla de apa dar cotiera are niste greieri super enervanti, care e de fapt a doua chestie enervanta dar vin de pe o masina de 13 ani desi as zice ca nu pot sa ma plang desi acum ca scriu asta parca in Mazda aia nu prea scartaia nimic. Ma rog, o scot eu la capat cumva.
       
      Cum ziceam, am masina de vreo 2 luni, aproape 3 de fapt si in timpul asta:
      am schimbat bateria ca venise cu cea originala care era cam descarcata. Bunvenit in lumea masinilor cu start-stop unde o baterie costa cel putin 700 lei. am cumparat un OBD11 cu care, pe langa diagnoza, am facut si niste mici ajustari: enable fan level display on auto, DRL settings in head unit (opresc DRL-urile cand butonez seara la OBD11), high beam memory, refuel quantity in dashboard, comfort turn light pe 5 in loc de 3, Scandinavian DRLs, open door alarm off si cam atat, multe altele erau deja activate iar pentru alte retrofitu-uri trebuie ceva mai mult timp, pricepere si/sau hardware aka @sabinx  am cumparat anvelope de vara - masina a venit cu niste Dunlop de iarna, in stare foarte ok dar cam vechi asa ca voi vedea la iarna ce fac. Pentru cele de vara am optat pentru Michelin Primacy 4 235/45R18 98WXL. am luat CASCO de la Generali. Distractie mare si cu CASCO, multi asiguratori imi considerau masina ca fiind cea de 280CP si nu se putea schimba asta, preturile fluctuau super mult, de ex. Groupama mi-a facut o "oferta" de 2000e pe an cu fransiza de 100e (permis de 16 ani si n-am avut niciun accident din vina mea, doar doua tampoanari - da, sunt sofer boring). La Generali am scos-o pe undeva pe la 3500ish cu 100e fransiza. am pus benzina OMV max motion de m-am plictisit in rezervorul de peste 60L, stai la pompa si astepti    
      Tot in timpul asta am facut aproape 1700km ca nah, iti faci drumuri cand ai masina noua  De vero 3 ori pe la munte, o data la mare, mai prin si pe langa Bucuresti. Dupa fiecare drum am concluzionat ca am facut o alegere foarte buna cu masina. Imi place mult cum merge si ca e oarecum sleeper, nu striga "220cp!". Imi place mult cum schimba cutia DSG (e DSG6 btw), in trecut am mai experimentat un timp mai lung CVT pe Honda Civic si Hyundai Elantra, cutie "clasica" pe Mazda 6, DCT pe Kia si Hyundai, DSG7 pe Golf (am mai codus si niste BMW si Audi automate dar mult prea putin sa-mi fac o idee despre ele) deci cam imi facusem o idee la ce sa ma astept de la cutia automata dar sincer mi-a depasit asteptarile; schimba fix cum as schimba eu ceea ce mi se pare epic, de cateva ori voiam sa-i dau downshift din padele si fix atunci a retrogradat ea singura - poate pare chessy dar nu m-am impacat asa bine cu nicio alta cutie autoamata (DSG7 de pe Golf era cumva brutal, nu stiu cum sa explic dar era si masina de la rental car asa ca poate nu e chiar relevant). Am condus-o putin si in manual din padele si schimbator dar si in modul S pe care-l mai folosesc doar cand sunt singur in masina si se umfla orezul in mine in masina de familie  Cel mai mult conduc pe Confort si Normal, m-am jucat si cu modul Individual si am pus DCC pe confort, directia pe Sport si restul in normal dar nu vad mare diferenta fata de modul Normal. Tot legat de asta mi se pare interesanta directia progresiva (parca asa se cheama) mult mai ok fata de volanele fake de PlayStation pe care le-am vazut pe alte masini.
       
      Legat de consum, nu ma intereseaza prea mult avand in vedere cat merg eu cu masina (cam 10 poate 15k km pe an) si in general tind sa merg in afara Bucurestiului (nu fac naveta cu ea) dar am mai facut niste poze la consum pentru prietenii care "stiu" ei ca benzinarele consuma mult, le voi pune mai jos. Nu cred ca am poza cu asta dar ultima oara cand m-am uitat consumul long term era 9.3, dar in primele saptamani as putea zice ca "m-am prostit" putin cu masina sa vad ce si cum poate  La drumuri spre mare/munte am scos in medie cam 7.5-8.5 cu ACC si AC, bagaje ca nah, incap deci luam cu noi tot ce se poate si condus asa cum as cum as conduce oricum fara grija la consum, deci per total sunt multumit.
      Legat de intretinere, uleiul din cutie a fost schimbat la 60k km, cand am luat eu masina a fost facuta o revize la PBN si eu voi planui sa fac revizia anual, asa cum am facut si la cealalta masina.
       
      Planuri de viitor? Nu foarte multe dar mi-ar placea un AID si tips-uri la evacuari ca la varianta 280cp - a mea are 2 evacuari reale dar sunt ascunse, ca nah...  Ah si va trebui sa ma motivez sa ma duc sa pun niste folii de protectie pe faruri si capota, asa am citit pe aici ca e bine. Nu stiu inca unde deci cutia de sugestii e deschisa. Si, evident, nu voi scapa fara sa-l contactez pe @sabinx  
       
      Si acum niste poze pe care le-am gasit prin casa ca n-am facut special pentru postarea asta dar sper ca vor urma unele mai dragute:
       
       

       

       

       

       

       

       

       
       
       
    • Calin.Bostan
      By Calin.Bostan
      S-a aprims martorul de motor la Sharan 2.0 140Hp, si cand am citit eroarea imi apare: "P205B00 Reductant tank temperature sensor, signal faulty". Din cate am inteles este un senzor de temperatura in incalzitorul de AdBlue. Am gasit ca si piesa "LINK". Si am gasit online filmulet cu cineva care schimba asta "Link".
      Am mai gasit pe cineva care doar a inlocuit senzorul de temperatura "LINK".
       
      Voi ati inlocuit asta cumva? Stiti o varianta mai ieftina de reparare? A mai avut cinneva problema asta si cum a reparat-o?
    • Ursu82_kiki
      By Ursu82_kiki
      Vă salut! Am și eu probleme cu claxonul la o Skoda Superb 2002 1.8 turbo AWT. Am verificat siguranța, releul si volanul! 
      Cand apas claxonul se aude releul, l-am inlocuit sa fiu sigur. Am folosit un multimetru sa văd dacă imi ajunge curent la claxon, si nu ajunge! Ceva idei? As trage fire separat din ecu sau din alta parte dar nu stiu de unde. 
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in broserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim! :) 

 

Accept