Jump to content

Frane - Discuții & probleme (Touareg 7P)


cyp2mobile
 Share

Postare recomandată

Catalin recomanda Brembo in lipsa de OE , intr-un mesaj anterior

Modificat de tavitara
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Astăzi am schimbat la reprezentanță discuri + plăcuțe față, OE.

 

Interesant a fost că manopera a fost mai ieftină decât la service-uri de aftermarket, iar prețurile pieselor practic la fel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am ajuns undeva la 4500 ron. Discuri, plăcuțe (cu senzorii aferenți).

 

Da știu, puteam ieși mai ieftin, cele after market erau cam 50-60% din preț, dar e OK, am alte planuri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OE e cu du-te, vino. In functie de unde-s ansamblate masinile si piata de destinatie se monteaza ATE, Brembo, Pagid..

Ce ti-au montat, ATE? Nu frana brusc vreo 100Km, sa treaca cateva cicluri de incalzire/racire, sa "se aseze".

Modificat de adidas00
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Doar pe fata a fost totul 4500 lei ?

Acum mai putin de un an jumatate :

 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am căutat și pe epiesa și prețurile pentru piese sunt cam pe acolo, poate cu 100-150 ron mai ieftine discurile. 

 

Nu știu ce să zic, mai mult de plăcuțe m-am mirat, că discurile mă așteptam să fie costisitoare fiind vorba de un suv totuși.

 

Iar asta cu nefrânatul brusc mi-a zis și ei și da, e ok teoretic dar dacă îmi apare ceva în față e clar că frânez. 

 

Am încercat s-o fac artificial pe centură mergând cu viteză mai mare apoi reducând viteza cu frâna constant la o viteză mică după care iar, tot așa de câteva ori, sper că a ajutat. 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sti cum ți au deschis etrierii? Eu am schimbat pe spate și am un etrier stricat. Rulează ușor o vreme, eu am scos fum din plăcute crezând ca le am rulat suficient. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu știu că am schimbat doar pe față, am fost la reprezentanță mă gândesc că știu atâta și ei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

11 hours ago, Mihai_c said:

Sti cum ți au deschis etrierii? Eu am schimbat pe spate și am un etrier stricat.

Toate etrierele se deschid la fel, cu surubelnita sau ceva asemanator, impingi in placutele vechi pana intra pistonasele inapoi. Daca ai un etrier stricat, exista kituri de reparatie: garnituri si pistonase.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cineva mi a zis ca se deschid doar din tester. Am rămas cu eroare la frână de mana și nu mai îmi merge autohold. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta am patit eu cand am schimbat in 2018 doar placutele pe fata sau spate , nu mai am idee care erau uzate complet cand am luat masina

A trebuit sa ma sui la volan si baiatul cu interfata si laptopul langa mine m-a pus sa fac diverse manevre - mers incet , repede , etc si el facea diverse setari , cum ii spunea programul

Doar asa am scapat de erori pe frana de mana

Modificat de tavitara
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@tavitara si @Mihai_c   la schimbarea discurilor spate trebuie calibrata frana de mana (parcare)  , procedura se efectueaza in mers  si este obligatorie , in caz contrar , frana de mana nefunctionala si erori: 

image.thumb.png.5ffde8e1f3621203203cc837997a17e2.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar la mine nu s-a intamplat la schimbarea tuturor discurilor , nicio eroare , nicio calibrare in mers , am postat atunci chestia asta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa am crezut și eu ca tre sa calibrez. La mine este defecta partea electrica la etrier. Cel puțin asa mi s a spus. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Doomy se referea, mai mult ca sigur, la inlocuirea sabotilor de frana. In acest caz exista procedura de calibrare a "air gap-ului", se numeste grinding.

@Mihai_c, etrierul nu are nici o parte electrica, tu te referi la motorasul ce actioneaza sabotii de frana. Se inlocuieste.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@adidas00 Nu doar la inlocuirea componentelor de la  frana de mana .  Daca se inlocuieste doar discul este procedura din prima parte a textului de mai sus , trebuie verificate setarile de air gap  in caz ca nu sunt reluate trebuie facute setarile de baza.  Din ce stiu eu la folosirea componentelor OE nu se pierd aceste setari , la cele AM este posibil deoarece nu respecta toti producatorii  tolerantele necesare . 

Daca dai jos doar etrierul nu se pierde nimic . 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ultima data cand am schimbat tot am folosit OE iar in 2018 cand a fost nevoie de recalibrare am folosit doar AM , placute si senzori

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu mai înțeleg, o sa merg la un alt mecanic. Mi a zis ca e etrier ul defect dar frâne am că funcționează mecanic. Cel mai mult as fi folosit Autohold ul. Frână de mana nu o folosesc. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

"BIG" Brake Upgrade

Discurile fata/spate si placutele cereau schimbare dupa ~60K Km si am zis de ce sa nu fac un mic upgrade, diferenta de bani fiind destul de mica, asa ca am facut putin research, comparatii intre diferiti producatori si m-am apucat de adunat cele necesare.

Spatele:

Am inceput cu spatele, discuri de 358mm si placute Brembo de la Unix, 4 distantiere din inox confectionate la un atelier de strungarie, 4 suruburi OE cu 14mm mai lungi pentru repozitionarea etrierelor si un spray pentru temperaturi inalte pentru a vopsi aparatorile de praf din spatele discurilor. Urmeaza sa vopsesc electrostatic si etrierele spate, momentan nu am avut timp sa astept.

1988752593_Photo01_04.2023102756.thumb.jpg.4963077568694ff1ece972efdb6ee38b.jpg341376188_Photo16_03.2023113916.thumb.jpg.e071e6df6d6bc6a2b39ae17bbb923c1f.jpg1844464033_Photo11_05.2023133112.thumb.jpg.c79e8565e6d88b9a4ca7e9f6172a0e3a.jpg1739135420_Photo11_05.2023133216.thumb.jpg.07fa58cc9e618f1b37a6ba35ebdb9e17.jpg

104548237_Photo18_05.2023193113.thumb.jpg.5fb5c969bcae148b008498983a0da9bc.jpg

444414232_Photo18_05.2023201829.thumb.jpg.0508daf54149a25d316954a8c9c0075b.jpg

 

Fata:

Am cumparat niste etriere Brembo 18Z de pe o masina din 2011 pentru a fi cat mai "proaspete", acestia pot fi intanliti pe Touareg V10, Porsche Cayenne sau Audi Q7. I-am nimerit intr-o stare foarte buna doar ca erau vopsiti prost, la spray, si vopseaua era deja coclita. I-am lasat la baietii de la SRZ unde mi i-au vopsit electrostatic, aplicat noul logo Brembo si lacuit electrostatic. Discurile (350mm, 34mm grosime) si placutele, ambele Brembo, le-am luat de prin Germania iar arcurile, bleederele si senzorii de la Unix.

 

1392844268_Photo19_04.2023163910.thumb.jpg.2639ebf2c8d7d4ea2590ec441c60a73f.jpg

505223462_Photo06_05.2023090407.thumb.jpg.9bc156c1b21ef8a6c74410a1d8228703.jpg

2058091317_Photo05_05.2023104606.thumb.jpg.cccc3f2b229982dffa8d9adc45dc0ae9.jpg

247301227_Photo18_05.2023155946.thumb.jpg.2b0fa79d569e0561e3e04330e8bcb0d6.jpg

1249605433_Photo18_05.2023160002.thumb.jpg.e297e75a995086104d9bbcd7f1bb5b5c.jpg

1691325693_Photo18_05.2023183704.thumb.jpg.3d90c63a9ff4f6d77e2caa06d9332aa5.jpg

888577272_Photo11_05.2023160910.thumb.jpg.d5e00b692193fddf01b5473c99974b66.jpg

871639041_Photo18_05.2023184010.thumb.jpg.ded9a3b2f4c700215dbd78c8e744edef.jpg

809539601_Photo18_05.2023192217.thumb.jpg.ca6741a2f5313c082032e8a9f3f71cb5.jpg

249712050_Photo18_05.2023210121.thumb.jpg.daeb2f22f59a17cbef4e28113266fd99.jpg

 

In final, am inlocuit tot lichidul si am aerisit franele dupa metoda clasica. Am ales ATE SL.6, 2 litri.

Nu am inca o concluzie, caci nu am pasuit inca discurile si placutele, astept seara sa nu fie trafic, dar cand totul va fi gata voi reveni cu un update. Nu ma astept sa franeze mai bine fata de ce aveam inainte, caci franele stock sunt mai mult decat suficiente, dar in mod clar voi avea o racire mai buna datorita discurilor mai mari si mai groase si un feeling mai bun in pedala. Urmeaza furtune cu insertie metalica.

La urma urmei, totul a fost un moft :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

Salut, recent (~4.000 km) am inlocuit discurile si placutele de frana fata/spate cu Brembo, lichidul de frana si sabotii pentru frana de mana.

Dupa inlocuire am intampinat de 2 ori probleme la franare:
- prima data la o coborare de aproximativ 30 min. in off-road - franarea nu mai era eficienta, pedala era mai moale, se auzea un zgomot la franare, iar discurile erau incinse
- a doua oara la o coborare pe serpentine, tot de aproximativ 20-30 min. - pedala era mai moale, de data asta nu am mai coborat din masina sa verific cat de incinse erau discurile, tinand cont de prima intamplare

O alta problema (pe care o aveam si inainte de a inlocui franele) e legata de frana de mana cand las masina in panta. Dupa ce activez frana de mana si eliberez si pedala de frana, se aude un zgomot metalic, iar masina se misca la vale pentru o fractiune de secunda.

Care ar putea fi problema si ce ma sfatuiti sa fac? Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In cazul coborârilor prelungite este normal sa apară fenomenul de brake fade, mai ales la o mașina atât de grea.

In astfel de situații, trebuie menținuta viteza dorita cu frâna de motor, trecând cutia pe modul manual (pentru asta exista modul manual, nu pentru circuit). In niciun caz nu se coboară in coasting, cu piciorul pe frâna.

De menționat ca in urma celor 2 evenimente descrise, mai mult ca sigur a fiert lichidul de frâna si ar trebui înlocuit.

 

In cazul frânei de mana ai încercat sa imobilizezi mașina in N si după aceea sa o pui in P. (Pui cutia in N, activezi frâna de mana, eliberezi pedala de frâna si abia apoi pui in P)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc de raspuns si de sfaturi, o sa am in vedere inlocuirea lichidului.

Cat despre frana de mana, da, asa procedez mereu - pun cutia in N, activez frana de mana, eliberez pedala de frana si apoi pun cutia in P.

Inca o intrebare: functia Hill Descent Control care se activeaza in modul off-road, utilizeaza frana de motor sau franarea clasica?

Modificat de ssergiu14
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

HDC se folosește in pante foarte abrupte (offroad extrem). HDC se bazează pe frânele clasice dar in timp ce e activat, mașina va merge si in frâna de motor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!