Jump to content

Aer conditionat - probleme


nix
 Share

Postare recomandată

DA, sau la siguranta aferenta de pe baterie.

Releul este sub lonjeronul stanga-fata, chiar sub baterie. SI bobina ????, cred ca te referi la cea din fulia compresorului, nu ?

DA, sau la siguranta aferenta de pe baterie.

Releul este sub lonjeronul stanga-fata, chiar sub baterie. SI bobina ????, cred ca te referi la cea din fulia compresorului, nu ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chiar daca e dusa bobina compresorului nu o sa arate nimic pe tester. Tot la verificarea tensiunilor de la releul de ventilatoare si a bobinei compresorului ajungi.

Chiar daca esti din Slobozia, in Bucuresti sunt destui care se ocupa cu asa ceva, diagnoze, reparatii, si nu e departe de Slobozia.

La bobina la care te refereai tu, la aia ma refeream si eu. Ca de alta nu am mentionat.

Pentru cunostintele mele generale imi spui si mie cam care ar fi operatiunile pe care trebuie sa le faca un electrician la acel releu. Banuiesc ca ai mai trecut prin asa ceva si sti despre ce este vorba. Ar fi mai bine pt mine sa stiu si eu ce are de facut mesterul si sa rezolv necazul.

Mersi de informatii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

SA urmareasca conform schemei electrice daca ajunge 12 v pe pinii care trebuie si totodata daca ajung la el si semnalele de comanda si sa masoare continuitatea firelor de la mufa releului la celelalte mufe conform schemei. DAca toate astea sunt corecte atunci modulul de ventilatoare este dus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu ai fost cat as fi vrut eu si cum mi-as fi dorit de explicit Bundy(mersi ca ai incercat sa ma ajuti), dar trebuie sa spun ca am rezolvat prb cu ajutorul lui Terrabyt. Mi-a explicat in detaliu toate miscarile pe care trebuie sa le fac(ca la prosti) pt a depista daca releul sau bobina sunt de vina.

Mai intai am luat o lampa de control cu bec si am legat-o de masa masinii. Apoi am scos mufa cu 4 fire din releu si am bagat celalalt fir de la lampa pe rand in fiecare loc. Si in loc sa se aprinda in 2 locuri se aprindea doar intr-unu. Asa ca era clar ca prb era din alta parte. Asa ca am verificat sigurantele de pe baterie, iar dupa ce le-am scos si le-am sters si verificat, AC-ul a pornit. Deci siguranta era de vina, cred ca nu mai facea contact cum trebuie. As fi fost halit daca nu exista acest forum. Multumiri tuturor!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

SA stii ca nu am timpul necesar si nici nu mai am rabdare sa explic de cate ori intreaba cineva care nu cauta sau nu stie sa caute in topicurile vwforum. Functionarea ventilatoarelor si problemele legate de acestea sunt descrise pe larg aici:

http://vwforum.ro/index.php?showto...hl=ventilatoare

http://vwforum.ro/index.php?showto...hl=ventilatoare

Si inca o chestie, cand ceva nu functioneaza, prima data se verifica sigurantele, daca nu stii care sunt , se verifica toate.

Si aici: http://vwforum.ro/index.php?s=&amp...t&p=1328852 ce scrie in primul rand din post?

Modificat de Al Bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bundy nu iti reproseam nimik. Chiar iti multumesc ca ti-ai luat din timp sa imi scrii cateva randuri. Dar era o concluzie, nu un repros. Din postura mea de detinator de golf care nu stie prea multe despre masinile straine, explicatiile mura-n gura date de Terrabyt mi-au fost decisive. Verificasem deja siguranta de la baterie, am spus si aici. Insa nu aveam de unde sa stiu ca ea nu facea contact asa cum trebuia. Iar lucrul acesta mi-a fost aratat de faptul ca in mufa cu 4 fire din releu, doar un fir aducea plus. Si atunci am inteles ca siguranta trebuie gadilata. Cam la asta ma refeream eu. Pt cei ce nu stiu prea multe, explicatia mura-n gura da rezultate :) Nu e nici o suparare.

Multam ca te-ai chinuit sa gasesti posturile anterioare :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut ...

stie cineva cam ce are masina mea? ... e vorba de problema cu AC-ul pe care am descris-o mai sus ...

multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ciudata manifestare, trebuie facuta o diagnoza si surprins momentul cand nu mai merge.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Liviu68 a fost scos freonul complet si pus altul nou?Nu vorbesc de completari cu freon ci schimbat complet freonul.

Modificat de divinewind
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut...

revin cu cate ceva date pe care le-am mai "cules"

freonul a fost schimbat complet mai ales atunci cand mi-a fost inlocuit cartusul filtrant (piesa aia mare si cilindrica de langa radiatoarele mari)

cat despre diagnoza la momentul "potrivit" va pot spune urmatoarele.

tocmai pt. ca aproape de fiecare data cand mergeam la service AC-ul functiona ... zilele trecute cand m-am intors de la Pitesti am tinut-o turata peste 2500 de ture pana am ajuns la service-ul unde am tot "reparat-o" ...

e un service cu care avem noi contract si tine de Radacini si are una din locatii pe Negruzzi pe langa Gara de Nord

au testere si baiatul care face controalele e un tip bun ... de asemenea era implicat si inginerul care este seful service-ului ...

ideea e ca am ajuns acolo cu AC-ul pornit dar fara sa raceasca ...

le-am aratat ce se intampla ...

cand o turam la aproape 2500 de ture AC-ul functiona ... deoarece tineam piciorul pe pedala in aceeasi pozitie scadea turatia pt. ca aparea consumatorul asta mare ... si scadea pana aproape de 1800 de ture moment in care se decupla AC-ul si se tura la loc pana la 2500 cand pornea ... si tot asa ...

pe autostrada o tii cam pe la 3000 de ture asa ca nu se intampla sa se decupleze ...

dar in oras nu prea sari de 2000 si ceva asa ca nu mai baga ...

au verificat in momentul ala presiunea in instalatie cu toate pornite ... si la peste 2500 si la 1800 si la relanti si cum vreti voi si nu erau anomalii in instalatii din cauza presiunii ...

asa ca am pus-o pe VCSD .. au verificat temperatura sa vada daca nu care cumva "comunica" ala vreo valoare ciudata care sa faca AC-ul sa se comporte ciudat ...

temperatura era 86.7 C ... constanta ...

ventilatoarele mergeau tare ...

am inteles ca nu putea sa monitorizeze si senzorul de temperatura al AC-ului pt. ca nu-stiu ce ... chestie de computer de bord sau cam asa ceva ... E o Octavia Tour in varianta simpla ... nu are prea multe ... :)

I-am pus sa verifice ambreiajul de la compresor ... cam asta ar mai fi din ce am citit eu pe aici ... si or s-o faca peste cateva zile cand mai am eu timp de "pierdut" prin service ... ca m-am cam saturat ...

au zis ca or sa verifice si eventual sa scoata o saiba ceva din cele mici de la ambreiajul ala ca sa-l "stranga" cumva ... cica trebuie sa fie o distanta de sub 1mm acolo ... are 5 ani deci probabil s-a mai tocit ... desi face asa deja de mai bine de 1 an ...

oricum ... dupa ce am plecat de acolo ... la vreo 10 minute desi mergeam incet ca eram in oras ... si-a revenit ...

deci se comporta in continuare exact cum v-am spus ... cam 20-30 de minute dupa ce "o lasi" sub 2500 de rot/min isi revine ...

poate imi mai spuneti si voi acum dupa "ultimile informatii" cam ce credeti ca ar putea fi ...

o zi excelenta ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

va salut iar ....

azi am fost la service sa-mi faca chestia de care v-am povestit .... adica sa-mi scoata o saiba de la ambreiajul compresorului ...

in principiu trebuia sa dureze cam o ora dar au aparut complicatii ... cand au incercat sa-mi scoata discul ala de ambreiaj nu a iesit "usor" si s-a indoit un pic ... au cautat altul pe la ei sa-l inlocuiasca dar nu au gasit ... cand s-au interesat sa-l schimbe cu unul nou au aflat si ei cam ce spuneati si voi pe aici ca e mai bine sa schimbi cu tot cu compresor ca e aproape acelasi pret ...

asa ca m-am ales cu un compresor nou Valeo in loc de ce aveam eu unu' Japonez (Sanden Corporation) ...

una peste alta a durat cam 4 ore (d-aia imi era scarba sa ma mai duc ... e a nu-stiu a cata oara cand merg din cauza asta la service) ca a trebuit sa astepte sa aduca compresorul de la aia care le vand ca au pe stoc d-astea ...

imediat dupa aia am tras o "fuga" pana la Pitesti ... ;) ... sa-l verific ...

cand am ajuns am avut senzatia ca nu merge ... am oprit la o benzinarie sa bag motorina si am oprit motorul iar dupa aia am fost mai atent sa vad daca porneste compresorul ... si pornea ... :D

deci ... se pare ca am rezolvat-o pana la urma cu schimbat compresor ...

nu-mi dau seama daca s-ar fi rezolvat cu scos saiba aia ca nu au mai facut-o asa ca nu stiu ... ;) ... asta e una ...

a doua e ca m-am grabit sa va spun astea si nu am testat reparatia asta in niste conditii mai propice ... ideea e ca la Pitesti azi erau cam 19 grade asa ca d-aia mi se parea si mie ca nu baga rece ... ca nu prea era diferenta de temperatura ...

promit sa va mai scriu dupa ce ma intorc din Turcia unde o sa fie verificat "la greu" ... plec vineri si ma intorc peste vreo 12 zile ... asa ca peste vreo doua saptamani va mai spun daca s-a rezolvat complet .

multumesc oricum ... ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Gata ... m-am intors ...

se pare ca s-a rezolvat problema mea ... dupa o gramada de vizite la service si incercari nereusite solutia a fost schimbarea compresorului ...

spun asta dupa ce am verificat reparatia la un drum de 2000 si-un pic de Km. in caldura mare.

nu-mi dau seama ce anume il facea sa se comporte asa ... probabil a fost o chestie de ambreiaj dar dupa cum stiti pretul este aproape la fel sa schimbi cu totul ...

si daca tot am intrat va dau si o informatie despre drum chiar daca e putin off topic ...

Bulgaria e varza ... la dus am mers pe Giurgiu, Sliven, Yambol, Lesovo, Hamzabeyli intoarcerea pe la Edirne, Svilengrad, Nova Zagora, Veliko Tarvovo, E85 Ruse, Giurgiu

n-am incercat varianta prin Stara Zagora - probabil ar fi fost mai buna pt. ca as fi mers mai mult pe E85

ideea e ca la dus am gasit un drum extrem de prost cu multe gropi (cred ca mi-am stricat si o bascula ceva intr-una) iar la intoarcere a fost unul mai bun dar de asemenea cu o portiune de vreo 20 Km cu foarte multe gropi prin zona Galabovo (asa m-a dus GPS-ul) ... e posibil sa ma fi dus el aiurea dar ideea e sa evitati acest traseu.

va salut

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare...

Am si eu ceva nelamuriri.

Cum verific daca elementul filtrant este in regula? Si de unde gasesc element filtrant pt instalatia mea?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

buna ziua,

am remarcat si eu o problema la AC.

In special cand il opresc se aude un fluierat ciudat, mai nou se aude uneori si cand merg cu masina si el functioneaza!

are cineva idee ce are?

multumesc!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am si eu o problema la AC... merge doar in treapta 4 de viteza.... si nu mai merge bine directionarea aerului (la Picioare, in fata...)

stie cineva ce/unde sa verific prima data ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Schimba siguranta termica din blocul de rezistente.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru "nou_pe_aici"... se poate sa iti fie gata freonul din instalatie sau in concentratie foarte mica. Eu am o fisura pe undeva prin instalatie si din primavara pana toamna, pierd tot freonul. Prin toamna incepe sa fluere/suiere un pic si nu mai face frig ca la inceput. Daca simti ca nu da nici la tine frig cum ar trebui, dute la un refill de freon.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 months later...

Salutare,

As vrea sa va intreb ce se poate verifica la instalatia de AC(manual) daca este in parametri sau nu? Mnetionez faptul ca la mine merge, bagar aer rece destul de repede, insa as vrea sa stiu daca totul este ok sa nu raman prin concediu undeva din cauza asta. ms

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Anumiti parametrii se pot verifica si cu VAG-ul. Cel mai indicat e sa mergi la un service care se ocupa cu asa ceva, si iti reimprospateaza freonul.....il schimba, baga si ulei. O data la cativa ani, nu strica un astfel de tratament.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La AC manual prea putini parametri se verifica cu vcds, deoarece nu exista modul separat care sa-l accesezi

Si daca functioneaza bine eu zic sa nu intervii deloc. Parerea mea.

Sent from Al Bundy iPhone using Tapatalk

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

chiar daca nu s-a umblat niciodata la instalatia AC ?

eu de exemplu n-am umblat niciodata la T5, iar la golf n-am vazut prin history sa fi fost facuta vreo revizie ceva din 2003 de cand e prima inmatriculare incoa...

ce-i drept golful a venit din statiunea montana garmisch, unde probabil nu a folosit mai deloc AC-ul

deci pe scurt daca amandoua masini baga aer rece fara probleme, sa-mi complic existenta si sa ma duc la vreun mester sa verifice freonul si uleiul din compresor ? :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am si eu o problema la golf 1.6 100cp AC de cand am luat masina ac nu functiona adica.. dk apasam butonu de AC scadea turatia simteam diferenta de putere dar nu pleca nici compresoru si nici nu baga rece si ieri am fost la un service unde mia bagat freon cu aparat destul de bun care ii aparea si dk am pierderi si mai multe.. si dupa ce a terminat cand iam dat drumu aceiasi chestie nu pleca compr dar turatia scadea si ventiloarele in fata sunt functionale ce as putea sa verific? macar sa stiu daca e din compresor sau vreo siguranta deci motoru e 1.6 100 cp SR golf 4 an 99 AC manual multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trebuie masurat adca ajunge curent la ambreiajul compresorului si daca bobina acestuia e intreaga si daca mai exista ambreiajul compresorului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ca idee..cat trb sa vina la compresor? ca am scos mufa si cu motoru pornit cu contact pus si dat drumu AC imi venea undeva la 0.5 sau cam asa ceva eu ma gandesc ca ar trb sa vina 12v nu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

12V dar pune un bec in locul bobinei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!