Jump to content

Aer conditionat - probleme


nix
 Share

Postare recomandată

Acum un an jumate mi s-a schimbat fulia ( ambreiajul de la climatronic) deoarece se retezase complet. De atunci am probleme cu clima in sensul ca pe AUTO nu mai are aceeasi putere nici caldura si nici aerul rece vara. Trebuie sa umblu mereu la marirea din buton a ventilatoarelor ca sa pot fi multumit. Pe deasupra mi se aburesc si cele 4 geamuri laterale mai putin cele de la sofer si pasagerul din dreapta si asta de cand sunt cam zero grade afara.

Am schimbat toate filtrele si face la fel. Zilele trecute mi-a refulat si o supapa de la freon de doua ori cate 3 secunde aproximativ si asta la relanti dupa aproximativ 10 min de mers in curte pentru a se incalzi , dupa care a inceput sa miroasa a ferodou de sub capota si se auzea ca un scartait la cureaua ce duce clima. Nu stiu ce s-a putut intampla.....Oare s-a dus compresorul de clima cu totul ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu tocmai am terminat de citit o parte din manualul de clima de la vw si incerc sa iti raspund ce cred ca e mai bine. Mie mi s-a retezat ambreiajul de la fulie acum 2 sapt, nu am sezisat pt ca a continuat sa functioneze cu un zgomot si fara ac iar pana am aflat eu ce s-a intamplat s-a mai uzat si axul de la compresor. Am schimbat fulia (m-a costat 600ron doar piesa si 130 manopera - in manual iti si explica cum se face si nu a meritat banii!) si dupa 10 km de mers a reinceput zgomotul si fulia nu sta bine din cauza ca s-a mancat axul. Am schimbat pana la urma compresorul ieri (neoriginal din ungaria ca si fulia 1150ron cu cel vechi la schimb). Azi am incercat sa mi-l incarc cu freon singur (montez ac de apartament si am scule) si nu a mers deci am citit manualul si am ajuns la concluziile:

1. Supapa de freon da afara doar cand ai presiiunea prea mare

- trebuie inlocuita ! Presiunea e prea mare din cauza compresorului (nu merita reparat) - trebuie inlocuit (asta ca sa iti raspund la intrebare) cureaua scartie probabil de la amestecul de freon si ulei care tia zburat pe acolo la presiunea de 36 bari (pres la care da afara supapa - are pe ea o hartie care se rupe in acel moment - daca nu e rupta probabil ti sa fisurat o teava ) - trebuie inlocuita pt siguranta (amestecul de freon si ulei ataca plasticul,cauciucul si metalul deci Atentie pe unde s-a scurs).

Parerea mea e ca ar trebui sa scoti economiile si sa te duci la un service care are scule (VaGurile necesare pt Ecu si Freon) si sa ceri urmatoarele: eroarea exacta cu ce s-a intamplat - presiunea prea mare? sau s-a spart ceva? daca a fost pres prea mare si a dat afara ar cam trebui sa schimbi compresorul daca nu ai incredere in vreun mecanic sa-ti schimbe supapa- e pe partea din spate a compresorului. daca s-a spart ceva inlocuit- de obicei tevi si curatat comprtimentul unde s-a scurs.Apoi vine incarcarea cu freon: se curata cu solvent special tot traseul,si se inlocuieste filtrul cu granule- din el pleaca o teava direct in compresor, se baga azot cu presiune pe traseu, un capat trebuie neaparat desfacut ca sa iasa azotul, se face vid la -1atm si apoi se introduce freonul si gata. curatarea cu solventi speciali nu tio recomand la noi in tara si nici inlocuirea filtrului Dupa ce ai o diagnoza daca e nasol stran ge bani si dute la reprezentanta ca totul te duce in 30-40 mil cu piese originale si garantie.Eu am dat deja pana acum 20 mil si nu sunt ink gata.Am uitat mi-e mi s-a rupt cureaua si am ramas fara control asupra volanului.

2. temp de afara trebuie sa fie intre 20 si 30 grade

3. senzorul de temperatura exterioara trebuie sa nu fie defect ;)

4. Ai nevoie de bani multi pt reparatiile la ac si cel mai bine de cautat undeva unde au toate sculele necesare pt orice problema

Am si eu o problema la Aerul conditionat. Imi scapa tot freonul pe o perioada de aproximativ un an. Am mai postat si mai sus, dar nu am gasit rezolvare.

Zilele astea am fost la mecanic cu ea si mi-a facut o programare prin august, dar am vazut si eu posibila problema. Masina era pe elevator si in spatele numarului (partea de radiator care nu se vede din cauza barii), in partea stanga (cum te uiti la masina) era o pata mare de freon. Pata nu era pe radiator, ci pe marginea radiatorului, conducta respectiva (nu cunosc denumirea tehnica). Mecanicul a zis ca nu stie ce ar putea fi acolo si trebuie sa dam bara jos ca sa vada mai bine. Intrebarea mea e: Ce ar putea fi si cat s-ar putea sa ma coste? Asta, daca cumva stiti si voi. Pata respectiva era cam de 2 degete de lata si se vedea umed si fara ochelari si lumina UV.

De obicei se sparge condenserul - radiatorul de la clima acolo

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de ceva timp nu imi mai baga aer rece..am verificat si incarcat freonul este ok..la inceput baga rece..apoi cand dau pe treapta a 2..incepe sa bage foarte foarte cald..am inteles ca poate fi blocat clapeta cald/rece!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DE unde si pana unde azot si alti solventi speciali?

Spalarea se face tot cu freon si trebuie ca aparatul de incarcat sa aiba aceasta facilitate si trebuie vreo 7 l de freon.

Si daca s-a retezat ambreiajul, axul nu are cum sa se uzeze deoarece nu se invarte, poate ca intai s-a uzat axul si s-a blocat compresorul si dupa aia s-a retezat ambreiajul.

Modificat de Al Bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

cumva compresorul de AC manual are vreo temperatura sub care nu mai cupleaza?

intreb pt ca aseara apasam butonul de ac cu ventilatia pe tr 2 si nu se intampla nimic...adica nu simteam ca porneste compresorul.

THX!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu din cate stiu compresorul de AC nu porneste sub temperatura de + 4.5 +5 grade C.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multumesc didus.Auzisem si eu ceva de genul dar am vrut sa intreb si aici.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Confirm si eu ca nu pleaca sub 5 grade.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,

Compresorul nu porneste decat daca masina are clima sau numai ac manual?

Intreb asta din 2 motive :

1.La fosta mea masina(fabia atd ) am avut probleme cu senzorul vaporizator(cel din bord) iar mecanicul in afara faptului ca l-a inlocuit a mai pus o rezistenta( nu stiu de care) inaintea lui si a mentionat ca de acum incolo ac-ul va merge indiferent de temperatura exterioara(si chiar asa a fost).

2. La actuala masina merge ac-ul indiferent de temperatura exterioara (fara vreo interventie ca cea de mai sus).

Craciun Fericit

Cu stima,

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

E vorba de masinile cu climatronic. La ele nu porneste compresorul cand temperatura exterioara este sub 5 grade C.

In cazul celor cu AC manual, compresorul porneste cand este actionat butonul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am AC pe masina, nu climatronic. Am verificat si sub 5 grade, nu cupleaza compresorul. De la 6 in sus, porneste.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Marius, fulia compresorului e antrenata in permanenta de curea. Cand apesi AC sau la climatronic ii dai pe temp scazuta..sau auto (dar sa nu fie pe ECON) - parca asa e ca eu am AC si nu stiu la climatronic care sunt setarile - , si te uiti la "miezul" fuliei compresorului, daca a cuplat, respectiv daca se invarte odata cu cureaua. Daca da, inseamna ca a pornit, daca nu...nu. Am verificat, intr-o dimineata la AC si climatronic, masinile puse una langa alta. La amandoua, dimineata...temperatura indicata era in jurul a 3 grade. Nu au pornit compresoarele...Pe la ora 11.00 erau in jurul a 5.5-6 grade...au pornit imediat .

Modificat de F l o r i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator
si te uiti la "miezul" fuliei compresorului, daca a cuplat, respectiv daca se invarte odata cu cureaua.

Te referi la ambreiajul compresorului?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exact Marius, aveam un lapsus - ambreiajul compresorului - cand e foarte frig, chiar dac ii dai comanda, vei vedea ca se misca doar "coroana" pe care calca cureaua. Mijlocul - abreajului - nu cupleaza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut , am o problema sper sa ma ajutati cu un sfat.Este vorba de un Volkswagen Bora 2002, benzina 16 AZD, cam de aprox. 2 saptamani imi face figuri climatronicul ,in sensul ca nu porneste clima odata ce am pornit motorul, dupa ceva timp de mers porneste, are momente cand nu porneste delok. Am observat intr-o dimineata cand am verificat lichidul de parbriz dupa ce am inchis capota a pornit clima .Am masina de 2 ani si nam mai avut probleme cu clima sa fie cumva un contact ceva ? va multumesc anticipat pt sfat !

Modificat de makia_velly
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gata am rezolvat , sa dat jos torpedoul , sa ajuns la ventilator era blocat de la praf si ce mai avea acolo impuritati, sa suflat cu aer comprimat , montat la loc si gata:D e ca nou sper sa nu mai am probleme . bafta la toti!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iar imi face figuri, nu mai porneste ce poate sa aiba a mai avut cineva problema asta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu pe nici una nu merge , si cand porneste merge normal

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Are vreo legatura temperatura de afara cu functionarea compresorului de AC ? Vreau sa folosesc AC si nu merge nimic...nu porneste mai bine zis.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu stiu ca la sub 4 grade celsius nu porneste compresorul... mai exact cand va apare fulgul de nea in bord :Driver:

eu am incercat si nu se cupleaza nimic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu n-am computer de bord, nu-mi apare nici un fulg...doar pe strada vad fulgi de zapada :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

nu baga aer rece..... azi erau 19 grade afara, masina a stat la soare si era inaduseala inauntru (poate 25-30 grade). Climatronicul era setat la 24 de grade din timpul iernii. Am setat clima pe 18 grade apoi pe lo- adica nivelul cel mai scazut de temperatura care este de la 18 grade in jos.... si nu a pornit compresorul. Rece nu baga, ci doar aer de afara cred, care era mai rece decat cel din masina. Mentionez ca in iarna asta am sesizat o pata mare de ulei in compartimentul motor in zona compresorului de clima, pe conductele si plasticele de acolo, si insirat pe scut pe toata partea cu compresorul. Am intrebat o data la sevice si mi s-a spus ca sunt gaze, n-am de ce sa imi fac griji :) Ce s-a intamplat? Pareri? Astept sa vad cum se comporta dupa 20 de grade afara si sa urmaresc (ca am citit aici) daca se invarte ambreiajul odata cu fulia (cu toate ca am pus pe cineva sa cupleze climatronicul de cateva ori la rand, iar eu am stat cu urechea lipita de bara in partea dreapta fata, langa compresor si nu am sesizat nici cel mai mic zgomot de cuplaj, care inainte se simtea din masina).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

POsibil lipsa freon care a iesit pe undeva daca ai vazut acele pete.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!