Jump to content

Aer conditionat - probleme


nix
 Share

Postare recomandată

Salut, 

 

Golf 4 1.4 BCA 2003 cu Climatronic.

 

Electromagnetul de pe compresor a fost crapat si am schimbat compresorul cu unul SH. AC-ul a mers cateva saptamani dupa care masina a stat in parcare neatinsa o saptamana, timp in care bateria s-a descarcat dar nu atat de rau incat sa nu mai porneasca masina. (aveam o eroare in 01.Engine cu voltage too low), AC-ul nu mai da aer rece si se aude un zgomot din zona torpedoului ca si cum o clapeta ar fi inchisa si aerul ramane blocat si se face presiune.

 

Am facut testele din DIY, compresorul porneste, ventilatoarele merg, freon are, conducta care intra in masina este rece. Am incercat sa verific presiune refrigentului in 01 Engine - Measuring blocks AC refrigerant dar valoare este reprezentata in procente si nu in BAR, valoarea indicata era  25-26% . 

 

Nu am nicio eroare in niciunul dintre module.

 

Aveti idee daca o clapeta ar cauza lipsa AC-ul si daca da, ce valoare as putea sa verific sa-mi dau seama daca intradevar este vorba de o clapeta si nu de altceva. de asemenea imi poate spune cineva cum se citeste acea valoare de presiune ?

 

 

Modificat de Braul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Update : Am facut o recalibrare a clapetelor mi s-a intors o eroare pt recirculare dar asta e veche.

 

Am stat cu aerul pornit ceva vreme cat m-am uitat prin masuratori si incepuse sa dea putin aer mai rece si cand m-am uitat la Evaporator Temp scazuse de la 31- 24 C.

 

Acest lucru ma duce cu gandul la o scurgere de refrigerant sau un compresor ce nu mai face destula presiune.

 

Dar totusi nu inteleg ce-i cu acel zgomot ce vine din bord cam din zona vaporizatorului, se aude un fasait ca si cum ai umfla o minge.

 

Vreo parere ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 8 months later...

Salut eu am climatronic motor 1.6 16 v  am observat o problemă mai exact când, dau viteza mai mica la ventilație se aude un scârțâit cred că de la aerotermă sau poate fi din  altceva??  Numai când  dau viteza mai mică sau când o opresc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

jos cu ventilator si curatat, gresat... sau inlocuit cu unul nou aftermarket

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut,

Sunt in cautarea unui sfat. Am Kliamtronic si cand dau drumu la clima..pun LOW si scot din ECO.

-imi pleaca ventilatoarele

-imi creste turatia la ralanti

-nu am erori pe clima deloc.

 

Dar nu baga deloc rece.

Ce verificari mai pot face? Sau de unde e buba? :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

F l o r i n

12v in compresor si vezi daca pleaca. Daca nu, problema la ambreiaj fulie.

In blocurile de masura, pe AutoHvac, vezi care este status compresor, de ce este comandat off....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

12 hours ago, aditzu' said:

Salut,

Sunt in cautarea unui sfat. Am Kliamtronic si cand dau drumu la clima..pun LOW si scot din ECO.

-imi pleaca ventilatoarele

-imi creste turatia la ralanti

-nu am erori pe clima deloc.

 

Dar nu baga deloc rece.

Ce verificari mai pot face? Sau de unde e buba? :(

Verificarile descrise de mine in DIY dedicat le=ai facut ?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am verificat mufa de la compresor...nu vine 12v in ea.

Daca pun aparatul de măsură pe pinii compresorului...circuitul e închis.

Din păcate nu am dat de topicul tau dedicat :(.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am vrut sa dau edit si nu a mers..aici e DIY: 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok, l-ai gasit. Ai urmat pasii de acolo ?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

nu reusesc sa ajung la el fara elevator.

Din cercetari..am ajuns la o mufa 310 care se afla deasupra electromotorului si care si langa bulbul de masalier al cutiei de viteze..in ea sutn 2 fire groase + si - care teoretic e comanda pentru compresor. Aici in mufa 310 imi vine tensiune 12v...dar de acolo pana la compresor se pierde.. Suspectez fire rupte.

Daca gresesc..corecteaza-ma :(

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu ce este acel 310. DAr, daca urmezi pasii descrisi acolo ajungi la o concluzie sigura.

Si ca sa ajungi la modul nu ai nevoie de elevator.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare când și când am un scârțâit  cred că din ventilator îl aud numai când umblu și măresc treapta la climatronic.Ce am mai observat în momentul când merg cu clima pornită  și opresc și clima și motorul se mai aude niste zgomote  din fața se aude din  compresor sau din altceva??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Gasit problema. Nu am masa pe firul care duce la ambreajul compresorului N25. Daca pun + ul din releu si Minusul din baterie.merge ac fara probleme..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 9 months later...
Tomuta Viorel

Salutare!

Am nevoie și eu de o informație
În cauza, Golf iv 1.4 16v AXP 2001

   Problema este următoarea: Fulia de la compresor a început sa facă exact ca o râșniță de cafea.
   Momentan nu pot schimba compresorul și m am gândit sa îl "anulez" fără sa il dau jos, pana reușesc sa îl schimb.
As putea pune o curea de accesorii mai scurta ca la modelele de golf 4 fără AC?
   Am încercat cu o curea de 1080mm de la modelul meu de motor doar ca fără compresor, dar e mult prea mică. Posibil sa fie aranjat altfel alternatorul sau pompa servo.
Ma puteți ajuta cu o mărime de curea? 

Mulțumesc!
Aștept răspuns doar de la cei care au făcut aceasta "modificare" 😂

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mergand pe patina problemei lui @Tomuta Viorel, eu am luat un golf 4 care nu mai are cureaua montanta pe compresorul AC. Nu stiu de cand nu a mai fost folosit. Credeti ca e posibil ca acel compresor sa fie dus? Ma gandesc ca s-ar fi gripat dupa un timp indelungat de nefolosire. Cand porneste clima din VW Climatronic imi cresc turatiile- pot presupune ca se mai duce curentul spre compresor?

Vreau doar sa stiu daca mai am vreo speranta cu, compresorul actual.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

O recomandare pentru G65 / F129 aftermarket?  Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

F l o r i n

Da-mi seria sasiu sau part number si iti verific maine 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

WVWZZZ1JZ2D085789 - mersi mult!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din primele investigatii am asa:

1. Eroarea statica 00792 A/C pressure switch. Deci cred ca e bolnav acel senzor. In documentații apare ca F129 sau G65. Din mai multe cautari am ajuns la concluzia ca el masoara  presiunea : http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/00792

2. Am vazut live data si vad ca imi opreste compresorul ori ca e presiune prea mare ori ca e presiune prea mica. Nu e constanta informația. Ceea ce ma face sa cred ca senzorul are o problema. 

3. L-am dat jos.. din pacate nu e OEM ci e un senzor after market : https://archiwum.allegro.pl/oferta/czujnik-cisnienia-klimatyzacji-audi-a6-c5-c6-c7-a8-i6899731882.html . 

4. OEM cred ca e 1J0 959 126 ... iar cineva mi-a zis ca daca are un E in coada e o ediție actualizata. Nu cred ca voi lua original. Voi încerca 1-2 din dezmembrări daca pretul e ok..sau un Hella ori Febi (nou). Aici v-as intreba pe voi..ce producător after market ati alege la acest senzor?

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

hella

dar codul este 1K0 959 126 D sau E (dupa 2013)

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru toate informațiile furnizate. Senzorul a fost schimbat. Nu mai am erori. Compresorul pornește, imi pleacă ambele ventilatoare de pe radiator. Nu baga rece. Deci ma astept acum sa fie doar lipsa de freon. Cert e ca am pus in 2020 ultima data. E totusi cazul sa vad un pic un service specializat pe aer condiționat. Revin cu un update atunci. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DAca porneste compresorul inseamna ca ai peste 2 bari freon.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la 2 bari..mai am ceva freon in instalatie?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Putin, pe vremea asta ar trebui sa ai cam 6-7

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!