Jump to content

Aer conditionat - probleme


nix
 Share

Postare recomandată

O intrebare :D Unde este locul unde se schimba freonul ? La mine raceste AC-ul, se simte, dar parca nu mai e aerul ala rece de anul trecut :icon_cool:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

problema rezolvata

lipsa presiune pe instalatie

scos freonu vechi

facut vid

introdus ulei special de lubrifiere, agent anti inghet, marker pt vizualizarea porilor si agent de racire

timp de lucru 27 min(la aparat special care face lucru asta)

scor 150 roni

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema primavara 2008: merge AC-ul dar nu da aer rece.

Rezolvare: completare aprox 600 de grame de freon

Problema primvara 2009: merge AC-ul dar nu da aer rece.

Rezolvare: completare 700 de grame de freon

Problema e ca asta e o rezolvare partiala... ca la primavara daca nu mai repede e gata iar. Mecanicul a verificat cu ochelari si lampa UV daca nu cumva scapa pe undeva... dar inafara de doua puncte mici mici pe radiator nu a vazut nimic. Am primit un indemn de la el ca sa revin peste vreo 2-3 luni (timp in care eu sa folosesc AC-ul, ca sa mai scape) si sa dam bara jos, urcam masina pe elevator si sa vedem daca nu este altundeva un por pe unde scapa.

Ucenicul mecanicului a zis sa bagam presiune de pe instalatia lor de aer comprimat, pana pusca porul pe unde scapa. Ca el asa a facut la alta masina. A bagat presiune si a puscat pe acolo teava, dupa care a inlocuit partea respectiva de teava. Eu totusi nu as rezolva prin metoda asta. Voi aveti si alte idei?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O intrebare :P Unde este locul unde se schimba freonul ? La mine raceste AC-ul, se simte, dar parca nu mai e aerul ala rece de anul trecut ;)

sunt doua duze

una e chiar in fata langa radiator in partea de sus

iar cealalta in spate, in pe aceeasi linie cu distributia

cel putin la tipul meu de motor ASV asa e

dar sunt vizibile, fiindca se afla pe ele dopuri negre care se infileteaza de

uitate pe traseul circuitului de racire si sigur dai de ele

toate cele bune

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ucenicul mecanicului a zis sa bagam presiune de pe instalatia lor de aer comprimat, pana pusca porul pe unde scapa.
Si daca pusca altceva? Atunci ce te faci? :blah_:

Daca nu gasesti fisura pe nicaieri, nici urme de freon, probabil ti s-a crapat vaporizatorul din bord. Cand nu gasesti alta fisura, in 95% din cazuri, de vina e vaporizatorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu aud un clantanit tot mai proeminent in bord... cam sub fanta de aerisire pentru parbriz. Se aude in special cand e rece masina sau cand trec peste denivelari. In plus de fiecare data cand opresc AC-ul vara se simte o crestere aproape instantanee, a umiditatii aerului, iar daca opresc Ac-ul si masina si o pornesc din nou seara (pe cand s-a racorit un pic afara) gasesc parbrizul aburit tare.

Sunt careva dintre cele doua de mai sus, simtome ale unui vaporizator defect?

Daca desface bordul se poate ajunge la vaporizator? Daca se uita mecanicul la el, cu lampa UV, o sa se vada urme de freon la fel ca punctuletele pe radiator? Intreb asta deoarece s-ar putea sa desfac eu bordul (ca atat m-as pricepe si eu) si cu o lampa UV sa vad daca nu cumva sunt urme de freon pe acolo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@MihaiV, am impresia ca daca dai jos torpedo-ul si ventilatorul de aer, vei vedea evaporatorul, dar doar o singura fata a lui si nu stiu daca pe la margini, unde de obicei se fisureaza, ai acces.

Am si eu o intrebare. Mi-au spus de la service de la Porsche ca am pierdere de freon pe la condensator. Ce ar fi cel mai bine sa fac, sa schimb cu totul condensatorul sau sa incerc sa-l repar? Se poate suda?

Modificat de samolapraga
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Am schimbat si eu acum 2 ani radiatorul de racire del la aer conditionat (o mica lovitura). Am umplut instalatia cu freon, si de atunci de fiecare data cand dau drumul la AC(manual) se aude pe conductele de la vaporizator ca si cum ar curge apa printr-o teava. Mai nou nu mai baga rece. De fapt baga, dar un pic mai rece ce aerul de afara. De auzit se aude la fel, dar totusi nu raceste. Vreo idee?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Dupa ce am reumplut instalatia cu freon..la sugestia celui care a rezolvat problema..am schimbat si filtrul de polen. Era plin de..de toate.. Acum e incomparabil fata de ce era in urma cu cateva zile. :D

Am insa o problema..imediat dupa schimbarea filtrului de polen..in timpul mersului..cd e pornita si instalatia de AC..se simt foarte puternic variatii in turatia motorului. E extrem de deranjant.

Care ar putea fi cauza si ce as putea sa fac?

Va multumesc.

Modificat de nesfarsit
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

maurice2001

@hremus

1. Verifica filtrul de polen daca nu este imbacsit si inlocuieste-l daca e cazul.

2.Verifica daca ai freon sufucient in instalatie.

Nici mie nu mai imi baga clima aer rece asa cum trebuie , am schimbat filtrul de polen (care era superjegos) si acum imi baga aer superinghtat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cine imi poate recomanda si mie un loc unde sa fac niste verificari la instalatia de ac?

Mersi anticipat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

si eu vreau sa stiu un service profesionist unde sa imi verific compresorul, pt ca a inceput sa se auda un zdranganit metalic(ca de chei) atunci cand pornesc clima. eventual sa-i fac o revizie

am inteles ca se schimba un filtru special de la clima, unde se afla acest filtru si cat costa?

stie cineva un astfel de service in bucuresti? multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut! am o problema:

vw golf an 2002 1,9tdi axr, deodata in mers, dupa 30 minute de functionare AC (manual), a inceput sa bage aer cald!

totul pare sa fie in regula la compresor, functioneaza, conductele sunt foarte reci, dar nu intra aerul rece in habitaclu.

stie cineva unde sa caut, exista undeva o electrovalva ceva sa fi ramas blocata ? sau o siguranta arsa?

sper sa ma ajute cineva, ca pe asemenea calduri e greu fara AC. va multumesc anticipat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca dai de butonul de reglaj cald rece se intampla ceva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pe cald sufla cald, pe rece...tot cald!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu motorul oprit, pune contactul. Pornesti climatronicul pe treapta 1, pui o ureche la fantele centrale de aer si asculti daca se aude o diferenta de sunet al aerului, treptat, dupa ce muti de pe cald pe rece. In mod normal, trebuie sa se auda altfel cand sufla aer prin calorifer sau prin vaporizator. Cel putin eu o aud foarte clar. Plus ca se mai aude si clapeta centrala cum se misca.

Daca nu ai sesizat nimic, incearca sa faci o diagnoza, sa te asiguri ca nu e o problema electrica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Omul a spus AC manual, de unde climatronic? Vroiam sa vad daca nu cumva e rupt cablul care actioneaza clapeta. Daca are Climatronic atunci o diagnoza ar elucida problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, ai dreptate. AC manual.

Insa si cu AC se poate asculta daca lucreaza clapeta centrala (manevrand comutatorul de cald/rece).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@maurice2001 Filtru de polen era nou. Banuaiam ca nu am freon destul, si m-am dus la un service care avea un aparat special pt AC. De fapt nu se stie ce gaz aveam in instalatie, ca nu era normal sa se auda ca si cum curge apa. Am golit totul aveam vreo 100g de ceva, facut vid 10 min, totul ok, pus ulei, marker, incarcat freon. Acum baga rece instantaneu. Totul a facut 150 RON.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

revin cu noutati:

am rezolvat problema in legatura cu AC, era o mufa cazuta de la locul ei, acea care vine de la comutatorul rece-cald.

de la comutatorul respectiv, pleaca un cablu pina intr-o mufa care intra de jos in sus (de aceea a si cazut, gravitatia) la clapeta care probabil inchide accesul spre caloriferul de incalzire.

in concluzie la acest model cu AC manual clapeta este actionata manual.(credeam ca voi gasi un motoras pas cu pas).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

LA AC manual singurul motoras, si nu este pas cu pas nicimacar la climatronic, este la recirculare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dar la climatronic clapeta aer cald-rece nu ar trebui sa fie actionata de un motor pas cu pas?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Toate clapetele sunt actionate de motorase de curent continuu, iar pozitia clapetei o stie unitatea de climatronic prin intermediul unui potentiometru montat in carcasa reductorului (motoras si un angrenaj cu vreo 4 roti dintate).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

o intrebare - cum se poate verifica daca nu este infundata teava pentru scurgerea condensului? La vechea masina de fiecare data cand opream masina, vedeam cum picura pe langa roata dreapta fata, la asta noua nu am vazut niciodatat sa se scurga apa. Se poate sa fie infundata si daca da, ce se intampla cu apa care nu se scurge? merci

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius1982.11

Asta m-ar interesa si pe mine.

Intrebarea asta am pus-o si anul trecut dar nu am primit raspuns: eu am un huruit la instalatia de climatizare, deobicei la relantiu sau cu putin peste, in mers ,peste 2000rpm nu se aude nimic, niciodata. El variaza cateodata ca intensitate si cateodata parza si "vibreaza" ca sunet. Sigur nu e de la motoras pt ca ala l-am uns bine crezand ca este el, si daca pun de pe AUTO pe econ sunetul dispare imediat.

Se poate ca sa sune asa eveporatorul? frig baga bine si destul de repede dupa pornire,cand sunt 50-60 de grade in masina.

Asa face de vreo 2 ani.

Nu face asta imediat numai dupa cateva minute bune cand e rece calumea.

Nimeni nu a patit asa ceva?

Modificat de marius1982.11
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!