Jump to content

Aer conditionat - probleme


nix
 Share

Postare recomandată

Nici la clima nu se decupleaza compresorul, se face mixaj de aer din clapete.

 

Deci sa inteleg ca compresorul la AC merge la sarcina maxima si daca dau pe caldura la maxim dar AC e pornit, clapeta imi dirijeaza aerul doar din calorifer incalzire?

Iar la Clima ar sti sa opreasca compresorul daca de ex am setat 20 si afara sunt sub 20 setat, stie sa ia de afara doar fara compresor? Sau ia temp f scazuta din vaporizator si o combina cu cea din caloriferul de incalzire obtinand cele 20 necesare consumand si racire si incalzire...

 

multumesc anticipat ptr lamuriri

Vali

 

revin

 

Am verificat cu Vagcom si la relanti, de ex consum cu AC oprit 0,4 l/h, iar cu AC pornit 0,6 l/h.

Chiar si cu caldura la max compresorul merge full load...!

 

Deci concluzii...

Sper ca la Clima stie sa il opreasca daca afara e mai putin decat ii ceri in interior, altfel daca face doar mixaj de clapete si variatie ventilatie e pacat de numele de clima automata, asta poate imi puteti spune voi care aveti clima

Modificat de valysor
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Valysor@-am dat intimplator de chestie care ne poate ajuta,cauta dupa Check Temp 2,cam 80 de euro costa si se monteaza ca un buton in bord.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

Nici la clima nu se decupleaza compresorul, se face mixaj de aer din clapete.

 

Deci sa inteleg ca compresorul la AC merge la sarcina maxima si daca dau pe caldura la maxim dar AC e pornit, clapeta imi dirijeaza aerul doar din calorifer incalzire?

Iar la Clima ar sti sa opreasca compresorul daca de ex am setat 20 si afara sunt sub 20 setat, stie sa ia de afara doar fara compresor? Sau ia temp f scazuta din vaporizator si o combina cu cea din caloriferul de incalzire obtinand cele 20 necesare consumand si racire si incalzire...

 

multumesc anticipat ptr lamuriri

Vali

 

revin

 

Am verificat cu Vagcom si la relanti, de ex consum cu AC oprit 0,4 l/h, iar cu AC pornit 0,6 l/h.

Chiar si cu caldura la max compresorul merge full load...!

 

Deci concluzii...

Sper ca la Clima stie sa il opreasca daca afara e mai putin decat ii ceri in interior, altfel daca face doar mixaj de clapete si variatie ventilatie e pacat de numele de clima automata, asta poate imi puteti spune voi care aveti clima

 

 

Nu se opreste compresorul 

 

- pentru confortul pasagerilor - sa asigure repede temp dorita

- pentru a prevenii uzura - oprit, pornit la turatie mare - ungere deficitara

- clima se poate utiliza si pe cald, pentru dezumidificare interior - ex - vara cand ploua afara

- plus altele....

 

Toate lucreaza asa, nu exista care sa opreasca compresorul

 

vrei sa opresti compresorul - apesi ECON - sau ce buton are masina respectiva, pentru a deconecta compresorul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am inteles ca asa e la toate, am vorbit cu cativa frigotehnisti, singura chestie care se poate face e reglarea cuplului cerut de compresor, prin reglarea valvei de expansiune, adica la necesar mic de frig, compresorul face presiune mica ptr ca valva e mai mult inchisa, dar asta e aplicabila in industrie, nu auto.... compresorul merge mai mult in gol, nu consuma mult in acest fel...

 

dar... astea sunt alte lucruri, noi ramanem la ale noastre, ne intindem prea mult...

 

Sanatate si numai bine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La masinile mai noi, de ex g5, compresorul are electrovalva.

La masinile mai noi, de ex g5, compresorul are electrovalva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si lucreaza intermitent?

Nu porneste prea des, sau nu e electrovalva ci valva de expansiune electrica ce deschide proportional freonul si moduleaza sarcina si consumul compresorului in functie de temp?

Modificat de valysor
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Lucreaza permanent, chiar si cand este pe econ lucreaza la 2% din sarcina.

Prin electrivalva este comandat sa lucreze la sarcini partiale sau totale.

Nu fa confuzie intre electrovalva si valva de expansiune.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Prin electrovalva nu poti controla sarcina ci doar timpul de functionare, deci cum lucrează on/off?

Inertia termica f mic, histerezisul ar însemna o functionare f defectuoasa, cu multe cicluri de cuplare decuplare...

Deci cum lucrează mai exact?

Poate doar daca electrovalva e in paralel cu valva de expansiune si deschide circuitul reducând presiunea in instalatie si automat cuplul sarcina compresorului...

Modificat de valysor
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va salut,

Am parcurs mare parte din topic, dar nu am reusit sa am lamuresc in problema mea.

Am masina din 2007, luata SH. Prima interventie pe instalatia de AC am facut-o saptamana trecuta cand am fost sa incarc freonul si sa "verific" instalatia.

Intre timp am pornit la drum de 800km in afara tarii.

Inainte sa ajung la destinatie, clima functionand a incetat sa mai raceasca. Deci ventilatoarele sufla aer in continuare. Oprind si pornind AC, nu se mai auzea zgomotul specific de cuplare a condensatorului. Am mers la un service, a constatat prima siguranta (30) arsa si plasticul topit.[...]

 

Inlocuit siguranta arsa si reincarcat cu freon (la o saptamana dupa incarcarea precedenta), am reusit sa vin 800km inapoi cu AC functionand.

Ziua urmatoare am plecat din nou la drum si dupa 300 km, s-a ars din nou prima siguranta.

Am pus si a 3-a siguranta care de data asta a tinut 20 km.

 

Intrebare: care credeti ca poate fi cauza pentru arderea sigurantei respective:

 

- scurtcircuit undeva pe circuit sau poate pe panoul de sigurante AC? ce anume sa verific initial?

- posibil sa fie compresorul cel care arde siguranta? sa fie defect?

- sa fii ramas iar fara freon? dar asta nu ar tb sa conduca la arderea sigurantei. Sau?

- posibil sa fie alternatorul cauza, din moment ce primul cablu din panou se incalzeste si dupa verificarea mufei sa nu fie oxidata si a fost strans bine pe panou? precizez ca bateria a fost schimbata de 7 luni (marca si amperajul celei vechi)

- alta posibila cauza?

 

Mersi anticipat de ajutor.

Modificat de Floddy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tu ai un ventilator care consuma mult si iti arde siguranta.

@valisor : cauta un doc in care este descrisa functionarea compresorului, sa vezi cum reuseste electrivalva sa controleze in volum functionarea compresorului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tu ai un ventilator care consuma mult si iti arde siguranta

Ventilatorul este acelasi de cel putin 8 ani. Poate creste consumul odata cu invechirea lui?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@valisor : cauta un doc in care este descrisa functionarea compresorului, sa vezi cum reuseste electrivalva sa controleze in volum functionarea compresorului.

Daca ai mai multe detalii sau acel document ti-as fi recunoscător....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tu ai un ventilator care consuma mult si iti arde siguranta

Ventilatorul este acelasi de cel putin 8 ani. Poate creste consumul odata cu invechirea lui?
Da. Deoarece se gripeaza bucsele si merge mai greu. Modificat de Al Bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am vrut sa fac si eu aseara diagnosticarea AC-ului dar la mine mufa aia are 10 pini, nu 14.  Asta este modulul , nu? Masina este 03.99. Cum procedez?

 

De cateva zile nu mai functiona compresorul, pornea si dupa 2 sec se oprea. Ieri am observat ca merge doar dupa 2000 rpm.

post-35516-0-68647100-1439185967_thumb.j

post-35516-0-10443200-1439185968_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

passatu'mosule

Am si eu o problema cu climatronicul la un golf 4 tdi.

  Masina face frig, dar cred ca nu mai respecta gradele care le comanzi de la panou, adica face prea frig...oricat ai regla de la panou. In ultimul timp a stat pe dreapta vreo 8 luni....

Nu are pierderi, am verificat...am bagat-o pe tester si mi s-a spus ca ar fi un senzor sau ceva...nu prea am inteles....o piesa care costa aprox 180 -200 ron, insa nu stiu despre ce e vorba.

Ma poate ajuta cineva care s-a mai intalnit cu aceasta problema ? va multumesc anticipat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cristi.bogdan

Buna ziua,

am si eu o problema si o intrebare. Am un golf 4 1.6 16 valve din 2003. Problema e ca mi s-a dus fulia de la compresorul de clima. Clima merge, cupleaza compresorul dar fulia nu se invarte tocmai intr-un ritm constant si scoate si un sunet ciudat. Am programare in service abia martea viitoare. Am de facut un drum lung in week-end si as vrea sa stiu cat mai pot sa merg asa si ce riscuri pot aparea. Astept un raspuns. Multumesc anticipat. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu o problema cu climatronicul la un golf 4 tdi.

  Masina face frig, dar cred ca nu mai respecta gradele care le comanzi de la panou, adica face prea frig...oricat ai regla de la panou. In ultimul timp a stat pe dreapta vreo 8 luni....

Nu are pierderi, am verificat...am bagat-o pe tester si mi s-a spus ca ar fi un senzor sau ceva...nu prea am inteles....o piesa care costa aprox 180 -200 ron, insa nu stiu despre ce e vorba.

Ma poate ajuta cineva care s-a mai intalnit cu aceasta problema ? va multumesc anticipat

FA o diagnoza si vezi care motoras nu lucreaza cum trebuie.

Buna ziua,

am si eu o problema si o intrebare. Am un golf 4 1.6 16 valve din 2003. Problema e ca mi s-a dus fulia de la compresorul de clima. Clima merge, cupleaza compresorul dar fulia nu se invarte tocmai intr-un ritm constant si scoate si un sunet ciudat. Am programare in service abia martea viitoare. Am de facut un drum lung in week-end si as vrea sa stiu cat mai pot sa merg asa si ce riscuri pot aparea. Astept un raspuns. Multumesc anticipat. 

Posibil compresor blocat. Sfatul meu, daca e neaparat nevoie sa mergi cu masina, mergi fara AC cuplat, deoarece se poate rupe cureaua.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cristi.bogdan

compresorul merge, fulia de la compresor face zgomot doar cand este oprita clima, cand este pornita clima nu face asa tare. Intrebarea mea este daca este vreun risc sa se rupa sau sa sara fulia de la loc? Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DA, exista acest risc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine problema la relanti s-a datorat ventilatorului princopal stricat. Cand l-am desfacut avea un carbune gripat in lagar. Din ce am vazut, ventilatoarele s-ar putea repara, mai ales cele care merg doar pe viteza mare.

In cazul meu, am rupt lagarul de plastic cand am incercat sa schimb carbunii. Am cumparat unul after market, marca vemo, care functioneaza ok.

Atentie cand luati din dezmembrari sa fie aceeasi litera la sfrasitul codului ventilatorului pt ca vin in variante cu puteri diferite 100 - 350w.

Numai bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna,  

 

 Am o problema cu clima.  In utima vreme cand aveam clima pornita era momente cand baga aer rece si cateodata nu. Ultimele dati cand masina statea pe loc  nu intra deloc aer rece, doar din mers. De doua zile nu mai baga deloc si ieri am mers  la un service sa-i completez freonul. Instatalia a fost verificata, totul e ok. Cand cuplez clima turatia motorului creste putin, cum e si normal de altfel, insa  nu baga aer rece. Mentionez ca ventilatorul nu merge si pe VAG COm nu am nicio eroare. Va rog sa ma ajutati cu niste pareri avizate, pana acum mi s-a mai spus ca trebuie sa schimb compresorul de AC si nu inteleg de ce, avand in vedere ce el porneste (cum am mai spus turatia motorului creste la cuplarea AC)

 

Multumesc anticipat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am avut fix aceeasi problema: cand stationam nu mai baga rece. Problema a fost ventilatorul mare de la radiator care trebuie sa mearga cand compresorul de AC merge.

 

Problema ar putea fi de la:

- ventilator - cel mai frecvent

- termocupla ventilator

- controller clima/AC J293

 

Pnetru diagnosticarea ventilatorului/termocuplei: 

Masina din clip avea alta problema, pompa de apa stricata, dar procedura de diagnoza pentru ventilator/termocupla e valabila.

 

numai bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nici la mine nu baga cand stationez dar ventilatoarele imi functioneaza...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna ziua,

 

In primul rand va multumesc de raspuns. ventilatorul mare era blocat, insa am fost la niste baieti care zic eu ca sunt specializati:

 

1. au spus ca ar bobina arsa de la compresor, deci sa il schimb.

2. au dat putin cu ciocanul peste ventilator, el a pornit dar se vede clar ca este gripat, au spus ca 70% asta e cauza pentru care compresorul are bobina arsa.

 

Acum va intreb:

 

Este plauzibil ca bobina sa fie arsa date fiind cele mentionate. eventual se mai poate reconditiona?

Ventilatorul se poate curata sau imi recomandati unul nou? ma gandesc ca sh nu ar prea mai avea rost din moment ce am o versiune de masina din 2002. 

 

In eventualitatea in care imi trebuie alt compresor, imi recomandati sh sau nou? Ei au spus ca se potriveste oricare model din generatia golf IV, indiferent ca.i benzina sau motorina. Asa este ?

 

 

Va multumesc anticipat

Modificat de Jukausul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt foarte specializati daca ei spun ca se arde bobona din cauza unui ventilator. Masoara bobina si vezi daca e intrerupta. Pune-o pe direct si vezi daca cupleaza.

Ia un ventilator nou.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!