Jump to content

Aer conditionat - probleme


nix
 Share

Postare recomandată

Buna ziua oameni buni.

Mentionez ca sunt incepator cu acte in regula, fiindca recent am achizitionat un Golf4 Variant 1.9 TDI. Mai multe detalii nu stiu sa va dau ce motor ALH, XYZ, etc, nu stiu. Probabil daca ma instruiti, voi putea sa va dau toate detaliile.

Am fost posesor al unei Dacii iar acum am upgradat direct la un Golf din 2004, si ma uit la ea ca broasca la sudura. Ce-i drept nu sunt a-tehnic in mecanica / migaleala pentru ca stim cu totii cum e sa fii posesor de Dacie.

 

PROBLEMA  :

Mi-am persmis sa postez aici o problema legata de AC-ul meu respectiv ventilatorul de habitaclu, care nu merge deloc. Pe nici o treapta. Butoanele de AC respectiv reciclare se aprind cand vor ele.. nu stiu daca raceste macar. Probabil ar fi trebuit inainte de achizitionare sa ma duc sa vad care-i problema defapt.

   Daca nu e cu suparare, ati putea sa-mi spuneti pe scurt care ar fi pasii pe care trebuie sa-i urmez, ca dupa aceea sa ma duc la un tester sa verific care-i treaba .

 

Mai este inca o problema, dar voi posta pe threadul despre stopuri . Acolo sunt mai multe detalii.

 

Va multumesc pentru intelegere. Si sper o colaborare cat mai faina.

 

Cu stima

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Da.aerul vine normal..dar odata ce am mutat de pe pozitia 1,nu mai vine aer rece.Sper sa ii dau de cap pana in vara viitoare ca acum oricum nu il mai folosesc :)

 


Functioneaza totul ca inainte la ventilatie,nu mi se pare nimic schimbat. La inceput daca dadeam pe treptele superioare si lasam ceva vreme pe ele,se aprindea din nou becul AC dar dupa o vreme nu mai mergea deloc,Este vreo sansa sa nu mai fie freon sau sa nu faca undeva (ceva) contact bine?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna Ziua,

 

imi cer scuze pentru intarziere, dar fiind cu munca, nu am avut timp sa va lamuresc cum am rezolvat eu problema.

 

Pana la urma s-a dovedit a fii motorasul ventilatorului de habitaclu. Mai exact, am scos jumatate de bord afara si dupa ce am dat jos ventilatorul, cu grija am scos afara palele de si carcasa de plastic.

Problema : Periile motorasului erau practic inexistente, respectiv rotorul deja era atat de ros incat ajunsese la izolatie. Initial am hotarat ca sa schimb periile la un electrician dar mi-a recomandat omul sa iau un motoras nou. Zis si facut : m-am dus la un centru de dezmembrari in CJ si am gasit acelasi ventilator de pe un golf dar de Anglia . Ideea e ca palele ventilatorului sunt inversate, si daca il montam, evident ca imi scotea aerul si nici decum sa-l bage. Ventilatorul m-a costat 50 de lei.

 

Am dat jos palele si carcasa ventilatorului de Anglia, si am re-asamblat motorasul cu componentele mele.

Trebuie foarte multa rabdare si atentie, pentru ca altfel crapam carcasa / palele ventilatorului si din momentul ala se descentreaza tot.

 

Dupa ce am asamblat totul pe motorasul bun, l-am verificat pe baterie cu 2 fire pentru a vedea ca merge -> respectiv nu freaca nici unde si e centrat ok. Dupa 15-20 de minute de ajustari, l-am pus pe masina si a mers impecabil.

Nota : Trebuie inversati papucii de la ventilator pentru a inversa rotatia lui, altfel el se invarte invers si nu va baga aer. Eventual doar zgomot :10[1]:

 

Totul a durat cam 3-4 ore, cu tot cu mers la dezmembrari, demontat / remontat torpedo... Repet, trebuie atentie sporita si rabdare, pentru ca in final va iesi brici.

 

O Duminica frumoasa

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da.aerul vine normal..dar odata ce am mutat de pe pozitia 1,nu mai vine aer rece.Sper sa ii dau de cap pana in vara viitoare ca acum oricum nu il mai folosesc :)

 

Functioneaza totul ca inainte la ventilatie,nu mi se pare nimic schimbat. La inceput daca dadeam pe treptele superioare si lasam ceva vreme pe ele,se aprindea din nou becul AC dar dupa o vreme nu mai mergea deloc,Este vreo sansa sa nu mai fie freon sau sa nu faca undeva (ceva) contact bine?

 

Cred ca este cum zice Al Bundy, as exclude lipsa de freon deocamdata.

 

Posibil bloc de rezistente sau comutator de trepte de viteza. Pe 2,3 si 4 se invarte ventilatorul de habitaclu ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Probabil,mai aies ca intr-un timp isi mai revenea si functiona cum trebuie,asta pana cand nu a mai functionat deloc pe pozitile 2,3 si 4.Ventilatorul mi se pare ca merge la fel ca inainte.Pana la sfarsitul primaverii sper sa ii dau de cap. Va multumesc pt sfaturi si sper sa ajung cat mai repede la un electrician,ca sunt tare curios.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

salutare, am si eu o problema cu ac-ul(climatronic golf 4 1.4 16v) cand pornesc climatronicul si il pun pe auto scade turatie la motor, la relanti (inainte sa apara aceasta problema cand porneam clima pe auto imi scadea turatia pt o sec si se regla automat) aveti idee ce ar putea fii?Respect.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

apa rezultata in urma condensului de la AC care se scurge, apare doar vara sau si iarna (sau ma rog, cand sunt temperaturi de ~10 grade) ?

Modificat de bossake
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
ovidiubercea Cate grade erau afara?De sunt mai putin de 4° compresorul nu porneste deci nici turatia nu se mareste.

 

bossake Cand iti pleaca compresorul este normal sa-ti curga apa de la condensare.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Care din cele 3 sigurante a cate 30 A de pe borna + a bateriei alimenteaza compresorul de aer conditionat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

CEa de langa sigurantele mari. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multumesc Al Bundy,cu indicatia ta, EU am pornit AC dupa ce un ''mare mecanic'' a cautat 5 ore prin maruntaiele masinii SI NU A REZOLVAT NIMIC

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

MA bucur ca ti-am putut fi de folos.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Probabil,mai aies ca intr-un timp isi mai revenea si functiona cum trebuie,asta pana cand nu a mai functionat deloc pe pozitile 2,3 si 4.Ventilatorul mi se pare ca merge la fel ca inainte.Pana la sfarsitul primaverii sper sa ii dau de cap. Va multumesc pt sfaturi si sper sa ajung cat mai repede la un electrician,ca sunt tare curios.

 

acum ca vine vara m-am gandit sa imi incarc instalatia cu freon .., ca asa mi-a zis vanzatorul ca nu are freon . am verificat  si surpriza sa produs . ca nu functioneaza pe treapta de 2-3 -4 numai cand pun pe treapta 1, la semnul cu elicea . are cineva idee ce ar putea fi?       problema este ca :pe pozitia 1. porneste ac adica cupleaza compresorul .ventilatoarele pornesc dar pe pozitia 2.3.4 nu mai merge se decupleaza , pe normal fara buton ac apasat functioneaza toate treptele adica 1.2.3.4 cam astea sunt simptomele .  detin un seat toledo an 99 .1.6 / benzina motor de vw  cu ac manual

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

este sigur? ca nu as da  bani pe un comutator  si sa fie altceva...  multumesc

Modificat de pruteanu44
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

azi mi s a intamplat ceva ciudat cu AC ul (manual) masina golf 4 tdi alh 2003

dupa ce l am folosit la un drum de aprox 10km, l am oprit, apoi l am pornit din nou dupa cateva minute. atunci a inceput sa se auda un zgomot de sub bord partea dreapta (ca o pierdere de presiune - rasuflare) de intensitate medie.

stiu ca, de regula, atunci cd porneam AC se auzea un fasait incet, despre care stiam ca este normal din cauza presiunii din conducte.

am oprit/pornit de cateva ori succesiv AC ul, pana la urma zgomotul a disparut, dar am realizat ca nu mai cupleaza compresorul ncd apas butonul.

s a mai confruntat cineva cu problema asta?

eu cred ca am pierdut freonul din instalatie, motiv pt. care nu mai pleaca compresorul

ma puteti ajuta cu sfaturi in ce mod as putea sa remediez?

multumesc anticipat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca nu mai ai freon, se umple cu freon si cu substanta de contrast sa vezi pe unde pierde. Substanta reactioneaza la UV.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am verificat instalatia se pare ca nu am pierdut freon 

problema pare a fi de la ventilatoare care nu mai pornesc, deci ceva de natura electrica

din aceasta cauza se crea suprapresiune care era eliberata pe la o supapa

se poate verifica in vreun mod cu vag com problema ventilatoarelor?

care ar fi siguranta pe care ar tb sa o verific?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vezi ca e un topic DIY dedicat, in care sunt descrisi pasii pentru verificare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pirjolbondan

Va salut! Am un golf 4 1,4 cu climatronic iar problema e ca atunci cand setez clima sa-mi dea temperatura rece,imi iese temperatura calda chiar foarte calda(compresorul porneste ,pe tevile de ac se face condens ) Am incercat prin combinatie de taste sa vad daca apare vreo eroare dar apare 444 (din ce am vazut inseamna ca nu am erori),am deconectat borna de la baterie,dar nimic.Imi puteti da vreo idee?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut, pe elevator am observat ca rola de la compresorul de climatronic scoate un scartait. La service mi s-a spus ca nu nu se poate face nimic si ca ar trebui inlocuit compresorul. Rola nu are joc. nu se poate gresa cumva sau inlocui separat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut tuturor! Am si eu o problema cu AC-ul (manual). Anul trecut am bagat freon, a mers perfect pana n-a mai fost nevoie de el. Recent am incercat sa-l folosesc si, surpriza, nu baga deloc aer rece. M-am gandit ca am pierderi de freon si am incarcat iar. Aparatul de incarcat a aratat tot ok, mai putin la sfarsit cand mecanicul m-a pus sa pornesc aerul pt verificare. Din nou, deloc aer rece. Mi-a aratat pe aparatul de incarcat un cadran( avea 3 in total) care, a zis el, trebuia sa se miste daca totul era ok. Nu s-a miscat asa ca, concluzia..nu cupleaza compresorul. Din ce zicea, ar putea sa fie o problema electrica dar ei acolo nu repara instalatii de AC. Mentionez ca la relanti cand apas butonul de AC apare o usoara modificare in rpm ( cam 100) dar care scade imediat (revine la normal) + o usoara vibratie a masinii. De asemenea, am o mica problema la ventilatie si anume..nu se opreste de tot cand inchid comutatorul( indiferent daca e setata pe cald sau rece)...baga cam la jumatate din cat baga normal la pozitia 1..nu stiu daca are legatura cu AC-ul. Intrebarea mea ar fi: sunt sanse sa fie vreo siguranta, sau am citit pe aici de un releu sub baterie? E dubios ca la apsarea butonului compresorul pare k cupleaza si apoi decupleaza imediat, deci mort nu e. Multumesc anticipat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verificarile descrise de mine pas cu pas din topicul dedicat le-ai facut ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

climatronic golf 4 tdi.Nu se opresc ventilatoarele decat din siguranta.Pin 8 -12v,pin 9-12v,pin 4-0v(sig 16 n o gasesc)Lipsa 12 la pin 10.Imi lipseste pin 3din mufa.Pun contactul(cu siguranta pusa)se pornesc ventilatoarele,iau contactul ventilatoarele continua sa functioneze pana se gata bateria sau pana iau siguranta.Am scos mufa de la termocupla si tot se invart.Poate fii comanda de la climatronic panou?????

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!