Jump to content

Aer conditionat - probleme


nix
 Share

Postare recomandată

Completare ptr postul de mai sus:

Se poate vorbi de o pierdere in timp, fireasca, a volumului de freon?

.. mentionez ca si la mine e destul de "timid".. :icon_thumright: ..si tot zic sa reusesc sa-mi fac timp sa merg la cineva..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
Completare ptr postul de mai sus:

Se poate vorbi de o pierdere in timp, fireasca, a volumului de freon?

.. mentionez ca si la mine e destul de "timid".. :huh: ..si tot zic sa reusesc sa-mi fac timp sa merg la cineva..

blackstar: si eu am aceeasi problema...m-am gnd ca poate nu mai am freon...

astept rsp colegilor forumisti

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cel mai simplu este sa gasesti o firma care are aparat pentru revizia climei . Prima data scoate tot si spune cate grame de freon ai avut dupa care face vaacum ca sa testeze instalatia daca este etansa apoi baga ulei , baga freon si daca vrei colorant pentru depistarea fisurilor .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, este un mic device care comande functionarea ambelor ventilatoare si a AC. Ce vrei sa stii despre el?

salut

eu vreau sa stiu despre el!... partea proasta e ca mie nu imi merge nici unul din ventilatoare ( ac si racire apa ) si asta de vreun an, ; ma gandeam ca ar fi de la ce zici tu;;

P.S. Nu ma trimite la electrician, nu exista asa ceva in Sibiu! :D tot ce am avut electric ( G62, MAF, sensor pedala etc,) am rezolvat singur; mai am ventilatoarele si pot muri linisitit! :huh:

Modificat de BlackSpec
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Apesi butonul ac cu motorul pornit si ambele ventilatoare ar trebui sa mearga eventual masori in mufa ventilatoarelor de sub baterie . Ventilatorele le poti da afara si le alimentezi pe direct ca sa vezi daca functioneaza .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OT exista la reprezentanta Skoda din Sibiu un meserias, il cheama Dan Niristeanu.

Nu merg ventilatoarele nici daca pornesti AC? Uite o schema cu comanda ventilatoarelor data de termocupla (cand creste temperatura lichidului de racire).

Si una cu comanda ventilatoarelor data de AC.

Uite cum se verifica http://vwforum.ro/index.php?showto...toare&st=20 post 30

wd_12_coolant_fan_double_speed.pdf

wd_14_AC_1.9L.pdf

Modificat de al bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La un moment dat acum vreo doua saptamani brusc nu a mai mers a/c-ul. Am a/c normal, nu climatronic. Compresorul nu cupleaza dar ambele ventilatoare merg. Opresc a/c-ul, ventilatoarele merg in continuare, amandoua. Opresc motorul, merg in continuare. La un moment dat se opresc singure, nu am stat langa ea sa vad exact cat timp. Partea cea mai ciudata este ca si cu motorul rece cand il pornesc, pleaca si ventilatoarele. La cateva zile dupa ce s-a intamplat asta, si-a revenit. A mers din nou a/c-ul, ventilatoarele doar atunci cand trebuie. Dupa asta iar s-a ramolit. Ca sa opresc ventilatoarele dupa ce opresc motorul trebuie sa scot si sa pun la loc prima siguranta de 30A de pe baterie.

Am fost la TCM Turbo pentru diagnoza si nu a aparut nici un cod de eroare, sonda de temperatura a apei indica normal...adica motorul nu se supraincalzeste.

Sa fie oare sonda de temperatura care comanda ventilatoarele? Si daca da...ce treaba are cu a/c-ul?

Daca aveti vreo idee va raman etern recunoscator. :beerchug:

Modificat de Vladi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, din cauza termocuplei pleaca ventilatoarele cand motorul e rece. Totodata ele sunt comandate si de un releu comandat la randul lui de AC. Ventilatoarele merg pe viteza mare sau mica?

Acum am citit mai cu atentie si am vazut ca daca scoti sig de 30A se opresc, problema e ca acel releu de comanda ramane cuplat deci inclin sa cred ca e defect sau are contacte oxidate.

Modificat de al bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

swenzorul de temperatura exterioara iti merge?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

frasineanudenis
exact schimba service-ul ! ei nu stiu ca freonul e mai 'subtire " ca aerul de 16 ori? cum sa spus se baga impreuna cu freonul un lichid fluorescent ,caz in care se va vedea pe unde scapa dar aceasta procedura e scumpa, eu zic sa bagi aer la 16 atm si sa dai cu apa si sapun in partea de jos a radiatorului din fata, o sa vezi ca gasesti scurgerea in partea de jos a radiatorului (90 %din cazuri acolo este de la mizerie si spuma activa din spalatorii) :(

vioelectric te rog lamureste-ma si pe mine ce este ala "presocontact clima" ?????

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este un senzor care masoara presiunea freonului in instal;atia de aer conditionat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din ce am citi pe forum multi zic ca nu ar tine ca crapa pe langa sudura

depinde ce meseriasi gasesti...al meu de exemplu lau verificat la 40 atm !!! si aia stiau meserie pt ca au zis ca pe la 50 se umfla doar :rolleyes:

din ce am mai citit pe aici o sa-mi spun parerea fara sa mai citez pe unu pe altu' . cand clima nu baga destul frig pot sa fie robineti \clape care nu inchid corect fluxul de aer de pe radiatorul de incalzire,filtru ala de aluminiu infundat de pe conducta de AC sau o cantitate mai mica de freon,de exemplu doar 400 gr in loc de 700( 850 cu ulei cu tot). mai este o cauza cand nu baga destul din cauza ca 1 sau ambele termocuple nu functioneaza corect ,moment in care se va cupla automat trepta a doua de viteza pe termocuple (daca nu sunt arse de tot) ,atunci intervine ce sa spus mai sus fiindca mergand termocuplele pe treapta 2 vor solicita foarte mult cele 2 sigurante de pe baterie (aia de 30 se ocupa de compresor si prima treapta la termocuple si aia de 60 se ocupa de urgenta adica treptele mari). cauze mai sunt astea sunt cam cele mai dese.

cel care are problema cu termocuplele ca merg continuu trebuie sa deschida capota si sa ciocaneasca putin releul ala mare de pe longeron sub baterie deoarece este pe duca si raman contactii releului lipiti sau solutia cea mai sigura schimbat acel releu (dar va asigur ca din cauza pretului o alegetio pe aia cu ciocanitul :lol: )

Modificat de vioelectric
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

frasineanudenis
Este un senzor care masoara presiunea freonului in instal;atia de aer conditionat.

am fost pe la toate magazinele de piese auto din constanta si nimeni nu a stiut sa imi zica despre ce este vorba. as vrea sa stiu ce piesa sa cumpar exact dar...nu am cu cine sa vorbesc. multumesc oricum pentru explicatie

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dupa opresc motorul si aerul conditionat se aude un sunet ciudat in masina , ca si cum ar curge apa printr-un calorifer , m-am uitat sub masina si e uscat , e ceva pe duca prin instalatie sau e ceva normal sa sune ??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

salut, am si eu o problema cu a/c-ul...baga aer rece,rece doar daca merg constant(gen 50km/h)...daca stau in aglomeratie si abia ma misc incepe sa bage aer cam ca ala de afara...(in aprilie am reumplut istalatia cu freon)...stiti cumva de la ce poate sa fie?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai poate pierde mai verifica odata freonul sau macar ochiometric daca nu functioneaza ceva sau a curs pe undeva ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Sambata mi-a "picat" si mie A/C-ul (manual). Am masina de 4 ani (second) si in tot acest timp instalatia a racit excelent. Masina este neagra, asadar va inchipuiti prin ce maxime placeri trec vara. Insa, chiar si pe 41 de grade temperatura exterioara, era suficient sa tin ventilatia pe treapta 2, maxim 3, functie de sarcina la care lucra motorul. Asta pana sambata, cand, in mers fiind, am inceput brusc sa nadusesc: venea aer complet ne-racit.

Din ce imi dau seama, ambreiajul A/C nu mai cupleaza. Cu motorul la ralanti, cand porneam A/C, scadea turatia motorului pt. jumatate de secunda, inainte de a fi compensata de ECU; si reciproc, la oprirea A/C, turatia crestea putin. Acum turatia ramane constanta.

O sa fac o diagnoza in seara asta, dar din ce am citit pana acum, sunt sanse aproape nule sa am un DTC legat de instalatia de climatizare.

Inainte de a merge la service, ce verificari imi recomandati sa fac? Iar nu in ultimul rand, la ce service-uri in domeniu ati apela(t)?

merci

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

- Siguranta

- Verifica, daca ambreiajul este la pozitie, (la mine s-au sters canelurile si a cazut fulia jos in scut, nici acum nu am aer).

- Poate cureaua......etc.

Daca mecanica este ok, mai ramane doar verificarea presiunii instalatiei, incearca sa apesi pe bila uneia dintre supapele de pe conducte, ca sa verifici daca mai e presiune,, Restul........la tester.

Bafta

Modificat de Rudy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

S-a rezolvat incredibil de rapid: cauza era siguranta F3 din imagine. Nu era arsa, dar plasticul soclului in care se infige era putin deformat. Unul din pinii sigurantei era afumat, de aici lipsa contactului. Se pare ca intensitatea curentului ce trece pe aici e destul de mare, daca s-a topit soclul, dar totusi in parametri din moment ce "filamentul" sigurantei este intact.

Ar trebui sa inlocuiesc soclul de plastic (cel care gazduieste cele 3+5=8 sigurante situate deasupra acumulatorului). Daca stiti vreun P/N, mi-ar fi de mare ajutor.

Multumesc lui calin_bm pentru schemele trimise pe PM si lui Rudy pentru sfaturi :(. Ce ne-am face fara vwforum?

post-753-1219070748_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare prieteni .. vin la voi cu o mare problema .. sper sa ma ajutati pe cat se poate. Este vorba despre un Golf 4 1.9 TDI 90 Cai motor ALH din 2001 . Toate au inceput acum cateva zile cand am intrat intr-un sens giratoriu cu viteza maricica .. am franat, am bagat a 2-a .. si cand am dat drumu la ambreiaj , SUPRTIZA .. un HURUIT .. ca si cand ar atinge roata in ceva . BUUUUUUN . Ma duc la service.. unde se constata ca bucsele de la bascule (dreapta+stanga) sunt duse, iar cand se ia viraj maxim stanga sau dreapta, atinge cauciucul in bascula , deoarce aceasta se misca cu totul din bucse. BUUUUUN .. mers la magazin piese auto , comandat bucse , montat bucse noi (IERI) , plecat de la service .. acelasi sens giratoriu , aceasi viteza (a 2-a ) , acelasi dat drumu la ambreiaj , acealsi zgomot .. un HURUIUT ca si cand mi-ar atinge ceva in miscare aripa sau ceva pe dedesupt. BUUUUN ... Intors cu draci la service.. le povestesc ce se intampla .. dupa care se constata: "Nene .. tu ai planetarele varza" eu imi zic "SA MORI TU ! " Mecanicul zice ca capetele de planetare (cele care intra in cutia de viteze) sunt duse.. si de aia se aude acel zgomot .. mai ales cand dau drumu la ambreiaj sau cand masina este in frana de motor.Intradevar , a tras de ele , a rotit .. si au joc .. sunt duse.. BUUUUUUUUUUUUN . Mers inapoi la magazin piese auto , unde constat ca 1 planetara pt. masina mea costa DOAR 22.000.000 ORIGINAL si DOAR 12.000.000 pe producator. Am comandat 2 capete de planetara (cele care intra in cutie) care m-au costat doar 4.200.000 .. (IEFTIN CA BRAGA ) ce urmeaza sa imi vina maine , cand tot odata ma voi duce sa le si montez. BUUUUUUN .. in seara asta ies cu masina prin oras .. acelasi sens giratoriu , aceasi viteza , 1 prieten in dreapta .. (am vrut sa ma laud cu noua mea cheltuiala) .. SURPRIZAAAAAAAAAA nu se mai aude nimic .. am facut sensul de vreo 5 ori , m-au injurat vreo 3 persoane .. dar in fine .. nu se mai aude nimic .Peste 30 de min acelasi sens , aceasi viteza .. surpiza .. SE AUDE ! In seara asta am observat .. ca acel zgomot se aude doar cand AC este pornit !! !! .. (am pornit AC la jumatea sensului .. si a inceput sa faca ca toti dracii masina .. de se uita lumea de pe trotuar)Deci .. cu AC oprit , nu se aude nimic .. cu AC pornit .. HURUIE ceva in partea dreapta a masinii , la viraj stanga , in timp ce dau drumu la ambreiaj sau este in frana de motor.In drum spre casa am observat ca apare acelasi huruit , dar mai incet .. si in linie dreapta .. (AC PORNIT ).Mentionez ca la pornirea AC-ului .. se aude un scartzait . Fratilor .. ajutati-ma .. ca sa nu dau banii degaba si pe planetare , la fel cum am dat pe bucse . Scuze pt. lungimea povestii .. dar am vrut sa fiu cat mai detaliat. Va multumesc, si astept un raspuns cat de curand ! PS : MASINA ESTE NEAGRA , SI AM NEVOIE DE AC CA DRACU !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atentie: radiatorul de aer condtionat e primul dupa grila si evident orice lovitura poate cauza fisuri, care in timp pierzi freon apoi se duce si compresorul (500 de euro/bucata).

E preferabil sa-l schimbi pe casco daca e fisurat.

Pentru completarea cu freon e bine sa fie facuta cu un aparat special nu cu butelia de freon ca pe vremuri.

O data la doi trei ani e bine de umblat la instalatie si schimbat un filtru special.Nu costa mult.

Total gresit pretul ! radiatorul original costa in germania 270 euro la reprezentanta. Am intrebat eu pentru un amic de pe forum

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In drum spre casa am observat ca apare acelasi huruit , dar mai incet .. si in linie dreapta .. (AC PORNIT ).Mentionez ca la pornirea AC-ului .. se aude un scartzait .

Cand ai schimbat ultima data cureaua de accesorii, fulia de la alternator?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai niciodata :))) dar problema apare doar in viraje cand motorul este in sarcina , sau in linie dreapta DOAR IN FRANA DE MOTOR .. Crezi ca poate fi si acea curea de vina ???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ar mai fi o chestie, ambreiajul de la compresorul de Ac dar ar trebui sa faca tot timpul, deci cred si eu ca e cureaua de accesorii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!