Jump to content

VW Jetta Hybrid 1.4 TSI, DSG


DECC

Postare recomandată

Am achizitionat de curand aceasta Jetta. Foarte surprins de cat de "sportiva" este.

Este din 2014 si are cam 140000.Sunt practic al 2 lea proprietar.Cu carte service si f.b . intretinuta

Inca o descoper, si incerc sa o adaptez preferintelor mele.A venit cu Kit de reparatie pana.

Am achizitionat o roata de rezerva si un rastel de polistiren pt cric si ce mai trebuie. Am schimbat filtrul de polen, uleiul, filtrul de ulei, filtrul de aer.

Am cumparat Kit-ul de distributie, intinzatoare pt cureaua de accesorii (cu cel de la distributie sunt 3 role intinzatoare si ghidare in total)

si un filtru de combustibil. Peste7500 de Km trebuie schimbata distributia dar am sa o fac la sf. lunii viitoare.

Are modul Bluetooth din fabrica si RNS 315 cu intrare de semnal aux pe mufa mama USB. Nu are incalzire in scaune, scaune electrice (sic) si controlul presiunii.

In rest are cam toate, Keyless, camera de mers inapoi, senzori de ploaie, faruri de ceata, nu stiu daca are activat Corneringul , ETC.

Ca optiuni sunt cele de la Highline.

O chestie interesanta este ca modelul acesta NU are voie sa tracteze nimic.

Nici in CIV nu sunt trecute masele de remorcat si scrie clar in manualul ei ca nu are voie sa tracteze rulote sau altceva.

O alta chestie interesanta/ciudata este ca NU se schimba uleiul la cutia de viteze.

Doar se completeaza in caz de pierdere sau se reumple in caz de reparatie. Info absolut sigura.

Accesul ar fi pe sub cutia cu regulatorul de turatie(controler sau cum s-o numi el). Oricum foarte dificil.

Este cutie DSG cu ambreiaj uscat ,7 trepte de viteza. Eu "venind" de pe un Espero 1,8 Automat ,adaptarea a fost

usoara, oricum este destul de penibil sa apesi pe frana ca sa poti porni motorul .

Parca esti pe scuter la ala, ca sa porneasca, apesi pe frana.

O sa mai scriu cand mai descopar ceva si stiu, ca inca nu am poze facute de mine, dar cat de curand am sa pun.

Am cam deslusit ce fac diversele comenzi dar nu gasesc nicaieri ce inseamna butoanele din atach.

Poate ma ajuta cineva.

Multumesc pentru timpul Dumneavoastra.

P1.jpg

P in manual.jpg

sus1.jpg

sus in manual.jpg

Modificat de DECC
Link către comentariu

Felicitari pentru achizitie! la cat mai multe Jetta pe aici. asteptam poze cu masina in tabla si roti :lol: cred ca este prima Jetta Hybrid de pe forum.

Cel de langa schimbator cu P este pentru senzorii de parcare. Apesi si ii activezi/dezactivezi si/sau se activeaza el singur la parcare sau marsarier.

Cele de pe plafon din ce stiu sunt pentru asistenta (gen SOS) si steaua pentru un numar favorit dar nu sunt 100% sigur.

Link către comentariu

Acestea sunt codurile de pe "eticheta" . Pe mine m-au lasat mai mult nelamurit decat eram inainte dupa ce le-am citit ? )

Din pacate masina vine din Olanda si are toata documentatia (manualele) in olandeza.

O sa iau mapa aceeea draguta si o sa rasfoiesc manualul de Bluetooth poate scrie ceva acolo de butoanele de pe plafon pt ca Mask mi-a dat un pont ca ar fi de la comunicatie/net.

Telefonul este deja "imperecheat" cu instalatia masinii si merge apelul vocal si celelalte functii f.bine.

Multumesc Mask pt ajutor.

Eticheta.docx

Modificat de DECC
Link către comentariu

Butonul de la schimbator este pentru activarea/dezactivarea senzorilor de parcare. De exemplu, daca esti parcat aproape de ceva si vrei sa astepti in masina, dezactivezi senzorii sa nu stai cu piuitul in creieri.

Butoanele din plafoniera sunt de la bluetooth si, in Romania, sunt cvasi-inutile. Cel cu cheia ar trebui sa sune la un serviciu de asistenta, cel cu i ar trebui sa sune serviciul de informatii VW si steluta ar trebui sa activeze Voice Control. La noi nu functioneaza asa ca poti sa le ignori linistit.

Felicitari pentru achizitie, as zice ca e o masina frumoasa dar nu o vad :)) 

Link către comentariu

Am lasat-o la spalatorie( nu puteam sa v-o prezint asa... fara ...) . O iau maine pe la 12 ca am vrut sa faca curat habitaclul/interiorul , cu toate ca nu se vedea nimic , tapiteria ,mocheta, plafon si igenizare Ac...ce mai, sa faca foarte curat interiorul. Pe Buzesti langa McDon, a fost recomandata de un prieten care este "obsedat" de felul in care trebuie sa arate masina lui.

Daca el a zis ca aia sunt OK atunci poti sa dormi linistit ca o sa fie OK lucrarea.

Am vrut sa o faca un coleg de forum dar putea doar vineri  dupa masa si era foarte departe de Dorobanti unde stau(trebuia sa pierd 4 ore pana era gata ), asa ca am fost nevoit sa caut alta varianta.

Rave. Multumesc pt Info ,banuiam "io" ceva de genul asta .

Poate o sa avem si noi in timpul vietuirii noastre o "apa calda "din asta ? Si autostrada sa mergem din Bucuresti la munte la Busteni fara sa mai servim Comarnicul ...

Modificat de DECC
Link către comentariu
  • Administrator

Asteptam poze, sunt tare curios cum arata Jetta Hybrid

In alta ordine de idei, iti inteleg entuziasmul insa rog nu folosi aceasta arie pentru dilemele tehnice pe care le ai acum, dupa achizitie... sunt sute de topicuri in ariile tehnice.

Mersi

Link către comentariu
10 hours ago, Rave said:

Butonul de la schimbator este pentru activarea/dezactivarea senzorilor de parcare. De exemplu, daca esti parcat aproape de ceva si vrei sa astepti in masina, dezactivezi senzorii sa nu stai cu piuitul in creieri.

Butoanele din plafoniera sunt de la bluetooth si, in Romania, sunt cvasi-inutile. Cel cu cheia ar trebui sa sune la un serviciu de asistenta, cel cu i ar trebui sa sune serviciul de informatii VW si steluta ar trebui sa activeze Voice Control. La noi nu functioneaza asa ca poti sa le ignori linistit.

Felicitari pentru achizitie, as zice ca e o masina frumoasa dar nu o vad :)) 

Partial de acord. Butoanele resp sunt utile. Toate numerele alocate pot fi reconfigurate, deci pot fi folosite in scopul pentru care au fost definite- sau introduse alte nr. favorite. Voice control functioneaza, dar nu in lb. romana. 

Modificat de pronet
Link către comentariu

Dupa ceva cautare pe net am gasit .Vezi atach.

Dudu: ca in bancul acela cu limba turca: as hali salam danam.

Nu poti deschide ,conform regulamentului topic nou decat dupa un an de la inscriere pe forum.(sau am inteles io total aiurea?)

Si imi pare rau ca a fost considerata intrebarea/nelamurirea cu butoanele :problema tehnica .

Am considerat-o personal ca o curiozitate nefiind prezentate acele butoane in manualul masinii

Si Dudu pe la jumatatea lunii septembrie jetta Hybrid o sa fie in service la tine pt schimb kit distributie si

curele si intinzatoare accesorii, asta daca ai sa o primesti bineinteles.

Butoane sus1.jpg

Link către comentariu

De ce schimbi distributia la 4 ani si 140.000km? Se schimba la 180.000km  adica la anul sau peste 2 ani.

 

Pune poze cu masina, ca sigur ai, cel putin niste poze din anuntul de vanzare.

Link către comentariu

Cand cumpar o masina SH asa am "facut de cand ma stiu" .

Am schimbat : curea de distributie sau lant daca avea, intinzatoare, filtre, verificat personal starea placutelor si a sabotilor daca are, curatat tapiterie/interior profesional.

Am ridicat masina pe cric si am verificat rulmentii, pivotii, bucsaraia, joc planetare, scurgeri de ulei pe la semeringuri, personal.( am cunostinte de mecanica, am "facut'RK la diverse motoare ,set,bucsari,"linii" ,suspensii, electrica,etc)

Asta indiferent ce spune vanzatorul ca a schimbat si cand, sau mai nou in istoricul de service (ce la asta chiar il am ok si complet)

Vreau sa stau linistit ca cele de mai sus sunt noi si in buna stare si incep de atunci socoteala Km pina la urmatorul schimb.

Nu ma bag sa schimb distributia la asta ca trebuie sa cumpar un set de schimb kit , si nu merita investitia si prefer sa o fac la service .(plus ca am o varsta si m-am cam lenevit, plus ca mult prea mult digital pt gustul meu.Eu find un tip mai axat pe analog) )

Mi-a dat o idee "deenman" si pun pozele din anunt .

e.jpg

d.jpg

c.jpg

b.jpg

a.jpg

Modificat de DECC
Link către comentariu

Poate ne intalnim la un meeting sa o vad mai de aproape. Interesant ca ai portbagajul mai mic habar nu aveam ca au bagat acolo bateriile.

Sunt curios de un consum si tinuta de drum.

Link către comentariu

Despre consum ... cam putin am de spus. Incerc pe cat posibil sa ma "misc"in oras doar cu scuterul Piaggio 4T 50 cmc.

Am circulat doar in oras cu Jetta si am facut doar cateva drumuri : Dorobanti via pod Basarab pana in zona Metro Militari si retur.

Fara sa ma straduiesc prea mult, la finalul cursei afisa 5,2 l - 5,5 l consum mediu pe traseul de mai sus ,pe mai multe drumuri facute.

Am incercat pe cat posibil sa tin turatia in zona albastra(economica cum zic ei), atat .

La circulatia in oras cu viteza regulamentara nu poti sa iti dai seama prea bine de tinuta de drum.

Ce am observat ca suspensia este mai rigida decat cea de la Espero.

Chiar mult mai rigida dupa parerea mea si din aceasta cauza am sa vad ce pot/daca pot, face sa o fac mai "moale" pt ca, chiar nu imi place.

 

Link către comentariu

1210 lei un set de bare transversale pt portbagaj de la Thule pt ea... chiar exagereaza Aleo.

Din pacate erau singurele ce le-am gasit pe net dedicate pt ea.

Dar 135 lei un set de bare transversale NoName de la Corex nu pot sustine o cutie de portbagaj de plafon.

E nevoie de ele pt cutia portbagaj de plafon deoarece  "portbagajul" chiar trebuie scris in ghilimele, este foarte mic, pt o calatorie cu 4 persoane ce se intorc dintr- o vacanta de 10 zile.

Care mai au si foarte aproape de locul de cazare cel mai mare Mall din Balcani , Cosmos ...

Are de la Thule "carlig de remorcare",  ce constituie suportul rack-ului de biciclete, ca de' vine din Olanda, montat pe ea , in varianta demontabila.

Link către comentariu
  • 2 weeks later...

Am reusit sa parcurg cu ea cca. 2500 de km .Bucuresti -Grecia .

Nimic de reprosat ca functionare , multumit de cat de repede accelereaza pt depasiri de la 100 - 120 km/h pina la viteza necesara depasirii pe autostrada.

Stabila la curbe, nu se apleaca cum facea Espero, (se pare ca bara antiruliu e mult mai groasa) dar tot raman la parerea mea ca e muult prea rigida suspensia pt mine.

Zdruncina pe drum rau ca o caruta, foarte nemultumit din punctul asta de vedere de masina asta, spinarea si rinichii mei plang dupa Espero.

Consumul la dus cu 2 persoane si cca 10 kg de bagaje , portbagaj/cutie pe plafon gol si circulat strict regulamentar in jur de 5,4 la intors 4 persoane si toate portbagajele full 6,3 la fel circulat cu viteza regulamentara. Traseu Bucuresti Sofia centura N. kulata , Salonic , plaja Dyonisiou .

Sincer am renuntat dupa o saptamana de circulat cu ea in oras sa ma mai preocupe consumul ei dupa gurmandul Espero.

Asta o sa fie ultimul comentariu legat de consumul ei.

Mai am o saptamana/doua treaba cu ea si o sa ma ocup de schimbatul distributiei , verificat compresie (ca fapt divers) si facut sa se inchida blestematele alea de oglinzi si din telecomanda ca m-au exasperat ! Sa trebuiasca sa pornesc iar motoru' ca sa pliez oglinzile daca am uitat (deh batran ) sa le pliez inainte de a opri motoru ' ?.Oribil !

Nu mai am rabdare sa astept pana imi vine Vagcomul din USA si o sa ma duc la cineva de pe aici de pe forum sa imi faca asta la oglinzi ca m-au terminat nervos.

 

Eu inca nu m-am dumirit ce indica "ceasul" mare din stanga: este un turometru ?

Daca da, atunci de ce nu indica turatia la relanti?

Sau e doar o "chestie" care iti indica cum trebuie sa turezi motorul ca sa mergi economic si sa se miste frumos acolo pe bord cand apesi acceleratia?

Sau sa vezi cand incarca bateria regenerativa ?

Mai am de studiat. Oricum eu cred ca e doar o "chestie" si ca daca vreau turometru adevarat trebuie sa ii iau unul suplimentar evantual din alea de pus pe stalp.

Aceasta NU a fost o intrebare tehnica, nu astept raspuns la ea de la colegi. E "just homework"

 

Acum trebuie sa vad care este siguranta de la bricheta ca a reusit fica mea sa o arda facand "mamaliga "cu un incarcator in priza din spate, la pasageri.

Am manualul si nu o sa fie o problema. Ma uitai azi de curiozitate , la tabloul de sigurante si am fost foarte dezamagit cate locuri goale sunt si de faptul ca nu au pus hartiuta cu rolul sigurantelor pe capacul lor.Oare la ce foloseau sigurantele alea nepuse ? :))))

Si cred ca o sa mut alimentarea prizelor de pe + ce trece prin "contact", practic la asta keyless, cand este motorul pornit sau "Ready"fiind hybrida, pe un + ce nu dispare daca este oprit motorul, ca nu imi place cum este acum.

 

 

Modificat de DECC
Link către comentariu

Modele VW sunt destul de rigide deobicei. Jetta Hybrid din cauza greutatii suplimentare probabil este si mai rigida decat e o Jetta clasica.

Ceasul din stanga, iti indica sarcina la care merge motorul, gen 10%, 20% ... 100%. Pe albastru e in zona Eco si la franari merge ceasul pe zona verde, cand se incarca bateria. La kickdown ceasul va urca la 100%.

Link către comentariu

venind de pe un Daewoo , care e barca din punct de vedere al suspensiei , e normal sa ti se para rigida

rotile mari si anvelopele cu talon redus , care ii dau aspect , o fac de asemenea mai rigida

pe parcurs , dupa multe drumuri lungi , o sa uiti complet vechea masina iar rinichii tai vor scapa de orice urma de pietre

Link către comentariu

Ma gandeam si eu ca si rotile mari 16-17 nu mai stiu cat sunt exact (dar ma duc acum la ea sa vad daca ce am eu ca info pt sigurante se potriveste cu ce e pe masina)

si anvelopele cu inaltime doar de 45 sa contribuie la rigiditatea masinii.

Iar Bebeee :Pe albastru e in zona Eco si la franari merge ceasul pe zona verde, cand se incarca bateria. La kickdown ceasul va urca la 100%. 

Iar la maxim intra si motorul electric. De astea am aflat de la cel ce mi-a vandut-o.

Chestia cu procentele de sarcina este valabila , multumesc pt info.

Turometrul insa, personal, il consider extrem de util .Sa vad cum fac sa am unul pe masina.

 

Acum ma duc la masina cu un AVO-metru sa vad de sigurante.

Oricum nu am de schimb, trebuie sa cumpar, dar sa vad daca e arsa sau e ceva mai nasol.

 

Aaa si uitai . Domnilor, legat de consum : daca tii acul in zona albastra, lasi padelele in pace, consumul se incadreaza in ce spun ei daca mai adaugi 200 maxim 300 de grame in plus la ce zic ei.

In oras este destul de greu sa tii in albastru daca nu vrei sa deranjezi prin "lentoare" traficul .

Iar faptul ca, compresorul/motorul de AC este pe bateria mare contribuie si el la scaderea consumului si la ... confort :))

 

 

 

Modificat de DECC
Link către comentariu

Legat de turometru, poti folosi o interfata OBD Bluetooth si o aplicatie gratuita, gen Torque, pe smartphone (valabil pentru Android) cu care poti scana de erori si poti vedea mai  multi parametri. (turatie, temperaturi, etc.)

Link către comentariu

Legat de interfata : am vorbit cu un prieten care pleaca la sf.lunii in USA (e cetatean USA) sa imi aduca

cand vine o interfata VCDS sau cum s-o numi' aia de la ross-tech.

Cea cu 3 VIN-uri ,ca am doar un VW si nu fac service.

Pentru sigurante am gasit asta ,in attach.

Se pare ca e o sig. de 20 A numarul 30 ,a sasea de la stanga la dreapta de pe randul de sus cu sig de talie normala.

Ma duc din nou la masina ca prima data m-am dus cu un tablou de sig gresit ca info.Si poate nu uit sa ma uit la roti :))

 

Info sigurante.pdf

Link către comentariu

Se pare ca daca vreau sa o transform din "caruta" in faeton sau chiar trasura trebuie alte "incaltari".

Are pe ea 225/45/17 .

Daca tot am mai fost pe la ea am facut si niste poze la compartimentul motor cu si fara 2 capace din plastic.

Si una cu tabloul de sigurante

Primele doua cabluri portocalii, cele de sus din foto aduc "U" de la bateria mare din spate, cablul portocaliu cred ca este o comanda/senzori, etc, pt motorul electric iar ultimile 3 sunt alimentarea motorului electric . Cutia in care intra este regulatorul de turatie/comanda motorului electric.

Sub ea este cutia de viteze si o parte din motorul electric.

Bateria de 12 volti se afla tot in portbagaj.

Cutia neagra din dreapta regulatorului contine relee si alte sigurante. Nu am tras tare de capac sa il scot ca este deja putin crapat si am zis sa aflu cum se scoate si dupa aia sa il dau jos.

motor 1 resize.jpg

motor 2 resize.jpg

motor 3 resize.jpg

motor 4 resize.jpg

motor 5 resize.jpg

sig.cabina resize.jpg

Modificat de DECC
Link către comentariu

Eu zic sa stai lejer cu rotile.

 

Pe masina poti pune doar ce ai trecut in acte, respectiv 205.55.16 sau 225 45 17. Nu poti pune balarii gen 225 50/55 17 pentru ca  daca esti implicat intr-un accident si iti anvelopele nu mai deaspagubeste. La fel si pentru Casco si pentru RCA.

 

Daca vrei masina mai comoda, mergi pe jante de 16,si presiunea scazuta, dar uzezi inutil anvelopele, sau schimba marca. Asta e suspensia de VW, buna pe drumuri bune si foarte eficienta pe viraje, dar ineficienta pe hartoape.

Modificat de deenman
Link către comentariu

Cred ca o sa iau niste jante de tabla de 16 si sa vad ce cauciucuri trebuie pt ele pt iarna.

Dar acu iar vine intrebarea : o sa fie ele mai moi?

Asa ar trebui ca se zice ca anvelopele de iarna au cauciucul mai moale.

Sa vedem ce buget imi aloca "imparatia" (soata) pt chestii din astea. O sa zic ca e pt siguranta iarna. :))

Norocul meu ca si ea zice ca "scutura " rau masina asta

Pe bune : e groaznic de rigida masina asta asa cum e.Am verificat si presiunea in roti e pe: confort ( aiurea)

Chiar am inceput sa caut variante de schimbat arcuri ,amortizoare mai soft pe net.

zidanne : la Al Bundy vroiam sa apelez pt ticaloasele alea de oglinzi. Si uite acum ma uit la voinea sa vad ce are.

Multumesc mult pt info

Modificat de DECC
Link către comentariu
  • R_a_z_v_a_n a închis acest topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!