Jump to content

ULEIURI


Nautilus
 Share

Postare recomandată

eu unul recomand LIQUIMOLY ca fiind unul dintre cele mai bune uleiuri auto care au ajuns pe la noi ,este produsul care pe parcursul timpului nu si-a modificat in nici un fel calitatea ,cei care folosesc LIQUIMOLY stu de ce :emthup:!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Corect, si eu din perioada in care vindeam uleiuri, numai pareri pozitive am auzit de la utilizatori.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

De LIQUIMOLY ce parere aveti ? Ca nu a vb nimeni de el pina acum si sunt tare curios

Ulei n-am folosit, că n-am găsit, dar aditivii Liqui Molly m-au trimis undeva prin basmele alea în care se dădea Făt-Frumos de 9 ori peste cap şi se făcea nu ştiu ce.. E ireal, practic, cum pot acţiona aditivii făcuţi de Liqui Molly..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

up, ca nu mai gaseam topicul si prea e "alunecoasa" problema...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

virgil, ceva fisa tehnica ptr asta ai?

 

17368_0.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nefiind un produs foarte vindut pe la noi... nu am, dar sigur voi avea in citeva zile ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai se vinde pe la noi ( in tara) de aia intrebam.... :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 8 months later...

conform cartii la tip3 uleiul trebuie sa corespunda la norma SG . acum, eu fiind motociclist printre altele am vazut ca la motociclete racite cu ulei/aer este aceasi norma si exista de exemplu de la Motul ulei 4T 3000 cu 20w50 norma SG. eu sincer asta as pune, pentru ca e un ulei conceput pentru a prelua caldura si a raci motorul.

 

in comparatie motul face si ulei pentru masini "istorice" unde la 20w50 este norma SF.

 

Castrolul clasic de mai sus ce norma are?


ca dupa ei nu ar merge la cele ce au catalizator.

 

si e norma SE.

 

http://msdspds.castrol.com/bpglis/FusionPDS.nsf/Files/B2813B703B57F3CD802577ED004809AC/$File/BPXE-85KMZS_0.pdf


comparativ fisa tehnica la motul 20w50 de moto

 

http://www.motul.com/system/product_descriptions/technical_data_sheets/9/original/3000%2020W-50%204T%20(GB).pdf?1292851433

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce frumos se omoara motoarele cu smacolina 20W50.

 

Fisa uleiurilor din manualul de typ3 - 1969  http://www.thesamba.com/vw/archives/manuals/69type3/page43.jpg

Fisa uleiurilor din manualul de broasca: http://www.thesamba.com/vw/archives/manuals/67bug/41.jpg

- pt. sezonul cald se urca pana la W30.  Nu se mentioneaza nicaieri de W40 sau chiar w50.    graficele se opresc la SAE 30 .  Oare de ce?  - pt ca motoarele de vw aircooled NU sunt motoare de motocicleta.

 

A pune un ulei mai gros decat cel necesar intr-un motor bun inseamna uzura prematura si inutila a acelui motor.

Un ulei mai gros (cum este 20w50 ) are un transfer termic mai prost decat unul subtire.

 

 

PS - in aceasta problema in principal e mai important indicele de vascozitate ( cifrele alea cu W , sau SAE ) decat normele SE, SF, SG ...  Oricum motorul de VW aircooled nu are filtrul de ulei, deci oricum uleiul se schimba mult mai des decat la o masina normala, (si asta e scris si in manual) deci normele si clasele de aditivare conteaza ceva mai putin.

Am dat o explicatie mai ampla aici:  http://vwforum.ro/topic/1328-uleiuri/?p=1725036

 

 

 

 

 

 

Edit ulterior :  comparatie intre  0W30 si 10W30 la frig, la pornirea la rece pe un motor de automobil pe benzina - dati la minutul 5 

 

- eu zic ca diferentele sunt dramatice. De aceea si cifra din fata W-ului trebuie sa fie cat mai mica, pt. o pornire buna la rece - chiar daca majoritatea se gandesc ca oricum nu o sa conduca broscuta iarna, tot exista o proportie in timpii de umplere a galeriilor de ulei , chiar si la + 20 grade ambient.  Orice intarziere in umplerea galeriilor de ulei se traduce in uzura. Modificat de Komissar
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Komissar,eu circul si vara si iarna cu broscu....La uleiuri am vazut zeci de pareri,pana la urma ce bag vara si ce bag iarna in motor.Rog date simple sa pricep si eu ce ulei sa schimb in brosc.Multzam fain

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu vorbeam de vara si disiparea caldurii, si era vorba de motociclete racite pe aer (boxer, monocilindru, sau V).

 

si conform autodata norma specifica pt tip3 1600TL e SG desi ei dau 10w40 (unde SG nu prea mai exista).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu vorbeam de vara si disiparea caldurii, si era vorba de motociclete racite pe aer (boxer, monocilindru, sau V).

 

 

Da mai, nu poti sa le bagi pe toate in aceiasi oala doar ca sunt racite pe aer. Aici e marea greseala.  Intrebare: in motorul de Porsche 911 Turbo din 1983 tot 20W50 bagi pt. ca este racit cu aer? ... intrebare retorica.

Ceea ce conteaza la un motor in materie de uleiuri este arhitectura sistemului de ungere, precum si tolerantele de fabrica intre piesele in miscare (cuzineti si fuse maneton si paleier).

 

 

Autodata nu este o sursa perfecta de informatii pt motoare f. vechi.  Am postat niste copii din manualele masinii . Oare nu ele ar trebui sa fie sursa de capatai privind deciziile de genul asta?

 

 

Nu te mai lega de normele SG si altele... sunt secundare fata de importanta vascozitatii.  E ca si cum ai avea o jucarie pe baterii, si iti pui problema daca sa fie alkaline sau nikel , insa ignori voltajul.

 

 

Legat de vara - atata timp cat temperatura ambientala nu este de 90 grade la umbra, fenomenele descrise in filmuletul ala sunt valabile, poate ca intr-o proportie mai mica, la o pornire la rece.

Am explicat si cum un ulei mai vascos este mai slab conducator de caldura decat unul mai fluid(deci se va disipa mai slab caldura prin radiatorul de ulei, si motorul va ajunge la temp de lucru mai greu)

 

 

Am dat niste explicatii destul de aprofundate in postul meu anterior pe care l-am citat din nou astazi.  Mai mult de atat nu pot explica. Trebuie putina bunavointa si timp dedicat intelegerii unor lucuri, cum ar fi indicii de pe langa cifra W, sau cum functioneaza un motor, mai ales partea ref. la vilbrochen, cuzineti si sistemul de ungere.

 

Ce ulei recomand ?   5 W 30 in orice sezon pt. un motor proaspat refacut sau in stare buna.  0 W 30 iarna.

Daca motorul este imbatranit si da semne ca nu i-ar place cu acest ulei (adica presiune scazuta de ulei, becul rosu ce palpaie la relanti, intr-o zi torida, etc ) trebuie crescuta vascozitatea.  Dar un motor in mintile lui de VW aircooled nu are nevoie de ulei mai gros.

Eu cel putin asta am folosit in ultimii ani, inclusiv vara prin drumuri gen Bucuresti-Sibiu sau pe autobahn la 120km/h pe GPS.

Modificat de Komissar
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Komissare, multumim pentru sfaturi! Foarte la obiect.

Tu personal de la ce brand ai ales uleiul?

 

 

Daca motorul este imbatranit si da semne ca nu i-ar place cu acest ulei (adica presiune scazuta de ulei, becul rosu ce palpaie la relanti, intr-o zi torida, etc ) trebuie crescuta vascozitatea.

 

 

Cred ca 5 sau 10w am avut si nu i-a priit deloc. Nu am mers iarna, insa vara cu 20w50 pare sa se fi simtit bine. In primavara trebuie sa il schimb. Logic ar fi sa iau mai subtire, insa n-as stii ce sa iau... Eram decis sa raman pe 20w50, dupa cum legendele sustin ca e mai bun pentru motoarele astea...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu pun fie Mobil , fie ulei GM, pt. ca il schimb destul de des, cam de 4 ori pe an, asa ca iau un 5 W30 mai ieftin.

 

In ce sens nu i-a priit motorului ?  ....  daca te referi la presiune de ulei sau consum ridicat, probabil ca a trecut de prima tinerete :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am pus ulei 5W30 de la Mobil, in motor nou, refacut, cu pompa de ulei noua cu debit marit & stuff. Pe langa faptul ca se incingea foarte repede si temperatura se ducea foarte sus spre 110-120 de grade si din cauza asta becul statea pe rosu la relanti, motorul suna si aiurea rau. Adica foarte zgomotos.

 

Am decis sa ma intorc la 20W50, ceea ce foloseam si inainte si dupa mai multe cautari m-am oprit la Motul 20W50 Classic. Nu se mai incinge. Temperatura sta la 95-100 de grade mers constant pe autostrada la 130-140 km/h. Si motorul se aude incredibil de bine. La relanti, cu temperatura de 95-100, presiunea este peste 1.

 

Recomand tuturor celor care au avut probleme: http://www.ulei-motul.ro/produs/36/motul-20w50-classic-1950-1970.html

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ceva era ciudat in cazul tau ...  si nu in bine din pacate - sper sa nu fie cazul de tolerante prea mari la cuzineti, sau poate era pur si simplu in rodaj, sau o combinatie de factori  (de exemplu, de la un carburator cu membrana dusa, am patit odata ca masina sa scuipe benzina pe la ciocul pompei de sprit chiar daca nu apasam pedala de acceleratie, si din cauza asta, motorul se incingea tare si intra benzina nearsa in ulei).

Eu am pus 5W30 in Broasca si Typ3 cu rezultatele mentionate mai sus (pozitive) .  Mai cunosc inca 2 persoane ce au pus 5W30 si a fost foarte bine.  Una dintre ele este Bogdanawo si a remarcat si el faptul ca motorul merge o idee mai rece decat inainte. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da. Nu contest ca e posibil sa fie ok in cazul tau. Stii ca am vorbit cu tine si in urma discutiilor am hotarat sa pun 5W30. Dar in cazul meu nu a dat roade :).

 

D'aia am si zis ca recomand tuturor celor care au avut probleme...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

 

In ce sens nu i-a priit motorului ?  ....  daca te referi la presiune de ulei sau consum ridicat, probabil ca a trecut de prima tinerete :)

 

5w sau 10w am ales dupa ce am avut cateva discutii si am citit topicul asta integral. Opozitia sustine 20w50, motiv pentru care am zis sa incerc si asa.

 

Nu am putut sa fac o diferenta clara din cauza faptului ca nu am gura aia de tabla de la alimentarea cu ulei fixata etans de piciorul alternatorului si mereu erau scurgeri de ulei, vapori sau ce-or fi fost, motiv pentru care trebuia sa completez din cand in cand. La drum lung, pe caldura mare (in drum spre mare si inapoi, deci peste 1000 de km) a trebuit sa completez cateva sute de mililitri. De cand cu 20w50 sunetul motorului e mult imbunatatit, iar de completat nu a mai fost nevoie.

Cu siguranta e trecut de prima tinerete... Insa probabil ca statistic marea majoritate a motoarelor noastre sunt trecute de prima tinerete...  :icon_confused: Pentru cei ce le-au refacut probabil ca dilema nu e asa mare, becul rosu poate sta relaxat...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Consumul ala era normal   :)   ... uite de exemplu ce spune manualul de bus:  http://www.ratwell.com/ownersmanual/pg56.jpg     - 1,4L / 1000km

 

Eu personal la asamblarea unui motor imi scot o-ringurile de la supape, de deasupra ghidurilor sa las un pic de ulei sa treaca prin ghid pt. a il lubrifia mai bine (in felul asta ghidurile de suspapa si cozile de supapa - ce sunt greu si scump de schimbat) or sa tina mai mult.  Prefer sa protejez niste componente mai delicate prevazand un consum de ulei, decat sa ma trezesc ca supapele incep sa aiba joc.

Mai e de asemenea si "problema" segmentilor - daca un ulei mai subtire gen 5w30 trece de segmentul de ungere, de cel intermediar si de cel de foc, da, intr-adevar va papa un pic de ulei, dar pe de alta parte segmentii (deci zona de frecare metal pe metal segment-cilindru ) va fi mai bine lubrifiata ceea ce va asigura o viata mai lunga a setului motor. Mi se pare ca e un compromis bun, o completare de ulei din cand in cand pentru o viata mai lunga a unor componente.

Ca sa nu mai zic ca honuirea cilindrului tip zig-zag  ( adica asa http://www.dansmc.com/Hone_cyl_crosshatch.JPG ) ce se face la un RK al motorului (sau vine odata cu setul nou) are SI rolul de a creea niste micro-santuri care sa retina uleiul in ele, exact pt a lubrifia segmentii.  O izolare perfecta si neteda, tip "seringa" nu este de dorit la un motor.

 

 

In fine.... referitor la ulei :

cel mai bine este ca testul sa se faca cu niste instrumente:  sonda de presiune de ulei si temperatura. Consumul de ulei in sine si de unul singur nu e un indicator , mai ales ca fabrica a prevazut un consum in cartea tehnica.

Modificat de Komissar
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Noh, amu' am bagat la inceput de iarna 15w40. Pornirea la -10 grade a fost destul de grea, pana a prins un pic de incalzeala. Trebuit tinuta usor din pedala, sa zic cam juma de minut, un minut per total pana a intrat in regimul de soc automat si si-a facut damblaua de pornire. Am 1.000 de km cu uleiul asta, m-ar tenta sa fac un experiment cu un ulei 5w30 dar deocamdata nu renteaza la cat nu voi merge cu masina pe zoaiele astea pline de chimicale nocive pentru caroserie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

komissar - ai manualul complet de typ 3 pe undeva in format electronic?

 

ca as dori si eu o copie daca se poate...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Manualul utilizatorului se gaseste aici pe ani:   http://www.thesamba.com/vw/archives/manuals/type3.php

 

Manualul de reparatii este alta poveste, teoretic el se cumpara in format fizic, nefiind foarte accesibil din partea fabricii- eu de-a lungul vremii am strans pe un DVD cativa GB de manuale inclusiv cateva de typ3, manual dedicat de motoare aircooled (deci si typ3) plus alte resurse conexe, DVD pe care l-am scos si la vanzare   http://vwforum.ro/topic/62002-dvd-manuale-volkswagen/page-2?hl=%2Bdvd#entry2081406

Modificat de Komissar
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

am pus 5W30 in motorul nou la bus in septembrie 2013. acum am ~9000 km facuti. primii 5-6000 au fost pe autostrazi apoi doar local, prin oras si naveta mea zilnica de cate 20km/zi. motorul a pornit de fiecare data perfect la sfert de cheie si becul rosu de presiune se stinge instantaneu. (aici trebuie' sa recunosc ca ma ajuta si filtrul de ulei cu supapa de non-retur) . mentionez ca masina o folosesc zilnic, doar de sarbatori a stat cateva zile. stiu ca intr-o dimineata cand a fost mai frig prin ianuarie erau parca - 17grade celsius motorul a pornit perfect, am tinut socurile trase cam 1 minut apoi le-am inchis  si a mers apoi normal cu relanti corect. 

 

 concluzia?   5W30 e ce trebuie.

Modificat de kerosen
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

Rugaminte mare: ma ajutati va rog cu o norma de ulei motor pentru acest Type 1? Pe unde-am mai citit toti recomanda 20W50.

Photo 11.07.2016, 17 05 44.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

20W50 e pentru motoare extrem de uzate unde incerci sa maschezi problemele de presiune cu un ulei gros. Eu folosesc 5W30. Cred ca si 10W40 e ok, dar mai mult pentru iarna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • oldtimercraiova pinned this topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!