Jump to content

ULEIURI


Nautilus
 Share

Postare recomandată

sincer ori nu ai inteles ce am intrebat mai sus, ori sunt tratat ca si cum ultimele studii pe care le-am terminat au fost la gradinita. In ambele cazuri consider ca nu mai am ce adauga si aleg sa ma retrag.

Modificat de xellex
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

fratilor cata inversunare! Io zic sa mearga fiecare cu ce are, si doar atat cat are... ulei in baie zic...

Un lucru vreau sa stiu: cum a ajuns 20-50'ul la rang de mit pana la urma? Se fac exagerari multe pe forumul asta, dar asta nu e o noutate pt. nimeni. Si cine zice ca e doar pt. motoare vechi/invechite? Adicatelea mai deunazi citeam pe un topic de motoare Subaru fabricatie recenta exact de miticul 20-50 cu continut mare de ZDDP.

Si pana la urma in afara de manualul de la producator, cine decide cat de vascos ar trebui sa fie uleiul in motorul x sau y? Si de ce americanu' Rabie care o fi facut si el cateva sute daca nu mii de motoare si inca mai produce, recomanda 20-50?

Nici vorba de inversunare. Fiecare ne prezentam ideile ca doar pentru asta exista forumul si mi se pare normal sa existe opinii divergente. Nu trebuie nimeni sa se retraga pentru ca are o opinie diferita. La urma urmei fiecare dintre noi punem ce vrem in motor.

Eu vreu sa te intreb altceva: de ce 20W-50 si nu un 0/5/10W-50? Din pdvd financiar normal ca 20W-50 e mult mai rentabil pentru care are un pret mai bun. Dar punand asta la o parte, si privit din pdvd tehnic ce avantaje are asupra unui 0/5/10W-50?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

m-ai inteles gresit... nu ma retrag pt. ca as avea o parere diferita, ci pentru ca nu prevad nimic constructiv in discutiile astea. Si sunt tratat cu un text luat cu copy-paste, gasit cu Gogu', ce contine niste generalitati pe care ar trebui sa le treaca in revista orice conducator auto. S-a dovedit in mod repetat ca forumul asta este o continua balacareala, si din pacate nimic nu se schimba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:icon_thumleft: +2puncte xellex!

is unii care merg de ani de zile cu acelasi ulei si n-au probleme. da cand e vb de ulei parca o luati toti pe ulei!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cartea .. Haynes ... recomanda urmatoarele [poza1] care se refera doar la clasa de aditivare.. adica nu impune .. asa ca fiecare din experienta , stiinta, fler, misticism, din experienta altora, din ce-a vazut, sau a simtit intr-un moment, poate alege uleiul pentru masina sa, nu cred ca a impune e constructiv... threadul asta ar trebui denumit, ca intr-un reportaj stupid: "ce ati simtit cand ati folosit ulei".. adica tipul. ..... iar in continuarea discutiei[poza 2]..........teme - rugozitate, ajustaj cu alunecare, temperatura, presiune intre piese, turatie, etc. ... tribologie ...

L.E. .. eu as pune ulei de harley ... motoarele sunt cam la fel ... http://www.munising.com/harley_oil.html

post-17229-0-40065200-1326212146_thumb.j

post-17229-0-61829600-1326212629_thumb.j

Modificat de bogdan_bus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

xelle

omule....eu de cind am descoperit vw forum am invatat multe lucruri noi desore ,,masini mai vechi''!!! iar in felul in care tu ai postat asa am inteles[poate gresit] ca nu sti cine decitde viscozitatea uleiului,iar pentru ca activez in domeniul lubrifiantilor auto de 15 ani, lasa-ma sa cred ca stiu mai multe de cit tine in acest domeniu,eu unul cred ca toti avem ceva de invatat de pe acest forum ,iar daca te uitai atent deasupra lui,, copy-paste'' vedeai ca mai scrie si: am sa pun materiale ajutatoare pentru cei care inca nu stiu. nu este vina mea ca tu te simti lezat.

In final fiecare isi pune in motor ce vrea si ce isi permite !!! Si hai sa vedem paretea constructiva a acestei discuti si sa nu degeneram.

Modificat de VW 1200
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

adica cum activezi? ...producator?vanzator? sau ?...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu folosesc ulei de la Petrom de ani de zile,aproximativ 50 roni-4 l,nu mai stiu de care 15-40 sau 20-40,am sa ma uit pe bidonul de 4 l.

Nu am avut nici o problema cu motorul pina acum si am mers cu broscuta si pe canicula si pe ger,dar il schimb pina in 5000 de km.

Asa ca fiecare foloseste ce poate si ce vrea,iar discutiile cu ce fel de ulei de duda sa folosesti la broscuta mi se par ....... pur si simplu.....fara rost.

Modificat de mikiduta
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ba discutia are rost .. altcineva iti poate da o idee buna.. cum ar fi de exemplu experientele tale cu uleiul 20w40 si 15w40

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa ca fiecare foloseste ce poate si ce vrea,iar discutiile cu ce fel de ulei de duda sa folosesti la broscuta mi se par ....... pur si simplu.....fara rost.

Nu inteleg ... de ce "fara rost?" - poate ca d-aia noi (ca grup/adunatura , ca societate) batem pasul pe loc (in materie de hobby auto) in timp ce altii "face avioane" - la propriu si figurat.

Chiar nu s-a plictisit nimeni pana acum de empirism transmis din tata-n-fiu ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

..trebuie ,,statuat'' si aprobat in UNANIMITATE: :icon_geek: (aici trebuie ales, mai intai, un grup de ,,batrani'' care vor stabili tipul/marca de ulei..)

ACEST ulei este bun la motorul de brotac si ACESTA e singurul ulei pe care aveti voie sa'l puneti. :icon_cheesygrin:

..presupun ca toate aceste discutii vor fi convergente intr-un singur punct si atunci grupul va zice : ACESTA este punctul nostru de vedere. :icon_thumleft:

..dar pana atuuuunci...mai e.

parerea mea :exclaim:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

care "noi" batem pasul pe loc? .. pasiunea e pasiune, chiar daca stai cu shmirghelul pe capul unui surub trei luni de zile, daca tie iti face placere ceea ce faci e pasiune, sau poti face "avioane"... "altii" nu sunt mult mai departe de noi, numai cantitatea de bani alocata ne diferentiaza, daaar, din pasiune diferentele se pot depasi (ti-am demonstrat? o pot face trecand la un nivel si mai ridicat ca pana acu) ....

.....empiric...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bogdan_bus adica cum activezi? ...producator?vanzator? sau ?...

timp de 12 ani am lucrat la o companie multinationala in vinzari in tot acest timp aveam cursuri tehnice din 3 in 3 luni in tara si in strainatate la fabricile de productie ale comaniei, iar la testari care se faceau de doua ori pe an ,cine gresa parasea compania [de 3 ani am infiintat o firma care se ocupa cu acelas lucru].

Modificat de VW 1200
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cartea .. Haynes ... recomanda urmatoarele [poza1] care se refera doar la clasa de aditivare.. adica nu impune .. asa ca fiecare din experienta , stiinta, fler, misticism, din experienta altora, din ce-a vazut, sau a simtit intr-un moment, poate alege uleiul pentru masina sa, nu cred ca a impune e constructiv... threadul asta ar trebui denumit, ca intr-un reportaj stupid: "ce ati simtit cand ati folosit ulei".. adica tipul. ..... iar in continuarea discutiei[poza 2]..........teme - rugozitate, ajustaj cu alunecare, temperatura, presiune intre piese, turatie, etc. ... tribologie ...

L.E. .. eu as pune ulei de harley ... motoarele sunt cam la fel ... http://www.munising....harley_oil.html

DA! total de acord!

xelle

omule....eu de cind am descoperit vw forum am invatat multe lucruri noi desore ,,masini mai vechi''!!! iar in felul in care tu ai postat asa am inteles[poate gresit] ca nu sti cine decitde viscozitatea uleiului,iar pentru ca activez in domeniul lubrifiantilor auto de 15 ani, lasa-ma sa cred ca stiu mai multe de cit tine in acest domeniu,eu unul cred ca toti avem ceva de invatat de pe acest forum ,iar daca te uitai atent deasupra lui,, copy-paste'' vedeai ca mai scrie si: am sa pun materiale ajutatoare pentru cei care inca nu stiu. nu este vina mea ca tu te simti lezat.

In final fiecare isi pune in motor ce vrea si ce isi permite !!! Si hai sa vedem paretea constructiva a acestei discuti si sa nu degeneram.

Da, ai inteles gresit, si am sa explic si de ce: se tot bat campii, se tot vorbeste din auzite, si se posteaza doar generalitati, iar cand postez o observatie pe care am facut-o dealungul timpului, se catalogheaza ca fiind un mit. Mai mult, se argumenteaza in continuare inpotriva mitului cu generalitati.

NU sustin ca as cunoaste ceva... de fapt nu stiu nimic.... Sunt absolut sigur ca stii mult mai multe, pentru ca eu sunt un simplu hobby-ist in acest domeniu. Si DA, m-am simtit lezat pt. ca la inceputul post-ului mi te-ai adresat mie...

Eu folosesc ulei de la Petrom de ani de zile,aproximativ 50 roni-4 l,nu mai stiu de care 15-40 sau 20-40,am sa ma uit pe bidonul de 4 l.

Nu am avut nici o problema cu motorul pina acum si am mers cu broscuta si pe canicula si pe ger,dar il schimb pina in 5000 de km.

Vedeti voi, de aia am zis ca nu mai am ce adauga... pentru ca pana la urma la asta se ajunge.... fiecare o sa zica ceva asemanator. "Eu merg de x ani cu uleiul y si n-am avut probleme." Ideea e ca probabil puteti pune absolut ce vreti voi in motor si nu o sa aveti probleme. DAR este potrivit/ideal/recomandat etc etc specific pt. motorul vostru? Probabil nu. Asta dovedeste un singur lucru: faptul ca motoarele astea sunt foarte fiabile si permisive, si NU ca ati folosi un ulei potrivit.

timp de 12 ani am lucrat la o companie multinationala in vinzari in tot acest timp aveam cursuri tehnice din 3 in 3 luni in tara si in strainatate la fabricile de productie ale comaniei, iar la testari care se faceau de doua ori pe an ,cine gresa parasea compania [de 3 ani am infiintat o firma care se ocupa cu acelas lucru].

Atunci poate ne poti fi de ajutor si sa postezi o lista cu continutul de detergenti si/sau zinc/fosfor in diverse uleiuri de pe piata romaneasca. Asta e o informatie utila si care nu e chiar la indemana oricui.

Ar fi frumos si sa primim o explicatie a efectului acestor substante in motor.

Si o intrebare catre cine stie sa raspunda: Eu folosesc in motorul meu din motive si concluzii personale Valvoline VR-1 20W-50 Racing. E o alegere buna sau nu?

Si bag si eu un copy-paste: http://valvoline.com/faqs/motor-oil/racing-oil/

Modificat de xellex
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. ok imi cer scuze pentru formularea gresita .2 cred ca am la birou si pe auto fisae tehnice ale producatorilor cu care lucrez [[fisele tehnice se cer mai mult pe industrie,utilaj greu,echipamente cu regim special]]am sa caut in dosare iar daca nu am voi solicita ,important este pe ce produs? 5w, 10w, 15w 20w si ce producator? ,mobil,aral castrol ,shell,texaco,elf,total,repsol,motul,unil,delkol, de cei enumerati daca nu am la birou pot face rost fara probleme.

sa hotariti pe ce produs si rezolvam. Iar despre valvoline desi am o relatie foarte buna, pe piata de autoturisme am ceva retineri, au fost ceva probleme de calitate in terecut asa ca nu ma pot pronunta, daca vrei iti iau fisa tehnica pe produs.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

m-ai inteles gresit... nu ma retrag pt. ca as avea o parere diferita, ci pentru ca nu prevad nimic constructiv in discutiile astea. Si sunt tratat cu un text luat cu copy-paste, gasit cu Gogu', ce contine niste generalitati pe care ar trebui sa le treaca in revista orice conducator auto. S-a dovedit in mod repetat ca forumul asta este o continua balacareala, si din pacate nimic nu se schimba.

Bălăcăreala e bună! Din asta trăiesc! Din asta-mi hrănesc spiritul! :D

cartea .. Haynes ... recomanda urmatoarele [poza1] care se refera doar la clasa de aditivare.. adica nu impune .. asa ca fiecare din experienta , stiinta, fler, misticism, din experienta altora, din ce-a vazut, sau a simtit intr-un moment, poate alege uleiul pentru masina sa, nu cred ca a impune e constructiv... threadul asta ar trebui denumit, ca intr-un reportaj stupid: "ce ati simtit cand ati folosit ulei".. adica tipul. ..... iar in continuarea discutiei[poza 2]..........teme - rugozitate, ajustaj cu alunecare, temperatura, presiune intre piese, turatie, etc. ... tribologie ...

L.E. .. eu as pune ulei de harley ... motoarele sunt cam la fel ... http://www.munising....harley_oil.html

Io ştiu prea bine ce am simtit când am folosit Soreanca! :D

Iar, prietenii ştiu de ce!

ba discutia are rost .. altcineva iti poate da o idee buna.. cum ar fi de exemplu experientele tale cu uleiul 20w40 si 15w40

Sau, experienţa mea cu Soreanca! :))

În concluzie, dacă Onorata Instanţă îmi permite, Komissar are dreptate. Nici eu nu l-am crezut din prima, numai că, am fost destul de deschis (sau de disperat în a testa) să-i dau dreptate.

Asta e părerea mea şi semnez pentru ea,

Bogdan Awo

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ooo... La multi ani!.. ce aparitie! .... nu mai stiu pa vremea studentiei mele ce uleiuri iereau pe piata, poate ca Soreanca, dar sigur, inainte de chef ne ungeam si noi cu cate o ceshcuta

sa nu spui ca ai ajuns sa bagi ulei synt in mbashinica ta? .. ori te-ai pupat cu ilici?... mah, tu ai citit pe marx

Modificat de bogdan_bus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mulţi ani şi matale! Cu ilici, niet! Da' sintetic, bag.. :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atunci poate ne poti fi de ajutor si sa postezi o lista cu continutul de detergenti si/sau zinc/fosfor in diverse uleiuri de pe piata romaneasca. Asta e o informatie utila si care nu e chiar la indemana oricui.

Ar fi frumos si sa primim o explicatie a efectului acestor substante in motor.

Si o intrebare catre cine stie sa raspunda: Eu folosesc in motorul meu din motive si concluzii personale Valvoline VR-1 20W-50 Racing. E o alegere buna sau nu?

Si bag si eu un copy-paste: http://valvoline.com/faqs/motor-oil/racing-oil/

Citind linkul postat mai sus cred ca ai ales acest ulei pentru ca are un nivel de ZDDP mai mare fata de celelalte uleiuri de pe piata. Corecteaza-ma te rog daca gresesc.

Din punctul asta de vedere ar fi bine sa aflam care este nivelul de ZDDP acceptabil pentru motoarele noastre de constructie mai veche. Poate ne ajuta colegul VW 1200

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si ce daca are zinc si fosfor, ca doar nu e comestibil .... zincul si fosforul sunt din aditivi, clasa de aditvare SG spune ca are carca aditivi - zincul este "inhibitor" de rugina, iar fosforul inlatura oxizii fierului de pe suprafete

mai fratilor vorbiti de uleiuri de parca trimiteti in cosmos mbasinile voastre si daca nu alegeti un anume tip de ulei, se dezintegreaza pe drum... adica mbasinile voastre isi trag ultimele suflari si la motor si la tabla, dar ceva parca va incomodeaza sa iesiti cu ele in drum - aa gata, uleiul are zzppdrw prea mult care ar face ca fumul de la teava de esapament sa nu aiba o culoare din actuala colectie de priavara vara...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

De LIQUIMOLY ce parere aveti ? Ca nu a vb nimeni de el pina acum si sunt tare curios

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cel putin din ce stiu eu sunt singurul brand care are productie doar in germania. intr-o perioada aveau o singura fabrica si acolo produceau tot. daca intre timp au mai facut si altele nu stiu dar ce stiu e ca se vabrica doar in germnia (asta evident daca nu cumva chinezii il pirateaza :) )

Modificat de sergiup
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

io am asa :icon_cheesygrin:

o merge si la braband?? :icon_geek:

post-1207-0-26495300-1330967962_thumb.jp

post-1207-0-52260400-1330967978_thumb.jp

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • oldtimercraiova pinned this topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!