Jump to content

ULEIURI


Nautilus
 Share

Postare recomandată

imi inchipui ce era de capu' tau

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Corect se zice ,,PE CAPUL TAU".. :rolleyes: .ca altfel intri in zona gri, :) cu sub-intzelesuri, si asa ceva NU :blink: se face...nu-i ,,cusher"... :)

poi...nu puteam face nimic, erau colege d'ale nevestii..panamea... :angry:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

--azi am schimbat filtrul de ulei si am bagat ulei sintetic. :)

--sa vaz ce zice, ca pare mai putin vascos ca ala vechi, :D mineral...si am folosit cheie pt. scos filtrul...

post-1207-1260112686_thumb.jpg

post-1207-1260112725_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar parca nu ai putut sa desfaci surubul de golire.cum l-ai schimbat? :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mi l'a desfacut la un servis, :vaidecapulmeu: un injiner auto :Driver: ...nush-cum...sa-i dea d'zeu sanatate.. :icon_thumright: .maaaare boier... :blah_:

am dus masina la locul de parcare.. :icon_thumright: .merge bine. ashtept frigu', sa vaz cum invarte motorul cu uleiul asta... :rolleyes:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

L/R n-ar fi rau sa verifici presiunea de ulei la cald pe ceasuri, si temperatura uleiului cand e motorul incins (tot pe ceasuri cu reductii ;) ) sa vezi pe ce motor mai contezi :beerchug:

chiar, tie iti mai merge becul la ulei din bord? se aprinde cand pui contactul :question:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

si eu folosesc de 2 ani ulei sintetic la broasca 5w 40 si nu am avut nici o problema ,parerea mea ca uleiul sintetic e foarte bun doar ca pe vremea broastelor nu prea exista si de aia nu este recomandat ,asa zic eu daca nu gresesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

5w40 mi se pare cam subtire pentru broasca si sunt convins ca daca iarna ar putea fi ok, vara sigur il consuma si asta fara ca motorul sa fie obosit

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

5w40 mi se pare cam subtire pentru broasca si sunt convins ca daca iarna ar putea fi ok, vara sigur il consuma si asta fara ca motorul sa fie obosit

... alta intrebare ... uleiul pe care il folosesti este 20w-50, cit timp crezi ca isi pastreaza calitatile lubrifiante? ... si daca ai pune ulei 5w-40 cit timp si-ar pastra calitatile lubrifiante? .... in cit timp viscozitatea uleiului "ordinar' ar ajunge la viscozitatea uleiului sintetic prin folosirea in motor? ...

Modificat de bogdan_bus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

CONCRET: la un passat diesel din '87 cu motor de 1,6 pe vremuri cand exista castrol rs 10w60 il consuma, iar cu magnatec 15W40 nu s-a mai intamplat treaba asta. Un prieten care si-a facut motorul la broasca a bagat castrol slx 5w... si il consuma. Acelasi prieten mi-a facut si mie motorul si am bagat magnatec 15w40 si cansuma mai putin decat da cartea la broasca. Eu cred ca uleiurile noi sunt f bune dar nu pentru motoare de generatie veche, chiar daca ele sunt in stare perfecta, iar castrol magnatec nu cred ca e un ulei "ordinar". Am bagat pana acum in broasca doar valvoline turboV 20w50, iar cand au crescut uzurile si implicit consumul de ulei, hpx 20w50 de la selenia. Acum ca mi-am refacut motorul bag magnatec 15W40 de care pot spune ca sunt cel mai multumit, mai ales ca nu spumeaza si nu mai gasesc maioneza pe capacul de la ulei. Iar cu privire la pastrarea proprietetilor... ma gandesc ca rezista 5000km cand oricum trebuie sa-l schimb pt ca nu am filtru suplimentar de ulei, iar sita cu care e dotata broasca.... nu stiu cat e de eficienta.

Modificat de TM06CZR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

5000 de km este MUUULT! Mai ales in conditii de mers prin oras. Dupa 5000 de km facuti numai pe autostrada: mers constant, fara forje, talpi si alte kkt-uri de genul asta, uleiul se facuse un soi de pipi de fata mare, scazuse presiunea si nu se mai facea corespunzator racirea motorului. La motoarele astea 4000 de km cu un schimb de ulei sunt OK. Iarna cartea recomanda schimbarea ( parca lunara ) a uleiului chiar daca nu s-au parcurs cei 4000 km. Eu folosesc ulei Mol Botond care mi se pare foarte ok la raportul calitate/pret.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe vremuri tatal meu a bagat in broasca ulei Carrier care nu as vrea sa gresesc, dar cred ca e cam acelasi lucru cu ce bagi tu acum si intradevar l-am schimbat dupa cateva sute de km, pentru ca in baie se facuse ca apa iar sus la capacul pe unde se toarna uleiul era ca o vaselina, dar te rog nu-l compara cu castrolul. Ala e o alternativa la uleiul romanesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu-l compar cu nimic. Mol Botond nu-i romanesc, e unguresc. Sfatul meu este sa pui un ceas de temperatura si unul de presiune la ulei si sa vezi cum evolueaza lucrurile pe masura ce faci 1000, 2000, 3000.... 5000, 7000 de km cu un schimb de ulei. E singura modalitate la indemana de a verifica cum se prezinta uleiul si cat isi mai face treaba. Restul "babismelor ": ca parca s-a subtiat ca sta in nu stiu ce fel pe joja, sau ca-i negru si urat sau galben si frumos, sunt doar pareri si impresii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Crede-ma ca ceea ce ti-am relatat eu sunt constatari facute in 13 ani de cand circul cu broasca, iar uleiul Carrier de care iti vorbeam este tot unguresc si de aceea cred ca este acelasi, vandut sub denumirea de Mol Botond, un ulei care acum vreo 13-14 ani mi s-a parut f. prost. Nu cred ca ai nevoie de ceas de presiune de ulei ca sa constati ca un ulei se separa in motor... iar cu privire la comparatia intre uleiuri, tu spuneai ca uleiul pe care-l folosesti nu merge mai mult de 4000km si sunt perfect de acord cu tine, iar eu aveam convingerea ca folosind un ulei superior fata de al tau pot merge linistit 5000.

Modificat de TM06CZR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

CONCRET: la un passat diesel din '87 cu motor de 1,6 pe vremuri cand exista castrol rs 10w60 il consuma, iar cu magnatec 15W40 nu s-a mai intamplat treaba asta. Un prieten care si-a facut motorul la broasca a bagat castrol slx 5w... si il consuma. Acelasi prieten mi-a facut si mie motorul si am bagat magnatec 15w40 si cansuma mai putin decat da cartea la broasca. Eu cred ca uleiurile noi sunt f bune dar nu pentru motoare de generatie veche, chiar daca ele sunt in stare perfecta, iar castrol magnatec nu cred ca e un ulei "ordinar". Am bagat pana acum in broasca doar valvoline turboV 20w50, iar cand au crescut uzurile si implicit consumul de ulei, hpx 20w50 de la selenia. Acum ca mi-am refacut motorul bag magnatec 15W40 de care pot spune ca sunt cel mai multumit, mai ales ca nu spumeaza si nu mai gasesc maioneza pe capacul de la ulei. Iar cu privire la pastrarea proprietetilor... ma gandesc ca rezista 5000km cand oricum trebuie sa-l schimb pt ca nu am filtru suplimentar de ulei, iar sita cu care e dotata broasca.... nu stiu cat e de eficienta.

daca citesti mai sus, m-am referit la uleiul 5w-50 pentru a-l inlocui pe 20w50 si nu altul ... diferenta intre ele este ca diferenta intre nurofen si aspirina

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iar eu spuneam ca prietenul meu a bagat 5w-40 intr-un motor nou si il consuma, iar eu cu 15W-40 tot intr-un motor nou nu am probleme. Daca as fi gasit un ulei 15W-40 mai bun decat Castrol Magnatec din ala as fi bagat.

Modificat de TM06CZR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iar eu spuneam ca prietenul meu a bagat 5w-40 intr-un motor nou si il consuma, iar eu cu 15W-40 tot intr-un motor nou nu am probleme. Daca as fi gasit un ulei 15W-40 mai bun decat Castrol Magnatec din ala as fi bagat.

dar tu ai incercat sa bagi in motorul tau 5W 40 sa vezi daca l consuma? pt ca ai spus ca doar prietenul tau a bagat...

ori da mi voie sa ti spun ca motoarele voastre, chiar daca s "noi", nu cred ca sunt identice la interior...adik numai sunt cum au venit odata de la mama lor...

asta daca nu cumva le ati pus noi de la fabrica...

spre ex, motorul meu tot "nou"...papa valvoline ul de 20W50....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Prietenul meu e cel care face motoarele in partea de V a tarii. Cand m-am referit la motor nou, vorbeam despre un motor la care s-a rectificat toata linia (inclusiv blocul motor), s-a schimbat setul si s-au rectificat chiulasele. Tot el imi spunea de ex. ca fabrica da fanta la segmenti de 0,4mm si poate ajunge chiar si pana la 0,9 numai ca la seturile noi este de 0,2 motiv pentru care si rodajul e mai pretentios putin. Eu cred ca un motor in care s-au lasat asa tolerante nu are cum sa nu fie consumator de ulei. La motorul de 1,3 cartea da intre 300ml si 1L la mie, iar la 1,6 intre 500ml si 1L. Referitor la Valvoline TurboV 20W-50, eu am fost multumit de el atata timp cat motorul a avut uzuri medii, cand a inceput sa consume am trecut pe HPX 20W-50 (Selenia) care e un ulei recomandat pentru motoare mai uzate si care zicea producatorul ca ar fi avut baza sintetica. Adevarul e ca odata ce a inceput sa consume ulei am pututeam sa pun orice ulei pt. ca tot il manca, dar macar am zis sa pun un ulei cat de cat bun si sa-i mai lungesc agonia la motor :blah: La tine daca zici ca e "nou" motorul si tot consuma, vezi sa nu fie de la ghidurile de supape, care poate nu le-ai schimbat...

Modificat de TM06CZR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

eu la toate masinile pe care le-am avut, mai vechi sau mai recente am folosit doar Aral. La cele vechi 15w40 iar la cele ceva mai recente 10w40. Tine 15000 km , verificat de mine. Nu conteaza marca si uzura motorului. Pur si simplu sunt uleiuri bune.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 10 months later...

Vis-a-vis de reply-ul de mai sus al userului Costi, caruia ii place sa se citeasca scriind, (ca suntem pe forum :) ) :

Nu faceti prostii de genul "am ulei bun il schimb rar" . La motorul de broasca, luand in considerare faptul CA NU ARE FILTRU DE ULEI + conditiile de condus din Romania, faptul ca majoritatea broscarilor nu au motoare "zeiss", dar in acelasi timp tin la aceste masini, un schimb de ulei ar trebui sa se faca LA CEL MULT 3000km. Si mai devreme daca e posibil. Ba chiar as indrazni sa zic ca e mai putin important ca uleiul sa fie "de marca" (scumpa) decat a il schimba DES.

Si da... ca regula generala, daca bugetul si logistica o permite, e bun un ulei multigrad, de genul 5W 50 .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E subţire, băăăă..

Măcar un 15, 20, acolo..

Mno, io caut un 20W50 acum de la Texaco.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu zic sa folosesti ".. de la bunica" e si etno e si botanic .. deci esti in trend .. e mai gros si ies niste cozonaaaci, mmmmmm ....sau cartofi prajiti

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • oldtimercraiova pinned this topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!