Jump to content

Garnitura de chiulasa 3.0 TDI (Touareg 7P)


aanarcis
 Share

Postare recomandată

Salut!

Am intampinat si eu o situatie neplacuta cu un Touareg 7P din 2013 pe la vreo 170.000 km. Mai exact, prin mijlocul iernii trecute mi s-a aprins becul de nivel la antigel, am mers vreo 50km cu el aprins, ca nu aveam de unde sa completez in momentul respectiv, dupa care urmatoarea dimineata am completat cat sa vina la nivel si am plecat la drum cu ea. La un moment dat, cu vreo 5-10 min dupa o depasire cu acceleratia bine calcata, adica undeva la 4000rpm tinuta vreo 20 de secunde, am sesizat ca nu mai primeam caldura in masina. Dupa o stationare fortata de vreo 15-20 min, la 2km de la plecare, a ajuns temperatura pe la 110 grade si atunci a deschis termostatul, dupa care nu a mai facut probleme, doar ca mi s-a aprins becul de nivel de vreo 2-3 ori si am tot completat.

Dupa toata intamplarea asta, masina s-a comportat bine, nu mai consuma antigel, nu mai facea probleme temostatul. Doar ca, atunci cand duc motorul in sarcina mare (4000-4500 rpm) si alerg bine masina, face presiune in vas si blocheaza termostatul. De exemplu pe autostrada merg linistit cu x-x km/h, dar de la x in sus imi arunca apa afara din vas.

In alta ordine de idei, la reprezentata Volkswagen mi-au spus ca s-ar putea sa fie garnitura de chiulasa, sau, un anume senzor de la termostat.

A mai intampinat cineva pana acum aceste simptome sau a mai schimbat cineva garnitura de chiulasa?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Care din garnituri ? Ca are doua.

4000/4500 rpm nu e prea mult ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@aanarcis mergi la dealer si fa servisarea respectiva, iar daca problema persista ridica-le problema. Asa daca te duci din mecanic in mecanic nu vei rezolva nimic. Am trecut si eu prin ceva similar cu un Audi A3 8P, am mers pe la tot felul de mecanici iar problema in cele din urma am rezolvat-o la dealer.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

3 hours ago, EEXCALADE said:

Care din garnituri ? Ca are doua.

 4000/4500 rpm nu e prea mult ?

Garnitura de la 3 si 5 parca, sau 3 si 6.

4000-4500 rpm nu e chiar mult daca de la 5000 rpm este pe rosu, parerea mea. chiulasa trebuie sa duca si o astfel de sarcina, avand in vedere ca nu avea un numar asa mare de km si nici atat de multi ani nu are.

1 hour ago, ANdi B. said:

@aanarcis mergi la dealer si fa servisarea respectiva, iar daca problema persista ridica-le problema. Asa daca te duci din mecanic in mecanic nu vei rezolva nimic. Am trecut si eu prin ceva similar cu un Audi A3 8P, am mers pe la tot felul de mecanici iar problema in cele din urma am rezolvat-o la dealer.

Asa aveam de gand sa si fac, dar voiam sa ma asigur totusi ca nu exista vreo alta cauza pe acolo daca tot ma apuc sa desfac chiulasa. Ca din cate am inteles acel termostat este undeva pe chiulasa si ar trebui desfacuta de 2 ori daca nu este din garnitura.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cum reusesti sa duci masina la 4000 rpm , nu conduci pe modul Drive ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In caz de kick down (pedala la fund) cutia de viteze duce motorul aproape pana la turatia maxima inainte de a schimba treapta, orice cutie automata face asta, e normal si e foarte bine c-o face.

Modificat de Adriannnnn
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu a zis nimeni ca nu e asa

dar aia e turatie instantanee , nu timp de 20 de secunde

eu nu inteleg cum poti merge 20 de secunde cu Touareg-ul asta cu peste 4000 rpm

in cateva secunde trece pe treapta optima si scade turatia

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si daca ai terminat treptele ? ?

Modificat de F l o r i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu spun ca nu se poate

pe modul Sport , poti merge spre 4000 rpm daca accelerezi la maxim 20 de sec

( nu vad rostul sa chinui masina  , dar e logic sa se intample asa , vitezele se schimba cand treci de 4000 rpm )

eu de asta am intrebat daca nu merge pe modul Drive

in Drive daca termini treptele si accelerezi la maxim 20 de sec in depasire :

- ori nu esti pe autostrada si atunci ... care e faza ? m-am saturat sa vad asa ceva pe drumuri

- ori esti pe austrada si atunci ... pe cine depasesti in felul asta ? faci curse cu cineva ?

Modificat de Andrei_72
Randuri Goale
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 8/10/2018 at 5:33 PM, tavitara said:

nu spun ca nu se poate

pe modul Sport , poti merge spre 4000 rpm daca accelerezi la maxim 20 de sec

( nu vad rostul sa chinui masina  , dar e logic sa se intample asa , vitezele se schimba cand treci de 4000 rpm )

 eu de asta am intrebat daca nu merge pe modul Drive

in Drive daca termini treptele si accelerezi la maxim 20 de sec in depasire :

- ori nu esti pe autostrada si atunci ... care e faza ? m-am saturat sa vad asa ceva pe drumuri

 - ori esti pe austrada si atunci ... pe cine depasesti in felul asta ? faci curse cu cineva ?

Modul SPORT in depasire pe linie dreapta. La apasarea acceleratiei pana la fund masina reactioneaza diferit si pune motorul in sarcina maxima, acel kickdown despre care vorbea Adriannnn mai sus, iar vitezele nu se mai schimba asa de rapid si foloseste trepte mici din cate am observat, adica e posibil sa schimbe cel putin 2 trepte in spate, in functie de ce turatie aveai inainte de angajarea in depasire.

Nu conteaza ce faceam acolo, a fost o situatie neprevazuta si am accelerat. Nu cred ca Touaregul este o masina pentru cineva care se tine de curse sau prostii de genul.

Acum, haideti sa revenim putin la subiect, ca am cam deviat!

Modificat de aanarcis
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Salut @aanarcis,am aceasi problema ca tine sau mai bine zis pe care ai avuto cu touaregul. Daca ma poti ajuta sa.mi spui cum ai rezolvat problema sau unde ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Nu dati quote la postul anterior !  

 

Salut! Scuze de raspunsul intarziat. Nu stiu daca ai rezolvat problema sau nu, dar in cazul meu sa stii ca am gasit o mica fisura in termostatul mare, cel ce se afla pe bateria de la filtrul de ulei. In conditii normale masina se comporta exceptional, dar, in sarcina mare fisura respectiva se dilata, pierdea presiunea si bloca termostatul, dupa care imi arunca apa afara si nu mai facea circuitul.

Toata lumea imi spunea ca e din garniturile de la chiulase sau chiar din chiulase, dar le-am verificat si totul era perfect acolo.

Am schimbat bateria de la filtrul de ulei, pentru ca vine cu tot cu termostat, nu se pot achizitiona separat si am scapat de suparari.

Sper sa fie de folos informatiile mele. Toate cele bune!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

S a mai rezolvat problema? 
Eu am schimbat toate termostatele, racitorul de gaze și din păcate tot face figuri. Se ridica apa in sarcina și nu bagă deloc caldura in habitaclu.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Nu da quote la postul anterior , este impotriva regulamentului !

 

Ați rezolvat problema căldurii în habitaclu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Buna ziua, ceva solutii la problema semanalata?

Întampin aceeasi problema din anul 2019 dupa ce am facut V-ul motor, creste temperatura apei in sarcina, acum de ceva timp consuma mai mult lichid de racire, caldura in habitaclu am, restul in parametri normali. Ca diagnostic actual cel putin una din garniturile de chiloasă.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exact, ori garnitura de chiulasa, ori chiulasa fisurata, dar cel mai simplu afli ca un test cu solutie, daca solutia isi schimba culoarea e clar ca vin gaze in sistemul de racire
Totodata verifica si furtunele de racire care fac returul antigelului inapoi in vas, ca au supape de sens pe ele si se blocheaza.

400829561_1899910133738917_9137852549015338192_n.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 2 ore, Sebastyan. G a scris:

Exact, ori garnitura de chiulasa, ori chiulasa fisurata, dar cel mai simplu afli ca un test cu solutie, daca solutia isi schimba culoarea e clar ca vin gaze in sistemul de racire
Totodata verifica si furtunele de racire care fac returul antigelului inapoi in vas, ca au supape de sens pe ele si se blocheaza.

400829561_1899910133738917_9137852549015338192_n.jpg

Unde pot face sau gasi un test cu solutie?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Il comanzi de pe net, e 50-100 lei maxim.

eu de aici am comandat>

https://www.melarox.ro/amio-tester-garnituri-cap-10-ml-11546769.html?tspid=17865212&gad_source=1&gclid=Cj0KCQiAmNeqBhD4ARIsADsYfTf5WHl92P0wD-6IEhO_hL7xKlW5jO8OJFTweK4aFh70eg8twiuCcy0aAp0KEALw_wcB


Pui solutia in eprubeta aia si o pui in locul capacului de la vasul de expansiune. Pornesti motorul si lasi la relanti sa mearga 15-20 minute. Daca se schimba culoarea solutiei e chiulasa sau garnitura de chiulasa. Chiar daca schimbi garniturele tot trebuie dus sa faci planeitatea la chiulase si acolo vor verifica daca sunt fisurate.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!