Jump to content

VW Tiguan Facelift vs Passat b7 AllTrack (ambele dupa 2012)


flaviu2195
 Share

Postare recomandată

Salutare tuturor.

De ceva timp mi-am facut cateva calcule si pe sfarsitul anului vreau sa schimb actuala masina. Analizand situatia si necesitatile pe care le am de la o masina am concluzionat ca am nevoie de un motor potent, o garda la sol mai mare, 4x4 , confort, spatiu si alte cateva optionale care fac viata si mersul cu masina mai placut. 

Initial m-am orientat spre X3, Audi Q5, Volvo XC60 si cele mai sus mentionate. Dupa ce am tot rasfoit paginile forumului si am stat ceva timp urmarind review-uri despre toate modelele, plus considerente economice am ramas pe ideea de Tiguan si Passat AllTrack, desi inca imi mai fuge mintea spre XC60 din cand in cand. 

De ce am initiat acest topic? Ideea este simpla, nu am gasit nici un comparativ intre cele doua masini, motorizare diesel. Sper ca din neatentie sa nu imi fi scapat si sa existe un topic asemanator.

Ce asteptari am de la aceast topic? In primul rand as vrea cateva impresi despre fiecare model, motorizare diesel, cat e de spatios, confortabil, capabil sa iasa de pe asfalt pe drumuri forestiere, pajiste, ceva zapada iarna pe la munte, nimic iesit din comun, iesiri care nu se pot numi offroad. Ce cutie de viteza se preteaza la aceste modele, dsg pentru confort sau manuala pentru mai multe optiune la condus. Cu ce modele de cutii DSG sunt echipate aceste modele, stiu ca DSG 7 sunt problematice. 

Bugetul pentru achizitie este de 15000Euro. 

Daca o sa se inceapa o discutie, mai dezbatem detalii pe parcurs, asa pentru inceput este multa informatie de oferit.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

X3, Q5, XC60 erau variante bune, mai scumpe la intretinere si achizitie decat tiguan si passat, dar si o clasa peste dpdv al calitatii si confortului

passat b7, ca e alltrack sau sedan, e cam aceeasi masina cu b6-ele tau, deci daca tot vrei sa dai 15k pe o masina, macar sa nu fie un facelift la ce ai deja...

Tiguan are garda la sol si se potriveste bine pt ce vrei tu, insa trebuie sa tii cont ca modelul fabricat pana in 2015 nu e o masina chiar mare, dar tu stii mai bine daca un portbagaj mai mic decat cel al passat-ului iti ajunge.

Dsg7 doar cel de pe motoare mici e problematic (1.6 tdi, 1.4 tsi), cel de pe 2.0 tdi este la fel de fiabil ca dsg6.

 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La problema spatiului de depozitare la tiguan m-am gandit si eu,iar o solutie ar fi o cutie thule montata pe masina. 

La bmw am renuntat deoarece desi pare un mit problema distributiei la motoarele n47 in realitate nu e chiar asa, iar ca sa achizitionez o masina la 15000 si sa dorm si linistit trebuie sa mai investesc vreo 3000 in distributie, iar asta depaseste suma pe care vreau sa o cheltui. Vreau sa privesc masina din prisma utilitatii si nu cat de premium este. Atat timp cat ma duce de la a la b cu un oarecare confort, nu doarme pe drum si nici nu trebuie sa ma rog sa pot depasii atunci e perfect. Desii sunt tanar nu o iau pentru imaginea care o ofera.

 

Q3 am eliminato strict pe considerente economice.

 

Volvo, e putin complicat cu mecanicii si motivul principal e lipsa 4x4 pe motorizarea de 2.0, fiind disponibil doar pe varianta de 2.4 care aduce de la sine taxe si impozit mai mare, iar daca esti greu de picior si un consum mai mare. Poate peste cativa ani nu o sa conteze atat de mult aspectul financiar dar momentan prefer sa conduc mai mult si sa pot beneficia de avantajele masinii in loc sa dau banii pe taxe si altele precum brandul masinii.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e simplu , din ce ai spus tu :

ai nevoie de spatiu bagaje si pasageri - alltrack

nu ai nevoie de spatiu si vrei sa stai putin mai sus la volan , Tiguan

doar Tiguan-ul nou e mai spatios , in rest , Tiguan = spatiu mic , doar Kuga aceeasi generatie are mai putin

vrei sa dai 15.000 si sa ai masina mai noua sau cu dotari mai multe , passat normal ptr ca garda aia la alltrack nu e mare lucru ...

si ca idee , se pare ca toate masinile mai noi au suspensia mai dura decat cele anterioare , deci simt mai bine tot ce prind sub roti in orasele noastre ciuruite

ex : B6 fata de B5 , B7 fata de B6 , etc ...B5 cea mai moale , B7 cea mai tare

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mergi pe XC60, cu tot cu costurile extra e la ani lumina fata de Golf-ul supra-inaltat, scuze posesorilor de Tiguan :)); sau acelasi Passat batran dar botoxat care poate dovedi doar o bordura, si nici pe aia daca e in Sectorul 3 :)) 

Ambele sunt masini foarte ok care-si fac foarte bine treaba, dar cand sunt puse intr-o asa comparatie dau cu virgula...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de fapt nu costurile ulterioare , ci faptul ca XC60 e scump la cumparare , aici e problema

2012 la 15.000 doar merse bine de tot si la masina asta se simte uzura

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De obicei necesitatea spatiului pentru bagaje este destul de mare, la un tiguan am zis ca rezolv cu un portbagaj demontabil. Am urcat intr-un tiguan din 2010, primul model si parea destul de inghesuit, dar din review-uri scria ca spatiul interior a crescut la modelul facelift. Tin sa mentionez ca in bmw seria 3 eu ma simt inghesuit de consola de bord chiar daca dau scaunul in spate destul de mult. Inainte am condus un Ford mondeo, iar acum passat si sunt obisnisnuit cu spatiu mult.

Sa zicem ca includem si ideea de volvo. Spatiul si confortul este crescut fata de tiguan, insa motorul este de generatie mai veche din informatiile pe care le am, motoarele de generatie mai noua sunt de prin 2013-2014 pe modelul xc60, nu stiu foarte multe despre volvo, probabil pe forumul dedeicat marcii as gasii mai multe informatii despre model. Am vazut cateva modele de la anumiti dealeri din tara care sustin ca au carte service si tot la masina. Sansa sa gasesc in aceasta suma de bani si un volvo din 2013 e destul de mare. Plus ca am o varianta de a face o precomanda la un dealer din zona natala sa imi caute masina dorita cu cateva luni inainte de achizitie. Ceea ce este un avantaj considerabil.

La volvo, faptul ca pe motorul de 2.0 163cp nu se gaseste varianta cu 4x4 ar fi un dezavantaj fata de tiguan? Pana acum nu am condus 4x4 si nu i-am simtit lipsa, iar putinele situatii in care aveam nevoie de 4x4 sunt rare si probabil nu e justificat. 

Pe banii de passat b7 alltrack gasesc b8 din 2015 cu destule dotari, insa garda la sol pana acum mi-a creat probleme la actuala masina, am luat bolovani, cateva tavaleli pe burta la treceri de cale ferata (la nivel) , iarna am puso de cateva ori pe burta, iar faptul ca am cutie automata nu m-a ajutat in niciun fel sa ies, o cutie manuala in anumite situatii e mai elastica si iti da multe optiuni. 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

un SUV fara 4x4 este un nonsens

s-au fabricat doar din considerente de marketing

X3 dupa 2011 este cea mai spatioasa si mai ieftin de intretinut ca impozite

dar numai Xdrive

Modificat de tavitara
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si intretinerea cu piese, tinand cont ca la banii astia o sa se apropie de 180.000km, in functie de ce gasesc pe afara poate am noroc. Dar pe la 200.000 incepe sa se vada uzura pe anumite piese indiferent de exploatare. Poate sa mai meagra cateva mii sau poate nu. 

Variantele primite sunt toate analizate, decizia e grea. Ca si aspect X3 mi se pare cel mai frumos dintre toate modelele mentionate de mine. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dar nu exista intretinere ieftina , nu vorbim de Logan

la toate e scumpa daca pica ceva

doar ca la X3 de ex gasesti pe toate drumurile la dezmembrari orice

la XC60 nu prea

iar X3 are motor de 2 , impozit mic + spatiu cel mai bun la clasa din care face parte ( Tiguan , Q5 , XC60 , CX5 , CRV , etc )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu as alege X3 dar as schimba distributia la cumparare ca sa fiu linistit ceea ce ar insemna sa pregatesti cam 3.000 de lei. Deci lista ar fi X3, XC60, Tiguan, Passat.

Asta cu intretinerea e valabila la orice ai cumpara pentru ca toate se vor invarti peste 150.000 km (cel putin). In plus, la orice ai cumpara, ar trebui sa te pregatesti si de o revizie generala, ulei + filtre, pentru ca orice ti-ar spune vanzatorul nu poti sa ai garantia ca a fost facuta sau ca a fost facuta cu piese ok. Si ar trebui sa iei in calcul si placutele de frana, cu tot cu verificarea discurilor, si cauciucurile.

Adica, orice ti-ai lua, pastreaza 1.000 de euro pentru revizie, asta pentru ca ziceai ca esti limitat de buget. Nu da toti banii pe care ii ai pe masina pentru ca e posibil sa apara neplaceri la orice ai cumpara. 

Si nu te grabi si nu ramane fixat pe un anumit model. E oricand posibil sa apara un CX5, il folosesc ca exemplu pentru ca nul-am vazut in lista ta si masina e ok, putin rulat sau in stare buna cu un istoric service clar si curat si la pret bun ceea ce inseamna ca merita cumparat...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tiguan te va dezamagi la spatiu, mai ales ca esti obisnuit sa il ai din plin. Sa mergi mereu cu cutia deasupra nu cred ca e o bucurie.

Cum zic si colegii, orice ai lua iti mai trebuie niste bani pentru o revizie serioasa: distributie, ambreiaj, etc.... 

X3 ar fi si pentru mine prima optiune. A doua ar fi Passat probabil, Volvo si pe urma Tiguanul (bine, mie primul model nu mi-a placut niciodata oricum..mult prea mic la spatiu pentru mine, ca si masina principala).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu inteleg din solicitarile colegului ca isi cauta o masina polivalenta si pentru familie cu buget 15 mii de oiro ... la banii astia as alege Tiguan cu ochii inchisi daca polivalenta inseamna si drumuri mai accidentate.

Alltrackul este supraevaluat (nu stiu din ce motiv sunt foarte scumpe la SH si unul bine dotat si cu motor mai puternic are muuulti km in pretul asta). In plus, spatiu desi e teoretic mai mare, cu exceptia portbagajului care ala e, mai mare cu 100 de litri la Passat, e diferit repartizat, in Passat se sta ca in limuzina, mai intins, in Tiguan se sta mai ca in MPV, mai drept ... mi se pare mai comoda sederea in Tiguan.

X3 si Volvo sunt alegeri premium, mi se par dezastru la SH cu kilometri garla, la Volvo cel putin, in afara problemelor tehnice (si are destule), reteaua oficiala e minuscula, preturile la piese sunt uriase, expertiza prin service ioc etc.

BMW e BMW, costa si nici asta nu e scutit de probleme, dimpotriva, iar in 15 mii iei o gioarsa.

Parerea mea ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 12 ore, flaviu2195 a scris:

La bmw am renuntat deoarece desi pare un mit problema distributiei la motoarele n47 in realitate nu e chiar asa, iar ca sa achizitionez o masina la 15000 si sa dorm si linistit trebuie sa mai investesc vreo 3000 in distributie, iar asta depaseste suma pe care vreau sa o cheltui. Vreau sa privesc masina din prisma utilitatii si nu cat de premium este. Atat timp cat ma duce de la a la b cu un oarecare confort, nu doarme pe drum si nici nu trebuie sa ma rog sa pot depasii atunci e perfect. Desii sunt tanar nu o iau pentru imaginea care o ofera.

Nu sunt eu mare fan bmw, dar ai pus gresit problema cu distributia. Da, e o problema, importanta si cunoscuta, schimbi lantul si stai linistit, dar poti in acelasi timp sa gasesti o masina la care a fost schimbat deja si sa nu aiba probleme. La tiguan sau passat dupa ce il cumperi, nu ii vei schimba preventiv cureaua de distributie? Care tot te duce undeva la 1500 ron sau mai mult.... 

Dupa mai citesti pe forum de pompa cp4 la 2.0 tdi si o sa stai cu un stres asemanator cu lantul la bmw si in final nu mai cumperi nimic... ?  

Cum ti-au spus si alti colegi mai sus, dupa achizitie sa mai ramai cu 1000 de euro deoparte pentru intretinere specifica rulajului (nici cureau, nici lantul nu il schimbi la masini cu 50.000km, ci doar la rulaje mari). 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Banii pentru prima revizie sunt separat pe langa cei 15000, prin ce am spus ca poate merge inca cateva mii de km ma refeream mai mult la suspensii, planetare, consumabile care se schimba totusi mai rar decat placute, ulei, filtre. 

Dupa cum a spus colegul vdragos, cam asta ar fi rolul masinii, o masina de familie, cu tot ce poate insemna asta, de la spatiu, confort si siguranta.

Intrebarea este, unde as putea face un testdrive cu masininile respective, la reprezentanta sunt ultimele modele si nu o sa fie foarte relevant testul. 

Ideea este ca doresc sa pastrez masina minim 5 ani, daca o sa fiu multumit si nu o sa am probleme poate si mai mult, depinde ce imi ofera.

La mazda CX5 nu m-am uitat din cauza motorului de 2.2 si din simplul fapt ca arata foarte mic. Considerand ca ofera prea putin spatiu.

1 minute ago, mihai.onu94 said:

Nu sunt eu mare fan bmw, dar ai pus gresit problema cu distributia. Da, e o problema, importanta si cunoscuta, schimbi lantul si stai linistit, dar poti in acelasi timp sa gasesti o masina la care a fost schimbat deja si sa nu aiba probleme. La tiguan sau passat dupa ce il cumperi, nu ii vei schimba preventiv cureaua de distributie? Care tot te duce undeva la 1500 ron sau mai mult.... 

Dupa mai citesti pe forum de pompa cp4 la 2.0 tdi si o sa stai cu un stres asemanator cu lantul la bmw si in final nu mai cumperi nimic... ?  

Cum ti-au spus si alti colegi mai sus, dupa achizitie sa mai ramai cu 1000 de euro deoparte pentru intretinere specifica rulajului (nici cureau, nici lantul nu il schimbi la masini cu 50.000km, ci doar la rulaje mari). 

Sunt perfect de acord cu tine, dar distributia la vw e 2000 lei la bmw din cauza ca au mutat lantul intre motor si cutie costa de la 2000 euro in sus. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Distributia la 2.0D (si pe acolo se invarte si 3.0D), cele la care e in spate, e 3.000 de lei facuta in service-urile bune, Bimmer sau Service Team. In asta intra si piese de origine si manopera. Fata de cei 2.000 lei la VW nu e chiar un capat de lume. In niciun caz nu sare de 1.000 de euro, cu atat mai putin 2.000 :) 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atunci imi cer scuze, dupa o discutie cu 2 mecanici am aflat si eu suma pentru reparatia distributiei, de asta am ramas socat si m-am gandit de multe ori daca merita un cost suplimentar asa mare. Daca e cum zici tu atunci nu ar fi o problema atat de mare, astfel incat as putea sa il readuc in discutie. 

Nu vreau sa ma decid exact la un model, o sa las 2 variante iar in momentul in care o sa fac achizitia sa am mai multe optiuni, ca sa pot alege cea mai buna. Am desschis topicul pentru a purta o discutie cu cineva care a avut contact cu asfel de masini. Pentru mine care nu am urcat nici in tiguan nici in x3 e oarecum greu sa ma pronunt. Iar din imagini si video si lungi pagini de discutii mi-am facut in prealabil o idee.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt de acord cu @vdragos In privința BMW. 15 k este mult sub bugetul necesar pentru un X3 corespunzator. Poti sa iei una chel-line dar, ca sa il citez pe Florin, aia e caroserie de X3. Sau mai ai varianta uneia care a fost pana pe Luna si înapoi, chiar dacă samsarul a pus 167 k, asa ca sa dea bine. Si in aceasta situație n-ai făcut nicio treaba.

Preturile pentru XC60 nu le știu, dar nu la Volvo e o foarte mare problema in a găsi specialiști pe partea de mecanica și electrica. Si din ce înțeleg, din postarile lui @flaviu2195, reviziile in reprezentanta sunt excluse.

In privința alegerii dintre Tiguan si Touareg, dacă ai nevoie de spațiu mare pentru bagaje Tiguanul pica. Spațiul pentru pasageri este asemanator la ambele pentru locurile din fata, și cu un avantaj pentru Passat la cele din spate. Confortul este din nou, asemănător, dar asa cum a spus @vdragos, pozițiile de ședere sunt diferite. Aici e o chestiune de gust. Daca accentul pica pe abilitățile off-road fie el și "urban" (borduri/zăpada), Tiguanul e in avantaj.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Am Tiguan-ul din semnatura ca masina (hai sa ii zic) de familie... este in utilizarea doamnei, eu avand masina de serviciu 

O am de 2 ani, timp in care a facut cam 10,000km ( :D ) insa o iau an de an in concediul de 2 saptamani - este singurul moment cand ii pun cutia sus, noi fiind 4, diu adulti si 2 kizi

In rest, isi face treaba cu prisosinta - motorul fiind the sh*t la masina asta 

 

Am mai spus-o si ma repet... nu alegeti o masina pe baza exceptiilor ci pe baza nevoilor zilnice. 

Intotdeauna va fi una mai buna, mai mare, mai scumpa insa chiar ai nevoie de ea?! 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Achizitia nu vreau sa o fac de la persoane fizice, samsari. Cel mai probabil o sa merg la un dealer care se ocupa cu asta si imi pune la dispozitie toate actele despre masina. 

Servisarile nu o sa le fac la reprezentanta, am un service unde merg de cativa ani, nu am avut nici o problema pana acum, ofera garantie pe lucrari, preturi bune si fiind deja client fidel primesc discounturi considerabile de fiecare data. Si prin service nu ma refer la garaj de cartier, au 6 boxe. Eu sunt multumit de ei. 

Eu fac intre 20k si 30k pe an, sunt destul de mult in masina, 

Referitor la bani, cei 15000 de euro sunt limita, as putea astepta inca jumate de an sa mai pun 5000 dar nu vreau asta. Nu sunt zgarcit cand vine vorba de intretinere si reparatii insa vreau sa fac alegerea buna incat sa nu imi para rau si vreau sa cheltui banii pe motorina nu pe piese.

22 minutes ago, Rave said:

Distributia la 2.0D (si pe acolo se invarte si 3.0D), cele la care e in spate, e 3.000 de lei facuta in service-urile bune, Bimmer sau Service Team. In asta intra si piese de origine si manopera. Fata de cei 2.000 lei la VW nu e chiar un capat de lume. In niciun caz nu sare de 1.000 de euro, cu atat mai putin 2.000 :) 

Ai avut dreptate, am cautat pe un site de piese auto unde au operatori online si am cerut informativ un pret pentru kitul de distributie. Valoarea lui este aproximativ 2500lei la care se adauga si manopera. Imi cer scuze pentru ca am afirmat ceva fara sa verific corectitudinea informatiei. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nevoile zilnice reprezinta o deplasare de cativa km stanga dreapta prin oras si putin pe afara, lunar un drum de 700km in care suntem 2-3 persoane in masina si bagaje. Iar din cand in cand iesiri in weekend 2 persoane plus bagaje. Necesitatea de spatiu am cand merg acasa o data pe luna, de obicei la passat am portbagajul plin, mentionez ca masina e break.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu doar incerc sa te ajut sa iei o decizie bazata pe informatii corecte. Exista, sau nu ca sunt masini cu sute de mii de km cu distributia originala, aceasta problema a distributiei la N47 dar costurile, desi mai mari decat la un VW, nu sunt chiar de speriat. Adica e decent 3.000 - 3.500 de lei si apoi sa stai linistit 5 ani cat ai de gand sa pastrezi masina.

Dar per total probabil vei ajunge pe la 2.000 de euro cu distributie, ulei, filtre, placute/discuri si cauciucuri, dar asta e valabil cam la orice masina ai cumpara. Daca gasesti una cu astea schimbate cu atat mai bine. De banii aia faci un concediu cu masina :) 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu poti lua o masina de 15.000 cand ai toti banii 16.000

e un exemplu

cauti o masina de 15.000 cand ai minim 17-18.000 disponibili

ptr ca nu stii niciodata ce gasesesti , cum gasesti , ce trebuie sa faci , ce nu

oricum , suie-te si mergi cu masina pe care o cauti , sa nu ai surprize sa nu iti placa

eu am mai mers cu 7P , mi-a placut , am luat una , imi place enorm

dar sotia ... nemultumita total

de ce ?

simplu , s-a obisnuit pre multi ani in Sorento , barca , moale de tot , cu AT-uri care absorb orice piatra de pe drum

nu a mers in nicio masina cu suspensie normala de vreo 10 ani ... pai ? de ce se simt gropile ? nu ... nu , masina proasta , nu trebuie sa se simta nimic

acum trebuie sa se readapteze , ca inainte am avut Focus si a uitat cum se mergea in aia ...

trebuie mers si vazut cum va place la amandoi , dar mers , nu doar un test drive de 10 minute

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si cum pot sa fac rost de un tiguan si un x3 pentru mers nu doar 10 minute? O iesire pentru un weekend de exemplu.  

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vorbeste cu prieteni care au , macar o ora sa mergi in oras si in afara

sa simti masina si sa iti dai seama care vi se potriveste mai mult

degeaba ai spatiu daca nu te simti bine in ea , un exemplu ...

mergi la un weltauto si ia la test 10 minute un Tiguan de ex si apoi il aduci dupa o ora , ii pui si motorina de 20 lei sa nu se supere agentul ala si spui ca ai uitat de ceas cand ai vazut cum merge masina

apoi iti iei din alta parte

Modificat de tavitara
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!