Jump to content

Tiguan 5N2 - 2.0 TDI - 4motion - The New Explorer


Doomy

Postare recomandată

Iti las un preview din iunie 2021, am prins o vreme cu valuri de ceață, nu wow pentru moto dar superbă pt poze.

20210626_084108.jpg

Link către comentariu

Felicitari pentru mentenanta! Eu ma chinui cu o amarata de distributie pe lant si Dvs "refaceti" toata masina!

Link către comentariu

Bună alegere cu amortizoarele Sachs. La următorul schimb de amortizoare am să iau alte arcuri, cele de la KYB mi se par cam slabe. Erau mai subțiri decât cele originale, dar par mai și mai slabe în a "ține" greutatea mașinii. 

Link către comentariu

In legatura cu culisele - set de culise noi OEM VAG vine in cutie cu pliculet vaselina. Din pacate nu scrie de care, insa nu au pus-o ei chiar degeaba acolo.

De 10+ ani folosesc fara absolut nici o problema vaselina de temparatur inalta "aurie" cu cupru Bosch. Din pacate nici nu se mai citeste eticheta - tubul il folosesc de multa vreme. 

 

In cutiile acelea e jumatate de motor ... ce vrei sa ii faci? :D

 

Link către comentariu
adrian001

E controverstata treaba cu culisele de la franele de pe fata, sunt suntinatori aprigi pentru ambele metode. Eu personal, le dau cu vaselina siliconica pe care o aplic pe interiorul bucsei de cauciuc. In manual cred ca scrie sa nu le dai cu nimic, dar potentiala problema cu gresatul e legata de praf, nu de temperatura. In alta ordine de idei, ei nu vad nici o piesa de motor acolo ... vad ca vrea sa faca refresh total la supensia fata/spate. 

Link către comentariu

Ca sa nu o lungesc si de data asta , impart in doua informatia despre piesele schimbate.  Prima data las o lista de piese impreuna cu motivele si apoi va urma detalierea procesului de schimbare al acestora. 

 

Pai sa incepem....

 

Odata cu operatia de mai sus ( cea cu franele ) am facut o verificare vizuala si la levier la toate bratele/bucsele posibile si am fost destul de socat ce am gasit. Multe din ele aveau joc mare, mult mai mare decat era cu un an in urma . 

Situatia generala era cam asa : pe stanga avea joc , omologul de pe dreapta nu avea joc , sau invers.    Confirmarea finala am avuto cand am facut geometria imediat dupa schimbul de anvelope , moment in care pe spate am intrat pe rosu 0.02% la partea de camber care nu mai putea fi ajustat deoarece era la maxim reglajul de la bucse. 

 

Am facut lista cu coduri de piese care le vroiam schimbate si am trimis-o la mecanic  : 

image.thumb.png.6d6a7ebd8fb66d7db2ae25ab42a27295.png

 

 

page5.thumb.jpg.dc155a0dfc40786df065afebaeaacf95.jpg

 

A fost onorata intreaga lista. 

 

Am mers pe premisa urmatoare -> masina oricum are un numar de KM ...~185.000 si o varsta de 12 ani+ asa ca nimic din ce era original nu mai era considerat ca fiind fara uzura. 

Nu avea rost sa schimb doar bucsele sau bratele cu problema, mai ales daca erau doar pe o parte , doar amanam alta vizita la mecanic si alta manopera, chiar se puteau strica mai rapid piesele noi montate pentru ca erau suprasolicitate datorita uzurii celor care ramaneau pe masina.  Probabil ca daca schimbam doar ce era la prima vedere nu erau nici macar jumatate din piesele de mai sus , dar pentru preventie am decis sa fac tot . 

 

Am mers pe "Ghiveci" de piese dupa cum se vede . 

 

Doar doua lucruri am pastrat din ce a fost pe masina in materie de brate si bucse : 

1)  Bieletele de la barele stabilizatoare fata/spate -  Cele montate de mine ac

 

um 2 ani , care au rvewo 40K km si inca nu au deloc joc . 

2) Arcurile Eibach.....la care nu trebuie explicat de ce le-am refolosit. 

 

 

page4.thumb.jpg.95b0399ff90084bf6a2f04da4c504c26.jpg

 

page6.thumb.jpg.bb4774353d31161c5b0c0b7a21ea8702.jpg

 

page11.thumb.jpg.bcfe68cbfac1158de024e5b04ab14eae.jpg

 

 

 

page9.thumb.jpg.188010002b6f30ecfd6963c74720ac67.jpg

 

 

Amortizoare pentru ca era si timpul.....dpdv al meu erau destul de uzate, oriocum nu aveam de gand sa pun brate si bucse noi pe amortizoare vechi.....ultimul test de amortizoare facut in Martie arata ca pe fata sunt undeva la 75% iar pe spate 83% eficienta......acesta fiind ultimul test de amortizoare care il voi mai face in viata mea :)))  realitatea a fost alta. 

 

page8.thumb.jpg.46685f49be13b6586ec409196805f371.jpg

 

page10.thumb.jpg.c3c9a3924985af4b4ffe5e38fce3de9e.jpg

 

 

Si apoi piesa de rezistenta : Ambreiajul   -> De ce?  -> Pentru ca la ultimul drum de Piatra Neamt am avut doua simptome care prevesteau inceputul de sfarsit : se intarea tare de tot pedala la apasare si avea un tremurat/vibratie la ridicare dupa drumul mai lung de ~2 ore si un vajait pe accelerare sesizabil la viteze mici.  Nu am observat simptome dupa racire .  Am zis daca tot vizitez mecanicul sa il fac si pe acesta pentru ca anul asta exploratorul va avea ceva de umblat si vreau totusi sa ma pot baza pe el. 

In pozele de mai sus se vad doua ambreiaje complete :)  Motivul ?  ..... o sa las putin suspans pentru urmatorul post... 

 

page12.thumb.jpg.1f8a0d75f419235e44a56cbea26dfdfb.jpg

 

 

Link către comentariu
acidone77

Cost? 🤣

Link către comentariu
  • 3 weeks later...

@acidone77  la sfaristul acestui post ai raspunsul 

 

Ca sa nu o lungim prea mult , piesele schimbate pot fi descrise doar in doua moduri :  

1) Uzate dar mai mergeau 

2 )Praf / varza / [cenzurat]   

 

Operatia pentru toate piesele a durat 2 zile a cate 12 ore  , 2 oameni la lucru din care unul din ei am fost eu personal : 

 

page111.thumb.jpg.ebbbe2eaeeb63e0642ccddb062a88d19.jpg

 

Sa le luam pe rand : 

 

Pe spate am schimbat ce este in imaginile de mai jos , impreuna cu toate suruburile necesare :

page1.thumb.jpg.554262dd1ed022b747f0b8cabe700bef.jpg

 

- Bucsele mici de la bascule transversale  spate erau Praf!  Rupte chiar. -  De aici problema cu unghiul de fuga. 

page2.thumb.jpg.4c0cc10b3f4d81a6fdaecd609fddd94f.jpg

 

Bratele "Oase"  pentru cadere erau uzate dar mai mergeau :

 page4.thumb.jpg.9123263ad9aa4efb0869447b9e3af6be.jpg

 

Bucsele de la bara stabilizatoare erau Praf-  se invartea in gol bara in ele. 

page10.thumb.jpg.08ec82b0e05afc7bb744cc787c96306d.jpg

 

Bucsele de la bratele basculelor paralele erau si ele praf ! 

page6.thumb.jpg.d785f1bd5e064e6121bf03ff388268d2.jpg

page8.thumb.jpg.3f8c1c89b658fef444c470ec0342cd33.jpg

 

Pe langa asta , erau extrem de murdare in interior: 

page3.thumb.jpg.994f890f95d848db602b1b9523120b77.jpg

page5.thumb.jpg.b71a47233d973b46cb1c4d9b1954c510.jpg

 

Acestea au fost singurele la care am folosit MEYLE HD -  Semipline -  Dupa curatare si gresare corespunzatoare aratau aproape ca noi : 

 

page7.thumb.jpg.69951bac6d74102295eb3dc14e887746.jpg

page22.thumb.jpg.35b3752f620881d6a706083e615aa1de.jpg

 

- Amortizoarele spate erau si ele praf !  zero .......ultima data in vitata mea cand mai dau bani pe test de amortizoare .... cu max o luna inainte am facut test si au iesit la 70+%......

Nu mai aveau presiune deloc si erau si curse. 

page9.thumb.jpg.1af3ac6fb4357962ab801d81a5b45e56.jpg

 

Bun, cu spatele am  terminat

- Lubrifiat toate punctele de contact in spray de cupru  ✓

- Curatat rugina superficiala ✓

- Montat la loc ✓

- Strans corect cu cricul pus sub roata pana ce roata a ajuns in pozitia de "odihna"  ✓

 

Tot spatele a fost facut aproape integral de mana mea , ocazional am mai cerut sfaturi de asamblare sau ponturi pentru diferite situatii dificile intampinate.  Totul a iesit ca nou ! Zero Probleme. 

page222.thumb.jpg.f96e04954e2bb641ddfd18d7a47d3826.jpg

 

 

Trecem la partea din fata

 

Jos puntea si curatat toate punctele de contact ✓

Bucsele de la punte erau uzate dar mai mergeau , singura chestie ca erau tari ca piatra !  nu mai amortizau nimic. Foarte putin rupte .

 

page17.thumb.jpg.b2ba9068a74d75dfeb264a5fce8f8b8d.jpg

page16.thumb.jpg.3a3e2f45807f73e8d4796dec9c2464d3.jpg

 

- Bucsele de la bara stabilizatoare fata , au fost schimbat doar partea de cauciuc .  Cunoscatorii stiu ca bara stabilizatoare fata pentru platforma PQ46 este nituita si nu exista pentru EU piesa de schimb cu tot cu carcasa pentru aceasta bucsa, doar pe china exista. Am gasit de schimbat bucse pe marca TEGDUM  . 

Am decapsat carcasa si am folosit piulite noi cu buza de fixare , rezultatul e foarte ok , au iesit ca noi  ✓ 

page21.thumb.jpg.632f8a6525b37cdacd8001569f81f000.jpg

 

- Amortizoarele fata erau uzate dar nu erau chiar praf , mai aveau ceva viata in ele.......culmea .  Aici am refolosit protectiile OE pentru ca cele comandate Kayaba erau foarte scurte si nu mi-a convenit sa le montez.✓

page18.thumb.jpg.50219b492ce3edd119d1cd1a328ce3d8.jpg

 

- Tamponul Dreapta - Partea pasager era [cenzurat].....era atat de lasat incat a mancat din carcasa de aluminiu ✓

page11.thumb.jpg.6ca7b790410ded8cb54880b33752157c.jpg

 

- Tamponul Stanga de la cutie -  Partea sofer era [cenzurat] ..... Era rupt complet si el lasat pe carcasa. ✓

page12.thumb.jpg.9a38257dfa1a5efb00fa6ac4fde0b914.jpg

 

- Tamponul spate antibalans (uitat sa fac poze cu cel vechi)  - avea joc , dar inca nu era rupt ✓

page23.thumb.jpg.6e1b8cc3586b352d190f8e8c9801d703.jpg

 

 

Si acum sa trecem la The main event ......Ambreiajul : 

page20.thumb.jpg.5945a01f52ac9f83cd4f80a245ea5fbd.jpg

 

Dupa cum se vede in poza de mai sus  ,Ambrejiajuul meu era kaput......placa de presiune avea arcul desprins si deplasat intr-o parte si placa de presiune nu mai calca pe toata suprafata de contact....era si ea deformata. 

De asemenea in poza cu piesele din primul post se vad doua cutii mari albastre.....doua modele de ambreiaj diferite pe care mecanicul le-a comandat,  contrar listei trimise de mine pentru ca le-a gasit la "super" pret -> kit complet rulment placa disc si volant pe la 2400ron....care sunt compatibile cu codul de motor CFFB ,  asa ca prins de val am acceptat sa le comande   ... 

 

M-am imbatat cu apa calda ...... cu toate ca arata aproape lafel nu a fost compatibil , aveau 23 dinti la placa de presiune in timp ce al meu avea 26 dinti.  Au fost impachetate si date retur , apoi am comandat piesele corecte.  Daca era sa ma iau dupa programele de piese auto , erau vreo 4 modele compatibile cu CFFB M6 dar la nici unul nu specifica numarul de dinti.   In catalogul sachs doar unul este compatibil care are 26 dinti.  Diferenta de pret a fost aproape dublu fata de cel initial.  Asa ca am comandat ce trebuie si 3 ore mai tarziu aveam ambreiajul montat corect pe masina : ✓

page14.thumb.jpg.af46413beca96f1b0177c42fa4c98ebf.jpg

 

Cutia a fost curatata si montat rulmentul nou

page13.thumb.jpg.ca04f49c8f825aff0a0c12b5613e8c8e.jpg

 

Simeringul vilbrochen si senzorul G28 au fost si ele curatate , nu sunt urme de scurgeri de ulei ✓

page15.thumb.jpg.299311f633766e99e36c8493ff8eae20.jpg

 

 

Apoi la final  montat noile bielete de directie impreuna cu capetele de bara -  am refolosit protectiile OE .  Pe partea soferului nu erau probleme , dar pe partea dreapta la pasager avea mic joc capul de bara si bieleta de directie. 

page24.thumb.jpg.1482b47b22678cdfe7faf44d355b184d.jpg

 

page25.thumb.jpg.629301d5e74ffe16eb5f80dce5feb123.jpg

 

Bun , din acest moment totul a fost doar reasamblare strangere si verificare ..... 

 

Operatia de final a fost incheiata si cu o revizie la sistemul AC .....ca deh ....vine vara.

page26.thumb.jpg.0abbed2166d3fd1589c836cae99aee6c.jpg

 

Si daca tot ne-am reinnoit cu piesele am zis sa schimb si scutul vechi , asa ca ..... am montat nou model de scut , vopsit albastru exterior si alb in interior......numai bine sa vad eventualele scurgeri  foarte usor pe el . 

page19.thumb.jpg.adaa78d3390847bad8f06e3b2059fdb0.jpg

 

page333.thumb.jpg.8598782225a0e7104ac905dd7ad26621.jpg

 

 

A doua zi am mers inainte la un drum de ~30km sa testez ca totul este in regula si sa ma asigur ca se aseaza toate bucsele bine apoi am facut iar geometria , ca deh ...volanul era stamb dar masina mergea drept :) 

page444.thumb.jpg.62b061c59c4442bbb7cfb5d4636493ad.jpg

 

Dupa geometrie am mai facut ~100 km pentru rodarea ambreiajului in regim normal de mers.  Masina este ceas elventian , volanul raspunde instant , suspenia este mirifica , nu se mai transmit deloc vibratii in habitaclu si tonul motorului s-a schimbat complet , este mult mai silentioasa , mai ferma pe viraje .......ca noua ! 

 

Toate piesele descrise mai sus au costat ~10500 Ron  cu alti 2700 Ron necesari pentru Manopera  un total de ~ 13200 Ron . 

 

Feelingul este de nedescris ! Se simte ca noua ! 

 

Link către comentariu
Doc Morelli

@Doomy The things you do for love !

Link către comentariu

No , eu nu mai inteleg nimic

Ori exploratorul e orice altceva dar nu explorator , adica daca il lasi sa exploreze se alege praful si trebuie sa-ti mai iei un job sa il faci bine

Ori , la o masina atat de des si bine intretinuta sa vezi uzura atat de multa , inseamna ca nu e ceva ok cu modelul asta de masina

Merg pe prima varianta

Link către comentariu

@tavitara eu cred ca Tiguanul nu a fost gândit pentru utilizatori ca @Doomy! :))

Un mare bravo pentru întreținere, te înțeleg perfect de ce faci anumite chestii. Nu știu cum o păcălești tu pe doamna să îți accepte acest hobby, eu pe mea am liniștit-o de mult... :P Îți urez mulți km fără incidente și intrări în service! :Driver:

Link către comentariu

@Doc Morelli  si inca nu am ajuns cu posturile la zi , sa vezi dragostea asta cum e ....cateodata iti vine sa o dai in pom ia alte dati nu iti vine sa te mai dai jos din ea...... :screwy:

 

 

@tavitara am stabilit in alte posturi ca nu e facut pentru asa ceva Tiguanul , aici e vorba de pasiune .  Nu contest,e vorba si de utilizare care nu este in parametrii producatorului .....dar ce mai vrei mai mult de la cauciuc care are peste 12 ani vechime?  Dupa spusele mecanicului " Mai mergeau cel putin 50k"  , daca era dupa el , schimba punctual o bucsa , un tampon si un cap de bara. Amortizoarele daca nu erau curse de tot ....erau inca bune dupa el. 

Bineinteles ca am primit discursul moral " Altii vin cu ele fier pe fier....."

Nu e ca si cum schimbi toate bucsele an de an , faptul ca le-am facut pe toate am salvat multe drumuri la mecanic pentru diagnosticare diferite zgomote viitoare care urmau sa vina rand pe rand.  Asa am rezolvat totul intr-o singura vizita fara alte batai de cap.

în urmă cu 14 ore, tavitara a scris:

si trebuie sa-ti mai iei un job sa il faci bine

Nu e cazul aici , toate pasiunile costa bani altele costa si sanatatea.   Tot e mai bine asa decat pariuri, fumat , alcool, nopti pierdute ......etc.  Macar pasiunea mea este sa o tin dpdv tehnic impecabil. 

 

Am vazut diferite masini la un show auto din Politehnica , diferite masini tunate, frumoase ....eye candy cum se zice..... dar cand a fost vorba sa o porneasca pe una din ele, nu a vrut din prima.....e vorba doar de prioritati si de pasiuni. 

 

 

@grp  

în urmă cu 13 ore, grp a scris:

Nu știu cum o păcălești tu pe doamna să îți accepte acest hobby

Daca ai idee cat de simplu e raspunsul aici...... :)) Pentru fiecare hobby al meu,ii finantez si ei un hobby si uite asa e fericita si ea.  Daca privesti situatia ca si cum ai avea gemeni .....totul este bine. Gandeste la dublu si nu ai cum sa dai gres :rules:  

 

Link către comentariu
18 hours ago, tavitara said:

No , eu nu mai inteleg nimic

Ori exploratorul e orice altceva dar nu explorator..

Orice mașină bine întreținută mai explorează și service-ul...

 

@Doomy La cum le explici mai ca îmi vine sa fac mecanică în timpul liber!

Mașină ținută la zi costă, dar și merge când o soliciți! Nu exista mentenanță prea multă, doar prea puțină.

Hai cu plimbările... la cât mustăcești după mecanică îmi pare că ți-a plăcut cam mult. ;) Chapeau!

Link către comentariu
Laurentiu_LWR
On 5/26/2024 at 2:51 PM, Doomy said:

Toate piesele descrise mai sus au costat ~10500 Ron  cu alti 2700 Ron necesari pentru Manopera  un total de ~ 13200 Ron . 

Sa nu va mai aud ca banii nu aduc fericirea😀

Eu am dat 300ron de am schimbat bieletele antiruliu si e alta masina...nici nu vreau sa ma gandesc cum e cu totul schimbat🙂

Imi place ideea asta...de a munci cot la cot cu mecanicul...misto relatia👍

Drumuri bune si...stii vorba aia...unde se termina asfaltul,incepe aventura🦎

Link către comentariu
  • 2 weeks later...
On 27.05.2024 at 14:00, ct_act a scris:

Nu exista mentenanță prea multă, doar prea puțină.

Mare adevar !   Aici pot sa adaug ca este si terapie pentru suflet :)   

 

On 27.05.2024 at 22:38, Laurentiu_LWR a scris:

nici nu vreau sa ma gandesc cum e cu totul schimbat

Ma gandeam cum sa iti explic cat mai bine senzatia......-> E ca si cum dupa 10 ani de casnicie ii pui sotiei  buze noi, tzate noi , colagen, extensii, buci.......tot pachetul.....si apoi iesi la o tura de proba..... 

 

iar legat de asta   

On 27.05.2024 at 22:38, Laurentiu_LWR a scris:

mi place ideea asta...de a munci cot la cot cu mecanicul...misto relatia👍

image.png.93c15b40d0b7ffb8637ad7c3b765a9c7.png

 

 

 

Bunnnn

 

Si acum cu postul asta ajungem la zi ! 

 

Dupa operatia de mai sus am avut iar un drum de Piatra Neamt unde am apucat sa testez bine lucrarea facuta mai sus .  La intoarcere am decis sa fac si revizia putin prematur pe la ~8000km  la @EEXCALADE Catalin in Bacau.

 

Avem bifate asa

- Ulei si filtre -  the usuals 

- Bujiile pentru ca se apropiau de limita de 60K km si deja se arsese inca o buzie ( nr 4) . Aveam ~57.000 km  cele deja schimbate de mine cu putin peste 2 ani in urma. 

 

page15.thumb.jpg.2512de983e064ad0dc89f004fea685e8.jpg

 

 

Apoi tot asa putin prematur ~44.000 km am decis sa fac si Haldexul si ambele diferentiale : 

page13.thumb.jpg.09896df00b5e74be87947778132f8118.jpg

 

page14.thumb.jpg.4a171d61b2f75cf31f436f0098e77311.jpg\

 

De ce ?   ......de ce nu..... 

 

Cand am ajuns la Catalin si ne-am pus amandoi pe treaba

page1.thumb.jpg.24096c30110687cda4fd780a244f2203.jpg

 

Catalin cu ale lui si eu cu ale mele  -> am facut o revizie la trapa , sa o pregatim de vara ! 

 

page2.thumb.jpg.ae58e1dd7a314e29fdf449eb2d35e88f.jpg

 

- Filtru de motorina curat

page8.thumb.jpg.014c73d03830ef88d3153f67daec919d.jpg

 

- Diferentialele fata si spate 

page5.thumb.jpg.b6454447ad51d9301646c21c58163a42.jpg

Ambele ar mai fi mers !  nu era ars uleiul , putin mai inchis la culoare in fata ! dar ambele mai mergeau clar !   Este prima data de cand fac revizii la diferentiale ( aceasta este a patra daca nu ma insel) cand nu scot uleiul din diferentialul fata negru!   Asa ca este un semn bun ! 

 

- La haldex in schimb : Era ceva mizerie si in pompa si in carcasa , dar nu terifiant. 

page4.thumb.jpg.884182c0c1fc562e4d0f86424ea3ca82.jpg

 

- Filtrul in schimb era imbacsit !  asa ca se vede clar din poza de mai jos ca isi face treaba ! 

page3.thumb.jpg.7606803ea3ce0e7f3815b05fcbf7144f.jpg

 

- Uleiurile se prezentau asa: 

page7.thumb.jpg.13246afed123b93896b6f8cdfd314913.jpg

 

- Apoi a urmat o curatare a clapetei de acceleratie + degetar -> nu erau rele , dar nici nasoale , aveam ~38.000 km de la ultima curatare. 

page9.thumb.jpg.2734eecfcbbb48852c8fb537823b3b51.jpg

 

- si rezultatul de dupa

page10.thumb.jpg.7a9baed17b1b52bb92d397f6c40101e3.jpg

 

- apoi verificare si curatare regulatorul de presiune in rampa : Acesta avea impuritati in el , probabil desprinse din diltrul de motorina.  Zero span

page11.thumb.jpg.a23a71700fd0f0b255d769509da43f77.jpg

 

- Iar la final bujiile.....am constatat si eu ca bujia nr 3 schimbata anul trecut era model incorect :banghead:  , macar s-au deschis impecabil , curatat bine zona si apoi montate bujiile noi. 

page6.thumb.jpg.04078a48e57a4ed1a50db297b182cb36.jpg

 

Rapid si la obiect , totul a decurs fara cusur. 

 

Apoi pe drum la intoarcere mai dai si de astfel de specimene : probabil se pregatea de circuit. 

 

page12.thumb.jpg.cd4a5b9f6faf75149352d0d03cc8e33f.jpg

 

 

Bunnnnnnn 

 

Avem toate piesele schimbate si acum avem si toate lichidele schimbate .  Aveam deja discutat cu mecanicul sa ma intorc la el peste ~1000km de la lucrare sa mai verific inca odata toate suruburile sa fim siguri ca totul este ok. Cu ocazia asta am vrut sa investigheze si el un zgomot de rulare care il auzeam eu pe partea soferului. 

 

Acest zgomot este doar pe accelerare si doar de la anumite turatiii ,mai greu de reprodus si nu totdeauna prezent , il aveam si inainte de schimbatul pieselor.  Am banuit ca e ceva de la un tampon , bucse punte sau de la o planetara ....ca deh..... multe erau uzate.  Am constatat ca dupa schimbarea pieselor s-a remediat in proportie de 30% el putin. 

 

A fost greu de reprodus , dar pana la urma am reusit sa ii reproduc mecanicului zgomotul si dupa mai multe teste ( la insistentele mele) am decis sa schimbam rulmentul fata stanga care dadea semne mici de cedare .  Odata cu operatia asta am decis sa schimb si placutele fata daca tot umblu acolo

page101.thumb.jpg.01ed7d7eb3bd53296815f75718b6b2f1.jpg

 

Am montat totul la loc si dupa o tura de mers am constatat ca s-a imbunatatit situatia , fiind foarte greu de reprodus si doar la turatii mari.  

 

Am decis sa mai investighez inca odata si la decizia mea am vrut sa pun planetara veche dreapta fata inapoi pe masina sa elimin si aceasta cauza 

page102.thumb.jpg.eef2e57c7e230cbf948270ead0a6f35c.jpg

 

Si ghici ce .....la tura de drum a disparut aproape in totalitate.....a ramas ceva acolo 10% sa zic dupa urechea mea dar la urechea mecanicului nu se mai aude nimic.....

Dupa ce am luat la mana planetara "noua" am constatat ca nu are joc , dar ca are miscarea foarte greoaie fata de cea veche, parca ar avea nisip in interior pe langa bile ...... 

Oricum nu aveam de ales ,  ma dadea afara din service "Ca altii le schimba cand le cad rotile si eu le caut defecte imaginare "  , asa o fi ,poate chiar sunt nebun. 

 

Dar cum zicea si @Emy Dpe topicul lui  , dupa schimbul planetarelor a ramas cu un zgomot de rulare......asa ca ceva real acolo trebuie sa fie. 

 

Deocamdata ramane planetara veche pe masina , intre timp incerc operatia de garantie pentru cea "noua" poate rezolv ceva .  Dar timpul a expirat pentru investigatii.  Din acest moment am atins acest punct:  

 

point-of-no-return.jpg.ad83e7dae7f40f07b3996eb555ef1c77.jpg

 

AMR 2 saptamani si plecam in aventura , problema e ca nu mai am timp de masina in aceste doua saptamani pentru ca o sa fiu majoritar plecat cu alte mijloace de transport , asa ca Exploratorul isi asteapta aventura cuminte in parcare.

 

Posibil sa fie doar in capul meu .....:sick: 

 

Dar sunt optimist si cred ca va iesi totul cu bine de data asta ! 

 

Link către comentariu

mecanicul ala vad ca e coleg cu mine (dupa bluza)

Link către comentariu

@Muale  nu chiar ....nu stii cum se zice?  ca mecanicii sunt asa de scumpi de iti iau si hainele de pe tine?  :))

Link către comentariu
On 10.06.2024 at 16:46, Doomy a scris:

dupa schimbul planetarelor a ramas cu un zgomot de rulare

Eu m-am lasat pagubas. Ramane asa pana cedeaza SKF-urile... 
Am observat ca la mine mai atinge teava de servodirectie undeva pe DSG si posibil si ca aia sa preia niste vibratii/zgomote si sa le transmita in interior. Am mai tras de ea, aranjat, au cam disparut dar tot mai sunt ceva... Probabil trebuie sa fac o conducta custom de servo directie dar nu am ajuns deloc pe la baieti sa imi faca una. 
Am una OEM ca sa vada ce capete are nevoie si apoi sa imi fac una custom. 

 

Revenind la subiect: Felicitari pentru intretinerea corespunzatoare. :) Altii nu schimba mai mult de amortizoare, placute, discuri, bucse, filtre si ulei. O picat diferentialu? "Nu e bune...e proaste"..."se strica repede... am avut numa probleme cu ea". 

Mnoh... Drumuri bune sa ai! :)

 

Link către comentariu

Concediu mode ON! 

page6.thumb.jpg.43d924fc6aa01a5cb21d69115629903a.jpg

 

Cu toate cam am zis ca e gata , hai totusi sa ii fac un upgrade preventiv mai mult pentru siguranta.  Am decis sa inlocuiesc becurile xenon D3S , cele care le-am montat in postul de mai jos  , pentru ca deja erau in al 7-lea an de cand au fost produse si in al 6-lea de cand sunt pe masina , asa ca nu vreau sa risc sa raman fara lumina noaptea , mai ales ca o sa am serios drum de noapte in plan. 

 

Am trecut tot lqa Osram dar de data asta Night Braker Laser +220%.

page1.thumb.jpg.3a03b672b79289e37f176217d9404eff.jpg

 

page2.thumb.jpg.8a30c9793b9435da4578dd812f4115da.jpg

 

Constructiv par aceleasi becuri

page3.thumb.jpg.946b7a2e539c1a58861da4df328bb211.jpg

 

page7.thumb.jpg.e34dd3895d0d687b38ab61e594b88bdf.jpg

 

Am ramas de rezerva cu un bec Osram +70% nou, pentru ca undeva in ultimii 4 ani l-am luat de BlackFriday la o oferta si uite asa, avem si un bec de rezerva.   

Deocamdata au ~ 5 ore de folosire , sunt inca in rodaj  dar vreau sa spun ca noaptea sunt WOW .  Eu credeam ca ale mele bat bine dar ....WOW , perimetrul este mult mai plin de lumina si mult mai bine definit iar la o prima parere pare ca bate si pe distanta mai mare ! 

 

 

 

 

Link către comentariu
3 hours ago, Doomy said:

Concediu mode ON! 

[...]

Am trecut tot la Osram dar de data asta Night Braker Laser +220%.

 

Să vă odihniți și să vă bucurați!

Cu becurile +220%... sper să mai dormim și noi noaptea! :))

Link către comentariu

Eu te felicit că nu ai ales să pui chinezării de leduri ilegale cum o fac din păcate majoritatea...

Link către comentariu
  • 1 month later...

A journey of a thousand miles begins with a single step

 

Acest prim pas a fost facut in Ianuarie anul curent,cand am pus la cale planul acestui road trip , pana la sfarsit de iunie a avut cateva modificari/adaugari  si la final  a iesit ceva care poate fi numit concediu .  Acel ceva pe care sotia il numeste concediu , eu il numesc aventura .  

 

E prea mult de povestit intr-un singur post asa ca am impartit aceasta aventura in 6 parti si fara alte comentarii sa incepem : 

 

 

Part 1  - The road to happiness sau drumul de dus 

Dupa cum ati vazut in posturile de mai sus , Exploratorul era gata de drum,astepta doar ziua de plecare.

Mai precis plecarea a fost intr-o zi de Joi, seara pe la ora 10:00 PM. Proaspat odihnit si plin de entuziasm m-am asigurat ca am totul gata impachetat si pregatit cu cel putin o zi inainte, special sa am timp sa ma relaxez si sa ma odihnesc inainte de plecare.  Din fericire (doar) mie mi-a iesit planul , am dormit ca porcul la pranz, stat fara griji ...chilling cu asta mic  , doar am asteptat momentul de plecare. 

Bunn si uite asa am plecat : 

Prima parte a traseului ->Budapesta ~ 900 km pentru o noapte de cazare .  

 201797054_TraseuPart1.thumb.jpg.fe786685547c6e10510f2ad346edcece.jpg

 

Drum facut majoritar noaptea , fara incidente , extrem de liber, o placere de condus cu noile becuri de far !  dupa primele 4 ore de functionare parca incepeau sa se vada din ce in ce mai bine !  Diferenta este enorma ! Lumina mult mai plina si clar se vede ca bat mai departe decat fostele becuri. Consider ca doar cu acest drum si-au scos banii ! 

page2.thumb.jpg.8192657fc51546d778fcefe15ebb540b.jpg

 

Am facut o singura oprire pe drum pana la vama , anume la Orastie pentru alimentare si scutec :) 

 

Am ajuns dimineata devreme in vama in jur de ora ~7:00 AM unde am fost surprins sa am in fata doar 3-4 masini.  Bucurie mare pe noi , dar nu a fost sa fie . 

page1.thumb.jpg.967414c54c569db1c0ac63b01327fe9c.jpg

Cum am ajuns la ghiseu , romanul ne-a luat actele si apoi ne-a pus sa ne mutam la fereastra vecinului si acolo am asteptat 30 minute  pentru ca nu era nimeni la ghiseu......la colegii Moghioros ....fara sa stim nimic , in spate coada se forma, lumea ma intreba pe mine ce problema am.....dar la final am aflat ca schimbul de tura a avut ceva intarziere.  In fine ....am trecut peste  nu lasam un asa incident sa ne strice vibe-ul, mai ales in prima zi. 

 

M-am bucurat si de autostrada colegilor Kurtos kalacs  pentru ca a fost destul de libera si am putut sa conduc mai relaxat : 

 

Asa cum spuneam mai sus , am ajuns la cazare la ora 10:00 AM , numai bine ca aveam deja rezervat cu early check-in de la acea ora , vroiam sa ne odihnim putin si apoi sa trecem la explorat prin Budapesta. 

Al doilea lucru pe care colegii unguri l-au dat de gard este procesarea rezervarii, apaream cu checkin de la ora 16:00 in loc de 10:00 fara alta optiune de cazare in schimb chiar daca era si platit in avans cu early checkin.  Singurele cazate au fost bagajele noastre pentru ca noi am decis sa facem explorarea mai devreme. Motivul clasic la ce s-a intamplat... nem tudom....

 

Ala mic nu avea nimic de obiectat, a dormit aproape 9 ore din drumul de dus, era la 100% baterie, cand a auzit cuvintele Metrou si Zoo era deja hype, asa ca am aplicat ceva deodorant peste stratul acumulat de la drum si am plecat sa exploram gradina zoologica din Budapesta. 

Fara poze de aici , deja e un must cand mergem in Budapesta.  Pacat ca a fost foarte cald si nu ne-am putut bucura cum trebuie de zona. 

Intorsi la cazare pe la 16:00 am facut checkin am avut un early dinner apoi si ne-am pregatit pentru urmatoarea zi. 

 

Next Day , la 9:30 deja eram pe drum spre iesire din Budapesta

page6.thumb.jpg.cba63dce18ea1349a0d7e1316385fc51.jpg

page7.thumb.jpg.121a82a78b0b61b9b9183db2d506cc82.jpg

 

Ziua se anunta una moderata cu aprox ~700 km pana la Venetia Sud

1973685331_TraseuPart2.thumb.jpg.6d50ccd322dcf1efdb52df7da656698c.jpg

 

Drumul a fost bun , aglomerat pana la Balaton , dar dupa nici picior de ungur , pardon,  de masina pe drum pe sensul spre Slovenia. O alta zi in care m-am putut bucura de drum :

 

 

La iesire din Ungaria era control : vizual la toate masinile , ingreunat dar macar nu am stat pe loc, doar mers cu ~30kmh . 

page4.thumb.jpg.0044d515ce276c5d8945d36e34990aa8.jpg

 

In Slovenia nimic deosebit , drum liber, benzinarii de calitate ......drumurile catre vest 

 

La intrare in Italia, iar control si acesta doar vizual, dar frustrarea era acolo pentru ca trebuia sa iesi de pe pilot automat.

 page8.thumb.jpg.613baa0540e1441630ee7c20ef3b3f06.jpg

 

Partea de Italia pana la cazarea din Venetia de Sud a fost fara evenimente,  total 8 ore si 45 minute drum cu tot cu opriri.    Am iesit la o pizza si plimbare/joaca de seara apoi dush si la culcare pentru ca urma inca o zi plina . 

Zona de cazare era una mai industriala , dar foarte linistita.

page9.thumb.jpg.3eeaf33f5e99781c4230b1e0571ee856.jpg

 

In ziua 3 din traseul de dus , am plecat in sud :  un traseu de ~900km , putin mai deosebit deoarece era 95% doar autostrada. Tot asa dimineata devreme de data asta la ora 09:00 eram pe autostrada deja. 

654598492_TraseuPart3.thumb.jpg.ad914c4987cb5c1242fd3628594919cc.jpg

 

Am avut ocazia sa parcurg intreaga autostrada Adriatica (A14 Est) de la Nord la Sud, am alimentat la Sud de Bologna apoi urmatoarea alimentare a fost la iesirea de la Bari Sud. Mai jos sunt ~700km din aceasta autostrada filmati in Timewarp....:wub:

 

O experienta de condus super, nu am prins ambuteiaje sau accidente, doar putina aglomeratie pana la Rimini dar apoi ....vis...vremea a fost vis , soare puternic cu 40 grade afara.... mers pe pilot intreaga autostrada, au fost portiuni unde nu am apasat ambreiajul deloc in peste 100km. 

page10.thumb.jpg.358a8ea50393f68137348d3c266e62e7.jpg

 

Ziua care eu credeam ca o sa fie cea mai grea s-a dovedit a fi cea mai usoara si placuta dpdv condus + peisaje.  Drumul a fost parcurs in aprox 9 ore si 30 minute cu tot cu opriri. 

 

Si uite asa am ajuns la cazare...

page3.thumb.jpg.85c19d9f259775e8f50700684d570185.jpg

 

Nu chiar obositi, dar cu foamea in glanda toti, am incheiat seara la o terasa, moment in care am contemplat cei ~2500km parcursi , am dezbatut pros and cons sa vedem ce am fi putut face diferit , ce ne-a placut, ce putem imbunatatii.....etc.  

 

Pana in acest moment Exploratorul s-a comportat exemplar din toate punctele de vedere , nu a consumat deloc ulei, joja era tot pe maxim, antigelul era tot la nivel , avea nevoie doar de o baie buna sa dea jos insectele cumulate in aceasta prima parte a aventurii. 

 

Si aici incheiem prima parte ..... 

 

:study:

 

 

Link către comentariu

Dupa primirea notificarii unui post nou deja mi-am luat cafeaua si tigara si m-am pus pe citit 😁😁😁

La Nadlac mai sunt probleme cu schimbul de tura, si in general se asteapta, ungurii fiind foarte relaxati. Varianta alternativa este pe Turnu, si scapi de cozi la PCTF.

Bucata de drum pana in Croatia / Slovenia e ok ca valori de trafic, imai aglomerata insa in weekend pe segnentul pana in Balatonlelle.

Asteptam cu interes celelalte parti din aventura. Scuze de fracturarea relatarii cu postul meu. Drumuri bune 👍.

 

Link către comentariu

Pe mine ma fascineaza copilul ala cu rabdarea lui :)) .

Ma incurajeaza sa fac si eu "tampenii" d-astea cu ai mei, doar ca sunt sanse mari sa regret amarnic. Astept cu popcorn continuarea. 

Ps: pana acum ai fix traseul pe care mi-l propusesem acum 4 ani...dar a venit gunoiu asta de criza si...acum citesc la altii cum ar fi fost.

Link către comentariu

Noi anul acesta mergem pana la Makarska cu copil de 4 ani...vedem cum rezista el si nervii nostri, tot prin Ungaria pe autostrazi. Superb traseu realizat si parinti eroici.

Vad ca si la acest dizel VAG, si la mers finut uleiul sta la temperaturi mari daca temperaturile in aer sunt peste normal. Asa este si la CRLB-ul meu in timp ce vad ca la altii cu motoare de 250+ CP uleiul sta la maxim 105 grade la viteze mai mari...

Link către comentariu

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
  • Activi pe această pagină   1 membru

    • ct_act
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!