Jump to content

Tiguan 5N2 - 2.0 TDI - 4motion - The New Explorer


Doomy

Postare recomandată

Iti las un preview din iunie 2021, am prins o vreme cu valuri de ceață, nu wow pentru moto dar superbă pt poze.

20210626_084108.jpg

Link către comentariu

Felicitari pentru mentenanta! Eu ma chinui cu o amarata de distributie pe lant si Dvs "refaceti" toata masina!

Link către comentariu

Bună alegere cu amortizoarele Sachs. La următorul schimb de amortizoare am să iau alte arcuri, cele de la KYB mi se par cam slabe. Erau mai subțiri decât cele originale, dar par mai și mai slabe în a "ține" greutatea mașinii. 

Link către comentariu

In legatura cu culisele - set de culise noi OEM VAG vine in cutie cu pliculet vaselina. Din pacate nu scrie de care, insa nu au pus-o ei chiar degeaba acolo.

De 10+ ani folosesc fara absolut nici o problema vaselina de temparatur inalta "aurie" cu cupru Bosch. Din pacate nici nu se mai citeste eticheta - tubul il folosesc de multa vreme. 

 

In cutiile acelea e jumatate de motor ... ce vrei sa ii faci? :D

 

Link către comentariu
adrian001

E controverstata treaba cu culisele de la franele de pe fata, sunt suntinatori aprigi pentru ambele metode. Eu personal, le dau cu vaselina siliconica pe care o aplic pe interiorul bucsei de cauciuc. In manual cred ca scrie sa nu le dai cu nimic, dar potentiala problema cu gresatul e legata de praf, nu de temperatura. In alta ordine de idei, ei nu vad nici o piesa de motor acolo ... vad ca vrea sa faca refresh total la supensia fata/spate. 

Link către comentariu

Ca sa nu o lungesc si de data asta , impart in doua informatia despre piesele schimbate.  Prima data las o lista de piese impreuna cu motivele si apoi va urma detalierea procesului de schimbare al acestora. 

 

Pai sa incepem....

 

Odata cu operatia de mai sus ( cea cu franele ) am facut o verificare vizuala si la levier la toate bratele/bucsele posibile si am fost destul de socat ce am gasit. Multe din ele aveau joc mare, mult mai mare decat era cu un an in urma . 

Situatia generala era cam asa : pe stanga avea joc , omologul de pe dreapta nu avea joc , sau invers.    Confirmarea finala am avuto cand am facut geometria imediat dupa schimbul de anvelope , moment in care pe spate am intrat pe rosu 0.02% la partea de camber care nu mai putea fi ajustat deoarece era la maxim reglajul de la bucse. 

 

Am facut lista cu coduri de piese care le vroiam schimbate si am trimis-o la mecanic  : 

image.thumb.png.6d6a7ebd8fb66d7db2ae25ab42a27295.png

 

 

page5.thumb.jpg.dc155a0dfc40786df065afebaeaacf95.jpg

 

A fost onorata intreaga lista. 

 

Am mers pe premisa urmatoare -> masina oricum are un numar de KM ...~185.000 si o varsta de 12 ani+ asa ca nimic din ce era original nu mai era considerat ca fiind fara uzura. 

Nu avea rost sa schimb doar bucsele sau bratele cu problema, mai ales daca erau doar pe o parte , doar amanam alta vizita la mecanic si alta manopera, chiar se puteau strica mai rapid piesele noi montate pentru ca erau suprasolicitate datorita uzurii celor care ramaneau pe masina.  Probabil ca daca schimbam doar ce era la prima vedere nu erau nici macar jumatate din piesele de mai sus , dar pentru preventie am decis sa fac tot . 

 

Am mers pe "Ghiveci" de piese dupa cum se vede . 

 

Doar doua lucruri am pastrat din ce a fost pe masina in materie de brate si bucse : 

1)  Bieletele de la barele stabilizatoare fata/spate -  Cele montate de mine ac

 

um 2 ani , care au rvewo 40K km si inca nu au deloc joc . 

2) Arcurile Eibach.....la care nu trebuie explicat de ce le-am refolosit. 

 

 

page4.thumb.jpg.95b0399ff90084bf6a2f04da4c504c26.jpg

 

page6.thumb.jpg.bb4774353d31161c5b0c0b7a21ea8702.jpg

 

page11.thumb.jpg.bcfe68cbfac1158de024e5b04ab14eae.jpg

 

 

 

page9.thumb.jpg.188010002b6f30ecfd6963c74720ac67.jpg

 

 

Amortizoare pentru ca era si timpul.....dpdv al meu erau destul de uzate, oriocum nu aveam de gand sa pun brate si bucse noi pe amortizoare vechi.....ultimul test de amortizoare facut in Martie arata ca pe fata sunt undeva la 75% iar pe spate 83% eficienta......acesta fiind ultimul test de amortizoare care il voi mai face in viata mea :)))  realitatea a fost alta. 

 

page8.thumb.jpg.46685f49be13b6586ec409196805f371.jpg

 

page10.thumb.jpg.c3c9a3924985af4b4ffe5e38fce3de9e.jpg

 

 

Si apoi piesa de rezistenta : Ambreiajul   -> De ce?  -> Pentru ca la ultimul drum de Piatra Neamt am avut doua simptome care prevesteau inceputul de sfarsit : se intarea tare de tot pedala la apasare si avea un tremurat/vibratie la ridicare dupa drumul mai lung de ~2 ore si un vajait pe accelerare sesizabil la viteze mici.  Nu am observat simptome dupa racire .  Am zis daca tot vizitez mecanicul sa il fac si pe acesta pentru ca anul asta exploratorul va avea ceva de umblat si vreau totusi sa ma pot baza pe el. 

In pozele de mai sus se vad doua ambreiaje complete :)  Motivul ?  ..... o sa las putin suspans pentru urmatorul post... 

 

page12.thumb.jpg.1f8a0d75f419235e44a56cbea26dfdfb.jpg

 

 

Link către comentariu
acidone77

Cost? 🤣

Link către comentariu
  • 3 weeks later...

@acidone77  la sfaristul acestui post ai raspunsul 

 

Ca sa nu o lungim prea mult , piesele schimbate pot fi descrise doar in doua moduri :  

1) Uzate dar mai mergeau 

2 )Praf / varza / [cenzurat]   

 

Operatia pentru toate piesele a durat 2 zile a cate 12 ore  , 2 oameni la lucru din care unul din ei am fost eu personal : 

 

page111.thumb.jpg.ebbbe2eaeeb63e0642ccddb062a88d19.jpg

 

Sa le luam pe rand : 

 

Pe spate am schimbat ce este in imaginile de mai jos , impreuna cu toate suruburile necesare :

page1.thumb.jpg.554262dd1ed022b747f0b8cabe700bef.jpg

 

- Bucsele mici de la bascule transversale  spate erau Praf!  Rupte chiar. -  De aici problema cu unghiul de fuga. 

page2.thumb.jpg.4c0cc10b3f4d81a6fdaecd609fddd94f.jpg

 

Bratele "Oase"  pentru cadere erau uzate dar mai mergeau :

 page4.thumb.jpg.9123263ad9aa4efb0869447b9e3af6be.jpg

 

Bucsele de la bara stabilizatoare erau Praf-  se invartea in gol bara in ele. 

page10.thumb.jpg.08ec82b0e05afc7bb744cc787c96306d.jpg

 

Bucsele de la bratele basculelor paralele erau si ele praf ! 

page6.thumb.jpg.d785f1bd5e064e6121bf03ff388268d2.jpg

page8.thumb.jpg.3f8c1c89b658fef444c470ec0342cd33.jpg

 

Pe langa asta , erau extrem de murdare in interior: 

page3.thumb.jpg.994f890f95d848db602b1b9523120b77.jpg

page5.thumb.jpg.b71a47233d973b46cb1c4d9b1954c510.jpg

 

Acestea au fost singurele la care am folosit MEYLE HD -  Semipline -  Dupa curatare si gresare corespunzatoare aratau aproape ca noi : 

 

page7.thumb.jpg.69951bac6d74102295eb3dc14e887746.jpg

page22.thumb.jpg.35b3752f620881d6a706083e615aa1de.jpg

 

- Amortizoarele spate erau si ele praf !  zero .......ultima data in vitata mea cand mai dau bani pe test de amortizoare .... cu max o luna inainte am facut test si au iesit la 70+%......

Nu mai aveau presiune deloc si erau si curse. 

page9.thumb.jpg.1af3ac6fb4357962ab801d81a5b45e56.jpg

 

Bun, cu spatele am  terminat

- Lubrifiat toate punctele de contact in spray de cupru  ✓

- Curatat rugina superficiala ✓

- Montat la loc ✓

- Strans corect cu cricul pus sub roata pana ce roata a ajuns in pozitia de "odihna"  ✓

 

Tot spatele a fost facut aproape integral de mana mea , ocazional am mai cerut sfaturi de asamblare sau ponturi pentru diferite situatii dificile intampinate.  Totul a iesit ca nou ! Zero Probleme. 

page222.thumb.jpg.f96e04954e2bb641ddfd18d7a47d3826.jpg

 

 

Trecem la partea din fata

 

Jos puntea si curatat toate punctele de contact ✓

Bucsele de la punte erau uzate dar mai mergeau , singura chestie ca erau tari ca piatra !  nu mai amortizau nimic. Foarte putin rupte .

 

page17.thumb.jpg.b2ba9068a74d75dfeb264a5fce8f8b8d.jpg

page16.thumb.jpg.3a3e2f45807f73e8d4796dec9c2464d3.jpg

 

- Bucsele de la bara stabilizatoare fata , au fost schimbat doar partea de cauciuc .  Cunoscatorii stiu ca bara stabilizatoare fata pentru platforma PQ46 este nituita si nu exista pentru EU piesa de schimb cu tot cu carcasa pentru aceasta bucsa, doar pe china exista. Am gasit de schimbat bucse pe marca TEGDUM  . 

Am decapsat carcasa si am folosit piulite noi cu buza de fixare , rezultatul e foarte ok , au iesit ca noi  ✓ 

page21.thumb.jpg.632f8a6525b37cdacd8001569f81f000.jpg

 

- Amortizoarele fata erau uzate dar nu erau chiar praf , mai aveau ceva viata in ele.......culmea .  Aici am refolosit protectiile OE pentru ca cele comandate Kayaba erau foarte scurte si nu mi-a convenit sa le montez.✓

page18.thumb.jpg.50219b492ce3edd119d1cd1a328ce3d8.jpg

 

- Tamponul Dreapta - Partea pasager era [cenzurat].....era atat de lasat incat a mancat din carcasa de aluminiu ✓

page11.thumb.jpg.6ca7b790410ded8cb54880b33752157c.jpg

 

- Tamponul Stanga de la cutie -  Partea sofer era [cenzurat] ..... Era rupt complet si el lasat pe carcasa. ✓

page12.thumb.jpg.9a38257dfa1a5efb00fa6ac4fde0b914.jpg

 

- Tamponul spate antibalans (uitat sa fac poze cu cel vechi)  - avea joc , dar inca nu era rupt ✓

page23.thumb.jpg.6e1b8cc3586b352d190f8e8c9801d703.jpg

 

 

Si acum sa trecem la The main event ......Ambreiajul : 

page20.thumb.jpg.5945a01f52ac9f83cd4f80a245ea5fbd.jpg

 

Dupa cum se vede in poza de mai sus  ,Ambrejiajuul meu era kaput......placa de presiune avea arcul desprins si deplasat intr-o parte si placa de presiune nu mai calca pe toata suprafata de contact....era si ea deformata. 

De asemenea in poza cu piesele din primul post se vad doua cutii mari albastre.....doua modele de ambreiaj diferite pe care mecanicul le-a comandat,  contrar listei trimise de mine pentru ca le-a gasit la "super" pret -> kit complet rulment placa disc si volant pe la 2400ron....care sunt compatibile cu codul de motor CFFB ,  asa ca prins de val am acceptat sa le comande   ... 

 

M-am imbatat cu apa calda ...... cu toate ca arata aproape lafel nu a fost compatibil , aveau 23 dinti la placa de presiune in timp ce al meu avea 26 dinti.  Au fost impachetate si date retur , apoi am comandat piesele corecte.  Daca era sa ma iau dupa programele de piese auto , erau vreo 4 modele compatibile cu CFFB M6 dar la nici unul nu specifica numarul de dinti.   In catalogul sachs doar unul este compatibil care are 26 dinti.  Diferenta de pret a fost aproape dublu fata de cel initial.  Asa ca am comandat ce trebuie si 3 ore mai tarziu aveam ambreiajul montat corect pe masina : ✓

page14.thumb.jpg.af46413beca96f1b0177c42fa4c98ebf.jpg

 

Cutia a fost curatata si montat rulmentul nou

page13.thumb.jpg.ca04f49c8f825aff0a0c12b5613e8c8e.jpg

 

Simeringul vilbrochen si senzorul G28 au fost si ele curatate , nu sunt urme de scurgeri de ulei ✓

page15.thumb.jpg.299311f633766e99e36c8493ff8eae20.jpg

 

 

Apoi la final  montat noile bielete de directie impreuna cu capetele de bara -  am refolosit protectiile OE .  Pe partea soferului nu erau probleme , dar pe partea dreapta la pasager avea mic joc capul de bara si bieleta de directie. 

page24.thumb.jpg.1482b47b22678cdfe7faf44d355b184d.jpg

 

page25.thumb.jpg.629301d5e74ffe16eb5f80dce5feb123.jpg

 

Bun , din acest moment totul a fost doar reasamblare strangere si verificare ..... 

 

Operatia de final a fost incheiata si cu o revizie la sistemul AC .....ca deh ....vine vara.

page26.thumb.jpg.0abbed2166d3fd1589c836cae99aee6c.jpg

 

Si daca tot ne-am reinnoit cu piesele am zis sa schimb si scutul vechi , asa ca ..... am montat nou model de scut , vopsit albastru exterior si alb in interior......numai bine sa vad eventualele scurgeri  foarte usor pe el . 

page19.thumb.jpg.adaa78d3390847bad8f06e3b2059fdb0.jpg

 

page333.thumb.jpg.8598782225a0e7104ac905dd7ad26621.jpg

 

 

A doua zi am mers inainte la un drum de ~30km sa testez ca totul este in regula si sa ma asigur ca se aseaza toate bucsele bine apoi am facut iar geometria , ca deh ...volanul era stamb dar masina mergea drept :) 

page444.thumb.jpg.62b061c59c4442bbb7cfb5d4636493ad.jpg

 

Dupa geometrie am mai facut ~100 km pentru rodarea ambreiajului in regim normal de mers.  Masina este ceas elventian , volanul raspunde instant , suspenia este mirifica , nu se mai transmit deloc vibratii in habitaclu si tonul motorului s-a schimbat complet , este mult mai silentioasa , mai ferma pe viraje .......ca noua ! 

 

Toate piesele descrise mai sus au costat ~10500 Ron  cu alti 2700 Ron necesari pentru Manopera  un total de ~ 13200 Ron . 

 

Feelingul este de nedescris ! Se simte ca noua ! 

 

Link către comentariu

No , eu nu mai inteleg nimic

Ori exploratorul e orice altceva dar nu explorator , adica daca il lasi sa exploreze se alege praful si trebuie sa-ti mai iei un job sa il faci bine

Ori , la o masina atat de des si bine intretinuta sa vezi uzura atat de multa , inseamna ca nu e ceva ok cu modelul asta de masina

Merg pe prima varianta

Link către comentariu

@tavitara eu cred ca Tiguanul nu a fost gândit pentru utilizatori ca @Doomy! :))

Un mare bravo pentru întreținere, te înțeleg perfect de ce faci anumite chestii. Nu știu cum o păcălești tu pe doamna să îți accepte acest hobby, eu pe mea am liniștit-o de mult... :P Îți urez mulți km fără incidente și intrări în service! :Driver:

Link către comentariu

@Doc Morelli  si inca nu am ajuns cu posturile la zi , sa vezi dragostea asta cum e ....cateodata iti vine sa o dai in pom ia alte dati nu iti vine sa te mai dai jos din ea...... :screwy:

 

 

@tavitara am stabilit in alte posturi ca nu e facut pentru asa ceva Tiguanul , aici e vorba de pasiune .  Nu contest,e vorba si de utilizare care nu este in parametrii producatorului .....dar ce mai vrei mai mult de la cauciuc care are peste 12 ani vechime?  Dupa spusele mecanicului " Mai mergeau cel putin 50k"  , daca era dupa el , schimba punctual o bucsa , un tampon si un cap de bara. Amortizoarele daca nu erau curse de tot ....erau inca bune dupa el. 

Bineinteles ca am primit discursul moral " Altii vin cu ele fier pe fier....."

Nu e ca si cum schimbi toate bucsele an de an , faptul ca le-am facut pe toate am salvat multe drumuri la mecanic pentru diagnosticare diferite zgomote viitoare care urmau sa vina rand pe rand.  Asa am rezolvat totul intr-o singura vizita fara alte batai de cap.

în urmă cu 14 ore, tavitara a scris:

si trebuie sa-ti mai iei un job sa il faci bine

Nu e cazul aici , toate pasiunile costa bani altele costa si sanatatea.   Tot e mai bine asa decat pariuri, fumat , alcool, nopti pierdute ......etc.  Macar pasiunea mea este sa o tin dpdv tehnic impecabil. 

 

Am vazut diferite masini la un show auto din Politehnica , diferite masini tunate, frumoase ....eye candy cum se zice..... dar cand a fost vorba sa o porneasca pe una din ele, nu a vrut din prima.....e vorba doar de prioritati si de pasiuni. 

 

 

@grp  

în urmă cu 13 ore, grp a scris:

Nu știu cum o păcălești tu pe doamna să îți accepte acest hobby

Daca ai idee cat de simplu e raspunsul aici...... :)) Pentru fiecare hobby al meu,ii finantez si ei un hobby si uite asa e fericita si ea.  Daca privesti situatia ca si cum ai avea gemeni .....totul este bine. Gandeste la dublu si nu ai cum sa dai gres :rules:  

 

Link către comentariu
18 hours ago, tavitara said:

No , eu nu mai inteleg nimic

Ori exploratorul e orice altceva dar nu explorator..

Orice mașină bine întreținută mai explorează și service-ul...

 

@Doomy La cum le explici mai ca îmi vine sa fac mecanică în timpul liber!

Mașină ținută la zi costă, dar și merge când o soliciți! Nu exista mentenanță prea multă, doar prea puțină.

Hai cu plimbările... la cât mustăcești după mecanică îmi pare că ți-a plăcut cam mult. ;) Chapeau!

Link către comentariu
Laurentiu_LWR
On 5/26/2024 at 2:51 PM, Doomy said:

Toate piesele descrise mai sus au costat ~10500 Ron  cu alti 2700 Ron necesari pentru Manopera  un total de ~ 13200 Ron . 

Sa nu va mai aud ca banii nu aduc fericirea😀

Eu am dat 300ron de am schimbat bieletele antiruliu si e alta masina...nici nu vreau sa ma gandesc cum e cu totul schimbat🙂

Imi place ideea asta...de a munci cot la cot cu mecanicul...misto relatia👍

Drumuri bune si...stii vorba aia...unde se termina asfaltul,incepe aventura🦎

Link către comentariu

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!