Jump to content

Tiguan 5N2 - 2.0 TDI - 4motion - The New Explorer


Doomy

Postare recomandată

Iti las un preview din iunie 2021, am prins o vreme cu valuri de ceață, nu wow pentru moto dar superbă pt poze.

20210626_084108.jpg

Link către comentariu

Felicitari pentru mentenanta! Eu ma chinui cu o amarata de distributie pe lant si Dvs "refaceti" toata masina!

Link către comentariu

Bună alegere cu amortizoarele Sachs. La următorul schimb de amortizoare am să iau alte arcuri, cele de la KYB mi se par cam slabe. Erau mai subțiri decât cele originale, dar par mai și mai slabe în a "ține" greutatea mașinii. 

Link către comentariu

In legatura cu culisele - set de culise noi OEM VAG vine in cutie cu pliculet vaselina. Din pacate nu scrie de care, insa nu au pus-o ei chiar degeaba acolo.

De 10+ ani folosesc fara absolut nici o problema vaselina de temparatur inalta "aurie" cu cupru Bosch. Din pacate nici nu se mai citeste eticheta - tubul il folosesc de multa vreme. 

 

In cutiile acelea e jumatate de motor ... ce vrei sa ii faci? :D

 

Link către comentariu
adrian001

E controverstata treaba cu culisele de la franele de pe fata, sunt suntinatori aprigi pentru ambele metode. Eu personal, le dau cu vaselina siliconica pe care o aplic pe interiorul bucsei de cauciuc. In manual cred ca scrie sa nu le dai cu nimic, dar potentiala problema cu gresatul e legata de praf, nu de temperatura. In alta ordine de idei, ei nu vad nici o piesa de motor acolo ... vad ca vrea sa faca refresh total la supensia fata/spate. 

Link către comentariu

Ca sa nu o lungesc si de data asta , impart in doua informatia despre piesele schimbate.  Prima data las o lista de piese impreuna cu motivele si apoi va urma detalierea procesului de schimbare al acestora. 

 

Pai sa incepem....

 

Odata cu operatia de mai sus ( cea cu franele ) am facut o verificare vizuala si la levier la toate bratele/bucsele posibile si am fost destul de socat ce am gasit. Multe din ele aveau joc mare, mult mai mare decat era cu un an in urma . 

Situatia generala era cam asa : pe stanga avea joc , omologul de pe dreapta nu avea joc , sau invers.    Confirmarea finala am avuto cand am facut geometria imediat dupa schimbul de anvelope , moment in care pe spate am intrat pe rosu 0.02% la partea de camber care nu mai putea fi ajustat deoarece era la maxim reglajul de la bucse. 

 

Am facut lista cu coduri de piese care le vroiam schimbate si am trimis-o la mecanic  : 

image.thumb.png.6d6a7ebd8fb66d7db2ae25ab42a27295.png

 

 

page5.thumb.jpg.dc155a0dfc40786df065afebaeaacf95.jpg

 

A fost onorata intreaga lista. 

 

Am mers pe premisa urmatoare -> masina oricum are un numar de KM ...~185.000 si o varsta de 12 ani+ asa ca nimic din ce era original nu mai era considerat ca fiind fara uzura. 

Nu avea rost sa schimb doar bucsele sau bratele cu problema, mai ales daca erau doar pe o parte , doar amanam alta vizita la mecanic si alta manopera, chiar se puteau strica mai rapid piesele noi montate pentru ca erau suprasolicitate datorita uzurii celor care ramaneau pe masina.  Probabil ca daca schimbam doar ce era la prima vedere nu erau nici macar jumatate din piesele de mai sus , dar pentru preventie am decis sa fac tot . 

 

Am mers pe "Ghiveci" de piese dupa cum se vede . 

 

Doar doua lucruri am pastrat din ce a fost pe masina in materie de brate si bucse : 

1)  Bieletele de la barele stabilizatoare fata/spate -  Cele montate de mine ac

 

um 2 ani , care au rvewo 40K km si inca nu au deloc joc . 

2) Arcurile Eibach.....la care nu trebuie explicat de ce le-am refolosit. 

 

 

page4.thumb.jpg.95b0399ff90084bf6a2f04da4c504c26.jpg

 

page6.thumb.jpg.bb4774353d31161c5b0c0b7a21ea8702.jpg

 

page11.thumb.jpg.bcfe68cbfac1158de024e5b04ab14eae.jpg

 

 

 

page9.thumb.jpg.188010002b6f30ecfd6963c74720ac67.jpg

 

 

Amortizoare pentru ca era si timpul.....dpdv al meu erau destul de uzate, oriocum nu aveam de gand sa pun brate si bucse noi pe amortizoare vechi.....ultimul test de amortizoare facut in Martie arata ca pe fata sunt undeva la 75% iar pe spate 83% eficienta......acesta fiind ultimul test de amortizoare care il voi mai face in viata mea :)))  realitatea a fost alta. 

 

page8.thumb.jpg.46685f49be13b6586ec409196805f371.jpg

 

page10.thumb.jpg.c3c9a3924985af4b4ffe5e38fce3de9e.jpg

 

 

Si apoi piesa de rezistenta : Ambreiajul   -> De ce?  -> Pentru ca la ultimul drum de piatra neamt am avut doua simptome care prevesteau inceputul de sfarsit : se intarea tare de tot pedala la apasare si avea un tremurat/vibratie la ridicare dupa drumul mai lung de ~2 ore .  Nu am observat simptome dupa racire .  Am zis daca tot vizitez mecanicul sa il fac si pe acesta pentru ca anul asta exploratorul va avea ceva de umblat si vreau totusi sa ma pot baza pe el. 

In pozele de mai sus se vad doua ambreiaje complete :)  Motivul ?  ..... o sa las putin suspans pentru urmatorul post... 

 

page12.thumb.jpg.1f8a0d75f419235e44a56cbea26dfdfb.jpg

 

 

Link către comentariu
acidone77

Cost? 🤣

Link către comentariu

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!