Jump to content

Tiguan 5N2 - 2.0 TDI - 4motion - The New Explorer


Doomy

Postare recomandată

Nimic nu ramane nepedepsit , exploratorul va primi un sut in fund peste 7 luni pentru toate problemele cauzate :blah_:

Modificat de tavitara
Link către comentariu

Sa speram ca noul explorator va fi mai ferit de evenimente neplacute dar va avea parte totusi de aventuri demne de a purta aceat nume! 

Cu ce* l ai schimbat?

Modificat de acidone77
Link către comentariu

Firma pe care ai ales-o pentru reparatie este cosmarul asiguratorilor, daca o faceai la PBN, PV1 sau un dealer scadea costul semnificativ si era calitate de reprezentanta iar la piese nu se discuta despre provenienta lor.

 

Firmele de genul la care te-ai dus castiga mai mult din inchirierea masinii de inlocuire fata de reparatia in sine (care oricum este exagerata), regula este sa stai minim 2 saptamani in reparatie...ca sa mearga treaba.

Link către comentariu

@Dolfin Am ales comoditatea peste calitate , in general evit reprezentantele de fel datorita practicilor lor si reputatia generala de "sarlatani" .  Pe langa asta nu pot garanta masina la schimb decat daca aduc masina fix cand vor ei , nu e cazul la Top Lac , pot sa o aduc cand vreau si masina va fi pusa la dispozitie , regula lor este sa anunt cu minim 3 zile inainte de a intra in service. 

Reparatia dureaza 3->4 zile si masina decontata este de 4 zile  undeva la 1600 lei din devizul ala daca tin minte bine. Poate ca fac bani din asta dar pana la urma , plateste RCA-ul vinovatului disconfortul creat.  Nu caut sa iasa perfect  , caut sa iasa repede din service pentru ca am o groaza de deplasari planificate. 

Ma incanta ideea de a lasa masina intr-o zi de luni si joi maxim sa o iau de la reparat. 

 

@acidone77 si eu sper din tot sufletul aici.....revin cu detalii. 

Link către comentariu

Schimbare 

 

Despre asta va fi urmatorul post .....schimbare .   

 

Inca de la inceput vreau sa ramana On Topic , nu vreau sa se transforme in ceva VERSUS , imi expun propia experienta cu alegerea unui nou explorator dar si tot procesul care a dus la aceasta decizie . 

 

Ideea de schimbare a venit prima data la sfarsitul anului 2024 , cam tot pe vremea asta , prin noiembrie 24 am zis ca trebuie sa facem un upgrade....motivul nu era doar unul erau mai multe  : vroiam spatiu mai mare .....masina mai noua ....bataie de cap mai putina....cutie automata.....si cam astea au fost motivele principale. 

Primul si primul lucru am zis sa stabilesc un buget si apoi sa explorez variantele care se incadreaza in acel buget . 

 

Bugetul stabilit are 3 componente  :

A) Cost autovehicul ( achizitia efectiva a masinii ) 

B) Asigurari necesare ( casco +RCA) pentru primul An -  pretul acestora achitat integral pentru primul an  

C) Accesorii  -  aici e lista foarte mare :

 - Jante pentru setul de iarna

 - Anvelope pentru setul de iarna

 - Senzori presiune 

 - Scut Metalic 

 - Bare Transversale ( pentru portbagajul thule) 

 - Folii geamuri + faruri + altele ca deh e masina noua 

 - Camere de trafic  fata+ spate  

 - Presuri interioare 

 - Alarma profesionala cu pornire Pandora -  imi doream de mult asta dar nu s-a materializat la tiguan ca era manual. 

+ altele marunte  

 

In urma stabilirii necesarului de spatiu si volum a iesit la iveala o optiune care ar fi extrem de utila , caruia nu trebuie sa ii lipseasca noului explorator -> 7 Locuri,  cu o conditie  ......obligatoriu masina NOUA ....nu SH .  Daca tot dau un ban acum sa bifez si eu bucketlist-ul asta de a scoate tiplele de pe scaun macar odata in viata. 

 

Am decis sa nu ma grabesc , sa explorez cat mai multe optiuni , chiar daca nu sunt in grupul VW pentru ca nu vroiam sa raman cu sentimentul  " Ce ar fi fost daca.....sau cum era oare la condus  modelul X ? "  

 

Initial bugetul stabilit pentru criteriile de mai sus a fost de 40.000 euro ....care aproape imediat s-a dovedit a fi insuficient asa ca dupa niste calcule l-am marit la 50.000 euro . 

 

Fiecare autovehicul testat  , a trecut prin estimarea tuturor criteriilor A, B si C din lista de mai sus  -> puse intr-un Excel pentru a putea fi comparate: 

 

Suvurile de 7 Locuri luate in considerare au fost cele de mai jos , le-am condus pe toate fie in regim de test drive fie in alte circumstante , toate in ultimul an : 

 

1) Dacia Bigster 1.3 Benzina mhev 4x4 manual - 130 hp - condus in regim de test drive maxim 15 km

2) KGM Rexton  2.2 Tdi - 4x4 Automat  - 204 hp - condus mult , peste 500 km 
3) Hyunday Santa Fe  1.6 benzina cu hybrid - 4x2 Automat - 215 hp  - condus in regim de test drive maxim 15 km
4) Skoda Kodiaq 2.0 Tdi - 4x2 Automat - 150 hp -  condus mult mai mult peste 500 km 
5) VW Tayron  1.5 eTSI - 4x2 Automat  - 150 hp - condus in regim de test drive maxim 15 km

1249525229_7SeatSUV.thumb.jpg.507aaaa7f05fe74e911fae7bd06bc052.jpg

 

Pe langa aceste suv-uri de 7 locuri , am mai condus si altele de 5 locuri , asta mai mult pentru a bifa personal  senzatia si feelingul de conducere : 

1) BYD Seal U dmi 1.5 TGDI PHEV - Hybrid - 4x4 automat  - 320 hp - condus peste 300 km ( masina deja existenta in familie) 
2) Cherry Tiggo 9 - 1.5 PHEV - Hybrid -4x4 automat - 375 hp condus in regim de test drive maxim 15 km
3) Cupra Teramar - 1.5 tsi mHEV - 4x2 automat - 150 hp condus in regim de test drive maxim 15 km
4) Dacia Duster  - 1.2  tsi mhev - 4x2 manual  - 120 hp - condus mult peste 300 km 
5) KGM Torres - 1.5 tgdi Benzina  - 4x4 automat - 163 hp - condus peste 100km masina unui cunoscut 
6) VW Tiguan -  1.5 eTsi Benzina  - 4x2 automat - 130 hp - condus in regim de test drive maxim 15 km

1259083998_Non7SeaterSUV.thumb.jpg.df976b23d5535107b35f5fce14437f80.jpg

 

 

Varianta pe care am mers a fost KGM Rexton  2.2 Tdi - 4x4 Automat  - 204 hp, ceva m-a atras foarte mult la spatiul interior , tinuta de drum ....mai ales ca am apucat sa il conduc Bucuresti-> Cluj .......Odata ce m-am urcat in ea si mi-am pus scaunul soferului in pozitia mea comoda , orice masina condusa dupa mi s-a parut mica la interior , sau foarte joasa , pozitia la volan din Rexton pentru mine a fost ceva de nedescris . 

 

Din lista de suv-uri de 7 locuri  testate de mai sus oricum erau cateva criterii care trebuiau sa fie indeplinite ca sa pot continua cu investigatia lor

-   Sa NU fie Hybrid -  vroiam motor classic benzina sau diesel 

-  Trebuie sa fie obligatoriu  4x4 -  pentru ca pasiunea existenta nu trebuie sa fie limitata 

-  Cutie automata Obligatoriu 

-  cat mai multe optiuni. 

 

Metoda de calcul a fost asa :  din Bugetul total , scad punctul C ( Accesoriile care erau obligatoriii indiferent de model ales) apoi scad B  ->  Asigurarile pe primul an si asa rezulta bugetul de achizitie al masinii noi. 

 

Ramaneau valabile doar Rexton si Kodiaq , care puse unul langa celalalt pe tabel kodiaqul avea mult mai putine optiuni si la varianta de 7 locuri depasea bugetul meu cu 1000 euro estimat. 

 

Mai punem si in calcul ca din toate masinile testate Rexton este singurul SUV in adevaratul sens , cu sasiu scara separat de caroserie , sistem 4x4 Part Time cu diferential Autoblocant spate si central la 50x50 ....... 

2144570516_Frame1.thumb.jpg.da4f3547e7a2a288204e2b9e81c917be.jpg

 

1604906134_Frame2.thumb.jpg.7d5c92a7b6371c2b714b196a41c3bb87.jpg

 

Apoi am analizat si faptul ca ca la Suv-urile normale toate bratele si bucsele sunt din ce in ce mai firave si nu prea sunt construite sa faca fata la modul de exploatare dorit de mine . 

 

Apoi sa zicem proba de incheiere......garantia: 

-  4 ani la Kodiaq in limita a 120.000 km

 - 5 + 5 ani garantie la Rexton in limita a 150.000km  + 10.000km extra primiti de la dealer .  5 ani garantie din bara in bara  + 5 ani garantie Motor , turbina si Transmisie in limita a 160.000 km + contract de asistenta rutiera activ pe primii 5 ani oriunde in europa ( doar aceasta clauza pe casco costa peste 180 euro anual) 

 

Versiunea finala comandata arata asa: cu Jante de 18 , balon cat mai mare , urasc jantele mari datorita talonului mic la anvelopa si a confortului scazut. 

ssangyong-rexton-ultimate-grand-white.thumb.png.6ee275aff456801108623836f1489af4.png

 

ssangyong_model-byo_rexton-grand-white.thumb.jpg.d67d63929ec2d7337f9a9b338ca52607.jpg

 

Iar ca sa va faceti o idee de diferente de dimensiuni fata de alte modele testate avem asa: 

 

Rexton comparat cu Tiguanul meu actual : 

94091998_RextoncomparatcuTiguan5N.thumb.jpg.607c14a1cc18c7df6681d3e6d5bbabe6.jpg

 

Rexton Comparat cu Skoda Kodiaq 2025:

730540250_KodiaqvsRexton.thumb.jpg.471dcc3ca9e19fe5ab0534d213e56934.jpg

 

Rexton compartat cu VW Tayron : 

851458292_RextonvsTayron.thumb.jpg.05152f736f9d23ba9b087db59f0bde89.jpg

 

Rexton comparat cu Audi Q7 model actual , doar pentru perspectiva. 

1273192641_RextonVsQ7.thumb.jpg.a845f86000d657e89be9433c50d92f43.jpg

 

Decizie buna sau rea ...aceasta a fost luata deja  , masina este achitata isi clepsidra de asteptare a fost intoarsa. 

Am vrut sa imbin cat mai mult utilitatea cu dorintele mele . Am vrut putin din toate ...... avand in vedere ca masina este planificata sa ramana in familie cel putin 8 ani. 

Pe partea de motorizare am vrut un motor cat mai simplu ca constructie , OLD SCHOOL , fara complicatiile unui motor hybrid. 

Cutia de viteze aleasa este cu convertizor de cuplu , AT8 ....lenesa dar fiabila . 

 

Timpul va decide.... 

 

Link către comentariu
în urmă cu 17 ore, Doomy a scris:

pana vine noua bestie

No way... :( Deci, parasesti grupul VAG dupa atatea aventuri...Pfff 

Tradareeee... 

:))


Daaar, tot asteptam sa vedem ce ti-ai luat si iti uram : sa il folositi sanatosi! 

Link către comentariu
49 minutes ago, Doomy said:

masina mai noua ....bataie de cap mai putina

Nu intodeauna  :) 

Modificat de EEXCALADE
Link către comentariu

Iti urez si aici sa te bucuri de noul camion! O data ce te obisnuiesti, siguri iti va placea RWD-ul pe sosea :D (ca n-o sa tii cutia de transfer in 4H mereu)

Link către comentariu

Oricum exploratori potentiali nu erau decat Dacia = pfff , naspa si Rexton , asa ca ...

Link către comentariu

Excelenta alegere.

 

Zilele trecute am avut ocazia sa merg putin cu Torres hibrid (cel de 204 cp) si pe langa interiorul misto mi a placut cum sta masina pe drum. Fac comparatia direct cu Bigster, care merge excelent pe drum dar care este in continuare spartan (desi calitatea asamblarii este cam fara repros) la interior desi e plin de dotari. Ca idee, tocmai au fost publicate preturile pentru Bigster bifuel 4x4 electric automat. 

 

O singura corectie: in Europa Dacia vinde 1.2 L3 nu 1.3 L4.

 

29 minutes ago, mad_kat said:

Iti urez si aici sa te bucuri de noul camion! O data ce te obisnuiesti, siguri iti va placea RWD-ul pe sosea :D (ca n-o sa tii cutia de transfer in 4H mereu)

Oricum se dezactiveaza automat, nu te lasa sa mergi prea tare/prea mult cu el blocat. 

 

Si uite cum apar din ce in ce mai multe tancuri! Gud!

 

 

Link către comentariu

Multumesc de urari :)   nu inteleg cum ati reusit sa dati Quote la un post care era in editare  ,la EExcalade si Emy ma refer  ....:)))) 

 

@mad_kat abea astept  RWD-ul ..... :) 

 

Link către comentariu

Ai atins 50k sau ai scos pretul sub ?

Oricum nu vad ce alt tanc poti lua cu 50k 

Posibil sa te plictisesti 5 ani sa stai sa te uiti cum altii fac revizia si lucreaza la masina 

Modificat de tavitara
Link către comentariu

@tavitara  m-am incadrat , ba chiar mai raman ~1k euro marja .   

Daca nu am cum sa fac reviziile eu  , o sa imi indrept timpul catre alte activitati , tot o sa gasesc ceva de mesterit la ea , este in sange chestia asta nu trece de la sine. Macar o sa am mai mult timp de petrecut cu fiul meu. 

La bugetul asta calitate vs optiuni vs capacitatile suv-ului nu exita competitie in RO in acest moment. 

 

@EEXCALADE  Multumesc !  , macar eu am luat o decizie documentata in prealabil , timp in care am vorbit si cu alti proprietari de astfel model , service-uri care se ocupa de astfel de modele  si alti oameni care au pus mana pe asa ceva pentru reparatii  .... o masina totusi de provenienta Sud-Coreeana.  

Curajul adevarat consider ca l-a avut fratele meu....care a cumparat BYD-ul mentionat mai sus , doar odata vazut la Poli Autofest apoi direct de pe site cu "Ad to Cart" fara test drive ....fara alte documentari....fara sa stie ce dealeri fac service ......si acum cel mai tare "fara " .....fara sa fie omologata vreo masina similara cu a lui inainte de achizitie in RO , comanda lui a facut parte din primele 600 bucati destinate pentru Europa.  El a aflat totul pe parcurs , toate erau necunoscute si majoritatea inca sunt necunoscute. 

 

 

Link către comentariu

cum am facut quote? Simplu: select text si apoi apare citatul in sectiunea de add comment :D

Ce saracia? suntem IT-sti, stim sa fentam sistemele/exploatam bug-urile (glumesc) :))

 

image.png.d1aeac3c20a935a7c5cbcad2d78f92f7.png

:)

Deci, doar eu am scapat marca si modelul masinii? 😮

Edit: acum vad postul editat. Ma pun si eu pe studiat! :D

Thanks!

Modificat de Emy D
Link către comentariu

Mno, misto decizie ai luat! Asteptare usoara si sa va bucurati mult de ea, sanatosi si fara probleme! 

Faina documentarea si fain expusa aici :) Loved it! 

Link către comentariu

Asta cu asigurarea din bara in bara am muscato urat de tot cu toyota. Se bateu cu pumnul in piept ca 6 ani garantie, care defapt erau doar 3 din bara in bara, cand am aflat in al 3-lea an si a 2-a zi!!! a 2-a zi dupa 3 ani deci, ca difuzorul nu intra in garantie si ca costa fabuloasa suma de 1700ron, pt 1 bucata difuzor. De banii aia aproape ca imi pun linie audison in regim prorpiu. Puteam sa merg si mai rapid, ca doar stiam ca am 6 ani garantie, nu? sase! ei, fraiereala. Asa e cand crezi orbeste tot ce ti se spune. Chiar ma miram cum de nemtii au "decat" 3 si noi, fraierii lumii, avem 6.

Fain, fain, adevat SUV, dar intrebarea e: il veo folosi vreodata ca SUV sau doar ca astia cu gleznele goale in Q8, la mall? urcati pe bordura, ca de aia le trebuie gip.

Sa te bucuri de ea asa obiectiv cum ai facut alegerea, cu un excel 😐

Ai vazut video-ul lui Vlad Micsunescu? Fix asa incepe! Cu aia care cumpara masini pt "statut", care nu ar lua in considerare asa masina.

Link către comentariu

Cred ca o sa il foloseasca, la ce am vazut ca a facut cu Tiguanul. 

La vara planuiesc sa revin pe Strategica - de data asta pe uscat - si ii voi lansa invitatia - are timp sa se invete cu tancul pana atunci :D

Link către comentariu
1 hour ago, marius1982.11 said:

 il veo folosi vreodata ca SUV ? 

Daca nu el , atunci cine ?

Link către comentariu

@marius1982.11  Istoricul acestui topic indica ca o sa-l folosesc mai mult decat la urcat borduri ,  eu zic ca o sa il folosesc in regim mixt ,  macar de data asta daca se strica ceva  stiu ca masina e de vina ... nu mai e scuza ca "nu e facuta pentru asa ceva" .  Oricum la ce istoric de explorat a avut tiguanul , consider  ca este "Light" pentru Rexton.  

Legat de garantie ,  istoricul altor useri care au avut probleme cu vechile modele chiar aproape de iesire din garantie indica faptul ca o sa te poti baza pe ea. 

 

Pana la urma,indiferent de model de masina ales ,sunt in etapa aia din viata cand pot sa imi cumpar masina care imi place,pe care mi-o doresc si dupa care intorc capul imediat dupa ce o parchez.  Nu am luat-o dupa utilitate maxima , ecologie maxima sau alte criterii duse la extrem , mi-a placut dpdv estetic si tehnic si optiuni apoi a corespuns si ca buget. 

Poate o sa ajung candva sa imi iau masina dupa utilitate , consum  si alte criterii care o scot din sfera pasiunii .....cine stie unde ne duce viata. 

 

@mad_kat  dai semn !

 

@tavitara  Ca tot citeam recent un post de-al tau  in care ziceai ca ai probleme cu spatele si de aceea ai ales SUV ,   ar trebui sa incerci o tura cu un astfel de gigant sa vezi ce inseamna confortul unui Body over frame chiar si fara perne de aer. 

 

@skodamen  probabil ca da ,  sigur nu se mai strecoara asa usor printre frunzele boschetilor sau pe stradutele lor inguste. 

Link către comentariu

Nu urmăream topicul ca eu practic nici mort nu as lua un SUV :). dar am intrat ca era hot topicul si eram curios ce ai luat.👌

Ma rog, tiguanul e un suvulet ca chr-ul meu, dar dupa 3 masini cu 10cm garda si taloane de la 45 in jos am zis sa avem si ceva cu care sa merg fara transpirații,  macar pe asfalt ca off nu practic.

Dar si fiabil. Boxa aia era defecta de noua, doar nu am observat eu, am reparato, csf...daca tot nu mai am gatantie :))

 

Link către comentariu

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
  • Activi pe această pagină   3 membri

    • Doomy
    • parcalabuv
    • marius1982.11
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!