Jump to content

Un Mk5 GTI in cautarea echilibrului


ihlades

Postare recomandată

Spre deosebire de VW, Hyundai da 5 ani garantie, deci mai e pana schimbi bieletele alea :)

Link către comentariu

In zilele noastre, singurele masini originale sunt cele chinezesti. :biggrin:

Link către comentariu

Am iesit aseara la o baieteala sa vad cum se simte masina. Pana in 50-60km/h este incredibil cat de rapid schimba directia si ce viraje pot lua. La viteze mai mari este prea jucausa, pana in punctul in care ma sperie (ceea ce imi place putin :icon_cheesygrin:), in concluzie nu e un setup prea safe pentru strada. S-ar putea sa fie un setup rapid in medii safe, gen circuit, pentru ca masina cere gaz in viraj ca sa ramana echilibrata. Nu apar probleme pe franare sau lift-off in viraj (datorita multi-link-ului care are o cinematica safe) dar cand ajungi la limita aderentei laterale spatele e primul care cedeaza. Exista toate sansele ca pe un drum de munte sa fiu mai lent decat inainte, daca nu capat incredere in noul setup.

Alte variante pentru a scade supravirarea si a face masina mai safe ar fi:

  • arcuri mai tari pe fata
  • stabilizatoare mai tare pe fata (H&R-ul de 28mm nu as vrea sa-l pun pentru ca e prea rigid, poate ceva de pe Passat)
  • inmoi bara stabilizatoare spate
  • reduc camber-ul pe fata
  • latesc spatele cu distantiere sau fuzete de Passat

Decizii, decizii acum... sau poate doar imi educ stilul de condus. :scratch:

L.E.: ESP-ul isi face treaba in continuare si o prinde, so that's a plus.

Modificat de ihlades
Link către comentariu

Astea nu-ti fac cu ochiul? Sunt privite destul de bine din ce-am citit despre ele si sunt destul de apropiate de cele stoc:

Front 42N/mm
Rear 40N/mm

Modificat de Rave
Link către comentariu

Ceea ce trebuia sa fie o lucrare de intretinere preventiva s-a transformat intr-o surpriza neplacuta: desfacand distributia variabila in vederea schimbarii lantului si intinzatorului am descoperit ca variatorul este uzat peste masura - segmentii pentru presiunea uleiului au sapat santuri in variator.

5ad07fe844db5_WhatsAppImage2018-04-12at18_57_08.thumb.jpeg.ff905ff86516a711772c68fc8175cb9c.jpeg

Am analizat variantele si urmeaza sa trimit variatorul spre reconditionare (se desface, se alezeaza camasa, se introduce prin presare o camasa noua din material mai rezistent si apoi se dau gaurile pentru ulei). Cu ocazia asta o sa dau jos si ansamblul ce contine pompa de ulei si arborii balansori in vedere anularii celor din urma si schimbarea pinionului de la pompa de ulei cu unul cu masa simpla, plus curatarea sorbului. Toate ca motorul sa nu aiba probleme cu ungerea si sa mai reziste destui kilometri de acum incolo...

Orice sut in cur un pas in fata? :tomato:

Link către comentariu

Din păcate pe lângă satisfacții,  acest ansamblu de metal, cauziuc, plastic ( și lemn Aka The Flinstones) ne mai da și cate una rece.

Important e ca se rezolva și ca o sa știi capitolul asta încheiat. 

Link către comentariu

Felicitari pt cum te porti cu masina... lucrarea cu pompa de ulei unde o faci?

Link către comentariu

Small updates: au venit aripile SRS-Tec si un headrest mount care mi-a lipsit cu desavarsire de cand am masina.

20180416_124216.thumb.jpg.67ce202f4dbc2c4f06767f8812b754b0.jpg20180416_132734.thumb.jpg.669a1b4853850983d65fb01e2718258b.jpg

Cam asta e FOV-ul telefonului pus intre tetierele fata (Galaxy S8), pen' ca ceva mai wide nu am deocamdata:

20180416_124242.thumb.jpg.c52c0f7253643ddac0699db547f2db7b.jpg

O sa fie o perioada aglomerata fiindca tare vreau sa ajung pe 28 aprilie la Motorpark. Asa ca trebuie pana atunci sa primesc piesele de la VIS Motorsport ca sa am motor, sa pun de proba aripile SRS-Tec, sa repar coltul de la usa (Macar cat sa nu agate in aripile noi! De aspect ma pot ocupa si mai tarziu.), sa vopsesc aripile si sa fac montajul final. Si niste Bilstein B14 asteapta si ele sa fie montate impreuna cu flanse de Audi TT si rulmenti noi... :screwy:

Link către comentariu

E gata motorul. Se simte diferenta de raspuns din cauza variatorului, in special la >3.000rpm. Anularea balansorilor a adus niste vibratii la turatii si sarcini mici. Nu le-as numi neplacute/deranjante dar sunt acolo. Pe de alta parte consumul la relanti a scazut cu 0.1 l/h - nu stiu daca din cauza variatorului sau a arborilor de echilibrare.

In other news, am incercat sa pun dashcam-ul (ceva chinezesc, ieftin) pe headrest mount. Efectiv l-am instalat intre doua drumuri si a iesit ce se vede mai jos. D.p.m.d.v. dashcam-ul are un FOV prea larg si sta prea jos asa cum l-am montat... oricum e mai interesant decat sa filmeze din parbriz.

Atentie la sunet! Aveam geamurile deschise si microfonul din dashcam e foarte slab asa ca sunetul e neplacut.

 

 

Modificat de ihlades
Link către comentariu

Something's in the oven. :) Sambata la trackday ma voi prezenta cu aripile SRS-Tec pe masina, dar fara Bilstein B14. Cine stie? Poate, poate arcurile stock + Bilstein B6 se reafirma in ochii mei.

WhatsApp Image 2018-04-23 at 12.36.38.jpeg

Link către comentariu

Aripile SRS-Tec sunt vopsite si instalate pe masina si arata foarte OEM d.p.m.d.v. In sfarsit masina e functionala. :wub:

20180426_090654.thumb.jpg.634958baac052ef1972b906ef2de45a8.jpg20180425_215240.thumb.jpg.b1c07c56e276c256b25d8f797c7ed29d.jpg20180426_091820.thumb.jpg.90f8d6bde96871dc288d02acc9da3b10.jpg

Link către comentariu

Arata super bine! Si in plus, ai scapat si de problema arhicunoscuta cu ruginirea aripilor fata. 

Link către comentariu

A trecut si ziua de 28. Timpii nu au fost ce ma asteptam pentru ca am probleme cu temperaturile pe admisie si puterea scade simtitor dupa prima tura. In schimb, ma declar incantat de noul setup al suspensiei! Mi-era frica degeaba ca e prea supraviratoare, pe circuit echilibrul masinii e mult imbunatatit. :wub: Subvirarea nu e o problema, masina are resurse chiar daca este extrem de moale pentru circuit.

Dar asa cum se intampla la teste... gasim probleme. E nevoie de intercooler mai mare (si, probabil, de radiator de AC nou ca sa nu blocheze fluxul aerului) pentru ca temperaturile pe admisie sunt foarte mari si scade puterea mult de tot. La prima trecere pe linia dreapta ajung pe la 200-205km/h inainte de franare, in turele urmatoare nu mai depasesc 185km/h. Si la frane trebuie umblat putin fiindca in graba in care am facut lucrurile am pus lichid de frana generic si dupa 2 sesiuni de 20' pedala s-a inmuiat. Au fost substantial mai bune decat cele stock cu Motul RBF600 si EBC Yellowstuff, asa ca am incredere ca vor ajunge ce trebuie Stoptech-urile.

Chiar si cu problemele astea mi-am egalat personal best-ul, un 2:06.8. GoPro-ul ne-a facut figuri si n-am prins primele 2 sesiuni, asa ca n-am filmat decat ultima sesiune cand masina voia sa ia foc. :biggrin: Am avut doar un 2:11 aici, se vede si pe filmare ca mi-era frica pe franare.

 

Link către comentariu
Ionescu George

Am avut ocazia sa merg in masina inainte si dupa modificarile cu fuzete de TT, franele Stop-tech. Tot ce pot sa spun e ca totul e foarte echilibrat, spatele efectiv ajuta masina in curbe, o ajuta sa se roteasca fara sa faca nimic aiurea daca e condusa cat de cat lin. Masina e previzibila si se tine foarte bine la limita, iar ihlades e un sofer capabil sa duca masina la limita si sa o tina acolo mult si bine, nu va dura mult pana va scoate untul din noul set-up. Se tine pe curbe la niste viteze incredibile pentru un FWD pe drumuri publice, mult peste ce as avea nevoie personal, peste ce m-as fi asteptat sincer, si sunt posesor de acelasi motor, pe aceeasi platforma. In curbele foarte stranse iarasi schimba directia extrem de rapid, fara sa se opuna. Plus ca confortul e superb, e un echilibru foarte foarte fain si as spune ca e o masina mult mai capabila decat majoritatea celor "tunate" dupa retete concepute de departamentele de marketing ale firmelor producatoare de piese aftermaket. E dovada clara ca masinile lasate pe burta si rigide nu sunt solutia optima dpdv al performantei si confortului, o masina precum cea din topic va da lectii de confort si fun, cel putin pe strada, unde conducem majoritatea 99,99% din timp. Pot sa spun ca masina dpmdv ar face fata cu brio unei conversii K04 si 300-320cp cu o harta liniara, are efectiv grip incredibil pe curbe, pe cand a mea pare o jucarie prin comparatie. Spun cu mana pe inima ca desi am 100cp peste el, GTI-ul sau chiar si in setup-ul anterior era mai confortabil si mai fun, iar acum e deja in alta liga. Cu B14 cred ca o sa creasca din nou in ochii mei.

 

Dpmdv proiectul GTI e un real succes pentru un daily fun, iar ihlades stie bine ce vrea si cum sa o foloseasca.

Modificat de Ionescu George
Link către comentariu

Felicitari pentru imbunatatirile aduse! Nu toti dintre noi modificam masinile pentru fiecare secunda(in minus) pe track!

Se vede ca ai knowledge! Keep up the good work!

Link către comentariu
Ionescu George

Tocmai asta e ideea, masina e confortabila, fun si rapida nu numai pe strada, cat si pe circuit unde scoate timp onorabil, mai ales pentru puterea ei, castigand mult pe curbe. Astfel de modificari se preteaza pe daily-uri, imbunatatind mult masina, fara penalizari reale dpdv al confortului, usability si al fiabilitatii. A mea doar cu arcuri ProKit e mai nasoala dpdv al confortului si se tine mai prost pe curbe, am zero avantaje fata de a lui care e mai confortabila si mai capabila totodata. Plus ca degeaba am putere, ma ajuta doar intre curbe, unde nu e fun, iar pe curbe el ar trece ca racheta pe langa mine.

 

Dpmdv pentru strada si nu numai e mult mai fun un K03 stage 1 cu modificarile sale pe partea de mecanica decat un K04 stage 2+ cu mecanica stock sau doar coilovers, iar la finalul zilei iese si mai ieftin, cu o masina mai fun si mai fiabila.

Modificat de Ionescu George
Link către comentariu
5 hours ago, Ionescu George said:

Pot sa spun ca masina dpmdv ar face fata cu brio unei conversii K04 si 300-320cp cu o harta liniara, are efectiv grip incredibil pe curbe, pe cand a mea pare o jucarie prin comparatie.

Vrei sa bagi boala in mine! :biggrin: Nu mi se pare corect sa lauzi K03. Ti-am spus si in masina, pentru mine idealul ar fi un K04 pe la vreo 320CP dau cu cuplul limitat masiv in partea de jos. Sa fie acelasi cuplu si la 3000 si la 6000, cred ca masina ar fi extrem de fun de alergat!

5 hours ago, kef_petry said:

Felicitari pentru imbunatatirile aduse! Nu toti dintre noi modificam masinile pentru fiecare secunda(in minus) pe track!

Se vede ca ai knowledge! Keep up the good work!

Toata ideea cu modificarea a fost sa imbunatatesc geometria suspensiei si sa mut echilibrul spre supravirare fara sa o intaresc sau sa o cobor si pot spune ca a fost un succes. B14 va ajunge pe masina doar din considerente de timpi de raspuns la input-uri. Se vede si in clipul de mao sus ca masina wobbly in anumite situatii.

In fine, dinamica nu e perfecta sub nicio forma. Pe iesirea din viraje puternice, daca nu calci acceleratia spatele are o miscare laterala accentuata (in special cu cauciucuri moi gen Pilot Sport 4). Efectiv rotile din spate au un slip angle mai mare decat inainte si pe iesirea din viraj simti cum revin la 0, nu e foarte placuta senzatia asta de instabilitate dar ma obisnuiesc cu ea. Plus ca ramane de vazut cum se comporta pe ud! Chiar si in forma stock GTI-ul mi s-a parut jucaus pe suprafete cu aderenta scazuta.

Link către comentariu

Am instalat si Bilstein B14 + flansele de Audi TT. Sunt placut surprins de comportament. Long story short: mai agila, mai stabila pe tranzitorii, ruliu scazut mult, comfort peste denivelari mici mai bun decat inainte, peste denivelari mari decoleaza. :biggrin:

20180510_090932.thumb.jpg.fd191b1d1cdb41463cfe988a66ea42ec.jpg20180510_090941.thumb.jpg.5c7f5c3f6fd14d9c7d64492c33f24ff0.jpg

Link către comentariu
quattro3001

Foarte frumos ..... dar sfatul meu personal, care are montate fuzetele si basculele de audi tt de ceva timp ( ani as spune) , daca vrei senzatie monteaza caseta de directie ca sa poti completa puzzelul ! Eu pe R32 am fuzetele ,bascule, caseta + KWv3 ☠️

Link către comentariu
Publicat (modificat)

Din cate am gasit, diferenta intre caseta de TT si cea de Golf e ca cea de TT are cursa mai scurta? Nu am vazut pe nicaieri sa fie mai rapida, tu la ce diferente te referi?

Sunt foarte curios, daca e mai rapida atunci da... ar fi belea. ?

Screenshot_20180512-105312_Drive.jpg

Modificat de ihlades
Link către comentariu
quattro3001

da este mult mai scurta ..... mai rapida nu vad in ce sens ?

Link către comentariu

Mai rapida = Alt raport de demultiplicare.

Mai scurta = unghi de bracaj maxim mai mic, asa cum scrie in documentul Audi.

Link către comentariu

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!