Jump to content

Un Mk5 GTI in cautarea echilibrului


ihlades

Postare recomandată

Bine ai... venit nu, ca erai... prezentat masina!?! :) 

Prima intrebare, de ce treci inapoi la bara stabilizatoare stoc pe fata?! Nu esti multumit de cea H&R sau din cauza ca nu se potriveste pe fuzetele de TT?

Link către comentariu

Bine ai prezentat masina :D

Imi plac topicurile astea - ale oamenilor ce iau o masina neiubita si o intretin si folosesc cum trebuie.

Link către comentariu
1 hour ago, Rave said:

Bine ai... venit nu, ca erai... prezentat masina!?! :) 

Prima intrebare, de ce treci inapoi la bara stabilizatoare stoc pe fata?! Nu esti multumit de cea H&R sau din cauza ca nu se potriveste pe fuzetele de TT?

Nici vorba, H&R-urile cred ca sunt cele mai de calitate bare stabilizatoare aftermarket; n-am avut nicio problema cu ele, nici macar cu bieletele antiruliu (stock) desi barele sunt de vreo 2.5x mai rigide decat cele stock. Sunt compatibile cu fuzetele de TT si am avut lungi meciuri in mintea mea legat de cum sa setez masina, cu bara stock sau cu H&R-ul de 28mm. In cele din urma am ales prima varianta din cateva motive:

1. Merg pe teoria ca puntea non-motrice ar trebui sa ofere cea mai mare parte din rezistenta la ruliu pentru ca masina sa fie neutra.
2. As prefera ca puntea fata sa lucreze cat mai independent, in felul asta ma astept sa castig tractiune pe iesirea din viraje. Nu voi merge pe drumul LSD-ului, avand in vedere costurile si ca nu ma vad peste 270-300CP cu masina asta.
3. Avand fata mai moale si spatele mai tare, echilibrul se va muta spre supravirare si asta imi va permite sa pastrez camber-ul ~mic pe fata, ca sa evit uzura grosolana a cauciucurilor.
4. Chiar daca pun bara stock, ruliul va ramane cam la fel. Ca idee, fuzete de TT + bara stock = fuzete de Golf + H&R 28mm, ca ruliu.
(L.E.) 5. Cu bara mai moale suspensia va lucra mai bine si cu cauciucuri mai slabe, gen cele de iarna, care sunt sensibile la greutatea pe care o suporta.

Am facut calculele si pentru circuit cel mai bine ar fi sa pastrez H&R-ul, sa pun camber masiv pe fata (cam spre -2 ma pot duce cu fuzetele&basculele de TT + garda la sol stock) si in felul asta roata sa calce drept si la acceleratii laterale mari, dar as face compromisuri pentru asta si voi incerca bara stock prima oara. Setup-ul va fi definitivat dupa niste ture de Adancata si niste drumuri pe Cheia, insa, asa ca nu zic "niciodata"; daca voi constata ca e supraviratoare sau ca nu raspunde cum trebuie la comenzi o sa incerc si H&R-ul.

48 minutes ago, cogdao said:

Frumoasa prezentare! Bun venit!

Thanks! Bine te-am gasit.

46 minutes ago, mad_kat said:

Bine ai prezentat masina :D

Imi plac topicurile astea - ale oamenilor ce iau o masina neiubita si o intretin si folosesc cum trebuie.

Merci! Chiar am luat-o in ideea asta, ca altfel vezi masina cand iti bagi nasul in ea si ii acorzi ceva timp. Am ezitat sa o prezint pentru ca nu va fi niciodata masina de "show" sau de "looks".

Modificat de ihlades
Link către comentariu

Gata,  m-am abonat! 

După prezentarea asta se pare ca am ce învața. 

Hai cu poze și de la interior! 

Link către comentariu
lambda_dryver

Wow! Superba prezentarea de inceput! Rar gasesti persoane care sa aiba o abordare asa tehnica si documentata, mai ales printre cei care practica "circuit"-ul doar ca Hobby, fara a transforma masina total catre acest scop.

+1 abonat la acest topic! Chiar sunt curios si te rog sa ne tii la curent cu tot ce faci la masinuta fiindca obiectivul tau final, o masina cu acest caracter dual este rar intalnit! Multa bafta si kilometri placuti unul in compania celuilalt! 

Link către comentariu

You came swinging ... big like !!!!!!!

Imi place nespus de mult tot ce a iesit din "gura" ta. Sa ai parte de masina si sa o stapanesti sanatos !!!

Link către comentariu

Foarte misto prezentarea una dintre cele mai bune citite aici! Abonatul a venit firesc :)

Recent i-am facut cadou unui posesor de Mk5 GTI un pachet de detailing exterior gandit special pentru "batrana" sa mearga la spa :)) Inainte de poze pe Stelvio poate o imbraci frumos.

Link către comentariu

Apreciez mult informatiile, prezentarea si detaliile "piticilor", BIG :wub: si :icon_thumleft: , sper sa ne tii cel putin la fel de informati si dupa tura de pe Stelvio, si la mine e printre bucket-list-uri

Link către comentariu

 

18 hours ago, lambda_dryver said:

Wow! Superba prezentarea de inceput! Rar gasesti persoane care sa aiba o abordare asa tehnica si documentata, mai ales printre cei care practica "circuit"-ul doar ca Hobby, fara a transforma masina total catre acest scop.

+1 abonat la acest topic! Chiar sunt curios si te rog sa ne tii la curent cu tot ce faci la masinuta fiindca obiectivul tau final, o masina cu acest caracter dual este rar intalnit! Multa bafta si kilometri placuti unul in compania celuilalt! 

Merci. Chiar am urmarit o abordare tehnica, dar stiu foarte bine ca la orice double-duty un compromis trebuie facut. Eu incerc sa obtin maximul de aderenta si raspuns fara sa intaresc prea mult masina, in asa fel incat sa ma pot bucura de toate drumurile, nu numai de cele cu asfalt imaculat. ^_^

 

Cred ca as putea sa detaliez in cateva post-uri aici ce si cum am gandit, care sunt compromisurile pe care le-am facut, care ar trebui sa fie prioritatile unei masini de strada/circuit, etc. dintr-o perspectiva tehnica, cu fundamente fizice. La inceput fara formule si expresii matematice, ca ne fierb creierii si fara ele; dar procesele fizice din spate nu sunt foarte complicate, si cu toate astea, multe dintre piesele de tuning aftermarket se pare ca le ignora si se multumesc sa spuna "jos si tare e cel mai bine".

2 hours ago, Mask001 said:

Foarte misto prezentarea una dintre cele mai bune citite aici! Abonatul a venit firesc :)

Recent i-am facut cadou unui posesor de Mk5 GTI un pachet de detailing exterior gandit special pentru "batrana" sa mearga la spa :)) Inainte de poze pe Stelvio poate o imbraci frumos.

Hehe, sunt prea multe lucruri de rezolvat la aspect ca sa zici ca ii fac un detailing si e ca noua. :mellow: Din nefericire am fost implicat si in doua accidente de cand am masina: o data un sofer neatent a schimbat banda peste mine, avarii bara fata, aripa fata, geometria fata si o janta (din fericire nu s-a strambat nimic pe dedesubt); a doua oara, alt sofer neatent, se uita in balarii si nu a franat cand coloana s-a oprit asa ca am fost prins la mijloc, avarii bara fata, grila fata, traversa de protectie fata, bara spate, traversa de protectie spate si panoul spate indoit. Din pacate, dupa toate reparatiile astea, masina nu mai arata ca inainte: barele au culoarea putin diferita fata de restul masinii si nu se aseaza perfect iar hayonul nu vine fix la linie cu stopurile.

 

Mai adaug si lacul zgariat, cu efect de panza de paianjen, coltul de jos al fetei usii de la sofer si o aripa usor umflata de la un accident precedent cel mai probabil si... probabil singura varianta ar fi o "renovare" completa tinichigerie+vopsitorie. Nu stiu daca merita insa, scopul in care am luat masina a fost sa ma distrez cu ea si sa nu imi bat capul prea mult. Bibelouri au bunicii suficiente.

2 hours ago, ToniM said:

Apreciez mult informatiile, prezentarea si detaliile "piticilor", BIG :wub: si :icon_thumleft: , sper sa ne tii cel putin la fel de informati si dupa tura de pe Stelvio, si la mine e printre bucket-list-uri

Si eu sunt nerabdator sa ajung acolo, chiar daca nu cred ca un FWD e potrivit pe un drum asa ingust si plin de ace de par, cel putin nu pentru distractie maxima. :cool: Plus ca la cum am facut planificarea initiala a concediului nu voi avea mult timp si va trebui intr-o singura zi sa plec din Padova, sa fac Stelvio si sa ma intorc inapoi. Va fi obositor, cu siguranta, asa ca nu voi merge prea tare.

 

Have fun, stay safe! :)

 

giphy7395731094523105355.gif.58e9ade70d1c2f92abb59acc680f9c02.gif

Modificat de ihlades
Link către comentariu
22 hours ago, florinpbv said:

Gata,  m-am abonat! 

După prezentarea asta se pare ca am ce învața. 

Hai cu poze și de la interior! 

Hai ca am gasit niste poze si de la interior. Masina e un Mk5 GTI din 2005, Tornado Red, cu toate bubele "copilariei" din pacate, cod motor AXX, 200CP la baza, transmisie manuala (si oricat apreciez DSG-ul, n-a fost niciodata o varianta pentru mine, imi place sa fiu eu, soferul, veriga slaba a masinii). Ca dotari, a venit cu:

  • Climatronic;
  • Faruri & stergatoare automate;
  • Cruise-control;
  • RCD300 (doar radio & CD-uri audio) + CD changer sub cotiera (e defect insa), cu 8 difuzoare (parca);
  • Trapa pentru ski-uri in bancheta spate, rabatabila 60/40;
  • Roata de rezerva slim (care coboara podeaua portbagajului, dar apoi cand rabatezi bancheta suprafata nu mai e plata);
  • Oglinzi pliabile electric cu puddle lights;
  • Computer de bord MiniDot (cred ca toate GTI-urile de la noi au venit asa?);
  • Alarma din fabrica;

In timp am facut mici schimbari:

  • RCD320, ca sa trec si eu in deceniul curent, cu Bluetooth, Aux si MP3;
  • Am schimbat scaunele cu altele de GTI (dar retapitate cu Alcantara, piele si cusaturi colorate), fiindca la cele originale cedase cadrul de la sofer si incepuse sa scartaie; credeam ca vor fi prea colorate pentru restul interiorului dar arata bine. Scaunele noi au si perne de incalzire aftermarket, cu termistor incat sa permita legarea la panoul de Climatronic dar nu am facut instalatia electrica. Overall imi plac scaunele, dar intr-un fel regret ca am luat tot scaune stock, pentru ca mai tarziu m-am trezit c-ar fi fost mult mai bine cu niste bucket seats, pentru sprijin lateral mai bun si multe kg in minus (un singur scaun stock are 35-40kg :o);
  • Intr-o perioada am schimbat si nuca selectorului cutiei de viteze cu una de pe eBay (copie de S-Line, cusatura rosie) dar am revenit la cea originala. E mai ergonomica si mai grea, ofera un feeling mult mai fain la schimbatul vitezei;
  • Am schimbat manerele de plastic de pe usi (cele superioare, pentru care trebuie sa dai fata de usa jos), partile inferioare inca n-am avut drum sa le cumpar.

De cand am masina, pe langa modificari am avut si multe de schimbat la ea ca sa mearga corect:

  • Diverter Valve (N249);
  • N75;
  • Reparat joc ax cutia de viteze prin introducerea unei saibe intre carcasa cutiei si rulmentul axului;
  • Schimbat ambreiaj (in urma demontarii am constatat ca doar rulmentul de sarcina facea figuri, dar luasem kit-ul nou deja);
  • Incuietoarea la usa spate-dreapta;
  • Racordul flexibil de la evacuare;
  • Curatat admisia (galerie, porturile din chiulasa, supapele);
  • Rulmentii la rotile spate;
  • Discuri & placute de frana;
  • Tampoane bieleta antibasculare;
  • Burduf planetara;
  • Maneta de semnalizare (avea firul de la butonul de cruise-control rupt);
  • ... iar acum cred ca am un injector care nu imprastie ca lumea la relanti. :tomato:

 

20180328_132628.jpg

20180328_132536.jpg

20180328_132522.jpg

Link către comentariu

Scaunele arata super, iar dpmdv clima de golf 6 mai lipseste și volan cu comenzi. 

Link către comentariu

Problema ecartamentului se rezolva ori cu alte jante cu un ET mai mic ori cu aripi mai late (SRS parca faceau). Trebuie sa recunosc ca, desi oarecum inteleg cam tot ce zici tu, ma simt total depasit de tot ce citesc :unsure: Dar ma bucur ca o faci pentru ca incerc sa invat una-alta... Keep going! 

Astept sa treaca 6 luni si sa citesc inevitabilul “Am dat comanda de amortizoare Ohlins” :)) 

Link către comentariu

Evaluez optiunile pentru aripi, fie le modific pe cele stock cu fibra de sticla, fie cumpar SRS-Tec-uri. E pe aproape oricum, dupa cum se vede in poze. :) Nu stiu daca jantele stock cu ET51 ating, dar offset mai mare (tu ai spus mai mic, dar cu cat ET-ul e mai mic cu atat janta e mai in afara) nu pot din cauza franelor acum. Catch-22. :tomato:

As putea sa scriu niste posturi tehnice care sa explice compromisurile pe care le faci cand modifici suspensia, cum ar functiona suspensia "ideala", cat de importante sunt anvelopele, etc. Dar exista toate sansele sa iasa posturi si mai lungi decat pana acum. :biggrin: Poate, totusi, se naste o discutie tehnica. M-ar bucura.

Modificat de ihlades
Link către comentariu

Mda, mereu incurc mic cu mare pentru ca am constant impresia ca logic ar fi ca “mai mic” sa traga rotile sub masina si “mai mare” sa le impinga afara, desi stiu ca nu e asa...

Daca vrei sa detaliezi niste lucruri intr-un thread separat eu m-as bucura, si nu cred ca as fi singurul, asa ca te rog chiar.

Curiozitate personala dar... tu ce faci in viata de zi cu zi? Banuiesc ca ai un job tehnic ca detaliile pe care le prezinti sunt prea specifice pentru un simplu “pasionat”

Modificat de Rave
Link către comentariu

Nu am educatie formala in domeniul auto, sunt inginer electronist de profesie. Sunt un simplu "pasionat" si imi place sa citesc lucrari si carti din domeniu, cu ecuatii si diagrame, pentru ca altfel nu inteleg. Imi plac masinile pentru ingineria din spate, nu neaparat pentru statutul social sau estetica, le vad ca pe niste Lego-uri uriase care trebuie in primul rand sa functioneze corect, apoi sa arate, sa miroasa si sa sune bine. :biggrin: Mi-ar placea sa am un model sport de la Porsche la un moment dat, dar nu e scopul suprem. Cred ca orice masina poate fi distractiva atunci cand masina, drumul si omul de la volan sunt pe aceeasi lungime de unda.

Cam atat despre mine. :biggrin:

Modificat de ihlades
Link către comentariu
lambda_dryver

Deci... O postare ca a ta @ihlades nici ca am mai citit - si e de bine! :)). Imbinare perfecta intre tehnic si, cum ai spus si tu mai sus, "descretit frunti". 

Precum spune si @Rave, desi inteleg ce descrii, aspectele tehnice ma depasesc, dar sunt, in mod clar si fara echivoc, bine-venite si citite cu placere! *Aici aveam o intrebare, dar dupa a 2-a citire a postarii, m-am edificat :))*  Transferul maselor spate-fata pe franare puternica cum este in cazul combinatiei Stop-Tech + suspensie stock?

+1 pentru propunerea lui @Rave de a face un topic separat in aria Tehnica/Tuning, daca ai timp si chef sa detaliezi suplimentar modificarile si sa mentii acest topic doar pentru prezentarea generala a modificarilor si impresii.  

Modificat de lambda_dryver
**
Link către comentariu

Am pus comanda de aripi SRS-Tec pentru ca asa nu se poate, as putea zice ca e stricata.

20180405_094010.jpg

Link către comentariu

Sa o stapanesti sanatos! Postarile tale sunt speechless, cel putin faza cu bieletele de hyundai, am crezut ca nu vad bine prima oara :o sunt curios cui i-a venit ideea asta :)) 

Link către comentariu

Bieletele de Hyundai si setup-ul sunt contributiile mele. Ideea cu fuzetele nu-mi apartine, am citit despre ea pe diverse forumuri de Mk5; dar lumea le foloseste ca sa poata coborî masina fara sa strice geometria, eu am introdus datele in Excel si am vazut ca poate iesi ceva bun la inaltimea stock a masinii daca echilibrez spatele cu o bara stabilizatoare mai rigida.

Cu bieletele e o poveste faina. Fuzetele de TT au alta interfata cu capul de bara, mai mare, si atunci nu poti folosi capul de bara de Golf, trebuie neaparat cel de TT. Dar capul de bara e mai lung si ai nevoie de bielete de directie mai scurte... ai ghicit, de TT. Problema e ca bieletele de TT au filetul mai scurt spre caseta de directie, daca le pui pe un GTI ar prinde cam 3 filete ceea ce nu e safe. Din acest punct exista mai multe variante: 1. Pui si caseta de directie de TT; 2. Duci caseta de GTI la strungar; 3. Cauti niste bielete care sa indeplineasca toate conditiile. Si asa am ajuns sa iau la pas catalogul celor de la TRW, ma uitam la: lungimea bieletei, filetul catre capul de bara si filetul catre caseta (cu atentie sa se potriveasca si ca lungime in caseta de GTI). Cand am gasit bieletele astea si am vazut ca sunt pentru Hyundai i20 am zis ca trebuie s-o fac! E prea custom, prea documentata, prea "grassroots" solutia ca sa nu o incerc.

Acum n-am alte regrete decat fata de urmatorul proprietar daca va fi nevoit sa schimbe o bieleta de directie. :biggrin:

Modificat de ihlades
Link către comentariu

Cand vinzi masina pui documentatia in bord, sau :biggrin:  ii zici sa pastreze numarul tau in agenda....

Felicitari pentru jucarie si pentru curajul de a face asemenea modificari!

Link către comentariu

Si-asa cred ca e incomplet dosarul cu manualele masinii. Adaugam unul in plus, no biggie. :biggrin:

Link către comentariu

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!