Jump to content

Cutie de viteza T3 pe Vw broscuta


Sebi Mic
 Share

Postare recomandată

Buna ziua baieti,

O intrebare mai interesanta, se poate monta pe o vw broscuta cutie de viteza de vw transporter cu 5 viteze ?

Daca aveti ceva idei, coduri de cutie, poze, saituri, orice ... 

Va multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De ce ai vrea sa faci asta? Banuiesc ca pentru cele 5 trepte in loc de 4. Ai un motor cu cuplu enorm, la care nu rezista cutia de broasca? Daca ai impresia ca 5 trepte inseamna viteza mai mare, nu e asa. Tine de rapoarte, si banuiesc ca a 5-a de bus e mai scurta decat a 4-a de broasca, deci nu rezolvi nimic. Plus ca daca pui cutie cu rapoarte mai lungi, motorul va merge mai incins pentru ca motorul va avea turtie mai mica la aceeasi viteza, si implicit viteza mai mica a turbinei de racire.

La subiect, din cate stiu e greu de pus. Suportul din fata e complet diferit (unde se prinde cutia intre bratele de torsiune, nu la jug). Si parca schimbatorul intra in lateral, nu in nas.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

oldtimercraiova

Daca vrei sa pui cutie de altceva pui de Typ3! 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da ma gandeam pentru cele 5 trepete in loc de 4, motorul va fi 2.0 boxer cu 2 carburatoare weber momentan ;) ... eu zic ca ajunge cuplu, sau ma gandeam sa pun a 4 viteza, un pinion de 31/8-3.88, a mai incercat cineva ? Merita ? 

Modificat de Sebi Mic
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am in lucru un tip4 2056cc, injectie, estimez in final vreo 130cp. Voi folosi cutia stock de 1303S (AT, are rapoarte ceva mai lungi). 3.88R&P, treapta 1 3.78, a 2-a 2.06, a 3-a 1.26, a 4-a 0.93. DACA nu face fata (riscul este ca a 3-a si a 4-a sa alunece pe hub) voi cumpara una cu pinioane sudate si totul HD, Rancho sau ceva asemanator. Pe la vreo 1000-1500 de iepuri. Tuningul facut cu simt de raspundere nu e ieftin. Sa desfaci o cutie, sa schimbi sau sa modifici, si apoi sa montezi inapoi corect nu e pentru mecanicul amator de acasa. Trebuie scule specializate, scumpe si greu de gasit. Nu merge cu improvizatii. De-asta costa mult o cutie refacuta sau modificata, si o fac doar profesionisti. Nu ti-as recomanda nici sa schimbi a 4-a (nici nu stiu cu ce ai putea sa schimbi; daca te gandesti la 0.82 de bus, mai bine mai citeste. Este prea lunga si scade prea mult turatia cand schimbi din a 3-a in a 4-a, majoritatea au fost dezamagiti de modificare. Plus ca iti trebuie un motor foarte puternic sa aiba sens). Si nici sa schimbi R&P cu 3.88. Oricum ar trebui sa iei piese care sa se potriveasca la cutia ta, au fost cu pana (key, cele mai vechi, pana prin 70), si cu caneluri (splined, dupa 70). Banuiesc ca tu ai swing axle, modelul vechi, dupa modelul masinii. Se gasesc si swing axle intarite si cu rapoarte lungi, la pretul de mai sus.

Sau poti sa iti faci si tu, dar sa nu te miri de ce crapa dupa 100km. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu cred ca o sa ai probleme cu cutia daca ajungi la 130CP.. cutiile de T3 nu tin atata ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ramane de vazut, strainezii vad ca se descurca. Daca nu, avem de unde variante "racing".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cutie de typ3 - de fapt, diferential de typ3, ca ala are raportul diferit fata de broasca. Asta din variantele mai ieftine si "bolt-on".

Cutia de T3 nu este nici una nici alta. Bolt-on este cvasi-imposibil sau foarte greu de facut, iar ieftina.... pare ieftina la achizitie (cateva sute de euro, depinde de la om la om daca asta este ieftin) dar din ce am vazut pana acum la cativa colegi dubisti + un T3 de l-am avut eu, majoritatea cutiilor de T3 in 5 trepte sunt kaput - rulmenti dusi (asta nu e o problema, se gasesc) si pinioane mancate (asta e o problema mai mare, pt. ca nu se mai gasesc, ... ). Plus ca din cate se pare CV-ul de T3 este foarte firav ca design.


Sau exista intotdeauna variantele de cutii aftermarket - gen Rancho. Sau diferentiale...  ar merge si un LSD pe o astfel de broscuta, as zice eu :)

Modificat de Komissar
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O mica corectura la ce ai spus, Laurentiu. Nu diferentialul cu totul se schimba, ca el nu are raport. Se schimba coroana si pinionul (ring and pinion sa r&p). Coroana e pe diferential, pinionul inseamna desfacuta toata cutia si mutate rotile dintate. Problemele sunt la reglat furcile, adancimea pinionului, si pozitia coroanei sa calce bine dintii. Greu si cu scule speciale.

Modificat de TZepeSH
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dar nu imposibil ;) 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 3/31/2018 at 8:04 AM, TZepeSH said:

O mica corectura la ce ai spus, Laurentiu. Nu diferentialul cu totul se schimba, ca el nu are raport. Se schimba coroana si pinionul (ring and pinion sa r&p). Coroana e pe diferential, pinionul inseamna desfacuta toata cutia si mutate rotile dintate. Problemele sunt la reglat furcile, adancimea pinionului, si pozitia coroanei sa calce bine dintii. Greu si cu scule speciale.

..''Legat'' de asta si de ce s'a spus mai sus ca...,,nu rezista cutia la cuplul ala''... e o chestie- daca o cuplezi usurel, si nuuu   ,,racing'', nu e nicio problema. Daca o cuplezi ,,forja''...se duc dreacu toate, si disc si planetare- cuplaje si altele..

De ce zic asta- cu ex -si la bus- prin reductie cutie poti sa pui in miscare si un camion, sa il tragi adica... dar incet... Am tras un T3 PLIN cu piese, cred ca avea peste 2 mii de kile.. am pornit usor si..no problemo...

De fapt asa e si la camioanele mari, cu SUTE de CP...pornesc incet...si pot trage.. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!