Jump to content

Sistem de răcire - Pierderi, Probleme, Discutii (Tiguan AD1)


catarad
 Share

Postare recomandată

Nu stiu unde sa pun intrebarea, o pun aici.

Tiguan din feb. 2017, 16.500 km, facuti jumatate in oras, jumatate la drum lung (inclusiv de cate 9-10 ori cate 700 de km).

Dupa una din deplasarile lungi, ma uit intamplator la lichidul de racire si constat ca este sub linia de minim. Senzorul nu a zis nimic. Completez cam 1-200 ml sau asa, dar raman cu un pic de gust amar.

Ieri, dupa un drum de 700 de km, opresc masina. O pornesc de dimineata si senzorul imi indica (cu culoare rosie) nivel scazut al lichidului de racire. Cand il verific, abia se mai vedea in vasul de expansiune, muuuuult sub nivelul minim.

Intrebarile mele sunt:

1. Este normal sa completez intr-an an si 16500 de km circa 6-700 de ml de antigel? Am avut un Peugeot 307, la care am completat in total 6-700 de ml in 14 ani.

2. Masina mananca antigel sau il pierde pe undeva? Antigelul este consumabil in sensul in care este uleiul? Adica se consuma? A mai completat cineva la Tiguan?

3. De ce senzorul a indicat pierderea de antigel numai dupa ce masina a fost oprita? De ce nu a aratat si in timpul mersului. Cu certitudine, antigelul nu s-a pierdut in parcare pe jos, ci in timpul mersului.

Alte experiente de acest gen? Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Posibil sa fi cedat pompa de apa .

Verifica daca sunt urme de antigel in zona fuliei de pe vilbrochen

Modificat de EEXCALADE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hmm...nu prea stiu unde este. Un link, o poza ceva? Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca te iei dupa toti o sa demontezi si ultimul surub de la masina... completeaza cu antigel si atat! Furtunele au fost noi si s-au dilatat putin, e normal. Eu am completat cu peste 1l si nu a mai scazut.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu, am completat 1-200 de ml in vara cand - desi nivelul era putin sub minim - senzorul nu a dat nici un semnal. Asta inteleg ca este oarecum normal, pentru ca stiu de la cineva de la Skoda ca masinile pleaca din fabrica cu nivelul minim de antigel.  

Si am completat inca 400 de ml acum doua zile, dupa o noapte geroasa, cand senzorul a semnalat (corect) ca nu mai antigel decat pe fund in vasul de expansiune.

De doua zile, masina este ok, nivelul este constant. Pe jos nu vad urme de antigel, in zona pompei si a fuliei de la vilbrochen este curat, deci nu cred ca pierde pe acolo.

Insa poate fi altceva: poate pierde pe la intercooler, iar antigelul este scos pe evacuare, ceea ce ar justifica atat scaderea nivelului, cat si lipsa petelor. Inteleg de la prietenul de la Skoda ca la masinile noi au avut destul de multe probleme cu pierderi pe la intercooler.

Practic, din 600 de ml cu cat am completat eu, asta acopera atat posibila pierdere/dilatare a conductelor/bule de aer (de asemenea, o problema specifica pentru VW in perioada 2016/2017, potrivit mai multor relatari), cat si diferenta dintre nivelul minim (cat a pus fabrica) si maxim (cat este acum).

Masina merge miercuri in service, va tin la curent.

Modificat de catarad
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La semnul de minim nu se aprinde becul, se aprinde mai jos, cam la 1 cm sub semn. Eu am completat de 2 ori, in total cu peste 1 litru si n-a mai scazut dupa ce am pus ultima data. Daca puneai si disparea mereu era o problema... dar la 600 de ml nici nu s-au umplut bine furtunele... Fac pariu ca or sa-ti zica ca n-are nimic masina  :) 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da si eu am completat de vreo 2 ori cu 400 ml.

 

de vreun an nu am mai avut o astfel de problema.  acum am 28 mii km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am completat o data, la martor apris - si de atunci e ok. Tot la 28k am ajuns. Am intrebat la PBN cand am trecut si mi-a zis ca se intampla destul de des la modelele noi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 25.02.2018 at 3:13 PM, catarad said:

3. De ce senzorul a indicat pierderea de antigel numai dupa ce masina a fost oprita? De ce nu a aratat si in timpul mersului? Cu certitudine, antigelul nu s-a pierdut in parcare pe jos, ci in timpul mersului.

   Pierderea a fost semnalata doar dupa stationare, pentru ca atunci apa racindu-se, si-a micsorat volumul. In timpul mersului nivelul era acceptabil. In mod sigur daca ai fi plecat cu martorul de nivel aprins, apa si-ar fi marit volumul in timpul mersului si becul s-ar fi stins. Lucru testat de mine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok, am fost la service VW. Concluzia lor a fost ca masina nu pierde antigel. Este probabil valabil ce au spus si altii - dilatare conducte, bule de aer etc.

Masina are alta problema insa, are presiuena prea mare pe admisie. Dupa o diagnoza de 2 ore nu au identificat cauza. Au solicitat ca masina sa ramana in service pentru o diagnoza mai detaliata, care cica dureaza 4 ore.

Exista diagnoza care dureaza 4 ore sau este vrajeala?

Oricum, multumim VW.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Presiune mare in admisie = limp mode (martor aprins in bord si limitare acceleratie)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, dar eu nu am avut niciunul din simptomele respective. In afara de potentiala pierdere de antigel (neconfirmata), masina merge cat de poate de normal.

Dar exista la VW diagnoze care dureaza 4 ore? Ma frapeaza aceasta chestiune...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca am si eu nivelul de antigel la minim , fara martor aprins in bord pot sa completez eu singur cu antigel sau trebuie sa merg la reprezentanta pentru asta ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu sunt in Polonia si pot sa va asigur ca service-ul VW aici este plin de idioti. Masina cica nu pierde antigel, ci avea bule de aer. Au ventilat instalatia si au scos bulele care mai erau, dar cica sa tin si eu masina sub observatie inca vreo 5.000 km. 

Pai de ce s-o mai tin eu sub observatie???? N-ati verificat-o voi? Ba da, dar este mai bine asa.

In schimb, cica au facut ceva fie la admisie, fie la sistemul de racire a gazelor, dar nu vor sa-mi spuna ce. Nici ce problema avea masina, nici ce rezolvare au aplicat.

Am solicitat sa-mi dea protocolul sa vad ce a scris mecanicul in el. Cica nu se poate, informatiile se stocheaza electornic. Posibil, dar eu nu am acces la ele si este masina mea si vreau sa stiu ce ati facut la ea.

Concluzia: sa cer in scris la directorul service-ului si sa vedem daca aproba. Si in Romania sunt la fel de destepti?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 01.03.2018 at 12:42 PM, p0cait said:

Daca am  nivelul de antigel la minim pot sa completez eu singur cu antigel sau trebuie sa merg la reprezentanta pentru asta ?

   De preferinta sa completezi singur cu ce trebuie. La reprezentanta te taxeaza scump. In carte scrie ce antigel trebuie, probabil G13. Daca ai putin de completat nu are nimic daca pui apa chioara/distilata. Iti creste temperatura de inghet cu 0,3 grade? Oricum daca este la minim la rece, la cald se mai dilata si poate este la maxim. La fel poti completa si uleiul respectand norma indicata in carte, lichidul de spalat parbrizul sau lichidul de frana.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Aceeasi problema am intampinat-o si eu asta iarna si acum in vara iar (am 20000 km) doar ca la mine nu s-a aprins nici un martor in bord. Probabil am sesizat inainte sa scada prea mult. Am completat si atat. O mai las putin sa vad ce se mai intampla.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
On 2/25/2018 at 3:13 PM, catarad said:

Nu stiu unde sa pun intrebarea, o pun aici.

Tiguan din feb. 2017, 16.500 km, facuti jumatate in oras, jumatate la drum lung (inclusiv de cate 9-10 ori cate 700 de km).

Dupa una din deplasarile lungi, ma uit intamplator la lichidul de racire si constat ca este sub linia de minim. Senzorul nu a zis nimic. Completez cam 1-200 ml sau asa, dar raman cu un pic de gust amar.

Ieri, dupa un drum de 700 de km, opresc masina. O pornesc de dimineata si senzorul imi indica (cu culoare rosie) nivel scazut al lichidului de racire. Cand il verific, abia se mai vedea in vasul de expansiune, muuuuult sub nivelul minim.

Intrebarile mele sunt:

1. Este normal sa completez intr-an an si 16500 de km circa 6-700 de ml de antigel? Am avut un Peugeot 307, la care am completat in total 6-700 de ml in 14 ani.

2. Masina mananca antigel sau il pierde pe undeva? Antigelul este consumabil in sensul in care este uleiul? Adica se consuma? A mai completat cineva la Tiguan?

3. De ce senzorul a indicat pierderea de antigel numai dupa ce masina a fost oprita? De ce nu a aratat si in timpul mersului. Cu certitudine, antigelul nu s-a pierdut in parcare pe jos, ci in timpul mersului.

Alte experiente de acest gen? Multumesc.

Am patit si eu la fel. Masina a stat in garaj 4 luni,17000km la bord. Am mers  cu ea 100km pana la  oras direct la dealer, cu martorul rosu aprins de low level. In garaj pe jos nici urma de apa. Am verificat personal nivelul inainte sa plec asa si era putin sub linia de min. Cei de la Darius Constanta mi-au spus ca s-a evaporat o parte din apa si sa completez cu niste apa distilata pana la nivelul normal, sau sa-mi  completeze  ei in service ..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

@junker18 cand o sa mai auzi explicatia asta fa-i cadou respectivului o sticla de apa sigilata si spunei ca atunci cand se evapora prima picatura de apa din sticla sa te caute.

As vrea sa cred totusi ca explicatia asta ai primito de la duduia receptie clienti sau de la vanzari. Nu de la cineva tehnic.

Si ca sa nu fiu off topic total cat timp masina merge intr-un anumit regim si nu sunt pierderi constante pe parcursul mai multor luni sau mii de km nu aveti de ce sa va ingijorati.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Salut!

 

Voi reinvia acest topic pentru a povesti experienta mea cu pierderea de lichid racire la Tiguan

 

In vara anului 2020, pe cand masina avea 2 ani si jumatate, in timp ce eram intr-o accelerare destul de puternica in depasire, s-a aprins martorul rosu de lichid racire. Am oprit imediat pe dreapta, am asteptat circa 10 minute sa se mai raceasca motorul si am desfacut rezevorul de lichid. Cat timp asteptam sa se raceasca am citit acest topic 😁

Intr-adevar mai avea doar f putin pe fundul borcanului. Am citit in carte ca daca vasul de expansiune nu este uscat pot continua deplasarea pana la primul punct unde pot completa cu lichid - in cazul meu circa 2 km pana la o benzinarie.

 

Am cumparat de acolo lichid si am completat circa 300 ml si mi-am continuat deplasarea.

 

3 luni mai tarziu, prin octombrie, in oras, mergand agale, s-a aprins iarasi. Am oprit, am mai completat 300 de ml si m-am gandit pentru prima data ca s-ar putea sa fie o problema si am inceput sa tin atent sub observatie vasul.

 

In decembrie, dupa 2 luni, am fost la schimbul de ulei si desi nivelul din vas nu a mai scazut semnificativ am zis sa le zic totusi si de aceasta pierdere de circa 6-700 ml.

 

Surpriza! Pierdea lichid pe la termostat si puteam ramane oricand in drum. Ulterior a mai fost si un T defect dar care s-ar putea sa aiba legatura cu operatiunea de inlocuire a termostatului.

 

Masina a stat 4 zile in service, dintre care 2 zile de weekend, piesele au fost inlocuite pe garantie iar eu am primit o Skoda Octavia cu 500km la bord drept masina de schimb. 

 

Service-ul este PBN.

 

Asadar, va recomand sa nu neglijati aceste pierderi deoarece riscurile sunt imense. Inteleg ca sunt normale intr-o cantitate mica, 150-200ml maxim si asta in primii 2 ani cel mult.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chiar voi urmari. Postez si eu dupa tine pentru ca dupa 72.000km si aproape 2 ani mi-a aprins si mie martorul si am completat cam 2-300 ml.

Urmeaza sa vedem cum evolueaza situatia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Cred ca - pana la urma - este alta tehnologie decat la masinile vechi. Cred ca se evapora apa din solutie si, ca atare, isi reduce volumul. Ceea ce inseamna ca antigelul devine consumabil.

Dupa 3 ani, am returnat Tiguanul precedent si am luat unul identic din 2019.

La 1 an si 15.000 de km am patit, din nou, acelasi lucru pe care l-am relatat in primul post. Frig, fara antigel, dar si fara semnal acustic in bord.

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 8 months later...

Salut! Detin un Tiguan 2019 1.5 tsi, 28.000 km. Am verificat lichidul se racire, fiind putin mai scazut (spre limita minim, dar nimic grav), am completat pana spre max (nu la max), cand observ cativa picuri iesind din vas, pe dedesubt. Am observat un fel de orificiu pe unde a picurat. Dupa cativa picuri, s-a oprit. E ceva normal, ar trebui sa merg in service? Ce reprezinta acel orificiu de pe parte inferioara a vasului? Masina a mai pierdut (pierdut ma refer la scadere in vas a nivelului) cantitati f mici de lichid, niciodata nu a aprins martorul, am completat de 2-3 de cand am masina. Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Andrei_72 changed the title to Sistem de răcire - Pierderi, Probleme, Discutii (Tiguan AD1)

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!