Jump to content

Retrofit AID Cluster


@DRI@N
 Share

Postare recomandată

Acum pe bune. tu dai 155ron din buzunar  pe fibra si iei in calcul 31RON. Sa inteleg ca restul sumei 124Ron ca nu ai cheltuit-o? Deja ma depaseste logica asta si ma declar invins! Poate intradevar nu am inteles nimic .Asa ca am sa ma opresc aici.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am vrut să fac cu piese ORIGINALE și să am pe mașină o INSTALAȚIE IDENTICA CU CEA OEM .

Iar calcului este făcut STRICT PENTRU CÂT COSTA PIESELE + CANTITATEA ACESTORA PENTRU MODIFICARE .

Am și specificat că pentru cei ce găsesc fibră optică TIP POF la metru pot folosi de aceia .

Restul de fibră o să fie de vânzare ( CA POATE OR MAI FI COLEGI CE VOR AVEA NEVOIE ) .

După mine care am DYNAUDIO această modificare a rețelei optice pe ORIGINAL NU COSTA MAI MULT de 80 Ron ( fără partea de montaj ) .

@Al Bundy

E greu la mine în oraș cu dezmembrările ( mai ales mașini NOI ) .

Oricum chiar și de la dezmembrări trebuie sa cauți ceva la lungime .

Ca dacă iei una la 5 metri iar nu faci nimic .

Oricum nu e o idee rea, dar dacă cel ce demontează fibra TRAGE DE EA ca boul poți să o lași acolo .

Sau mergi cu aparat de MĂSURAT CONECTIVITATEA LA CAPETELE FIBREI .

Modificat de @DRI@N
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

@@DRI@N ceva noutati despre proiect? Sunt convins ca nu sunt singurul care asteapta cu sufletu la gura :) 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Momentan am făcut doar rețeaua de fibră optică de pe mașină asa cum se vede în poza de mai jos :

5aa5301dbad94_FiberOpticPassatB8.thumb.jpg.db41a3a65c3bec0b0de800d7af7616e4.jpg

J794 / T2gl-2  ->  J525 / T2hm-1

J525 / T2hm-2  ->  KX2 / T2gd-1

KX2 / T2gd-2  ->  J794 / T2gl-1

Din păcate nu am putut muta fibra ce pleacă din J525 / T2hm-2 -> J794 / T2gl-1 în J525 / T2hm-2 -> KX2 / T2gd-1 pentru a economisi fibră deoarece fibrele sunt prinse în mănunchiul de cabluri ce fac legătura dintre Discover Pro ( J794 ) și Dinaudio ( J525 ) . 

Pentru asta ar fi însemnat sa dau toată planșa de bord jos .

Am tras doar doua fibre noi, una de la J525 / T2hm-2 -> KX2 / T2gd-1 .

Si una de la KX2 / T2gd-2 -> J794 / T2gl-1 .

Unde ( KX2 ) reprezinta AID .

Pentru că nu am montat încă și AID ( aștept răspuns și de la ELECTRICIANUL de la VW-BR ) am făcut un șunt de fibră la mufa ce urmează să intre în AID pentru că altfel NU FUNCȚIONA partea audio .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

AID JOB DONE PARTIALLY .

Nu am încă poze sau film cu el funcționând pe mașină deoarece nu am avut timpul necesar pentru acest lucru .

Dar totuși după montarea acestuia plecând de la cei de la APAN BR fără NICI UN MARTOR APRINS ÎN BORD (doar cu o eroare pe sistemul TPMS cauzată din pricina timpului insuficient alocat adaptărilor - cei de la APAN TREBUIND SĂ ÎNCHIDĂ) la ajungerea în oraș trebuind să opresc la un amic ce stă în acea zonă, la plecare ia ghiciți ce pățesc ?

POM DE CRĂCIUN BORDUL ȘI ALTA NU !!!!

Am ajuns asa acasă că nu avem nici VCDS cu mine iar azi dimineață la prima ora am făcut o scanare mașinii pentru a fi trimisă ELECTRICIANULUI DE LA VW APAN să o citească .

Ea arata asa :

Log-GL.08.RMN-WVWZZZ3CZFE400297-58280km-36213mi-01 - 15.03.2018.txt

Cum nu prea am avut stare am început să consult codările vechi ale mașinii (din scanări anterioare) cu ceea ce codaseră cei de la APAN .

Bineînțeles că codările făcute ONLINE doar de fabrica știute de cine NU AVEAU NICI O TREABA cu ceea ce fusese înainte codat pe mașină .

Adică MODULELE :

Address 10: Park/Steer Assist (J791) = CODAT PROST ( în loc de codarea veche 0471267151 a fost codat asa 0471167251 )

Address 13: Auto Dist. Reg (J428) = CODAT PROST ( în loc de codarea veche 326067DB14FFC728949C804C a fost codat asa 326067DB14FFC428949C804C )

Address 17: Instruments (J285) = CODAT PROST ( pentru că fabrica codează online după cum vine mașina plecată din fabrică )

Și este absolut normal să nu meargă codare a unui CLUSTER NORMAL pe unul AID .

Dar datorită colegului @Mecatronic care mi-a oferit codare de pe mașina lui ce a venit cu AID am reușit cât de cât sa o scot la capăt ( spun asta deoarece încă mai am câteva erori pe AID ) .

Address A5: Frt Sens. Drv. Assist (R242) = CODAT PROST ( în loc de codarea veche 00040801000004010026234FC040A100980084200040 a fost codat asa 00040801000004010026234FC040A100980086200020 ) .

Address CA: Sunroof (J245) = CODAT PROST DUPĂ NENUMĂRATELE ÎNCERCĂRI DE A FACE SETĂRILE DE BAZA ( în loc de codarea veche 608000748101 a fost codat asa 608000000000 ) .

Acum de ce au schimbat codările de pe modulele existente anterior pe mașină NU POT SA ÎNȚELEG !!!

Cert este că după ce am recodat CU VCDS ( ca să nu mai zică lumea că la MQB totul se face cu ODIS ) am mai rămas doar cu aceste erori :

Log-GL.08.RMN-WVWZZZ3CZFE400297-58280km-36213mi-04 - 15.03.2018.txt

Pe adresa 44 nu am reușit să șterg definitiv eroarea deoarece nu am scos mașina la plimbare .

Poate maine după ce-mi voi rezolva problemele ( în sensul că mă voi mișca cu ea prin oraș ) o să vad dacă o pot șterge cu VCDS .

De restul erorilor ce părere ai @F l o r i n ?

În rest mașina funcționează normal .

Are doar martorul TPMS aprins pe AID și cu toate că nu am nici o eroare pe ABS NU POT MEMORA PRESIUNEA ÎN ANVELOPE .

Voi reveni cu poze sau filmare a acestuia cât de repede cu putință .

O zi buna .

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai..... Scrie negru pe alb ca aid ul nu este codat corect.

Eroarea cu missing message de pe 55 o citesti cu odis si vei stii exact ce nu ii convine. Vcds ul nu stie si de asta o vede asa. Eroarea pe steering o rezolvi usor. Insa aia cu trapa... ciudata.

Modificat de Yogurd
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dacă-ți zic că ne-am chinuit cu ODIS se rezolvăm eroare de pe trapă cam 45 de minute fără rezultat MA CREZI ?

Ca să nu mai zic că de la atâta foială la un moment dat motorul trapei aia dădea eroare de OVERHEATING (ajunsese temperatura pe la 90 de grade) .

Oricum o să mai merg pe la APAN maine să vedem ce reușește să facă ODIS-ul ăsta ce deocamdată a făcut mai mult rău ( mă refer strict la modulele care existau pe mașină ) .

În rest scoaterea CP și adaptarea MOBILIZATORULUI + sistemul KESSY a făcut-o cu brio .

Dacă este pe forum un coleg a cărei mașină a venit cu DISCOVER PRO + AID și DYNAUDIO poate mă ajută și pe mine cu LONGCODINGUL DE LA CELE TREI MODULE .

Mulțumesc .

Modificat de @DRI@N
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Lasa trapa, dar aid ul nu e codat cum trebuie. Ia bit cu bit si vezi ce lipseste sau este in plus

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut .

Am reușit să scap de majoritatea erorilor cu ajutorul "ODIS" (" NU înseamnă că am folosit ODIS de la VW ) .

Am mai rămas cu cea de pe HEADLIGHTS :

Log-GL.08.RMN-WVWZZZ3CZFE400297-58316km-36235mi-01 - 16.03.18.txt

Problema e că sistemul TPMS poate fi resetat de pe DISCOVER PRO așa cum se poate vedea în video de mai jos :

https://www.youtube.com/watch?v=3vUk4n1jP7Y&feature=youtu.be

Dar pe AID apare că TPMS ESTE INACTIV așa cum se poate vedea mai jos :

https://www.youtube.com/watch?v=GcbRUMco-94&feature=youtu.be

Dacă cineva știe cum pot rezolva această problemă ROG SĂ POSTEZE AICI .

Si acum să vă arat DUPĂ CUM AM PROMIS felul în care funcționează AID :

https://www.youtube.com/watch?v=RmsCRdQR1GQ&feature=youtu.be

Din păcate HARTA NU FUNCȚIONEAZĂ deoarece m-am tot jucat cu VCDS codând DISCOVER PRO pană și-a pierdut harta .

Urmează maine să o rescriu deoarece o am pe card .

Sper să meargă .

O seară bună .

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut .

Am reușit să rescriu harta pe unitatea media ( DISCOVER PRO ), însă aceasta tot nu vrea să o trimită pentru afișare către AID . 

Văzând acest lucru eu bănuiesc că problema este din codarea unității media ( DISCOVER PRO ) asa că m-am apucat să caut pe net după informații legate de acest retrofit .

Nu am găsit ceva concret, însă în schimb am găsit o scanare pe forumul ROSS-TECH al unui băiat a cărui B8 BREAK a venit din fabrica cu AID și DISCOVER PRO .

Din păcate mașina băiatului nu a venit și cu DYNAUDIO așa că am rugămintea de a mă ajuta să " concep " o codare bazându-mă pe PS făcute cu VCDS la mașina mea și combinând codarea mea cu cea a celui fără DYNAUDIO .

Vă atașez mai jos datele preluate de pe Addrss 5F găsite pe forumul Ross-Tech :

-------------------------------------------------------------------------------
Address 5F: Information Electr. (J794)       Labels:| 5G0-035-MIB-HGH2.clb
   Part No SW: 3G0 035 042     HW: 3G0 035 042 
   Component: MU-H-LN-EU    H51 0814  
   Serial number: A749J0GB003186
   Coding: 02840201FF00000051110001000808101F0100E4012000009E
   Shop #: WSC 05311 115 00073
   ASAM Dataset: EV_MUHig4CGen2HBAS 001001
   ROD: EV_MUHig4CGen2HBAS_VW37.rod
   VCID: 58EA82E1B299D03737F-800C

   Operating And Display Unit 1: 
   Subsystem 1 - Part No SW: 5G0 919 606     HW: 5G0 919 606 
   Component: ABT_High  H63 0032 
   Serial number: VWZ8Z9SKL04BPP      

   Data medium: 
   Subsystem 2 - Part No SW: V03 959 800 QQ    HW: -----------
   Component: ECE 2017/2018  --- 0157 
   Serial number: --------------------

   Compact Disc Database: 
   Subsystem 3 - Part No SW: V03 959 800 EG    HW: -----------
   Component: Gracenote2  --- 1013 
   Serial number: --------------------

No fault code found.
-------------------------------------------------------------------------------

Iar mai jos o să pun PS preluate de pe mașina personală :

0.0.bmp / 0.1.bmp / 1.bmp / 2.bmp / 3.bmp  / 4.bmp / 5.bmp 

6.bmp / 7.bmp / 8.bmp / 9.bmp / 10.bmp / 11.bmp / 12.bmp  

13.bmp / 14.bmp / 15.bmp / 16.bmp / 17.bmp / 18.bmp / 19.bmp  

20.bmp / 21.bmp / 22.bmp / 23.bmp / 

Modificat de @DRI@N
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

24.bmp / 25.bmp .

Acestea sunt toate PS de pe mașina mea .

Mai jos vă las și descrierea din VCDS de pe Address 5F a mașinii mele :

-------------------------------------------------------------------------------
Address 5F: Information Electr. (J794)       Labels:| 5G0-035-MIB-HGH2.clb
   Part No SW: 3G0 035 044     HW: 3G0 035 044 
   Component: MU-H-TN-EU    H33 0199  
   Serial number: A293G0EB001148
   Coding: 028401010000000011110002000808101F0100A4012001009F
   Shop #: WSC 05311 115 00171
   ASAM Dataset: EV_MUHig4CGen2HBAS 001001
   ROD: EV_MUHig4CGen2HBAS_VW37.rod
   VCID: 5AF84DAA5D848396A4-800E

   Operating And Display Unit 1: 
   Subsystem 1 - Part No SW: 5G0 919 606     HW: 5G0 919 606 
   Component: ABT_High  H61 0031 
   Serial number: VWZ8Z9PS100J72      

   Data medium: 
   Subsystem 2 - Part No SW: V03 959 800 QR    HW: -----------
   Component: ECE 2017/2018  --- 0161 
   Serial number: --------------------

   Compact Disc Database: 
   Subsystem 3 - Part No SW: V03 959 800 EG    HW: -----------
   Component: Gracenote2  --- 1008 
   Serial number: --------------------

No fault code found.
-------------------------------------------------------------------------------

Făcând asa o comparație ( de persoana neavizata ) dintre cele doua LONGCODINGURI observ ca sunt ceva diferențe pe următorii biți :

2 / 4 / 8 / 11 / 19 / 22 / 24

LONGCODING
   EU = 028401010000000011110002000808101F0100A4012001009F
NET = 02840201FF00000051110001000808101F0100E4012000009E

@F l o r i n ce părere de EXPERT poți da ?

 

Modificat de @DRI@N
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu masina in fata da, asa mai greu.

In acest moment mai ai erori? Este totul functional?

Modificat de Yogurd
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Păi am pus mai sus PS - VCDS de pe 5F .

Dacă e nevoie pot pune PS - VCDS și de pe 17 ( AID ) respectiv 47 ( DYNAUDIO ) .

Nu am absolut nici o eroare pe AID -> DISCOVER PRO -> DYNAUDIO .

La AID dacă bifez pe Byte 3 -> Bit 7 cel cu Tire Pressure Monitoring, Yes ( vezi PS 4 atasat in posturile de ieri apare o eroare cu DATABUS - MISSING MESSAGE ) .

In rest nu am decât eroare pe faruri Adress 55 .

Atașez ultimul log făcut după montarea AID :

Log-GL.08.RMN-WVWZZZ3CZFE400297-58316km-36235mi-01 - 16.03.18.txt

Am încercat codările aste de mai jos pe 5F :

 v1 = 028402010000000011110002000808101F0100A4012000009F
 v2 = 028402010000000011110002000808101F0100A4032000009F

și în ambele cazuri NU AFIȘEAZĂ HARTA și nici NU ARE ERORI .

Codările de mai sus sunt o combinație dintre acestea doua . 

CODAREA DE PE MAȘINA MEA = 028401010000000011110002000808101F0100A4012001009F                                                                                                                                                        CODAREA MAȘINII UNUI BĂIAT PRIMITA PE NET DAR CARE NU ARE DYNAUDIO = 02840201FF00000051110001000808101F0100E4012000009E

La reprezentanta mă duc degeaba deoarece ei codează online adresa 5F fără AID deoarece pe seria VIN care o livrează mașina către ODIS aceasta opțiune (AID) NU APARE .

Mă gândesc că NEAFIȘAREA HĂRȚII să fie și din cauza softului pe care o are 5F-ul acum ( H33 0199 ) .

 

 

Modificat de @DRI@N
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am observat o chestie intre 5F și 47.

Si anume pe unii biți de pe 5F nu sunt bifați pe când pe 47 sunt .

De exemplu :

1-1. Pe 5F la Byte 4 NU SUNT BIFAȚI Bit 1 / 3 / 5 / 7 după cum se poate vedea în PS 5.bmp din 5F .

1-2. Iar la 47 pe Byte 5 SUNT BIFAȚI Bit 1 / 3 / 5 / 7 după cum se poate vedea în PS 6.bmp din 47 .

2-1. Pe 5F la Byte 5 NU SUNT BIFAȚI Bit 1 / 3 după cum se poate vedea în PS 6.bmp din 5F .

2-2. Iar la 47 pe Byte 6 SUNT BIFAȚI Bit 1 / 3 după cum se poate vedea în PS 7.bmp din 47 .

3-1. Pe 5F la Byte 6 NU SUNT BIFAȚI Bit 1 / 3 / 5 după cum se poate vedea în PS 7.bmp din 5F .

3-3. Iar la 47 pe Byte 7 SUNT BIFAȚI Bit 1 / 3 / 5 după cum se vede în PS 8.bmp din 47 .

Oare și asta sa fie o problema ????

 

Modificat de @DRI@N
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca si informatie, o lista de codori si preturi de referinta (Germania), doar pentru clusterul de virtual cockpit

 

 

image.png

 

LE: scos dubla imagine

Modificat de ToniM
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

Colegul initiator al topicului fiind blocat de la inceputul anului, m-a rugat sa postez eu aici pozele astea. A dat de cap display-ului si are retrofit complet.

activeinfo1.jpg

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Cine ma poate ajuta sa fac trecerea de la discoveri media la discoveri pro eventual si ceasurile din bord cu display...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 years later...

Salutare! De ce depinde afisarea 3d a hartii pe AID. Sunt zile cand, dupa ce pornesc masina, harta e afisata pe ceasuri in format 3d doar pana plec de pe loc si ajung la 15-20 km/h. Apoi harta devine 2d. Stiu ca in meniul MIB exista opriunea si e bifat sa afiseze 3d doar ca ca nu ramane asa si se transforma din nou in 2d. In zona in care sunt facute pozele harta este 3d. Stiu ca sunt si alte zone din Bucuresti in care oricum e setat, afiseaza chiar si pe MIB tot 2d. Aveti idee? Multumesc frumos!

1.jpg

2.jpg

3.jpg

20231019_231106.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!