Jump to content

Cutii de viteze manuale & ambreiaj - Probleme & intretinere (Tiguan 5N & 5N2)


Urukuno
 Share

Postare recomandată

Am citit cu atentie si, cand voi ajunge la mecanic o sa-l atentionez asupra acestor aspecte.

Am citit si mai sus despre detaliile de care trebuie sa tii cont cand cumperi piesele in discutie, dar am devenit extrem de confuz...

Altfel spus: nu voi ajunge cu masina in reprezentanta, din motive financiare, dar voi lua in considerare numai ce mi se va recomanda aici. 

@Doomy... nu vreau sa te agasez, iar daca asta se intampla te rog sa-mi accepti scuzele! Valabil si pentru ceilalti colegi. Dar: daca ai fi in situatia de mai sus, daca si cand ai timp, daca si cand ai chef... o lista (nu neaparat cu coduri ori altele, doar nominal) care sa cuprinda tot ce ai schimba tu daca masina ar fi a ta? Gen: volant, kit ambreiaj (placa presiune, disc), suruburi ambreiaj si... suruburi punte (?!) si ce vor ma fi fiind. Te rog frumos!

Si o ultima mentiune/intrebare: masina este echipata Sachs. Cea mai buna oferta (vs. pret) am primit-o pe Sachs - (doar) placa, disc, rulment, volant (2.291 lei). Urmatoarea, tot Sachs, aceleasi piese, 2.650 lei. Dar! Unii cunoscuti insista pe Luk (!), in timp ce altii ma avertizeaza ca pe Sachs gasesc componente Luk si viceversa! Sunt nesigur.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Laurentiu V Atasat gasesti to toata documentatia pentru instalarea ambreiajului pentru 2.0 TDI - Tiguan .  Suruburile de punte sunt in procedura separata , dar puntea trebuia data jos pentru a scoate cutia. Ai in acele documente toate cele intrebate mai sus inclusiv NM la care se strang toate suruburile. Pentru informare cauta cuvintele "replace" , "renew"  si "new". 

 

De asemenea ai document separat in care iti arata cum se identifica ambreiajul pe masina ca sa stii ce ai LUK sau SACHS. 


Producatorul spune in felul urmator : Either a "Sachs" or a "LuK" clutch may be installed.   De aici fiecare isi ia propia decizie pe buzunarul lui . 

 

Eu am instalat SACHS pentru ca am mai instalat in trecut si am fost multumit ->  volant  : 3182 600 204   si cod kit ambreiaj : 3000 970 070 .  Este un ambreiaj mai dur si mai zgomotos decat cel OE . Dupa aprox 45.000km de la instalare nu s-a "lasat" asa de mult precum credeam, a ramas lafel de dur /ferm  . Isi face treaba corect si eficient  , sa nu intelegi gresit. 

 

Din documentarea personala , ambreiajul LUK este mai "moale" si mai putin zgomotos  (am pus in trecut pe alte masini) . Pe viitor cand va fi nevoie sa il schimb ,poate  voi incerca si eu LUK sa il testez pe tiguan. 

 

Ca si tinut in timp ....nu prea exista temen de comparatie intre cele doua , pentru ca in Romania sunt atat de multe variabile de luat in considerare .  Rezumatul pe scurt este ca oricare ambreiaj sachs sau luk  il montezi te va tine 100.000km  daca este exploatat corect .  Mai mult decat atat nu poti sa ceri de la un ambreiaj in tara asta ( parerea mea) . 

Tiguan ldentify Cluch Part Origin - 6 speed manual gearbox .docx Tiguan Service and Repair Manual - Clutch Slave Cylinder.docx Tiguan Service and Repair Manual Clutch - 6speed manual gearbox.docx

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iti multumesc frumos!

Am vorbit cu posesoarea si imi va trimite tot ce este necesar in colet, din Spania, unde un kit ambreiaj complet (+ accesorii) si volant (toate Sachs) costa aproximativ (si doar) 400 euro.

Oricum ar fi, multumesc pentru fisierele trimise si pentru explicatii.

Revin cu finalul. Toate cele bune tuturor!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

Salutare tuturor,

Am urmatoarea situatie la Tiguan-ul meu, 2.0 TDI 150 hp, 4motion din 2016:

In aprilie anul acesta am schimbat lichidul de frana, dupa doua saptamani am gasit pedala de ambreiaj la podea. Am revenit in service, mi-au facut aeresire la ambreiaj si timp de vreo 4 zile a fost ok apoi problema a revenit. Lichidul de frana din vas este la nivel. Dimineata cand vreau sa plec cu masina, fac 10-15 pedale si isi revine insa daca nu mai intervin asupra ei pierde din presiune si devine moale (Am avut zile in care gaseam pedala tare dimineata si nu aveam probleme cu ea in aceasta perioada). Nu stiu ce anume sa schimb, mecanicul mi-a spus ca trebuie sa schimbam pompa de ambreiaj, apoi daca problema persista sa trecem la next level adica ambreiaj, placa de presiune rulment etc. Am mai avut o asemenea problema cu un golf 5, insa acolo am gasit pompa fisurata....

A mai avut cineva aceasta situatie?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Salutare, 

poate ati trecut prin asta :

        doar la debreiere , cu calcarea pedalei de acceleratie, cand eliberez de tot pedela de ambreiaj, se aude un scartait , indiferent de treapta, doar cand e motorul cald. daca apas doar pedala de ambreiaj, curse repetate, fara pedala de acceleratie, nici un zgomot. La pornire nu suna nimic, nu se aude volant, nimic. 1.4 tsi 150cp. Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Astazi am remarcat pe un tester "presiune insuficienta turbo" si find mai atent, am remarcat ca atunci cand accelerez ( se pare ca nu are legatura cu ambreiajul deloc) din subturat, atunci apare suieratul acela, parca doar cand intra turbina in functiune... a mai trecut cineva prin asta ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Maxima activitate aici pe forum :)))

   Totusi am gasit cauza, cand se antreneaza compresorul (nu turbocompresorul !!) la turatii mici , prin ambreiajul de pe pompa de apa, atunci scartaie, apare zgomotul respectiv. Apoi dispare si totul merge normal cand urca in turatii. Ramane sa bag masina in service pentru schimbul pompei. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

buna ziua am o intrebare cand cand ridic piciorul de pe ambreiaj se tureaza de la 800 la 1000 turatii este ceva normal ???

am sesizate acum cateva zile nu am mai avut vw de aceea intreb este o problema cu ambrajul sau este ceva normal???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

isi face cumva regenerare DPF-ul?

Modificat de yeeeeman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!