Jump to content

Cutii de viteze manuale & ambreiaj - Probleme & intretinere (Tiguan 5N & 5N2)


Urukuno
 Share

Postare recomandată

Salutare tuturor. Am un tiguan din 2012 2.0tdi 170cp  4motion.  Cu 57k km. De ceva vreme asa cam de o luna la ficare schimbare a treptelor 1,2,3,4,5,6 imediat dupa ce am lasat pedala de ambreiaj si accelerez agata-smanceste  usor dupa care masina merge bine nu mai agata daca raman in acea treapta, de intrat intra usor in treptele de viteza. Am fost la un service unde mi-au aliniat timoneria   sau ceva de genul asta  dupa ce am fost in reprezentanta vw Bistriţa unde nu au gasit nimic, si mi-au trecut acolo pe o factura ca au gresat timoneria si repede sa achit factura si masina ii ok dupa ei.. Deci sa revin fiind la un alt service meseriașii au zis asa. La. Prima vedere ca poate atunci face masina cuplu momentu nush ce, si dupa ei sa nu ma apuc sa desfac cutie ambreiaj etc inca. Uleiul. Din cutie a fost verificat este la nivel este foarte limpede. Ce pareri aveti inainte de a ma apuca sa o duc la desfacut sau ce service-uri in BN imi recomandati unde as putea merge si sa nu fie nevoie sa schimb jumătate de masina. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut,

Ai rezolvat problema ?

Am si eu un comportament asemanator, cam aceeasi masina (benzina 160 cp , 4Motion, cutie manuala, approx. 70K km)  si am observat ca smucirea apare mai pregnant in treptele 1 si 2, mai putin in celelalte. Insa la mine apare o smucire cand debreiez (mers inapoi, viteza 1 , 2) . In vitezele 1 si 2 dupa ce cuplez si las ambreiajul se infraneaza putin.

Am schimbat uleiul din cuplajul Haldex (inclusiv filtrul).

 

Din ce am observat, bucsele de pe brate sunt crapate - nu rupte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Deocamdata nimic am fost pe la vreo 4 service-uri si intr-un loc mia zis ca sa o las in pace asa si sa mai merg cu ea pana facr mai tare:))) am vb in germania si ala a zis asa din cate am putut sa ii explic ca ii de pe la kitu de ambreiaj ori volant ori discu... Sincer nu am avut vreme sa mai merg nicaieri. O sa iau un kit si o sa il schimb si vedem dupa poate am vreme vara asta. Daca nu e kitu ii cutia... Din cate am inteles pe la nemti au cam schimbat cutiile pe nanda rulanta. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sursa informatiei ca s-au schimbat cutii pe banda rulanta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Reprezenta vw din germania de unde am cumpărat masina si unde lucreaza cumnatul meu. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut , am un tiguan 2012 , 2.0 tdi 140 cp 4motion, am observat la el ca dupa ce pornesc masina cateodata imi intra greu in marsarier , daca ridic un pic ambreajul simt cum se duce in marsarier si inca o chestie , atunci cand conduc sportiv si i dau tare incepand de la a 1 a ma trezesc ca nu vrea sa intre in a 3 a, intr o depasire cand nu am vrut a trebuit sa i dau a 4 a inloc de a 3 a, ce ar putea fi ? ambreiaj uzat ? placa presiune ? trebuie scos lichidul de frana si aerisit ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

Buna seara...Am Un Tiguan  2014...si am urmatoarea problema..De cateva luni,prin noiembrie ,am ramas cu pedala ambreiaj jos,am ridicat-o si masina s-a comportat in continuare ca si cum nu s-a intamplat nimic.La doua saptamani,la fel.Pana in decembrie cand nu a mai stat sus.Mi-au  schimbat pistonul de sub pedala,a mers perfect ,fara nicio problema vreo trei saptamani.Acum,iar ramane pedala jos,dar pot sa o ridic si merge fara probleme.Totusi,sunt nelinistita,ce poate fi?mentionez ca aceste probleme au aparut doar de cand este frig...sa aiba vreo legatura?Va multumesc !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

când ridicati pedala, ea mai are legatura cu pompa de dedesupt? Ele trebuie sa se lege printr-un sistem cu bila. mie mi s-a intamplat sa se rupa varful pompei cu bila si am patit ca dumneavoastra.

Modificat de Andrei_72
Citarea postării anterioare este interzisa!
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Buna ziua! Aceiasi problema am si eu tiguan 5n 2.0 tdi 177cp manual la schimbarea vitezelor smunceste da șocuri ....ma aflu in germania si tre sa mentionez ca am schimbat cutia+kit ambreiaj nou....nu stiu ce poate sa fie...

Poate cuneva a remediat problema?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

La fel am pățit și eu cu pedala de ambreiaj. Cum e căldura afară ramane pedala jos si nu mai revine, trebuie sa bag piciorul sub ea. Am schimbat lichidul de frână,pompa ambreiaj de sub pedala... nu s-a remediat. Acum masina e in service si mi-au spus că trebuie schimbat kitul de ambreiaj+ volant care spun ei ca are un joc. Toată afacerea 4000 lei ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Salutare! Sunt posesorul unui tiguan din 2013, 2.0 TDI, 4Motion, 6 trepte 140 cai. Acum o saptamana am avut nefericita sansa sa raman cu masina in mijlocul capitalei. Problema...sunete din zona cutiei de viteze. Am oprit-o, am urcat-o pe platforma, acasa cu ea. O duc la mecanic, desface cutia de viteze...ce sa vezi, placa de presiune avea arcul diafragmei(nu stiu sigur daca se numeste asa, o sa atasez poza) rupt si sarit. Problema mea este ca nu as vrea sa mai pun un kit tot de la SACHS, acestea avand probleme raportate chiar si in service. Ce modele de kit-uri LUK (volant + Disc de ambreiaj + Placa de presiune + rulment de presiune) recomandati?

 

Multumesc!

 

Screenshot-20201205-150431.jpg
Screenshot-20201205-150502.jpg
Screenshot-20201205-150510.jpg

Modificat de georgedaniel95
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe baza codului VIN al masinii orice magazin de piese auto iti spune ce kit iti trebuie de la orice producator.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Doomy changed the title to Cutii de viteze manuale & ambreiaj - Probleme & intretinere (Tiguan 5N & 5N2)

@georgedaniel95 nu era nevoie sa deschizi topic nou , puteai sa postezi aici in cel de cutie& ambreiaj  .  Am mutat eu postarile.  

 

Legat de ce ai patit tu , fix acelasi lucru am patit si eu , incident detaliat aici : 

 

La o investigare profunda am aflat ca au fost 2 loturi de ambreiaje OE montatate in decurs de 3 ani pe masinile cu cutie manuala 140cp  -  in special CFFB care au avut acest defect de fabricatie.   Defectul se manifesta in funcie de uzura ambreiajului , nu in functie de KM masinii  ,  daca este frecat pe oras des  atunci toate sansele sa se manifeste .  Nu exista kulanza pe acest defect. 

 

Eu am mers pe Sachs  cod volant  :3182 600 204 este fara START%stop   si cod kit ambreiaj : 3000 970 070      cu rulment sachs . 

Atentie mare ca la sachs sunt 2 sau 3 modele de ambreiaj  , nu toate sunt pentru CFFB  .  Daca ai start&stop nu ai de unde alege , este un singur model de la sachs.  NU toate volantele sachs se potrivesc pe toate kiturile , au compatibilitati intre ele . 

 

 Modelul ales de mine este cel cu arc suplimentar dupa cum este si in brosura lui  de mai jos : Figura 1 :

image.thumb.png.a663d3997c3b64554a98dbf6b42023af.png

 

image.thumb.png.f1b570bbf938bfcbeca3f18221df4882.png

Ambreiajul sachs este unul zgomotos ( adica se aude cand este apasat mai mult ca unul OE)    si foarte ferm ( tare) la apasare inca de nou  si nu se va lasa mai mult de 10% -> 15% dupa rodaj , pedala va fi ferma si tare la apasare .  Cel OE va ramane mai moale si mai elastic .  Asa ca pentru mers pe oras va fi foarte obositor , depinde de fiecare aici . 

Kitul de ambreiaj este acesta

page1.thumb.jpg.9ec54954688796d40e682cf1ffe6a1c8.jpg

 

Trebuie obligatoriu folosita vaselina si scula de centrare conform manualului de instalare . 

Ce trebuie facut la schimbare ambreiaj conform ELSA

 

- sunt date la schimbat toate suruburile de la punte care sunt cu strangere unica !    vei avea zgomote dupa o perioada  -  tacanituri , trosniuri. 

- volant se strange obligatoriu cu dinamometrica  nu la mana si se folosesc suruburi noi !  - kitul sachs nu le-a continut la mine , trebuie luate noi si OE . 

- se foloseste scula de centrare a placii cand se strange pe volant !  daca nu se face asta pot exista vibratii. ( de asta chiar si sachs spune ca trebuie folosita scula) 

- vaselina ambreiajului trebuie folosita corespunzator

- rodajul minim este de 500km in care masina nu trebuie suprasolicitata sau supraincarcata. 

- grija cu transportul cutiilor cu placa de presiune ,  arcul nu este in tensiune si se poate descentra -  Figura 4  -  daca se intampla asta poti sa ai probleme cu garantia. 

 

Sper ca ti-a fost de folos ! 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc frumos pentru detalii, "frica" mea este sa nu patesc acelasi lucru si sa imi distruga carcasa ambreiajului....am avut mare noroc ca a iesit o singura portiune din acel inel si a frecat foarte putin...de asta as merge pe varianta LUK. Nu stiu daca modelul 3000 970 070 are problema remediata. Am reusit sa fac rost ieri de acest model, am fost cu el la mecanic dar pare identic cu ce am avut....l-am dat retur...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@georgedaniel95 te rog nu da quote la postul anterior , este impotriva regulamentului , foloseste @ pentru chemarea in discutie. 

 

Problemele au fost doar la KITUL OE  - nu fa confuzie daca scrie SACHS pe el,  are cod de piesa diferit   ,  loturile pentru OE au avut problema nu au legatura cu cele de AM . 

Kitul 3000 970 070 este produs dupa 10.2016  si este o componenta AM , deci nu are treaba sau legatura cu componenta OE  ->   ambreiajul original .  Daca te orientezi la cum arata  , ai gresit din start .  Trebuia sa iei un subler si sa verifici grosimile dintre arcul vechi si arcul de pe SAchs nou   , sau marja de pe volant veche vs noua.  Acolo vedeai diferentele constructive si cele care conteaza. 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Doomy Scuze pentru greseala, o sa citesc regulamentul! Multumesc frumos de sfaturi! Chestia cu OE si AM chiar nu o stiam! O sa ii spun mecanicului. Inca o chestie, la mine este afectata doar placa de presiune, crezi ca este necesar sa schimb si volant? Masina are 68.000 KM...nu se aude nimic de la volant...

Mecanicul m-a sfatuit sa nu o schimb deoarece pare in regula...mi-a recomandat sa schimb placa de presiune, si rulmentul de presiune...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@georgedaniel95  eu la 80.000km am patit asta . 

 

Decizia este la tine in totalitate , recomandarea mea este sa o schimbi  , nu recomand sa montezi kit nou pe volant uzata .  Imagineazati ca toata bataia de cap de acum este o singura data  .   Mecanicul totdeauna iti va recomanda o varianta ca sa vii cat mai des inapoi in service  pentru alta manopera . Nu mai bine schimbi tot acum si stii clar ca minim 100.000km nu vei mai avea probleme  ?    Poate placa nou  este dura si in 20.000 incepe volant sa bata..... NU recomand decat tot. 

 

Plus ca volant de pe masina este OE  - mai mult ca sigur are pini diferiti fata de cele AM si nu accepta orice placa de presiune.  Asta poti constata doar fizic .  PLUS un mare lucru de tinut cont -  placa +volant sunt imperecheate dupa cod deoarece au anumite marje de balansare  , sunt practic echilibrate una pentru cealalta.  

Este un risc daca pui ceva nou peste ceva vechi. 

 

volant veche o poti masura ca joc  , si vezi de acolo . Toleranta este de maxim 2mm la volant OE . 

 

Am zis mai sus si ma repet :)  , nu iti pot exprima aici online cat de importanta este vaselina aia din kit sa fie pusa corespunzator , sa nu se puna  altceva sub nici o forma , doar vaselina din plic !  Nu iti imaginezi cate zgomote sau belele pot sa apara dupa daca nu e folosita corespunzator. 

ku-scheibe-nabenprofil-fetten-v01-2013_1140x651.thumb.jpg.da42ebcbfd7c8cd2ce7724683fc6fdd0.jpg

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am inteles! Multumesc frumos de sfaturi, foarte frumoasa masina ai! Poate face un photoshooting la un moment dat 😁

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Doomy codul acela de volant ma duce catre un rulment de presiune....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@georgedaniel95 am trecut eu gresit in graba , la volant sunt 2 coduri pe factura : 2294 001 361 / 362   - distinctia o faci dupa seria de sasiu cand comanzi piesa , la mine a fost 361 . 

Am zis mai sus , daca ai start&stop  , nu corespund aceste coduri. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Doomynu am start&stop, e mai clasica 

Modificat de georgedaniel95
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Buna seara!

Intre timp, m-am programat Luni la @Torque pentru o diagnoza calificata. Dupa, voi cauta un mecanic/atelier decent pentru mai mult ca sigurele interventii.

Dar, pana atunci, cu permisiunea dumneavoastra, va puteti da o parere despre (?): VW Tiguan 5N, 2008, 2.0 tdi, CBAB. Masina a fost imobilizata/nefolosita deloc (dar parcata in interior in conditii extra) din Aprilie 2020 - RCA expirat, baterie moarta). Dupa vizita periodica la ITP (Joi, 11.02.2021), unde totul a fost ok, la plecare s-a aprins martorul galben check engine. Urma o diagnosticare si urma sa vad ce si cum, deci l-am deranjat pe coleg.

Ce m-a ingrijorat cel mai mult este ca pe loc, la relanti, se aude un zgomot urat-urat! Am inregistrat (sec. 5-7, 11, 22-24, 31-33...): 

 

Am scanat cu un Delphi (clona, achizitionat strict pentru stergerea unor erori uzuale, gen airbag) si au aparut o serie de erori (atasez, pentru orice eventualitate, fisierul log).

Repet: nu iau in considerare ce-mi spune Delphi-ul meu, ma intereseaza doar sa-mi fac o idee despre cam ce ma asteapta (din punct de vedere financiar, mai ales). Si daca mai pot folosi totusi masina... cat timp, in ce conditii ori cu ce restrictii.

Multumesc frumos!

Scan VW Tiguan.pdf

PS: In fapt, se aude foarte tare langa masina, iar zgomotul vine de undeva de jos, de sub motor.

Modificat de Laurentiu V
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Laurentiu V  Nu isi are rostul acest subiect aici , Haldexul este pe spate , te rog sa postezi rezolvarea pentru a muta discutia in topicul corespunzator. 

 

Majoritatea erorilor atasate sunt de la lipsa bateriei , Eroarea de haldex pe spate poate sa insemne si un deficient de presiune , tot datorat bateriei slabe. 

 

Bataia din film este datorata Volantei 99% , acela este zgomot de "Scuturat" dupa atata timp de stat in aceiasi pozitie a prins rugina prin anumite locuri si poate sa se fi blocat unul sau mai multe arcuri sau dezechilibrat.  

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Doomy, presupunerea ta s-a dovedit corecta 100%. @Torque a confirmat acum 15 minute prin diagnoza ca volantul este distrus. Dupa ce se incalzeste motorul, zgomotul (acel zdranganit) devine continuu si creste in intensitate, si dispare la ambreiere. Plus alte cateva erori minore (rezolvate proactiv) generate de bateria descarcata si fortata, plus ceva pe la admisie dar remediabil...

Cert e ca volantul si kitul ambreiaj vor fi inlocuite. Am primit recomandare sa merg pe Luk.

Va multumesc pentru suport!

PS: ma straduiesc sa postez pe/in threadul/aria corecta, dar, oricat m-as stradui nu-mi prea iese. Nu o fac/am facut-o niciodata intentionat sau din delasare. Rog moderatorii sa-mi modereze/editeze postarile (chiar si pe acesta) cu privire la loc si continut, pentru a nu creea neplaceri, disconfort sau chiar probleme pe forum. In apararea mea afirm ca nu sunt un tehnic de formatie si apelez la cunostintele dumneavoastra in primul rand datorita specificului forumului, dar cat mai rar - pentru a nu inoportuna. Rog ingaduinta! Cu respect!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Laurentiu V Discutia a fost mutata in acest topic . 

 

Pentru ambreiaj vezi ca trebuie inlocuite si alte anexe datorita dezasamblarii masive : 

 

- cum ar fi suruburile de la punte care sunt cu strangere unica. 

 

- Diferentialul fata sa nu se desprinda de cutie altfel vei schimba si uleiul + garniturile noi de la diferential . Trebuie dat jos ca intreg cutie+diferential .   

 

- Marcat cu semne pe cardan /diferential ultima pozitie de montare , trebuie pus fix lafel la loc in caz contrar o sa ia cardan dezechilibrat si vei avea vibratii in masina la viteze mai mari. 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!