Jump to content

VW e-Up! - discutii generale


Vizitator.
 Share

Postare recomandată

Felicitari pentru achizitie.

legat de cabluri, din ce povesteai mai sus, inteleg ca e ideal sa ai la tine 3 cabluri (standard 220V, Type2 400V  si CCS) pt ca nu stii ce priza iti iese in cale si sa ai cu ce sa te conectezi la ea ?

grig

Modificat de grig
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

11 hours ago, Rave said:

Imi place ca intoarce multe capete, oamenii stiu ce e, si primesc multe intrebari despre ea. Am primit chiar si unele felicitari :) nu ca ar fi vreo super masina, cred ca mai mult pentru tupeul de a cumpara electrica in Romania. 

Asa e cand apar alternative, oamenii sunt circumspecti in ceea ce priveste fiabilitatea, costurile si in general daca merita sau nu achizitia.

Parerea mea e ca nu trebuie asteptat ca masinile electrice sa ajunga la acelasi pret cu cele conventionale, pentru ca nu vor ajunge atata timp cat cererea este inca scazuta. Cineva trebuie sa faca pasul "curajos" si sincer din acest motiv meriti sincere felicitari, ca te-ai documentat si ai inteles ca o masina electrica poate fi o achizitie macar la fel de buna ca una conventionala atata timp cat este folosita in oras.

Consider ca in conditiile actuale - reducere 10k euro de la guvern, statii de incarcare gratuite, impozit 0 - o masina electrica pentru uz in oras este mai convenabila decat una conventionala. Daca ar mai fi si taxe de circulat in orase cum sunt prin vest (gratuit pentru electric), chiar ca s-ar misca lucrurile :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

6 hours ago, tttrix said:

Pai i3 de la BMW are pe 20 "  și tu nu poți pune pe 17?

I3-ul a fost gandit sa vina asa, asta al meu a fost gandit cu dimensiune mica a rotilor. 17” exista pe Up! din fabrica, problema e ca vine cu cauciucuri 195/40 ceea ce, ca talon, echivaleaza cam cu jante de 19” pe un Golf (225/35). E putin exagerat :)

Un 16” pe Up!, cu 185/50, e ceva intre 17si 18 pe Golf, ceea ce e mai decent. Arata ok si mai ramane si ceva cauciuc acolo sa amortizeze Bucurestiul :) 

3 hours ago, Johnny Bravo said:

Rave, mi-ai dar de lucru! Sunt in parcare la PBN de la 8.30 si astept sa deschida sa ma duc sa vorbesc si eu pentru una. Poate-poate :)

;) 

3 hours ago, grig said:

Felicitari pentru achizitie.

legat de cabluri, din ce povesteai mai sus, inteleg ca e ideal sa ai la tine 3 cabluri (standard 220V, Type2 400V  si CCS) pt ca nu stii ce priza iti iese in cale si sa ai cu ce sa te conectezi la ea ?

grig

Mersi! Trebuie sa ai la tine 2 cabluri, cel de 220 si cel Typ2. Statiile de incarcare rapida, CCS, au cablul lor care e legat de statie. 

58 minutes ago, yeeeeman said:

o masina electrica poate fi o achizitie macar la fel de buna ca una conventionala atata timp cat este folosita in oras.

Problema e de mentalitate mai mult. O electrica poate fi folosita si ca singura masina daca trecem peste gandirea noastra ca vrem o masina in care sa te urci si sa ajungi oriunde oricand. 

Pentru mare sunt trenurile particulare, care sunt foarte ok, si acolo te descurci si fara masina. Pentru munte la fel. 

Pentru drumuri in afara tarii exista avioane si masini inchiriate. Acelasi lucru se poate spune si despre drumurile lungi daca sunt facute rar. Costurile cu masina inchiriata pot fi acoperite de economia facuta in restul timpului. Plus ca poti sa inchiriezi o masina pentru ce ai nevoie... 2 persoane - iei ceva mic si ieftin; mai multe - iei un MPV etc

Asta nu se aplica oricui, clar, dar sunt multi oameni care ies o data la 3 luni din oras, si atunci doar pana la mare sau munte, si totusi au masina diesel...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar uite idee de afacere: duba cu generator de mare putere pentru a scoate din "pana prostului" pe cei cu masini electrice. :)

Sa o stapanesti sanatos si sa-ti ofere mii de km de zambete si lipsiti de range axiety!!

M-am tot uitat la e-Up pentru a inlocui Smart-ul dar, fiind in aceeasi situatie ca si tine (locuind la bloc si neavand garaj, dar am loc de parcare) nu reusesc sa ma conving sa fac pasul bazandu-ma doar pe statiile de incarcare publice. Apreciez decizia curajoasa! De curiozitate, in majoritatea fotografiilor din exterior masina nu pare a fi rosul standard, ci mai mult spre roz. este doar un efect al camerei sau chiar asa e culoarea?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am o alte curiozitate....ca acu' se apropie iarna, cum se  vor comporta acumulatorii la temperaturi atat de joase. Se stie ca Li-ion sunt sensibile la temperaturi scazute. Ma intreb cum vor face fata la un -20C:scratch: ...ce randament vor mai avea pe asa o vreme

3 minutes ago, wert said:

Dar uite idee de afacere: duba cu generator de mare putere pentru a scoate din "pana prostului" pe cei cu masini electrice. :)

Sa o stapanesti sanatos si sa-ti ofere mii de km de zambete si lipsiti de range axiety!!

M-am tot uitat la e-Up pentru a inlocui Smart-ul dar, fiind in aceeasi situatie ca si tine (locuind la bloc si neavand garaj, dar am loc de parcare) nu reusesc sa ma conving sa fac pasul bazandu-ma doar pe statiile de incarcare publice. Apreciez decizia curajoasa! De curiozitate, in majoritatea fotografiilor din exterior masina nu pare a fi rosul standard, ci mai mult spre roz. este doar un efect al camerei sau chiar asa e culoarea?

Mult mai simplu....isi trage pe bancheta din spate un generator 220V pe motorina....scoate teava prin spate si ....o trasnforma intr-un diesel cu baterii electrice:biggrin:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2 hours ago, Dun said:

Pe bune acum: cum o rezolvi daca ramai in drum?

Platforma e singura solutie viabila pe care o vad...

Desi cel mai destept lucru ar fi sa parchez la 10-15km autonomie, si sa iau metroul, pana la o ora la care traficul sa-mi permita sa ajung la un punct de incarcare.

2 hours ago, wert said:

Dar uite idee de afacere: duba cu generator de mare putere pentru a scoate din "pana prostului" pe cei cu masini electrice. :)

Sa o stapanesti sanatos si sa-ti ofere mii de km de zambete si lipsiti de range axiety!!

M-am tot uitat la e-Up pentru a inlocui Smart-ul dar, fiind in aceeasi situatie ca si tine (locuind la bloc si neavand garaj, dar am loc de parcare) nu reusesc sa ma conving sa fac pasul bazandu-ma doar pe statiile de incarcare publice. Apreciez decizia curajoasa! De curiozitate, in majoritatea fotografiilor din exterior masina nu pare a fi rosul standard, ci mai mult spre roz. este doar un efect al camerei sau chiar asa e culoarea?

Multumesc! Eu am inlocuit tot un Smart cu el! :) Am vrut un ForTwo ED dar aveam 2 probleme:

1. Nu are incarcare rapida, cica in 2018 scot. 

2. Nu mai erau pe stoc deci pierdeam clar prima de la stat anul asta, si nu eram sigur daca se va pastra si anul viitor. Este totusi foarte mare prima, majoritatea tarilor ofera cam 5.000 de euro bonus, si partidul de guvernare nu-mi inspira suficienta incredere cat sa ma faca sa sper ca o vor pastra si anul viitor. Vrabia din mana... ;) 

Masina nu e rosie. E ceva intre rosu si portocaliu... In catalog e trecuta Coral Red si cea mai “corecta” definitie a fost corai, venita din partea unei fete, evident...

Eu nu asociez corai cu o culoare anume asa cum fac cu rosu, albastru, verde etc :)) 

2 hours ago, Akaiu07 said:

Eu am o alte curiozitate....ca acu' se apropie iarna, cum se  vor comporta acumulatorii la temperaturi atat de joase. Se stie ca Li-ion sunt sensibile la temperaturi scazute. Ma intreb cum vor face fata la un -20C:scratch: ...ce randament vor mai avea pe asa o vreme

Electricelor nu le plac temperaturile extreme... Autonomia o sa scada cu cel putin 30% pe timp de iarna fata de cum e primavara/toamna, asta fiind rezultatul pe de o parte a cresterii consumului, folosind caldura, scaunele incalzite, parbrizul etc; dar si a temperaturii in sine, bateriile nu se incarca la fel de mult la frig. 

In carte scrie si ca de la temperaturi de -26 de grade masina e posibil sa nu porneasca, pur si simplu, bateriile fiind prea reci. Bine ca exista Uber :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Colegul cu E-Golf de prin tarile nordice nu a raportat nimic alarmant in functionarea masinii/ bateriei la temepraturi joase. Scaderi ale autonomie, dar nu atat de drastice la la 6310i dupa o zi de ski :D

Si are de ceva vreme si km masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 26.10.2017 at 7:17 PM, Rave said:

 

On 26.10.2017 at 4:02 PM, Dun said:

Pe bune acum: cum o rezolvi daca ramai in drum?

Platforma e singura solutie viabila pe care o vad...

 

   Sa speram ca masina asta nu o sa vada platforma niciodata. Daca ramai fara curent, daca te rogi de orice om care are geamul de la casa langa masina sau vanzatoare de la vreun magazin/chiosc de ziare, o sa-ti dea curent printr-un prelungitor.  Eu nu as refuza pe nimeni in situatia asta. Te oferi sa le platesti curentul - maxim10 lei pentru 100 Km. 

   Probabil ca tu stii, dar uite un sfat pentru cine nu stie:  Daca vreodata vei fi nevoit sa folosesti un prelungitor tip tambur ca vrei sa o incarci de la apartamentul tau, sa stii ca trebuie derulat complet cablul de pe tambur chiar daca nu ai nevoie de toata lungimea cablului. Derulat este un fir lung de o anumita rezistenta, iar rulat este o bobina care are o rezistenta suplimentara si chiar se poate incalzi foarte tare plus pierderi mari de putere.

   Acum pentru cauciucuri de iarna avand in vedere ca nu mergi la sky cu ea si o vei folosi intr-un oras de campie,  cu asfalt si serviciu de curatare strazi, orice marca este buna. Cuplu ai arhisuficient, cauciucurile sunt f. inguste  exact ce se recomanda iarna, greutate are, nu cred sa ai vreo problema. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar iarna,la -20 grade, mai rezista bateriile? sau trebuie sa incarci cu curent  cu alt voltaj, cum alimentam noi cu benzina de 99-100?!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Voltajul e acelasi, iar bateriile nu sunt chiar expuse direct la intemperii ci se afla intr-o capsula izolata sub podea.

Referitor la temperaturi extreme, in primul rand acestea apar doar cateva zile pe an la noi, deci e cam irelevant ce se intampla.

Compotamentul acumulatorilor li-ion la temperaturi extreme (sub -30 de grade) este destul de bine studiat si ce este important de mentionat este faptul ca nu se distrug peste noapte insa nu e recomandat sa lasi masina sa stea o luna nefolosita, spre exemplu. Desigur, chiar si in utilizare constanta, la temperaturi foarte scazute o sa se reduca autonomia si rata de descarcare in sarcina va scadea rezultand o putere mai mica.

Nu stiu cum e la e-Up, insa bateria nu cred ca are un sistem automat de incalzire/racire, insa alte marci au asa ceva, adica indiferent de temperatura de afara, temperatura bateriei este mentinuta automat in niste limite recomandate, prelungind astfel durata de viata.

Modificat de yeeeeman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Crezi ca o sa mergi mai putin cu ea pe perioada frigurilor? (-10-20 grade)? 

 

Frigul afecteaza doar autonomia de moment, sau afecteaza si durata de viata a bateriilor per total? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O sa merg mai putin ca range? Da.

O sa merg mai putin adica sa o las acasa? Nu, in niciun caz. Daca porneste, si daca nu uit sa o incarc :)) , o sa merg cu ea de fiecare data cand am nevoie sa ajung undeva.

Daca am de ales intre Up! si Leon, desi cu Leon-ul am garantia ca la intoarcere am locul de parcare gol, tot cu Up!-ul plec. :)

On 10/30/2017 at 2:55 PM, P o p i c a said:

Am facut niste calcule si capacitatea bateriei dupa 3 ani pe drumuri si 100k+ km e la 96,3%.

In martie 2015 masina arata 191km range in modul Eco+ si cu toti consumatorii opriti. Saptamana trecut am verificat iarasi in 3 zile diferite si de fiecare data mi-a aratat 184km.

Daca zice colegul @P o p i c a asta, si el totusi nu sta in Romania unde nu sunt atat de rele temperaturile, eu zic ca e ok cu bateriile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am făcut test cu smart fortwo electric dar nu mi-a plăcut. o să încerc și e-up pentru că din câte am înțeles, și spune și colegul @cristi511 mașina îți oferă o senzație de condus foarte apropiată de cea a unei mașini normale.

 

 

 

Modificat de cristi511
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bogdan, 

O sa iti editez postul si o sa revenim la normalitate , fara ironii sau sarcasm. 

Cele doua pot fi considerate, asa cum a spus si Edi, trecutul si viitorul tocmai in mediul in care a fost facuta fotografia si anume urban.

Oricand as lua e-Upul la plimbare in Bucuresti sau in oricare alt oras aglomerat in fata Audiului. 

Te asteptam cu impresii in topicurile potrivite. :)

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Practic, o perioada de timp, or sa existe niste oameni care ir sa sufere ca peste cativa ani majoritatea sa se bucure de o infrastructura bine dezvoltata. Cine nu vrea lucrul asta poate sa astepte acei cativa ani... Problema e ca daca nu sunt destui cei care aleg sa “sufere” punctul ala in care o sa fie ok devine din ce in ce mai indepartat...

 

Sa intelegem ca tu te-ai oferit sa te sacrifici pentru noi, pentru viitor, etc? Multumim!

Glumesc, no ofence!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu prea, cei care au masini de cativa ani, insa, da... Ei merita aplaudati, eu doar am profitat de prima de la stat si de conjunctura actuala ca sa merg gratis cu masina :)) 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut,

 

In primul rand felicitari pt achizitie si curaj. Am vrut si eu sa ma alatur acestul "club" (electric), dar nu s-au aliniat astrele anul acesta. Poate peste doi-ani.

 

Legat de consum si de utilizarea motorului electric. Consuma foarte mult la pornirea de pe loc (primele turarii; cuplul acela instant nu vine gratis) si dincolo de punctul de eficienta maxima. Punctul acesta este la intersectia curbei de cuplu cu cea de putere maxima si la marea majoritate a motoareleor electrice coincide cu 60% din turatia maxima. Urmareste gradatiile de pe turometru si vitezometru, partea cu albastru. Se aplica si la e-Golf de ex.

In rest ca la orice motor, regimurile tranzitorii sunt cele consumatoare de energie. Cu cat accelerezi mai tare cu atat consuma mai multa energie.

De regenerari/incetinit din timp (condus preventiv) nu mai mentionez ca aici e destul de simplu si evident.

Sa te poarte cu placere si fara incidente.

Urmaresc cu interes acest topic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Felicitari pentru achizitie ! (Ti-o spune un dirty diesel-ar convins :)) ) Masina chiar arata bine si ma gandesc ca pentru oras, e perfecta! :) Trebuie sa fac un test-drive si eu cu una, sunt curios cum se comporta masina.

Recent am fost cu un i3 destul de dotat, insa mi-a lasat un gust amar. Mi-a placut demarajul 0-100, e destul de ciudata senzatia, dar ce NU mi-a placut a fost build quality-ul. Masina avea undeva la 30k km si intamplarea a facut sa merg pe el pe un drum mai rau. Greierasi prezenti, masina destul de prost insonorizata. Bine probabil ca si lipsa zgomotului al unui motor accentueaza aceste sunete dar na.. mi-a dat senzatia de "cheap car".. la aprox 40k euro din ce zicea proprietarul, nu prea mi-ar conveni..  De aia sunt foarte curios cum se comporta E-up-ul comparativ cu I3-ul :)

Anywayz, multa bafta cu ea si drumuri bune fara incidente !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@gigelm5m3 Da, asta stiam, si ce ar trebui sa mai fac e sa alternez intre B, pentru regenerare maxima, si D (0, ca mai are si D1-3) pentru coasting, eventual combinat cu tempomat chiar pentru pastrarea vitezei cu cat mai putine interventii din partea mea (am piciorul greu :)) )

Dar la drumurile scurte pe care le fac eu nu conteaza chiar atat de mult chestia asta... Am reusit de vreo 2-3 ori sa scot un consum mai bun decat e dat in carte,  10.x eu fata de 11.ceva cat are in carte. Asta in Eco, nu EcoPlus, fara AC si in B. 

@EmilianPop Faptul ca zgomotul motorului dispare este un soc atat pentru obisnuinta de a auzi motorul in mers cat si pentru ureche, deoarece alte zgomote incep sa se auda nemaifiind acoperite de motor. 

Masina nu e vreun etalon de lux sau calitate, totusi e bazata pe cel mai ieftin model din oferta VW, dar comparand direct cu Leon-ul (benzina) pare mai bine antifonat, lipsa zgomotului motorului (care eu credeam ca nu se aude deloc tare la Leon inainte sa conduc electrica :)) ) aduce puncte in plus aici, dar probabil nu este. Per total e ok pentru oras din toate punctele de vedere :) 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Rave chiar asa, ca ai vorbit de B si D mode, cum ti se pare ca faci cea mai mare economie? Daca o las in B mode constant, am ajuns la concluzia ca imi consuma mai mult decat in mod obisnuit, iar daca o tin in D, franarea ia mai mult. Cum ti se pare ca e cel mai ok sa conduci masina? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu cred ca sunt un exemplu bun pentru ca merg putin si cu multe semafoare, curbe, stradute etc. clasic oraselor. 

Ca teorie cred ca alternarea ar fi cea mai ok. Adica mers in D pe bucatile de drum mai lungi, cu accelerari cat mai putine si mult coasting apoi, cand te apropii de ceva trafic si trebuie sa incetinesti, trecut in D2-3 sau B si lasata masina in frana regenerativa pana se opreste. 

In felul asta ar trebui sa consumi putin, accelerand putin si folosindu-te mult de coasting, si sa incarci mult, bazandu-te pe franarea regenerativa.

Dar e greu sa mergi asa... eu merg oarecum normal dar mereu in B, avand putine spre deloc bucati de drum lung unde ar putea sa ma incurce B-ul franand in loc sa lase masina sa curga, si am ajuns sa merg 90% din drum fara sa apas frana. Practic franez doar cand trebuie sa opresc masina (B-ul nu opreste masina pe loc) sau daca-mi iese cineva in fata...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exact asa conduc si eu, ii mult mai confortabil condusul cu o singura pedala, mult mai intuitiv.

Am facut cateva teste si diferenta intre condus preventiv in D, coasting, alea alea toate cele si mereu in B este sub 10% energie consumata /100km. Din punctul meu de vedere nu merita efortul mental, mai bine's atent la podcast ^_^

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut,

UP-ul are autonimie doar 90 de km ? (Tinand cont de conditiile meteo ) 

Mi se pare foarte putin. Ma asteptam macar sa ajungi si la intoarcere cu acelasi "plin" de curent pana la Baneasa.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Autonomia declarata e ~160km. Avand in vedere ca bateria nu e incalzita si consumul pentru climatizare e maricel in perioada asta, 100km e o valoare decenta. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan pinned this topic
  • Aerofan unpinned this topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!