Jump to content

VW e-Up! - discutii generale


Vizitator.
 Share

Postare recomandată

In 2008 am fost membru foarte activ. A fost momentul când am schimbat golful 4 sh pe un passat variant nou. Acum trecem la alt nivel. Vreau sa profit de cei 10k de Euro moca de la stat si sa imi iau, pe lângă passatul pe care inca il exploatez, un e-up.

Am gasit doar forumuri straine cu impresii si sfaturi. Poate e momentul sa deschidem noi orizonturi... Orice sfat cu privire la ev este super.

Deocamdata despre e-up am gasit doar superaprecieri. In curând cred ca ma arunc la 'unu mic' 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

S-o stapinesti sanatos!

Ce garantie are, in special acumulatorii/bateriile (sau cum s-or numi) si care le sunt perioada de viata?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In certificatul de garantie scrie 8 ani garantie pentru baterii si daca scade capacitatea acestora de incarcare sub 70% sunt obligati sa le schimbe in astia 8 ani. Cel putin asa scrie la mine.

Modificat de kadettro
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hmmm interesant, parca e mai mic motorul decat la E-Golf. Frana are o pompa de vacuum oare? Ma scuzati dar eu sunt interesat de lucrurile tehnice mai mult decat aspect in cazul asta :D pentru ca e masina electrica si pentru mine e ceva nou. Legatura la roti e directa sau are "cutie" de viteza cu o viteza?
Chiar interesant, ma tot intreb de ce masinile electrice au numai o viteza si nu au cutie cu mai multe rapoarte. Oare nu ar scoate o economie mai buna daca ar pune si o cutie unde sa schimbe automat in zona unde consuma mai putin astfel incat sa optimizeze consumul? Asa ar face reducere de greutate la baterii si la timpul de incarcare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Turația motorului poate fi f mare și nu necesita cutie.plus cutia aduce greutate în plus..Exista Formula 1 -E  și sunt care au o viteza sau cutie cu 3 viteze.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masina are cei 4 ani de garantie clasici VW (2 de fabrica si 2 de la importator). Bateria are 8 ani, cum a zis @kadettro

Motorul e posibil sa fie mai mic, nu stiu. Puterea echivalenta e de 82 CP pe Up!, pe Golf e mai mare, si are 210 Nm disponibili practic instant (plecarea de pe loc tare e cu scartait de roti :)) ).

Masina are o “cutie de viteza (ca e doar una :) )” care practic cred ca e mai mult un reductor. Nu stiu de ce nu are mai multe viteze dar este genial sa treci de la 0 la 90 km/h (ca mai sus nu am ajuns inca) fara sa simti vreo viteza schimbata sau sa auzi ceva... Pe partea practica sunt mai putine lucruri care se pot strica asa ca e ok.

Posibil ca si frana regenerativa sa aiba o legatura aici pentru ca ma gandesc ca ar trebui sa fie mai slaba in viteza 2/3 decat e in 1, nu stiu, si poate masina castiga mai mult din frana regenerativa decat din a avea o viteza in plus (care inseamna si greutate in plus)...

4214AABD-2891-46EE-B063-8268BE9F94D6.jpeg.f165619cfa21809b6c9bdf3d2c61480e.jpeg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Logica in linii mari este simpla:

1) Implementarea unei cutii de viteze, in orice fel de sistem, nu este dezirabila, datorita costurilor suplimentare, si a consumului suplimentar din cauza frecarilor. In concluzie, toti isi doresc "direct-drive" pentru simplitate si eficienta. Doar ca "direct-drive" iti conditioneaza viteza maxima posibila de turatia maxima a motorului electric, vezi top-speed-ul modelelor Tesla.

2) Multe motoare electrice au cuplu suficient de la 0RPM, si astfel nu mai este nevoie de o cutie de viteze ca sa pleci de pe loc. Motoarele electrice, AC sau DC sunt controlate de un controller AC sau DC, care are rolul de a "eficientiza" consumul in functie de sarcina, turatie, etc. 

3) Un motor cu combustie interna are o eficienta intre 0% si 30%. Un motor electric are o eficienta intre 80 si 90% distribuita pe toata plaja de rotatie de la 0RPM pana la turatia maxima. Daca incerci sa tii un motor electric doar la turatia la care are o eficienta de 90%, adaugand o cutie de viteze, vei castiga maxim 90% - 80% - "pierderile cutiei de viteze", rezultatul fiind maxim 10% castig, cu o cutie de viteze ideala, avand 0% pierdere de eficienta prin frecare, care, evident, nu exista.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

S-o stapanesti sanatos, foarte frumoasa jucaria... vorbesc singur de fiecare data cand ma gandesc la pret.

Scurt offtopic: exista un website unde pot vedea toate statiile de incarcare publice din Bucuresti/Romania?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, Bakkra said:

Scurt offtopic: exista un website unde pot vedea toate statiile de incarcare publice din Bucuresti/Romania?

era ceva aici dar din ce am inteles, nu este chiar "la zi"

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Faina masinuta, felicitari pentru achizitie!

2 hours ago, Bakkra said:

S-o stapanesti sanatos, foarte frumoasa jucaria... vorbesc singur de fiecare data cand ma gandesc la pret.

Scurt offtopic: exista un website unde pot vedea toate statiile de incarcare publice din Bucuresti/Romania?

Este un site unde gasesti toate statiile de incarcare din lume.

https://www.plugshare.com/

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

   Acum in 2017 au baterii ca de telefon, Li-ion. Nu sunt pretentioase si suporta multe cicluri de incarcare-descarcare fara sa le scada capacitatea.  In viitor, probabil va fi altceva: "Eric Nauman,  profesor la Universitatea Purdue: „dezvoltăm un sistem de înmagazinare care va permite şoferilor să îşi alimenteze maşinile electrice cu electroliţi fluizi aşa cum şi-ar umple rezervorul cu benzină”. Electroliţii folosiţi vor fi colectaţi şi duşi la o instalaţie de energie regenerabilă pentru a fi reîncărcati". Numai ca daca se ajunge la asa ceva treaba va costa la fel ca si benzina.

   Asa cum este acest e-UP, este ideal pentru oras. Cu o baterie incarcata, nu ai cum sa o consumi intr-o zi prin oras cu treburile curente.(speram ca nu livrezi pizza). Daca o sa stai la casa sau cumperi un garaj sub bloc, sau iti tragi o priza in parcare te-ai scos.

Modificat de Ebi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Statiile de incarcare de la Kaufland sunt de fapt ale Renovatio. Este, din ce-am vazut eu, cam cea mai mare firma care se ocupa de asa ceva.

Ca sa poti sa folosesti statiile ai nevoie de un card, care se ia din Kaufland sau de la ei de pe site (probabil si din oricare alt loc care are montata o statie de-a lor). Cardul se da gratuit si incarcarea este, deocamdata, gratuita; lucru care nu cred ca o sa tina la nesfarsit...

Ca sa incarci masina trebuie sa dai cu cardul la statie, ca sa aprobe incarcarea, si sa selectezi (acolo unde e cazul) tipul de incarcare. La statiile “normale” Typ2, de 22Kwh, incarcarea dureaza 4-5 ore. La cele quick charge (CCS in cazul meu), de 50Kwh, incarcarea dureaza 30 de minute. 

Masina am luat-o Vineri. Sambata am incarcat la Kaufland-ul de pe Barbu Vacarescu 5 minute (la priza rapida), doar ca sa testez cardul pe care tot de acolo l-am luat; si la PBN vreo 10 minute (tot la priza rapida) ca sa verific daca merge cardul acolo (priza lor tot de la Renovatio este). A mers incarcarea in ambele locuri.

Apoi am lasat masina la incarcat la munca, la 220V, cu 50% si-mi arata ca dureaza 5 ore incarcarea, ceea ce e normal pentru ca la priza normala se incarca in 10 ore. Momentan inca mai am vreo 70% baterie asa ca, probabil, o sa ma duc in weekend sa o mai incarc...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

30 minute sa faci plinu' ?

pai e parfum, cat faci cumparaturile ai transport asigurat pe o saptamana.

ai un singur cablu care suporta ambele incarcari, in fc de priza?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bălesc după așa ceva, să o stăpânești sănătos! :D 

Garanția bateriei e condiționată în vreun fel de durata/felul încărcării?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2 minutes ago, MyKe said:

Bălesc după așa ceva, să o stăpânești sănătos! :D 

Garanția bateriei e condiționată în vreun fel de durata/felul încărcării?

Mersi mult! Bateria e ca cea a unui telefon, daca telefonul are fast charge bateria trebuie sa tina pe toata durata garantiei...

21 minutes ago, Muale said:

30 minute sa faci plinu' ?

pai e parfum, cat faci cumparaturile ai transport asigurat pe o saptamana.

ai un singur cablu care suporta ambele incarcari, in fc de priza?

E parfum si nu prea... Statiile astea de incarcare rapida sunt destul de putine, sub 10 in Bucuresti si vreo 4 pe care sa le si pot folosi, adica sa nu consum 30km ca sa incarc 100. Asta in cazul in care nu gasesc alta masina lasata la incarcat sau un X/Q bucuros ca a gasit loc de parcare...

Masina vine standard cu cablu de 220. Cablul de incarcare la statii (Typ 2) este optional si doar vreo 80-100 de euro ( il am )... Statiile de incarcare rapida (cel putin cele care ma intereseaza pe mine, CCS) au cablul lor special. 

9 minutes ago, imads said:

@Rave Masina ta are optiunea de incalzire din aplicatia pt telefon? Am citit pe net ca ar exista asa ceva pe polo. Mai mult ma intereseaza daca poti porni AC-ul vara din aplicatie.. ar fi genial :)

In aplicatia Maps&More, sau cum ii zice, nu am asa ceva. Tin minte ca era trecut ceva de CarNet un an de zile dar am uitat sa intreb la PBN de el...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Zvonul ar fi ca renovatio o sa inceapa sa ceara bani pentru utilizarea statiilor de la incarcare de la inceputul lui 2018. Sper sa ma insel.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Rave, totusi care au fost motivele care te-au ghidat spre electrica?

Ca ma uit la un up pentru sotie, unul normal e 8-9000, automat, posibil pe la 10.000. De 6000 euro diferenta pana la un electric, in cazul sotiei, plateste benzina 7-8 ani la cat ar circula. Se adauga reviziile la benzinar ce-i drept. Asta daca nu iei in calcul valoarea la revanzare, unde tu iesi mult mai bine decat la un benzinar gratie primei de la stat.

Apropo, in manual la tine e specificat ceva de revizii? Macar lichidul de frana se schimba la x ani sau ce lucrari de intretinere are electrica?

Mersi!

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din ce stiu are interval 2 ani sau 30.000 pana la prima revizie si dupa verificare anuala sau 15.000 km, unde se schimba filtrele (aer si polen) si  schimbat lichid frana la fiecare 2 ani (prima oara la 3 ani) si placute conform utilizarii. Cam asta ar fi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

48 minutes ago, blacka said:

Zvonul ar fi ca renovatio o sa inceapa sa ceara bani pentru utilizarea statiilor de la incarcare de la inceputul lui 2018. Sper sa ma insel.

Exista un OMV, cel de la Romaero, care are punct de incarcare (si rapida) cu plata. Din ce am auzit e 1 leu/kw (care e dublu fata de 0,5 - 0,6 lei/kw cat costa curentul acasa). Asta ar insemna cam 80-90 de lei pentru 500km. La Leon ma costa 250-300 de lei sa fac aceeasi distanta...

Chiar daca ar fi toate punctele cu plata tot ar iesi de 3 ori mai ieftin decat benzina. Mi-as dori sa inceapa sa se plateasca incarcarea pentru ca, odata ce se pot scoate bani din chestia asta, or sa apara mai multe puncte de incarcare. Lucru care odata e bine pentru ca dispare grija autonomiei, fiind puncte de incarcare (si rapia) peste tot dar va duce inevitabil si la scaderea pretului incarcarilor :)) 

22 minutes ago, blacka said:

Din ce stiu are interval 2 ani sau 30.000 pana la prima revizie si dupa verificare anuala sau 15.000 km, unde se schimba filtrele (aer si polen) si  schimbat lichid frana la fiecare 2 ani (prima oara la 3 ani) si placute conform utilizarii. Cam asta ar fi.

Filtrul de aer de la ce? :)) 

46 minutes ago, uhu10uhu said:

Rave, totusi care au fost motivele care te-au ghidat spre electrica?

Ca ma uit la un up pentru sotie, unul normal e 8-9000, automat, posibil pe la 10.000. De 6000 euro diferenta pana la un electric, in cazul sotiei, plateste benzina 7-8 ani la cat ar circula. Se adauga reviziile la benzinar ce-i drept. Asta daca nu iei in calcul valoarea la revanzare, unde tu iesi mult mai bine decat la un benzinar gratie primei de la stat.

Apropo, in manual la tine e specificat ceva de revizii? Macar lichidul de frana se schimba la x ani sau ce lucrari de intretinere are electrica?

Mersi!

 

Un High Up! 1.0 TSI manual (pentru ca asta as cumpara eu) dotat ca al meu costa 14.000 de euro (si nu gasesc parbrizul incalzit electric in optionale, poate e standard si la asta...). 

Daca scad un discount de la dealer putem sa zicem 13.000. Eu am calculat (optimist) costurile unei masini cu motor termic undeva intre 1.000 si 1.500 de euro pe an...

Apoi am luat in calcul si faptul ca, la distanta foarte mica pe care o parcurg cu masina (odata ca diesel iese clar din discutie) ar trebui sa ma gandesc si la o uzura accentuata a turbinei si motorului. Odata pentru ca vorbim de masini ieftine, la care sunt posibile bube tehnice; dar si ca motoarele turbo nu sunt facute sa mearga 5km... Vorba aia, nu apuca sa se incalzeasca si am ajuns... Chestia asta implica posibile reparatii in afara garantiei  

Si cum autonomia nu reprezinta o problema pentru mine, la cei 10-15 km/zi pe care-i fac cu masina asta, mi-a dat cu virgula la masini cu motor termic in gama asta de pret. Mai ales ca eu initial nu aveam de gand sa sar de 15.500 de euro dar... :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, daca se va plati curentul e posibil sa nu gasesti locurile ocupate degeaba asa cum poate patesti acum.

Pe de alta parte or sa apara peste ceva ani urmasii celor care baga motorina de la tren/tiruri/moldoveni, insa posesori de masini electrice. Sunt curios ce alternative vor gasi la preturile exagerate de la prize. :)

 

Modificat de uhu10uhu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Imi place mult ideea si masina, insa momentan din cauza autonomiei relativ reduse raman doar la stadiul de oftat. Fac minim 40 km de oras pe zi, in plus daca as vrea sa merg la munte sau la mare (400-500km dus intors) nu as putea deoarece nu am alta masina.

 

Poate peste cativa ani sa ma orientez spre ceva full electric, pentru o persoana cu doua masini pare a fi o alegere isteata si inspirata. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La revizie nu se verifica si carbunii de la motor? Sau rulmentii de la rotor?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Motoarele folosite pe masinile electrice moderne nu folosesc carbuni sau perii, controlul lor se face in camp electromagnetic.

Rulmentii sunt destul de rezistenti incat sa nu trebuiasca sa-ti faci griji cativa ani buni si chiar daca cedeaza nu costa o avere.

Modificat de yeeeeman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uite ca asta cu revizia chiar nu stiu cum e. Tineam minte ca primele doua revizii sunt doar verificari dar nu mai stiu daca la asta sau alte modele ca m-am uitat la mai multe marci. O sa ma uit candva prin carte sa vad daca scrie ceva...

Altceva nu e de schimbat, doar filtrul de polen... Pana si placutele de frana se schimba mai rar, pentru ca masina foloseste foarte mult frana de motor. Si pe spate are tambure de care practic nu ar trebui sa se atinga nimeni pe durata de viata a masinii. Aproape... :)

Jucaria asta nu e vreun dream car dar e foarte, foarte buna la ceea ce e gandita sa faca. Am avut dubii daca e ok sau nu sa iau electrica in Romania (si inca mai am :)) ) dar... so far so good!

A77C7137-4868-4931-9E6D-172222422ABC.thumb.jpeg.0d7ae166834037882e12c7f2875499d1.jpeg

Imi place ca intoarce multe capete, oamenii stiu ce e, si primesc multe intrebari despre ea. Am primit chiar si unele felicitari :) nu ca ar fi vreo super masina, cred ca mai mult pentru tupeul de a cumpara electrica in Romania. Zilele trecute s-a oprit un om langa mine cand parcam si a asteptat sa-mi strang toate hartiile si ce mai aveam de luat din masina ca sa ma intrebe daca e hybrid sau full electric, dupa ce i-am zis ca e full electric si range si restul mi-a zis de vreo 3 ori bravo :)) M-am simtit cu atat mai bine cand am realizat ca avea o vesta cu Autoklass pe el :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Rave, mi-ai dar de lucru! Sunt in parcare la PBN de la 8.30 si astept sa deschida sa ma duc sa vorbesc si eu pentru una. Poate-poate :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan pinned this topic
  • Aerofan unpinned this topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!