Jump to content

AC / Climatronic - probleme


cristian32
 Share

Postare recomandată

vezi cuplul si curentul absorbit de compresor. Si shut off status.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cristian Diaconu

Imi poti spune te rog cum pot face asta? Pe measurement blocks? Presupun ca trb AC-ul pornit in timpul masuratorilor, nu? Mersi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

F l o r i n

Da. Pornesti si postezi valoarea, sa vedem cât are 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cristian Diaconu

Revin cu masuratorile (am pus mai multe in caz ca ajuta). AC setat pe L0, treapta 3.

1.thumb.JPG.d42fdca6f0a96cbe2975d283d3ffb438.JPG

 

2.thumb.JPG.8102f9948f42c819b8573d5dcf0a3c04.JPG

 

Valoarea de la Blower Voltage se modifica daca incrementam viteza aerului, deci cred ca ala e ok.

Valoarea de la Compressor Load la fel s-a modificat de la 2Nm la 3Nm.

 

Se pare ca de data asta au pornit ambele ventiloare, dar cu un delay de vreun minut dupa ce am dat drumul la clima.

Ce e ciudat insa, e ca pe partea dreapta, aerul e o idee mai rece decat pe partea stanga, nu insa cum ar trebui sa fie atunci cand ai AC pornit totusi.

Aceeasi problema o am si iarna, unde temperatura pe partea dreapta e mult mai scazuta comparativ cu stanga. (las mai jos linkul de la masuratorile de atunci). Pentru problema cu caldura nu am gasit alta varianta decat sa schimb caloriferul, pe care l-am comandat dar inca nu am avut timp sa il montez.

Postez mai jos si valorile cu temperaturile de acum cu AC pornit

3.thumb.JPG.4352c1b1fd23d896eed8de8f0130aaca.JPG

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cuplu mic. CAt e temperatuta pe vaporizator ?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

F l o r i n
4 hours ago, Cristian Diaconu said:

Revin cu masuratorile (am pus mai multe in caz ca ajuta). AC setat pe L0, treapta 3.

1.thumb.JPG.d42fdca6f0a96cbe2975d283d3ffb438.JPG

 

2.thumb.JPG.8102f9948f42c819b8573d5dcf0a3c04.JPG

 

Valoarea de la Blower Voltage se modifica daca incrementam viteza aerului, deci cred ca ala e ok.

Valoarea de la Compressor Load la fel s-a modificat de la 2Nm la 3Nm.

 

Se pare ca de data asta au pornit ambele ventiloare, dar cu un delay de vreun minut dupa ce am dat drumul la clima.

Ce e ciudat insa, e ca pe partea dreapta, aerul e o idee mai rece decat pe partea stanga, nu insa cum ar trebui sa fie atunci cand ai AC pornit totusi.

Aceeasi problema o am si iarna, unde temperatura pe partea dreapta e mult mai scazuta comparativ cu stanga. (las mai jos linkul de la masuratorile de atunci). Pentru problema cu caldura nu am gasit alta varianta decat sa schimb caloriferul, pe care l-am comandat dar inca nu am avut timp sa il montez.

Postez mai jos si valorile cu temperaturile de acum cu AC pornit

3.thumb.JPG.4352c1b1fd23d896eed8de8f0130aaca.JPG

 

Verifica electrovalva 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cristian Diaconu

@Al Bundyasta e singura pe care am gasit-o pe HVAC cu privire la temperatura dupa vaporizator, nu stiu insa daca e cea buna.

4.thumb.JPG.d182ee24196b767844ea4abfb12c673d.JPG

 

Mai pun si urmatoarele de pe Engine daca ajuta cu ceva

5.thumb.JPG.f67f5ea1618c8a38b8821c8cb2d8ed4d.JPG

 

@F l o r i n nu stiu cum anume sa o verific. Pot sa vad ceva cu VCDS-ul?

 

Modificat de Cristian Diaconu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu lucreaza cum trebuie, schimba electrovalva

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cristian Diaconu

Mersi. O sa o schimb in zilele ce urmeaza.

 

Cat despre faptul ca pe partea dreapta aerul e mai rece, atat pe AC cat si iarna cand trebuie sa bage caldura, ar avea vreo legatura cu aceasta electrovalva sau ar trebui sa verific altceva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

F l o r i n

Trebuie sa verifici servomotorul aferent, de pe partea dreapta, v159

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cristian Diaconu

Pentru compresor cod 5K0820803E Delphi, ce electrovalva imi recomandati?

Gasesc de la Vemo urmatoarele coduri, care toate s-ar potrivi pe acest compresor, doar ca nu stiu exact care e diferenta intre ele:

- V15-77-1013

- V15-77-1015

- V15-77-1035

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trebuie sa citesti pe eticheta compresorului tipul de compresor ca sa stii ce valva iti trebuie. Ce-ai dat tu:

V15-77-1013 - producator SANDEN - tip compresor PXE16

V15-77-1015 - producator ZEXEL - tip compresor DCS17E

V15-77-1035 - producator DELPHI - tip compresor CVC14

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cristian Diaconu

Ok, revin cu rezolvarea problemei.

Am fost la o constatare la un service in Sibiu, si normal primul pas a fost sa vada daca am sau nu freon.

In timp ce pregatea aparatul, i-am aratat valorile de pe VCDS postate anterior pe acest forum, iar la o scurta privire -> "Aaa, e clar, compresor mort, trebuie schimbat, nici nu are rost sa mai bagam freon, platesti degeaba" -> asta din cauza ca acel cuplu de 2Nm i se parea foarte mic la o presiune de 6bar pe instalatia de freon, si ca ar fi trebuit sa fie in jur de 12-15Nm.


Anyway, pana la urma daca tot l-am deranjat, i-am spus sa verifice si freonul. Aveam doar 75 de grame in instalatie, a facut tot procesul, a bagat 600, si surpriza -> primesc racoare, pe toate gurile de ventilatie la fel de rece.

 

Dupa ce a terminat cu procesul de refill, am pornit masina, AC-ul, s-a mai uitat la vreo 2-3 lucruri pe aparatul ala si concluzia a fost ca compresorul merge 😄.

 

Postez mai jos si valorile pe care le am acum dupa "reparatie", pe LO.

fixed.thumb.JPG.3fba785910b744a5cc909a2c8c4d3a91.JPG

 

E in grafic sau?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

F l o r i n

Este mai ok acum, valoarea tot e mica pe cuplu, dar nici nu e f cald afara

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu cum aveai doar 75 grame si 6,6 Bari presiune.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adresez și eu o întrebare: merg anual să verific preventiv instalația AC și să completez cu freonul necesar; anul acesta, când roboțelul respectiv ajunsese la pasul detectare etanșeitate, s-a luat curentul la propriu. Nemaiavând timp să stau să revină curentul am plecat, urmând să revin peste o săptămână. Instalația AC pare că e OK, însă nu știu dacă e supusă la vreun risc având în vedere că nu s-a încheiat complet procesul. O părere ar fi binevenită!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna ziua la toata lumea!

Am si el o problema cu clima la Un passat B7, si am speranta ca o sa gasesc idei bune aici pe forum pentru a o putea solutiona.

Va detailez cum se manifesta: randament destul de scazut, daca o las in relanti cateodata nu merge  deloc, ventilatoarele de la radiator in general am vazut ca merg. Am facut o reumplere cu gaz si manometrele de la aparatul de gas nu intra in zona verde in timpul funcctionarii . Se situeaza aproape de zona correcta de presiune dar nu intra in zona verde. Raceste ceva dar nu cum trebuie. Am facut un diagnostic si nu sunt errori in blocul climatizare. Am facut niste capturi cu dátele masurate o sa le atasez mai jos. Astept opiniile voastre. Multumesc pentru timpul acordat!

 

Cu clima setata in Lo si temperatura exterior in jur de 25 grade. Masina statea la soare de cateva ore.

Testul facut dupa 15 min de functionare.


Aumento. n rev. de marcha en ralenti.      Inactivo 
Temperatura exterior Temperatura MUX.  28.5
Temperatura exterior calculada internamente - Temperatura MUX.   22.5
Temperatura del aire del difusor del. izq.         17.7
Temperatura del aire del difusor del. der.         17
Temperatura del aire del difusor, zona reposapiés izq. - MUX.   22.3
Ausblastemperatur
Temperatura del aire del difusor zona reposapiés der.                21.7
Temperatura tras el vaporizador - MUX Temperatura después del
amortiguador.                                                                                          14.3
Interior_temperature.                                                                                27.6

Intensidad del sol, por la izquierda - Aislamiento MUX©                     140

ante del compresor, valor efectivo.                                                        0,82
Corriente del compresor, valor teórico ©.                                              0,82
¡ Número de revoluciones del compresor @.                                         1000
Carga del compresor.                                                                                7.3 Nm
_ Presión de refrigerante - Presión del refrigerante MUX ©.                13.2 bar
Disp. activ. ventilador radiador, valor efectivo - Control de
ventilación MUX.                                                                                         46
Disp. activ. ventilador radiador, valor teórico.                                          49.2
 

 

Modificat de ovidio
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare! Am si eu o pb , dupa ce am schimbat la compresorul de ac chitul, a mai funct 2 ani! Am cumparat unul nou si as vrea sa l repar pe cel vechi !!! Ce sanse am? Daca mai pun un chit si tine 2 ani , nu merita!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

13 hours ago, cozma1 said:

Salutare! Am si eu o pb , dupa ce am schimbat la compresorul de ac chitul, a mai funct 2 ani! Am cumparat unul nou si as vrea sa l repar pe cel vechi !!! Ce sanse am? Daca mai pun un chit si tine 2 ani , nu merita!!!

Kit...

Depinde de producător. Oricum, nu cred ca exista kituri care sa te tina ....5..10 ani, din păcate 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

9 hours ago, Retzius said:

Ce marca ai pus?

De pe dezma auto, original , 700 lei

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salutare,

Am gasit si eu erori pe celebrele V158 si V159.

Intrebarea mea ar fi daca se pot repara motorasele? Daca nu se pot repara, sa cumpar originale sau AM?

Multumesc anticipat!

 

 B108C71 - Left temperature flap positioning motor Actuator jammed
            Intermittent
                Date: 2123-12-02 06:39:32
                Mileage: 180218 km
                Priority: 2
                Malfunction frequency counter: 1
                Unlearning counter: 214
        B108D71 - Right temperature flap positioning motor Actuator jammed
            Intermittent
                Date: 2123-12-02 06:39:32
                Mileage: 180218 km
                Priority: 2
                Malfunction frequency counter: 1
                Unlearning counter: 214

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

originale sau Valeo. Recomand inlocuire.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc, Florin!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

VAleo 515054 si 515065.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!