Jump to content

Touareg vs BMW X5 / X3


ICEdevil
 Share

Postare recomandată

Salut


Am postat dilema mea pe un forum BMW, si o postez si aici. Sunt curios ce parere aveti :)


CITEZ: "Anul asta am de cumparat o masina: o folosesc cam 15.000 km/an in total, din care 80% in oras, plus 1-2 iesiri/an la schi in tara sau afara (bagaje lungi, sacose, echipament), 3-4 iesiri/an la pescuit (bagaje multe, lungi, late, etc.) si inca vreo 2.000 km/an de drumuri prin tara.

33 de ani, fara copii momentan , cu nevasta care insista ca vrea SUV (ca e mai sigura, ca e mai confrtabila, ca imediat copii, ca etc. - simplu, ca doar nu ea conduce si parcheaza tancul zilnic prin oras...)

Am pornit de la seria 4 GranCoupe 2015+, 428i, benzina. Dimensiuni decente, motor frumos, portbagaj mai mult decat decent la GranCoupe - potrivit nevoilor. Dar nuuuuuu...nu e ok. Ca nu e "SUV". 

Bun. Am inceput sa ma uit la X5 3.0d si Touareg 3.0d. 2014+ ambele - ultimele modele. Diferente mari de pret intre ele...diferente nu asa mari ca si motorizari si ca si confort interior. Ba chiar gasisem la un dealer de auto rulate un Touareg Supreme, extrem de bine dotat, la 30k si ceva eur + TVA (nu stiu daca am voie sa postez link-ul). Am vazut si vreo doua X5-uri. Frumoase, dar la dotarile echivalente cu cele din Touareg mai pui vreo 15k eur. Minim. Problema mea cu ele? Sunt mari. Maaari. MAAAARI. Pentru 80% oras cel putin, mi se par enorme, mie cel putin. Nevasta? "SUV".

Descurajat, m-am interesat de X3. Ca si preturi, le diger mai usor. Portbagajul mi-ar ajunge pentru pescuit...si pt schi. Si parca in oras e mai usor de manevrat. Si de parcat. In schimb la interior...ma cam dezamageste. Poate si din cauza ca m-am dat jos din X5 sa ma urc in X3...nu stiu ) Dar spatiul interior e asemanator cu un seria 3...mai putin inaltimea si portbagajul. De motoare iar nu stiu ce sa zic...daca la seria 4 stiam clar ca vreau benzina, si la X5 stiam clar ca nu e fezabil decat un diesel...la X3 deja nu mai stiu la ce sa ma uit

Voi ce ati face in locul meu? Ce ati alege...X3 sau X5 daca ati fi in situatia mea? Sau ati prefera Touareg-ul mai ieftin cu 30% in detrimentul unui X5? (inainte sa ma puneti la zid, da, sunt constient ca pun intrebarea asta intr-un forum BMW ) De seia 4 am si uitat deja...din pacate...schimbarea nevestei nu intra in discutie )"

 

Multumesc tuturor! :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incerc sa te ajut cu un mic feedback conturat pe ce am testat si eu...

Avand in vedere nr. de kilometri pe care ii faci si faptul ca 80% dintre acestia o sa-i faci exclusiv in oras, ti-as recomanda sa te uiti dupa un SUV Compact si sa renunti la SUV-urile masive. Intr-adevar, la drum lung se preteaza o masina mare cu spatiu interior mult, dar in oras, precum ai spus si tu, o sa fie incomod. Depinde foarte mult si de zonele in care te invarti si cum stai cu traficul si parcarea, dar dezavantajele tot sunt acolo.

Acum, concret:

- Touareg-ul FL (>2015) este, in esenta, acelasi model ca 2010+, cu mici modificari estetice, motorizare EU6 cu ceva mai multa putere/cuplu si cateva dotari suplimentare. Acest lucru se resimte putin la nivelul de design interior, cat si de functii, lipsind unele pe care le gasesti acum pe majoritatea modelelor, precum Apple CarPlay/AndroidAuto etc.

- BMW X5 (>2013) are avantajul design-ului nou care, personal, mi se pare un mare pas inainte fata de cel precedent. Pluseaza, intr-adevar, cu un feeling mai premium la nivelul finisajelor, dar acest lucru aduce cu sine si o diferenta "premium" de pret, atat de achizitie, cat si de intretinere.

Pentru ce vrei sa faci tu cu masina atunci cand iesi din oras (pescuit, Off-Road usor, schi, zapada, pamant si noroi) Touareg-ul se preteaza mai bine fiind o masina cu ceva mai multe veleitati de Off-Roader decat X5 sau decat un SUV Compact. Pret-ul, cat si intretinerea, vor fi clar mai mici decat in cazul BMW-ului (ca fapt divers, revizia completa + placute frana fata-spate la Reprezentanta, in cazul amandurora, este de <2.000 lei in cazul Touareg-ului, fata de ~4.400 lei in cazul X5-ului), unde Touareg-ul, la banii respectivi, sigur pluseaza si cu cateva dotari peste. Amandoua sunt masini mari, grele, la care nu vei simti puterea, dar care te vor duce la destinatie foarte confortabil, dandu-ti senzatia ca "plutesti" pana acolo. Suspensia pneumatica ajuta mult in acest sens, cat si atunci cand iesi de pe sosea. Tine cont ca in oras, chiar daca vorbim de motoare Diesel de generatie noua, greutatea isi va face simtita prezenta la consum! Din cate stiu, nu are niciuna dintre variante problemele majore de fiabilitate. 

Acum, ce ti-as recomanda... Cum spuneam mai sus, avand in vedere criteriile enuntate de tine, as zice ca un SUV Compact le-ar bifa pe toate. BMW X3, personal, mi se pare invechit din toate punctele de vedere, de la design interior-exterior, feeling si calitatea materialelor consolei centrale/bordului etc. Aici, totul tine de gusturile si impresia pe care ti-o trasnmite tie, personal. Din punct de vedere al competitiei, in buget poti gasi deja Noul VW Tiguan 2016, varianta Diesel/Benzina, dotat mai mult decat decent si cu kilometri putini si chiar garantie! As spune ca cel mai potrivit pentru kilometrii pe care ii faci si pentru procentul de 80% oras, ar fi un motor benzina turbo, ducandu-te catre 28xi in cazul BMW-ului, varianta de 2.0 turbo de 245 cp sau 2.0 TSI 180cp in ograda VW. Nu m-as duce catre Audi Q5/Volvo XC60 din aceleasi considerente ca in cazul X3-ului... Te poti uita si la Seat Ateca sau Skoda Kodiaq (care este clar mai lunga - 7 locuri), dar nivelul finisajelor mi s-a parut putin sub cel de pe Tiguan, pe alocuri. In niciun caz nu se va compara vreuna dintre acestea cu nivelul de calitate/finisaje si feeling-ul premium din X5, asta e clar, dar consider ca s-ar preta mai bine nevoilor cat si utilizarii estimate de catre tine. Evident, nu trebuie neaparat sa te opresti doar la acestea. Vorbind de clasa SUV Compact, variante sunt foarte multe si diverse, fiind segmentul cu cel mai mare avant la ora actuala...

Sper sa te fi ajutat intr-o mica masura si spune-ne ce te-ai hotarat in final! Bafta!

L.E: Daca te hotarasti catre un SUV Compact, arunca un ochi si pe topicul:

 

Modificat de lambda_dryver
Add Link
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un SUV compact pentru oras este mai indicat decat un tanc de X5/Touareg/ML.Testeaza Peugeot 3008 benzina 1.6 sau diesel 2.0.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Peugeot, Skoda, Seat, nu imi plac si nu vreau sa ma duc in directia aia. Eventual Q5 ar mai putea fi. Cautarea mi-am facut-o intre masinile care ma atrag dintr-un motiv sau altul...

Interiorul Tiguan-ului nou nu stiu de ce nu mi se pare la nivel cu cel al Touareg-ului, lasand la o parte spatiul suplimentar. Chiar si super-dotat, e tot cu o clasa si mai bine mai jos decat Touaregul...sau cel putin asa il vad eu.

X3-ul SH ajunge la pret cu Touaregul...dilema e daca sa cumpar sau nu "alta clasa de masina cu aceiasi bani" :))

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este o alegere emotionala ce faci tu , de fapt doamna ca ea a ales ceva mare ,tu te multumeai cu un 428i ai ales rational dar pare ca ea va alege masina indiferent ce recomandam noi pe aici.Imo faci un compromis la un X4 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

+1 pentru X4, din segmentul acela mi se pare cel mai reusit SUV atat la exterior, cat si la partea de motorizare/transmisie (in afara de MB GLC Coupe care mi s-a parut ca ofera intr-adevar senzatia de "premium", dar la un cost pe masura).

Daca esti fan seria 4, ar trebui sa fie pe placul tau si X4. Tiguanul este o masina foarte ok si corecta din punct de vedere pret, in schimb nu este foarte usor de parcat prin oras si vizibilitatea prin luneta este foarte limitata (trebuie sa te bazezi aproape 100% pe senzori).

Comparatia X5 cu X3 sau Touareg cu Tiguan nu este una corecta. Evident ca SUV-ul mai mare iti va oferi mai mult confort si materiale mai bune.

Daca ideea este intr-adevar sa cumperi un SUV cu care sa iti faci treaba si sa il si poti parca prin oras, atunci trebuie sa te orientezi spre X3, X4, Tiguan. Daca zici screw it, vreau confort maxim atunci mergi pe X5.

Spor la achizitie si sa ne zici si noua ce ti-ai luat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De mercedes GLC ce parere ai? Il gasesti si in varianta clasica cat si coupe, iar mie personal mi se pare mult mai elegant decat x3 si restul. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am fost azi sa fac un drive-test cu un Touareg Supreme, 2016, motorul de 264cp.

Toate bune si frumoase, masina dotata cu tot ce iti poti dori, piele maro la interior (chiar frumoasa)...dar MAAARE. M-am chinuit sa fac o parcare laterala si, cu toate camerele panoramice si etc.,  mi-a iesit abia din a treia incercare :))

Dar ma rog...asta e treaba de obisnuinta ma gandesc.

 

Problema si nedumerirea mea e legata de cutia automata...si anume:

Odata ce am comutat in modul manual (secvential), pe niste viraje, am incercat sa vad cum schimba. Eu, obisnuit cu cutia manuala, am intrat intr-o curba cum as intra cu masina mea: am franat pana la o viteza decenta, am dat teapta inferioara sa am frana de motor, si undeva la mijlocul curbei, am apasat acceleratia, urmand ca masina sa se trezeasca si sa ma "traga" afara din curba.

Ei...aici intervine surpriza: odata ce dau treapta inferioara si ridic piciorul de pe acceleratie, intra frana de motor, dar cand apas din nou pe acceleratie (indiferent cat de tare o calc) pedala e moarta timp de vreo 2-3 SECUNDE!!! :unsure: ...ceea ce e enorm. Ca sa nu mai zic periculos. Si infricosator. M-am speriat in prima curba ca am facut ceva gresit...dar...si in restul curbelor in care am incercat, a fost la fel. Si la deal, si la vale, si pe drum drept. Si pe sport, si pe normal, si pe confort.

Dupa ce trec acele 2-3 secunde, masina isi revine si o ia din loc...dar...eu zic ca asa ceva nu e normal. Sau fac eu ceva gresit?

 

Poate ma ajutati voi cu un feedback legat de treaba asta...ca mie ceva mi se pare putred la cutie, cel putin la masina testata de mine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate nu ai retrogradat cat trebuie, adica nu ai corelat bine viteza cu treapta de viteza dupa ce ai franat si in cazul asta motorul fiind subturat nu a reactionat cum trebuie pentru ca erai pe manual, dar de obicei cand scada turatia sub 1000 intervine cutia si retrogradeaza chiar daca esti pe manual.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred ca m-am exprimat bine...reiau:

Din treapta 3 la 2500 rpm, am retrogradat in treapta 2 la aprox. 3500 rpm...moment in care pedala de acceleratie nu mai raspunde la nici un fel de apasare, timp de 2-3 secunde (gandeste-te ca e ca si cum ar fi decuplata). Masina e in continuare in frana de motor, turatia - evident - scade, si la un moment dat ajunge undeva pe la 1500 - 1700 rpm (dupa ce trec cele 2-3 secunde). Abia aici si dupa secundele de rigoare in care e efectiv moarta, pedala prinde viata si imi da impulsul de acceleratie de care am nevoie sa ies omeneste din viraj.

Nevasta-mea are un Mini Cooper S cu cutie automata...asa ceva nu se intampla acolo. M-am jucat destul cu masina aia cat sa o stiu pe de rost :)

Nu e nimeni cu Touareg pe aici sa ma ajute cu un feedback? :D

Modificat de ICEdevil
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca e asa, nu gasesc nici o explicatie. Poate masina respectiva are vreo problema, desi m-as mira. Oricum, la mine asa ceva nu se intampla.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

9 hours ago, ICEdevil said:

Nu e nimeni cu Touareg pe aici sa ma ajute cu un feedback? :D

Incerc tot eu :D.

Cum spuneam mai sus, Touareg-ul nu este chiar o masina cu veleitati sportive, iar aici este evident si prin prisma cutiei care nu reactioneaza neaparat cel mai prompt. O alta chestie pe care am observat-o este ca, avand 8 trepte, masina tinde sa ajunga in zona sub-turata foarta rapid, de aceea cel mai indicat ar fi retrogradarea a cate 2 trepte succesiv in astfel de situatii. Trebuie sa fi atent si la functia de "Coasting" care, atunci cand ridici piciorul de pe pedala de acceleratie, decupleaza cutia pentru a lasa masina sa "curga", astfel economisind carburant. Recunosc ca nu am incercat niciodata sa vad daca functia de Coasting este activa si in modul Manual, dar n-ar fi exclus ca asta sa fie ceea ce ai experimentat tu... Revin pe ideea de mai sus si accentuez ca este o masina grea care nu raspunde chiar prompt la o situatie de kick-down, lucru cu care te obisnuiesti cu timpul si incepi sa anticipezi cand si cum trebuie efectuat jocul de acceleratie pentru a intra in depasire la momentul oportun in care masina iti ofera cam tot ce poate.

Oricum, nu este exclus sa aiba masina respectiva si o problema la senzorul pedalei de acceleratie, desi este putin probabil...

Acelasi lucru se aplica si la parcare unde te obisnuiesti cu dimensiunile si gabaritul masinii si, dupa o perioada de acomodare, o sa devina mai usor procesul de parcat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu ma asteptam la veleitati sportive...dar nici 3 secunde de "pauza"...

In rest pedala raspunde normal, aia e singura situatie ciudata ca sa spun asa. 

Coasting-ul se poate dezactiva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, se poate dezactiva din CB.

Intr-adevar, ciudata situatia si, sincer, nu mi-o explic decat prin Coasting. Raspunsul acceleratiei ar fi trebuit sa il simti, chiar daca putin intarziat (<1 secunda) sau lent/greoi (sub-turata, greutate mare etc.)... Eventual, daca mai ai posibilitatea, incearca sa faci un test si in S pentru a vedea cum reactioneaza si in acest mod :).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stiu ca la VW exista acel turbo lag...poate acela a fost acolo (tu fiind obisnuit din ce vad cu motoarele bmw)

Cum a mai zis un coleg mai sus, si eu iti recomand un GLC, elegant, suv compact, AI posibilitatea de a lua pe benzina ceea ce este recomandat pentru oras mai mult

Ai mai fost pe la teste etc? Sa ne tii la curent

Modificat de Ana231
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

As merge pe Porsche Macan in locul tau!! daca faci mult oras atunci ceva benzina sau hybrid 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!